Booking.com introduceert een nieuw systeem voor kwaliteitsclassificaties

21 januari 2020 | Thijs Jacobs

Booking.com introduceert een nieuw systeem voor kwaliteitsclassificaties voor appartementen, vakantiehuizen en villa's; het nieuwe systeem maakt het makkelijker voor reizigers om de kwaliteit van unieke verblijfsplekken te vergelijken. 

Reizigers hebben tegenwoordig meer keuze dan ooit als ze op zoek zijn naar de perfecte accommodatie op reis. Het hotelclassificatie-sterrensysteem wordt wereldwijd gebruikt en helpt om de kwaliteit van verschillende hotels met elkaar te vergelijken. Voor reizigers die zoeken naar een alternatieve accommodatie, zoals een woning of appartement, was er echter nog geen wereldwijd gangbaar classificatiesysteem. Daar is nu verandering in gekomen. Booking.com introduceert als eerste in de branche een wereldwijd bruikbaar, objectief systeem voor kwaliteitsclassificaties voor appartementen, vakantiehuizen en villa's.

Liever in een vakantiehuis of appartement

Maar liefst 40% van de Nederlandse reizigers zegt dat ze in 2020 liever in een vakantiehuis of appartement verblijven dan in een hotel. Om het hen makkelijker te maken te kiezen uit de verschillende accommodatieopties, biedt het nieuwe systeem ze een maatstaf waarop ze kunnen vertrouwen bij het kiezen van een accommodatie die voldoet aan hun kwaliteitseisen. Deze innovatie laat Booking.com’s toewijding zien om een gestroomlijnde reisbeleving te creëren voor reizigers wereldwijd.

Hoe de kwaliteitsclassificatie werkt

De kwaliteitsclassificatie maakt gebruik van een algoritme en machine learning, waarbij gekeken wordt naar meer dan 400 factoren, zoals de locatie, grootte en faciliteiten van een accommodatie. Het helpt reizigers om de kwaliteit en het comfort van een accommodatie, waar ook ter wereld, beter te kunnen beoordelen van een afstand. De score loopt van 1 tot 5, en naast de individuele naam van de accommodatie op Booking.com worden de verschillende kwaliteitsniveaus getoond met een icoontje, bestaande uit gele blokjes. De scores van de kwaliteitsclassificatie worden vergeleken met nabijgelegen accommodaties om lokale relevantie te verzekeren. De accuraatheid wordt gewaarborgd door de score door het jaar heen te blijven beoordelen.

Het grootst aantal topscores (5 van de 5) worden op dit moment gehaald in de VS, Griekenland, Spanje, Italië en Frankrijk. Dit is het belangrijkst voor reizigers uit Saoedi-Arabië, Australië, de Verenigde Arabische Emiraten, Groot-Brittannië en China; zij kiezen het vaakst voor appartementen, vakantiehuizen en villa’s met een topscore.

Eric Bergaglia, Global Head van de afdeling Homes and Apartments bij Booking.com: "We zijn verheugd dat we met deze nieuwe technologie een service kunnen bieden die nog niet eerder beschikbaar was in de branche. Hotelgasten kunnen bij hun keuze vertrouwen op een al langer bestaand sterrenclassificatiesysteem, maar reizigers die kozen voor een meer unieke verblijfsplek misten een soortgelijke service bij het nemen van hun beslissingen. Nu kunnen reizigers die gebruik maken van Booking.com bij het zoeken naar een appartement, vakantiehuis of villa zowel steunen op de geverifieerde gastbeoordelingen als de kwaliteitsclassificatie. Dit helpt hen een keuze te maken die overeenkomt met hun verwachtingen. 75% van alle accommodaties die onlangs zijn onderscheiden met de Booking.com Traveller Review Awards 2020 vallen onder de categorie woningen, appartementen en andere unieke accommodatietypes. Bijna 40% van de awards ging naar appartementen. Met de introductie van dit nieuwe systeem hopen we het voor reizigers nog makkelijker te maken om de perfecte plek te vinden om te verblijven, waar ook ter wereld."

Bezoek Booking.com om met behulp van Booking.com's exclusieve Quality Rating-systeem voor appartementen, vakantiewoningen en villa's het perfecte verblijf te vinden. Filter op "Aantal sterren" om de accommodatie te vinden met een kwaliteitsclassificatie die het best bij je wensen past.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview
"Sales is oprecht nieuwsgierig zijn"

De essentie van sales. In het jaar dat de hotellerie ondersteboven werd gekegeld, zijn veel hotels anders naar hun salesprocessen gaan kijken. Van zwaar afhankelijk van OTA’s, naar op de juiste momenten de klant persoonlijk benaderen. Een ding is zeker: de kennis over en verbinding mét ...

Horeca naar de stembus deel twee: PvdA

Op 17 maart gaat Nederland naar de stembus voor de Tweede Kamerverkiezingen. In aanloop naar die verkiezingen analyseert de redactie van Hospitality Management wat de grote politiek partijen voor ondernemend Nederland in hun verkiezingsprogramma hebben staan. Het zijn roerige tijden voor horecaonder ...

Personeel Hotelketens
Marriott International benoemt nieuwe CEO en President

De Raad van Bestuur van Marriott International heeft aangekondigd dat Anthony 'Tony' Capuano is benoemd tot Chief Executive Officer en is toegetreden tot de Raad van Bestuur van het bedrijf, met onmiddellijke ingang. Voorheen was hij Group President, Global Development, Design and Operation ...

Economie Hotelketens Internationaal
Accor verkoopt een belang van 1,5 procent in Huazhu voor 239 miljoen

Accor maakt bekend dat het de verkoop van een belang van 1,5% in Huazhu Group Limited (HTHT) heeft afgerond voor 239 miljoen euro. Deze transactie stelt Accor in staat om verdere waardecreatie van de initiële investering te ontwikkelen en tegelijkertijd haar balans te vereenvoudigen. Na deze tr ...

Horeca naar de stembus deel één: VVD

Op 17 maart gaat Nederland naar de stembus voor de Tweede Kamerverkiezingen. In aanloop naar die verkiezingen analyseert de redactie van Hospitality Management wat de grote politieke partijen voor ondernemend Nederland in hun verkiezingsprogramma hebben staan. Het zijn roerige tijden voor horecaonde ...

Hotelketens Achtergronden
Pillows Hotels opent nieuw boutique hotel in Hanzestad Deventer

Pillows Luxury Boutique Hotel Aan De IJssel in Deventer en het bijbehorende IJssel Restaurant openen op 1 maart van dit jaar hun deuren. “Volledig tegen de stroom in openen we een nieuw hotel”, vertelt CEO Loes Dingemans trots. “Dit hotel bevindt zich op de mooiste plek van Overijs ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: