Blycolin neemt Wasserij De Blinde over

25 maart 2019 | redactie

Blycolin, al bijna 50 jaar partner in linnenservice voor horecaondernemingen, neemt per 25 maart Wasserij De Blinde over. De Blinde was onderdeel van Floronet en is één van de grotere wasserijen in Nederland gespecialiseerd in het verwerken van horecatextiel.

Blycolin neemt van De Blinde over

Op 25 maart bereikten Floronet en Blycolin in Heerenveen overeenstemming over de koop van alle bedrijfsactiviteiten van De Blinde. Blycolin neemt hiermee een bedrijf over dat al sinds 1910 haar kennis en kunde in het wassen van horecatextiel opbouwde. Vandaag de dag werken er meer dan 100 werknemers en wordt er iedere week minstens 200.000 kilo wasgoed gewassen.

Strategische overname

De overname past in de strategie van Blycolin om een groter aandeel eigen wascapaciteit op te bouwen. Belangrijke waarden van De Blinde, zoals klantgerichtheid, partnerschap en innovatie, sluiten goed aan bij de kernwaarden van Blycolin. “Met de overname voegt Blycolin een zesde wasserij toe aan het eigen portfolio van wasserijen. De overname gaat ons helpen om de geplande groei van ons bedrijf te realiseren en de continuïteit van onze dienstverlening aan onze klanten te borgen”, aldus Marc van Boekholt, CEO van Blycolin. Eind 2018 nam Blycolin in Duitsland om dezelfde redenen een wasserijbedrijf over in de buurt van Hannover.

Vier generaties kennis onder één dak

Met de overname door Blycolin blijft de kennis van De Blinde onder een nieuw dak gewaarborgd en de werkgelegenheid van ruim 100 medewerkers gewaarborgd. Blycolin zal in de komende jaren verder investeren in modernisering van De Blinde waaronder in de toepassing van robotisering. Potentieel heeft de Blinde een verwerkingscapaciteit van ruim 350.000 kilo wasgoed per week.

Floronet zal zich vanuit haar vestiging in Bolsward volledig richten op de gezondheidszorg, een onderdeel dat op dit moment een sterke groei doormaakt. Hierdoor kan Floronet meer ruimte creëren om de kwaliteit en omvang van haar dienstverlening naar de toekomst te garanderen; de hospitality branche maakt met de verkoop van De Blinde geen onderdeel meer uit van de kern van dit bedrijf. Blycolin en Floronet maken geen financiële details over de overname bekend.

Fotobijschrift: Marc van Boekholt, CEO van Blycolin en Titus Mulder, algemeen directeur Wasserij de Blinde.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Roberto Payer-editie Hospitality Management vaart nieuwe koers

De speciale Roberto Payer-editie die Hospitality Management in september uitgeeft, krijgt een nieuwe redactionele koers. Vanwege de coronacrisis zijn eerder bepaalde onderwerpen en thema's te komen vervallen. Vanochtend besprak Payer in het Waldorf Astoria de actualiteiten, thema's e...

Opening
Hotel De L'Europe Amsterdam heropent in nieuwe stijl

Na een volledige restyling van het interieur van de lobby, privé-eventkamers, restaurants en bar, opende De L'Europe Amsterdam het afgelopen weekend haar deuren voor gasten. Per 1 juni zijn ook alle restaurants van het hotel - Bord'Eau, Brasserie Marie, Freddy's Bar en de in &#...

Internationaal
CBS: passagiers nationale luchthavens 98% gedaald in april

In april 2020 reisden bijna 134 duizend passagiers van en naar de vijf nationale luchthavens, 98 procent minder dan in april 2019. Het vrachtvervoer daalde in deze periode met 25 procent tot 103 duizend ton aan vervoerd gewicht. Dit meldt het CBS op basis van de nieuwste cijfers. Vanweg...

Aannames, plannen en werkelijke reacties. Hoe we onze weg zoeken in de Covid-19 pandemie.

Sinds maart is Hotelschool The Hague een groot aantal onderzoeken gestart naar de Covid-crisis. Op welke termijn is een herstart van het toerisme te verwachten? Gaan we terug naar vroeger of zullen toeristen op dezelfde manier willen reizen? Gaan gasten hotels en andere accommodatie meer op criteria...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
"Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: