Blog Gijs Hendrikx, Theaterhotel Venlo: Lat en voetjes...

30 mei 2017 | Thijs Jacobs

En ze hebben het gezien, gevoeld, geroken, geproefd, beleefd en ze hebben genoten. Erg genoten. Mijn gasten bij de opening van Theaterhotel Venlo… En ze hebben verteld, gemaild, getwitterd, geliket, geappt en ze hebben geschreven... Veel geschreven over de opening van Theaterhotel Venlo...

De gasten zijn namelijk zeer in hun nopjes met dit prachtige hotel midden in het bruisende hart van hun eeuwenoude stad. In hun nopjes is eigenlijk een understatement. Ze zijn simpelweg trots op het feit dat Venlo zo’n mooi theaterhotel heeft gekregen op zo’n unieke locatie. En dat maakt mij uiteraard trots.

Hongerig naar meer

De geslaakte Hosanna-kreten zijn uiteraard niet afkomstig uit mijn mond. Nee, daar is deze Limburger toch een beetje te bescheiden voor. Ik hoor en lees de lovende teksten echter graag en het bevestigt al de uitgewerkte plannen en ideeën waarmee ik afgelopen maanden heb rondgelopen. Het maakt me ook hongerig naar meer en alhoewel honger en trots zelden samen gaan, ben ik toch van plan om de lat steeds hoger te leggen. Nu begint het traject namelijk om het de gast naast de faciliteiten te verrassen met gastvrijheid, kleine details en verrassende samenwerking met ondernemers in de regio.

Innovatief Partnerschap

Maar stiekem heb ik natuurlijk ook al met een bijna ongeremd plezier mijn oren te luisteren gelegd bij bezoekers en gasten in het hotel en Hotelbar de Miste. Tjonge, wat hoopte ik dat ze zouden opmerken dat mijn samenwerking met Theater de Maaspoort niet zo maar ‘wat’ is. Nee, het is Innovatief Partnerschap met hoofdletter I en P want, om maar eens een voorbeeld te noemen, de ontbijt-, lunch en dinermogelijkheden zijn indrukwekkend en veelzijdig. Het bourgondische Luif Aete & Drinke, het klasse Cabillaud en het elegante Scheuten terras staan klaar voor mijn gasten met spijs, drank en veel gastvrijheid en dat geldt vanzelfsprekend ook voor gastheer Sef van Hotelbar De Miste. Een ware traktatie voor de clientèle van het hotel.

De receptiewerkzaamheden van het hotel worden uitgevoerd door de ontvangstbalie van De Maaspoort en ook dit loopt soepel. Vaak is de eerste indruk van mijn hotel de kennismaking met de receptionistes en gastdames- en heren van het theater. Een werkelijk prima visitekaartje, zo heb ik al uit tientallen tevreden reacties vernomen.

Prachtig gebaar

Maar ik ben ook dankbaar. Zeer dankbaar aan iedereen die mij heeft bijgestaan in dit pittige, afgelopen jaar. De slagroom én de kersen op de taart werden toch wel verzorgd door alle partijen die in, aan, boven, onder en rondom mijn hotel hebben meegewerkt aan het eindresultaat. Al deze mannen en vrouwen samen hebben aan het einde van de rit de koppen bij elkaar gestoken en mij een mooi cadeau gegeven, een schitterende nieuwe vloer op de begane grond, daar waar dus ook De Miste is gesitueerd. Wat een magistrale geste van deze lieve, eerlijke en hardwerkende mensen. Wat een topcadeau en wat een feest dat ik met ze heb mogen samenwerken.

Dankbaarheid dus bij mij en bescheidenheid. Dat moge duidelijk zijn. De nieuwe vloer houdt mij met twee voetjes stevig op de grond. Ik begrijp de uitdrukking “het geluk ligt aan je voeten” nu in ieder geval stukken beter. De lat hoog en de voetjes laag! Een onovertroffen combinatie voor succes? We zullen het zien!  

Gijs Hendrikx
Directeur Theaterhotel Venlo 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Tech
Opnieuw grote hack bij Marriott

De Amerikaanse hotelketen Marriott is alweer slachtoffer geworden van een hack. Hackers hebben namelijk toegang gekregen tot de gegevens van 5,2 miljoen gasten, zo maakte het bedrijf dinsdag bekend op haar website. In 2018 kregen hackers al toegang tot de gegevens van 500 miljoen Marriott-gasten....

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Kamerprijs dumpen is dom. Waarom eigenlijk?

Booking-topman Glenn Fogel reageert gepikeerd op de vraag of hij vanwege de crisis de commissies gaat verlagen. Hij heeft een ander idee: hotels moeten de kamerprijzen verlagen. Wees daar heel voorzichtig mee. Het verlagen van kamerprijzen is echt onwenselijk, ook al kan het helaas wel eens onvermij...

Coronacrisis
Hotellerie op slot: Vier hoteliers uiten hun zorgen (deel 1)

De hotellerie zit op slot. Boekingen worden massaal geannuleerd, nieuwe boekingen blijven uit en veel hotels zijn genoodzaakt de deuren te sluiten. In een digitaal rondetafelgesprek bespreken vier hoteliers wat de coronacrisis voor gevolgen heeft op hun onderneming. Hoe kijken zij aan tegen de rol ...

Interview Coronacrisis
Overlevingskansen voor je hotel: "Het glipt nu tussen je vingers door"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit elfde hoofdstuk bes...

Coronacrisis
Horeca zeker dicht tot en met 28 april

Zojuist heeft premier Rutte bekendgemaakt dat de Nederlandse horeca zeker tot en met 28 april gesloten blijft. Hij raadt Nederlanders daarnaast ten zeerste af een meivakantie te plannen, wat voor hotels en B&B's duidelijk geen positief nieuws is, maar het komt niet onverwacht. Ook schole...

Branded Content Coronacrisis
Gratis scan voor onafhankelijke hotels en B&B's

Het nieuwe platform Scanjehotel.nl is een initiatief om hoteleigenaren van onafhankelijke hotels en B&B’s te helpen met het mogelijk - tijdelijk - verlagen van de maandelijkse kosten. Van energieleveranciers tot TV - en internetaanbieders en afvalkosten: alle maandelijkse vaste lasten ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: