Blog Gijs Hendrikx, Theaterhotel Venlo: Lat en voetjes...

30 mei 2017 | Thijs Jacobs

En ze hebben het gezien, gevoeld, geroken, geproefd, beleefd en ze hebben genoten. Erg genoten. Mijn gasten bij de opening van Theaterhotel Venlo… En ze hebben verteld, gemaild, getwitterd, geliket, geappt en ze hebben geschreven... Veel geschreven over de opening van Theaterhotel Venlo...

De gasten zijn namelijk zeer in hun nopjes met dit prachtige hotel midden in het bruisende hart van hun eeuwenoude stad. In hun nopjes is eigenlijk een understatement. Ze zijn simpelweg trots op het feit dat Venlo zo’n mooi theaterhotel heeft gekregen op zo’n unieke locatie. En dat maakt mij uiteraard trots.

Hongerig naar meer

De geslaakte Hosanna-kreten zijn uiteraard niet afkomstig uit mijn mond. Nee, daar is deze Limburger toch een beetje te bescheiden voor. Ik hoor en lees de lovende teksten echter graag en het bevestigt al de uitgewerkte plannen en ideeën waarmee ik afgelopen maanden heb rondgelopen. Het maakt me ook hongerig naar meer en alhoewel honger en trots zelden samen gaan, ben ik toch van plan om de lat steeds hoger te leggen. Nu begint het traject namelijk om het de gast naast de faciliteiten te verrassen met gastvrijheid, kleine details en verrassende samenwerking met ondernemers in de regio.

Innovatief Partnerschap

Maar stiekem heb ik natuurlijk ook al met een bijna ongeremd plezier mijn oren te luisteren gelegd bij bezoekers en gasten in het hotel en Hotelbar de Miste. Tjonge, wat hoopte ik dat ze zouden opmerken dat mijn samenwerking met Theater de Maaspoort niet zo maar ‘wat’ is. Nee, het is Innovatief Partnerschap met hoofdletter I en P want, om maar eens een voorbeeld te noemen, de ontbijt-, lunch en dinermogelijkheden zijn indrukwekkend en veelzijdig. Het bourgondische Luif Aete & Drinke, het klasse Cabillaud en het elegante Scheuten terras staan klaar voor mijn gasten met spijs, drank en veel gastvrijheid en dat geldt vanzelfsprekend ook voor gastheer Sef van Hotelbar De Miste. Een ware traktatie voor de clientèle van het hotel.

De receptiewerkzaamheden van het hotel worden uitgevoerd door de ontvangstbalie van De Maaspoort en ook dit loopt soepel. Vaak is de eerste indruk van mijn hotel de kennismaking met de receptionistes en gastdames- en heren van het theater. Een werkelijk prima visitekaartje, zo heb ik al uit tientallen tevreden reacties vernomen.

Prachtig gebaar

Maar ik ben ook dankbaar. Zeer dankbaar aan iedereen die mij heeft bijgestaan in dit pittige, afgelopen jaar. De slagroom én de kersen op de taart werden toch wel verzorgd door alle partijen die in, aan, boven, onder en rondom mijn hotel hebben meegewerkt aan het eindresultaat. Al deze mannen en vrouwen samen hebben aan het einde van de rit de koppen bij elkaar gestoken en mij een mooi cadeau gegeven, een schitterende nieuwe vloer op de begane grond, daar waar dus ook De Miste is gesitueerd. Wat een magistrale geste van deze lieve, eerlijke en hardwerkende mensen. Wat een topcadeau en wat een feest dat ik met ze heb mogen samenwerken.

Dankbaarheid dus bij mij en bescheidenheid. Dat moge duidelijk zijn. De nieuwe vloer houdt mij met twee voetjes stevig op de grond. Ik begrijp de uitdrukking “het geluk ligt aan je voeten” nu in ieder geval stukken beter. De lat hoog en de voetjes laag! Een onovertroffen combinatie voor succes? We zullen het zien!  

Gijs Hendrikx
Directeur Theaterhotel Venlo 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Wet- en regelgeving Corona
Avondklok bij instemming Kamer van kracht; bezorgen mag

Het demissionair kabinet wil de verwachte avondklok in gaan voeren. Dat maakte premier Rutte op de persconferentie van woensdag 20 januari bekend. Donderdag 21 januari debatteert het kabinet over de invoering met de Tweede Kamer. Als de Kamer het besluit steunt, wordt de avondklok ingevoerd. De avon ...

Ondernemen
Tips voor een onweerstaanbare hotelwebsite

De Hotel Website of the Year verkiezing 2021 zit erop. Tijdens een feestelijke, online ceremonie werd op 14 januari jl. de winnaar bekendgemaakt: Max Brown Hotels heeft de eer om deze titel een jaar lang te mogen voeren. Een fantastische prestatie. Wat kunnen we leren van de winnende website en de a ...

Ewout Hoogendoorn
Column Ewout Hoogendoorn: Akkoord!  

Naast Van der Valk met een dikke 700 miljoen euro omzet en Fletcher met 285 miljoen omzet in 2019, zijn er nog een stuk of vijf echt Nederlandse ketens over (Westcord, Eden, Bastion, Inntel, Amrâth en Postillion) met een gezamenlijke omzet van zo’n 430 miljoen in 2018 en vast wel meer in ...

Tech Longread
Kunstmatige intelligentie in de hotellerie (deel 1)

Robots kunnen steeds meer horecataken uitvoeren, zo schreef Marthijn van Oostveen in september 2019 op deze website. Anderhalf jaar daarvoor drukte Stef Driessen hoteliers al op het hart dat ze snel moesten anticiperen op de opkomst van voice assistants zoals Siri en Cortana. Toch zijn er in Ned ...

Park Boswijk zoekt een ondernemende general manager

Park Boswijk ligt in een parkachtige omgeving in midden-Nederland en bestaat uit een wooncomplex met 364 appartementen en ongeveer 500 bewoners. Voor bewoners biedt Park Boswijk tal van voorzieningen waar ze gebruik van kunnen maken. Zoals een terras met uitzicht op de parkachtige tuin met twee vijv ...

30 jaar Hospitality Management
11 jaar geleden in Hospitality Management: Chris Luken

Hospitality Management blaast dit jaar dertig kaarsjes uit. Dat mag gevierd worden en dat doen we dan ook uitgebreid! Iedere week publiceert de redactie een verhaal uit vervlogen tijden op de website. Deze week Fletcher-oprichter Chris Luken. In 2010 sprak Hospitality Management met de 'self- ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: