Booking.com introduceert een nieuw systeem voor kwaliteitsclassificaties

21 januari 2020 | Thijs Jacobs

Booking.com introduceert een nieuw systeem voor kwaliteitsclassificaties voor appartementen, vakantiehuizen en villa's; het nieuwe systeem maakt het makkelijker voor reizigers om de kwaliteit van unieke verblijfsplekken te vergelijken. 

Reizigers hebben tegenwoordig meer keuze dan ooit als ze op zoek zijn naar de perfecte accommodatie op reis. Het hotelclassificatie-sterrensysteem wordt wereldwijd gebruikt en helpt om de kwaliteit van verschillende hotels met elkaar te vergelijken. Voor reizigers die zoeken naar een alternatieve accommodatie, zoals een woning of appartement, was er echter nog geen wereldwijd gangbaar classificatiesysteem. Daar is nu verandering in gekomen. Booking.com introduceert als eerste in de branche een wereldwijd bruikbaar, objectief systeem voor kwaliteitsclassificaties voor appartementen, vakantiehuizen en villa's.

Liever in een vakantiehuis of appartement

Maar liefst 40% van de Nederlandse reizigers zegt dat ze in 2020 liever in een vakantiehuis of appartement verblijven dan in een hotel. Om het hen makkelijker te maken te kiezen uit de verschillende accommodatieopties, biedt het nieuwe systeem ze een maatstaf waarop ze kunnen vertrouwen bij het kiezen van een accommodatie die voldoet aan hun kwaliteitseisen. Deze innovatie laat Booking.com’s toewijding zien om een gestroomlijnde reisbeleving te creëren voor reizigers wereldwijd.

Hoe de kwaliteitsclassificatie werkt

De kwaliteitsclassificatie maakt gebruik van een algoritme en machine learning, waarbij gekeken wordt naar meer dan 400 factoren, zoals de locatie, grootte en faciliteiten van een accommodatie. Het helpt reizigers om de kwaliteit en het comfort van een accommodatie, waar ook ter wereld, beter te kunnen beoordelen van een afstand. De score loopt van 1 tot 5, en naast de individuele naam van de accommodatie op Booking.com worden de verschillende kwaliteitsniveaus getoond met een icoontje, bestaande uit gele blokjes. De scores van de kwaliteitsclassificatie worden vergeleken met nabijgelegen accommodaties om lokale relevantie te verzekeren. De accuraatheid wordt gewaarborgd door de score door het jaar heen te blijven beoordelen.

Het grootst aantal topscores (5 van de 5) worden op dit moment gehaald in de VS, Griekenland, Spanje, Italië en Frankrijk. Dit is het belangrijkst voor reizigers uit Saoedi-Arabië, Australië, de Verenigde Arabische Emiraten, Groot-Brittannië en China; zij kiezen het vaakst voor appartementen, vakantiehuizen en villa’s met een topscore.

Eric Bergaglia, Global Head van de afdeling Homes and Apartments bij Booking.com: "We zijn verheugd dat we met deze nieuwe technologie een service kunnen bieden die nog niet eerder beschikbaar was in de branche. Hotelgasten kunnen bij hun keuze vertrouwen op een al langer bestaand sterrenclassificatiesysteem, maar reizigers die kozen voor een meer unieke verblijfsplek misten een soortgelijke service bij het nemen van hun beslissingen. Nu kunnen reizigers die gebruik maken van Booking.com bij het zoeken naar een appartement, vakantiehuis of villa zowel steunen op de geverifieerde gastbeoordelingen als de kwaliteitsclassificatie. Dit helpt hen een keuze te maken die overeenkomt met hun verwachtingen. 75% van alle accommodaties die onlangs zijn onderscheiden met de Booking.com Traveller Review Awards 2020 vallen onder de categorie woningen, appartementen en andere unieke accommodatietypes. Bijna 40% van de awards ging naar appartementen. Met de introductie van dit nieuwe systeem hopen we het voor reizigers nog makkelijker te maken om de perfecte plek te vinden om te verblijven, waar ook ter wereld."

Bezoek Booking.com om met behulp van Booking.com's exclusieve Quality Rating-systeem voor appartementen, vakantiewoningen en villa's het perfecte verblijf te vinden. Filter op "Aantal sterren" om de accommodatie te vinden met een kwaliteitsclassificatie die het best bij je wensen past.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Events Internationaal
EQUIPHOTEL uitgesteld naar 2022

Gezien de huidige situatie rondom de COVID-19 epidemie, die momenteel op lokaal en mondiaal niveau voortdurend verslechtert, kondigt Reed Expositions France aan dat de 2020-editie van de EQUIPHOTEL, die oorspronkelijk gepland stond van 15 t/m 19 november 2020, is uitgesteld naar 2022. De afgelope...

Hotelbouwplannen Amsterdam
Hotel Okura Amsterdam geeft 7 suites een complete metamorfose

Hotel Okura Amsterdam heeft 7 suites een complete metamorfose gegeven. Bij de renovatie, die in december 2019 van start ging, is het hele design vernieuwd. Architect Bert Verwey heeft de renovatie van de suites en The Lounge onder zijn hoede genomen. Ruimtelijkheid, comfort en sereniteit vormen de b...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Nieuwe coronamaatregelen: waarom moet de horeca eigenlijk eerder dicht?

Vanaf zondag 18.00 uur zijn de nieuwe coronamaatregelen van kracht gegaan, waarvan de meeste gericht zijn op de horeca. Premier Rutte toonde zich bezorgd over de verspreiding van het virus en vond de maatregelen nodig en logisch: "Hoe later op de avond, hoe moeilijker de anderhalve meter."...

Toerisme Coronacrisis
Nederlandse vakantiegangers verwachten weer te kunnen reizen in 2021  

De coronazomer is voorbij. Na een zomer van thuisblijven, daguitstapjes in eigen land en geklus, verwacht het grootste deel van de Nederlandse vakantiegangers volgende zomer weer normaal te kunnen reizen. Dat blijkt uit onderzoek van Vliegtickets.nl. Meer dan de helft (54%) van de ondervraagden...

Longread
Beste hotelier, vergeet wat er was en focus op wat er komen kan

Lang geleden stond er een hotel ergens in een binnenstad. De markante gevel pronkte trots naar de voorbijgangers. Het hotel stond er statig bij, en een tikkeltje chique zelfs, uitnodigend naar iedereen die er langsliep. Wie het hotel zag wilde naar binnen. Die gedachte gaf je kriebels in je buik, ni...

KHN Coronacrisis
Horeca eerder dicht? ''Buitenproportioneel!''

Koninklijke Horeca Nederland vindt het voornemen van het kabinet om horeca in de Randstad (in zes veiligheidsregio's waar het aantal besmettingen met het coronavirus snel stijgt) waardeloos. Dirk Beljaarts, directeur van KHN noemt het in het NOS Radio 1 Journaal 'buitenproportioneel' en ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: