Blog Gijs Hendrikx, Theaterhotel Venlo: Lat en voetjes...

30 mei 2017 | Thijs Jacobs

En ze hebben het gezien, gevoeld, geroken, geproefd, beleefd en ze hebben genoten. Erg genoten. Mijn gasten bij de opening van Theaterhotel Venlo… En ze hebben verteld, gemaild, getwitterd, geliket, geappt en ze hebben geschreven... Veel geschreven over de opening van Theaterhotel Venlo...

De gasten zijn namelijk zeer in hun nopjes met dit prachtige hotel midden in het bruisende hart van hun eeuwenoude stad. In hun nopjes is eigenlijk een understatement. Ze zijn simpelweg trots op het feit dat Venlo zo’n mooi theaterhotel heeft gekregen op zo’n unieke locatie. En dat maakt mij uiteraard trots.

Hongerig naar meer

De geslaakte Hosanna-kreten zijn uiteraard niet afkomstig uit mijn mond. Nee, daar is deze Limburger toch een beetje te bescheiden voor. Ik hoor en lees de lovende teksten echter graag en het bevestigt al de uitgewerkte plannen en ideeën waarmee ik afgelopen maanden heb rondgelopen. Het maakt me ook hongerig naar meer en alhoewel honger en trots zelden samen gaan, ben ik toch van plan om de lat steeds hoger te leggen. Nu begint het traject namelijk om het de gast naast de faciliteiten te verrassen met gastvrijheid, kleine details en verrassende samenwerking met ondernemers in de regio.

Innovatief Partnerschap

Maar stiekem heb ik natuurlijk ook al met een bijna ongeremd plezier mijn oren te luisteren gelegd bij bezoekers en gasten in het hotel en Hotelbar de Miste. Tjonge, wat hoopte ik dat ze zouden opmerken dat mijn samenwerking met Theater de Maaspoort niet zo maar ‘wat’ is. Nee, het is Innovatief Partnerschap met hoofdletter I en P want, om maar eens een voorbeeld te noemen, de ontbijt-, lunch en dinermogelijkheden zijn indrukwekkend en veelzijdig. Het bourgondische Luif Aete & Drinke, het klasse Cabillaud en het elegante Scheuten terras staan klaar voor mijn gasten met spijs, drank en veel gastvrijheid en dat geldt vanzelfsprekend ook voor gastheer Sef van Hotelbar De Miste. Een ware traktatie voor de clientèle van het hotel.

De receptiewerkzaamheden van het hotel worden uitgevoerd door de ontvangstbalie van De Maaspoort en ook dit loopt soepel. Vaak is de eerste indruk van mijn hotel de kennismaking met de receptionistes en gastdames- en heren van het theater. Een werkelijk prima visitekaartje, zo heb ik al uit tientallen tevreden reacties vernomen.

Prachtig gebaar

Maar ik ben ook dankbaar. Zeer dankbaar aan iedereen die mij heeft bijgestaan in dit pittige, afgelopen jaar. De slagroom én de kersen op de taart werden toch wel verzorgd door alle partijen die in, aan, boven, onder en rondom mijn hotel hebben meegewerkt aan het eindresultaat. Al deze mannen en vrouwen samen hebben aan het einde van de rit de koppen bij elkaar gestoken en mij een mooi cadeau gegeven, een schitterende nieuwe vloer op de begane grond, daar waar dus ook De Miste is gesitueerd. Wat een magistrale geste van deze lieve, eerlijke en hardwerkende mensen. Wat een topcadeau en wat een feest dat ik met ze heb mogen samenwerken.

Dankbaarheid dus bij mij en bescheidenheid. Dat moge duidelijk zijn. De nieuwe vloer houdt mij met twee voetjes stevig op de grond. Ik begrijp de uitdrukking “het geluk ligt aan je voeten” nu in ieder geval stukken beter. De lat hoog en de voetjes laag! Een onovertroffen combinatie voor succes? We zullen het zien!  

Gijs Hendrikx
Directeur Theaterhotel Venlo 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Columns Blog
Blog Gijs Hendrikx: opgedroogde tranen

En dan vermindert de sneltreinvaart en staan de voertuigen plots stokstijf stil. Corona heeft toegeslagen en dat heeft tot op de dag van vandaag een enorme impact op de totale horecabranche. We kenden in ons Theaterhotel in Venlo vóór het coronatijdperk alleen maar groei en dat stopt v...

Branded Content Coronacrisis
In jouw hotel voelen gasten en medewerkers zich veilig, toch?

Bij binnenkomst in een hotel bepaalt de gast of hij zich comfortabel en op zijn gemak voelt. Dat gaat allemaal vanzelf en is een gevoelskwestie. Natuurlijk speelt hierbij de receptioniste een belangrijke rol. Een glimlach, een luisterend oor, zakelijk maar toch vriendelijk, het helpt allemaal mee. ...

Economie Coronacrisis
Vooral horecaondernemers maken zich zorgen over voortbestaan onderneming

Het vertrouwen in het voortbestaan bij de huidige economische situatie is in juni in nagenoeg alle sectoren van het niet-financiële bedrijfsleven toegenomen. In de meeste sectoren dacht meer dan de helft van de bedrijven in juni minstens nog een jaar te bestaan. In mei was dit nog alleen in de ...

Toerisme Coronacrisis
Nederlanders willen weer op reis volgens verzekeraars

De Nederlandse reislust komt weer terug. Na de uitbraak van corona liep het aantal afgesloten reisverzekeringen fors terug. Maar juni liet een ommekeer zien. Uit een analyse van Independer blijkt dat er in juni driemaal meer reisverzekeringen werden afgesloten dan in mei. Maar mensen lijken het wel ...

NH Hotels
Sporten in stijl in nhow Amsterdam RAI en nhow Rotterdam

De Nederlandse nhow hotels, onderdeel van het lifestylemerk vanNH Hotel Group, zijn een samenwerking gestart met sportplatform OneFit. Vanaf 7 juli kunnen er in nhow Rotterdam door OneFit members diverse sportlessen gevolgd worden, waaronder yoga en Pilates lessen. Bij nhow Amsterdam RAI zullen de l...

Columns
Column Tanja Seegers: Het C-woord

Obeying the rules… Zo ben ik grootgebracht. En dat ging me de eerste zes weken van de quarantaine erg goed af. Na de persconferentie van 15 maart waarin de ‘slimme lockdown’ van Nederland werd aangekondigd, heb ik me - zij het eerst nog beduusd - volledig geschaard achter de besli...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: