Blycolin neemt Wasserij De Blinde over

25 maart 2019 | redactie

Blycolin, al bijna 50 jaar partner in linnenservice voor horecaondernemingen, neemt per 25 maart Wasserij De Blinde over. De Blinde was onderdeel van Floronet en is één van de grotere wasserijen in Nederland gespecialiseerd in het verwerken van horecatextiel.

Blycolin neemt van De Blinde over

Op 25 maart bereikten Floronet en Blycolin in Heerenveen overeenstemming over de koop van alle bedrijfsactiviteiten van De Blinde. Blycolin neemt hiermee een bedrijf over dat al sinds 1910 haar kennis en kunde in het wassen van horecatextiel opbouwde. Vandaag de dag werken er meer dan 100 werknemers en wordt er iedere week minstens 200.000 kilo wasgoed gewassen.

Strategische overname

De overname past in de strategie van Blycolin om een groter aandeel eigen wascapaciteit op te bouwen. Belangrijke waarden van De Blinde, zoals klantgerichtheid, partnerschap en innovatie, sluiten goed aan bij de kernwaarden van Blycolin. “Met de overname voegt Blycolin een zesde wasserij toe aan het eigen portfolio van wasserijen. De overname gaat ons helpen om de geplande groei van ons bedrijf te realiseren en de continuïteit van onze dienstverlening aan onze klanten te borgen”, aldus Marc van Boekholt, CEO van Blycolin. Eind 2018 nam Blycolin in Duitsland om dezelfde redenen een wasserijbedrijf over in de buurt van Hannover.

Vier generaties kennis onder één dak

Met de overname door Blycolin blijft de kennis van De Blinde onder een nieuw dak gewaarborgd en de werkgelegenheid van ruim 100 medewerkers gewaarborgd. Blycolin zal in de komende jaren verder investeren in modernisering van De Blinde waaronder in de toepassing van robotisering. Potentieel heeft de Blinde een verwerkingscapaciteit van ruim 350.000 kilo wasgoed per week.

Floronet zal zich vanuit haar vestiging in Bolsward volledig richten op de gezondheidszorg, een onderdeel dat op dit moment een sterke groei doormaakt. Hierdoor kan Floronet meer ruimte creëren om de kwaliteit en omvang van haar dienstverlening naar de toekomst te garanderen; de hospitality branche maakt met de verkoop van De Blinde geen onderdeel meer uit van de kern van dit bedrijf. Blycolin en Floronet maken geen financiële details over de overname bekend.

Fotobijschrift: Marc van Boekholt, CEO van Blycolin en Titus Mulder, algemeen directeur Wasserij de Blinde.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Awards
World Travel Awards: Pulitzer beste hotel van Nederland

Pulitzer Amsterdam is uitgekozen tot het beste hotel van Nederland. De prijs werd voor de 26ste keer uitgereikt door de World Travel Awards tijdens de jaarlijkse ceremonie, dit jaar gehouden op Madeira. De World Travel Awards wordt beschouwd als één van de meest prestigieuze erkenninge...

Achtergronden
Juni-editie Hospitality Management: Hans Vugts hekelt stadsbestuur Amsterdam

In de juni-uitgave van Hospitality Management presenteren we je uiteenlopende onderwerpen en interviews. Op de cover zie je Hans Vugts, de man die eind 2019 afscheid neemt van de hotellerie. Hij stond de afgelopen veertien jaar aan het roer van Hotel Casa Amsterdam. Jeroen Oskam neemt ons mee naa...

Amsterdam Opening Culinair
Mediterrane gardenbistro Oriole opent deuren

Op 18 juni vindt de soft opening van gardenbistro Oriole - onderdeel van Sofitel Legend The Grand Amsterdam - plaats; dé nieuwe hotspot om naartoe te gaan voor Mediterrane gerechten in een easygoing sfeer. Via de ingang aan de Oudezijds Voorburgwal maken gasten hun entree in de uitnodigende g...

Amsterdam Hotelketens
QO Amsterdam behaalt ‘LEED Platinum’ certificaat voor duurzaamheid

In het voorjaar van 2018 opende QO Amsterdam: een hotel wiens filosofie draait om consistente duurzame keuzes in ontwerp, constructie en uitvoer – zonder te compenseren op de ervaring van haar gasten. Het was deze filosofie die het hotel als een van de eerste hotels binnen Europa de hoogst mog...

Amsterdam Achtergronden
Tatoeage voor gasten INK Hotel Amsterdam

Gasten van INK Hotel Amsterdam - MGallery kunnen hun verblijf vanaf 17 juni 2019 nog onvergetelijker maken met een echte tatoeage. Alle MGallery hotels wereldwijd stellen een 'Memorable Moment' pakket samen voor hun gasten: een bijzondere ervaring die past bij het hotel en de stad. De tatoea...

Hotelbouwplannen Amsterdam
Wordt Double Tree Hotel Centraal in Amsterdam verkocht?

De Chinese investeerder Anbang zou in gesprek zijn om één van de grootste hotels in het centrum van Amsterdam te verkopen aan de Franse verzekeraar AXA. Persbureau Bloomberg meldt dit. Ingewijden zouden spreken over een bod van 425 miljoen euro voor Double Tree Hotel by Hilton Amsterda...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: