Blycolin neemt Wasserij De Blinde over

Auteur: redactie
Economie 25 maart 2019
Blycolin neemt Wasserij De Blinde over

Blycolin, al bijna 50 jaar partner in linnenservice voor horecaondernemingen, neemt per 25 maart Wasserij De Blinde over. De Blinde was onderdeel van Floronet en is één van de grotere wasserijen in Nederland gespecialiseerd in het verwerken van horecatextiel.

Blycolin neemt van De Blinde over

Op 25 maart bereikten Floronet en Blycolin in Heerenveen overeenstemming over de koop van alle bedrijfsactiviteiten van De Blinde. Blycolin neemt hiermee een bedrijf over dat al sinds 1910 haar kennis en kunde in het wassen van horecatextiel opbouwde. Vandaag de dag werken er meer dan 100 werknemers en wordt er iedere week minstens 200.000 kilo wasgoed gewassen.

Strategische overname

De overname past in de strategie van Blycolin om een groter aandeel eigen wascapaciteit op te bouwen. Belangrijke waarden van De Blinde, zoals klantgerichtheid, partnerschap en innovatie, sluiten goed aan bij de kernwaarden van Blycolin. “Met de overname voegt Blycolin een zesde wasserij toe aan het eigen portfolio van wasserijen. De overname gaat ons helpen om de geplande groei van ons bedrijf te realiseren en de continuïteit van onze dienstverlening aan onze klanten te borgen”, aldus Marc van Boekholt, CEO van Blycolin. Eind 2018 nam Blycolin in Duitsland om dezelfde redenen een wasserijbedrijf over in de buurt van Hannover.

Vier generaties kennis onder één dak

Met de overname door Blycolin blijft de kennis van De Blinde onder een nieuw dak gewaarborgd en de werkgelegenheid van ruim 100 medewerkers gewaarborgd. Blycolin zal in de komende jaren verder investeren in modernisering van De Blinde waaronder in de toepassing van robotisering. Potentieel heeft de Blinde een verwerkingscapaciteit van ruim 350.000 kilo wasgoed per week.

Floronet zal zich vanuit haar vestiging in Bolsward volledig richten op de gezondheidszorg, een onderdeel dat op dit moment een sterke groei doormaakt. Hierdoor kan Floronet meer ruimte creëren om de kwaliteit en omvang van haar dienstverlening naar de toekomst te garanderen; de hospitality branche maakt met de verkoop van De Blinde geen onderdeel meer uit van de kern van dit bedrijf. Blycolin en Floronet maken geen financiële details over de overname bekend.

Fotobijschrift: Marc van Boekholt, CEO van Blycolin en Titus Mulder, algemeen directeur Wasserij de Blinde.

Overig nieuws