Blycolin neemt Wasserij De Blinde over

25 maart 2019 | redactie

Blycolin, al bijna 50 jaar partner in linnenservice voor horecaondernemingen, neemt per 25 maart Wasserij De Blinde over. De Blinde was onderdeel van Floronet en is één van de grotere wasserijen in Nederland gespecialiseerd in het verwerken van horecatextiel.

Blycolin neemt van De Blinde over

Op 25 maart bereikten Floronet en Blycolin in Heerenveen overeenstemming over de koop van alle bedrijfsactiviteiten van De Blinde. Blycolin neemt hiermee een bedrijf over dat al sinds 1910 haar kennis en kunde in het wassen van horecatextiel opbouwde. Vandaag de dag werken er meer dan 100 werknemers en wordt er iedere week minstens 200.000 kilo wasgoed gewassen.

Strategische overname

De overname past in de strategie van Blycolin om een groter aandeel eigen wascapaciteit op te bouwen. Belangrijke waarden van De Blinde, zoals klantgerichtheid, partnerschap en innovatie, sluiten goed aan bij de kernwaarden van Blycolin. “Met de overname voegt Blycolin een zesde wasserij toe aan het eigen portfolio van wasserijen. De overname gaat ons helpen om de geplande groei van ons bedrijf te realiseren en de continuïteit van onze dienstverlening aan onze klanten te borgen”, aldus Marc van Boekholt, CEO van Blycolin. Eind 2018 nam Blycolin in Duitsland om dezelfde redenen een wasserijbedrijf over in de buurt van Hannover.

Vier generaties kennis onder één dak

Met de overname door Blycolin blijft de kennis van De Blinde onder een nieuw dak gewaarborgd en de werkgelegenheid van ruim 100 medewerkers gewaarborgd. Blycolin zal in de komende jaren verder investeren in modernisering van De Blinde waaronder in de toepassing van robotisering. Potentieel heeft de Blinde een verwerkingscapaciteit van ruim 350.000 kilo wasgoed per week.

Floronet zal zich vanuit haar vestiging in Bolsward volledig richten op de gezondheidszorg, een onderdeel dat op dit moment een sterke groei doormaakt. Hierdoor kan Floronet meer ruimte creëren om de kwaliteit en omvang van haar dienstverlening naar de toekomst te garanderen; de hospitality branche maakt met de verkoop van De Blinde geen onderdeel meer uit van de kern van dit bedrijf. Blycolin en Floronet maken geen financiële details over de overname bekend.

Fotobijschrift: Marc van Boekholt, CEO van Blycolin en Titus Mulder, algemeen directeur Wasserij de Blinde.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Achtergronden
In memoriam: Michel Geurts

Het droevige bericht van het overlijden van Michel Geurts (1944) heeft de Nederlandse hotellerie geschokt. De hotelier legde in 1982 in Zutphen de basis voor Inntel Hotels. In 1986 werd het tweede hotel geopend in Zaandam: Inntel Hotels Amsterdam Zaandam. Het hotel kent sinds de verbouwing in 2010 e...

Interview
Camille Oostwegel: "We gaan van beleving naar betekenis"

Jong, energiek en ambitieus, zo ontmoeten wij Camille Oostwegel onder het schip van de voormalige kerk waar sinds 2005 het Kruisherenhotel is gevestigd. Onderwerpen als herformuleren van de hotelfunctie, openstaan voor de nieuwe werkethiek van co-working, anticiperen op nieuwe verwachtingen van gast...

Hotelketens Internationaal
Scandic lanceert nieuw hotelmerk 

Scandic GO is een nieuw hotelmerk dat een speelser en slanker concept biedt binnen het groeiende economische hotelsegment. Met Scandic GO streeft het bedrijf naar een sterke aanwezigheid in de stad op alle Scandinavische markten. Scandic zal in eerste instantie vijf hotels lanceren onder het nieuwe ...

Interview Longread
Rick Claus: ''Er is te veel hotelaanbod''

In deze editie van Hospitality Management mogen we best weer eens verzuchten: Wat vliegt de tijd! Het is immers december. Zoals de oude Romeinen zeiden: Nullum est jam dictum, quod non sit dictum prius. (Niets kan gezegd worden dat al niet eerder gezegd is.) Waaronder: Tempus fugit. (De tijd snelt v...

Interview Longread
Twee bankiers over de 'herontdekking van de hotellerie'

Op de drempel van een nieuw decennium bespreken twee bankiers de staat van de hotellerie. Lianne Zondervan, Sector directeur Leisure van de ABN AMRO en Jos Klerx, Sectorspecialist Horeca & Recreatie van de Rabobank, blikken terug en kijken vooruit in een uitgebreid dubbelinterview. Dit interv...

Achtergronden
Hoe likable is jouw hotel?

We willen allemaal leuk gevonden worden. Niets menselijks is ons vreemd. Voor ondernemingen geldt hetzelfde. Sterker nog, als consumenten jouw bedrijf leuk vinden, betaalt zich dat altijd terug. Maar hoe pak je dat aan? Hoe zet je dat in gang? En wat betekent dat voor je kernwaarden? Likability. ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: