Booking.com introduceert een nieuw systeem voor kwaliteitsclassificaties

21 januari 2020 | Thijs Jacobs

Booking.com introduceert een nieuw systeem voor kwaliteitsclassificaties voor appartementen, vakantiehuizen en villa's; het nieuwe systeem maakt het makkelijker voor reizigers om de kwaliteit van unieke verblijfsplekken te vergelijken. 

Reizigers hebben tegenwoordig meer keuze dan ooit als ze op zoek zijn naar de perfecte accommodatie op reis. Het hotelclassificatie-sterrensysteem wordt wereldwijd gebruikt en helpt om de kwaliteit van verschillende hotels met elkaar te vergelijken. Voor reizigers die zoeken naar een alternatieve accommodatie, zoals een woning of appartement, was er echter nog geen wereldwijd gangbaar classificatiesysteem. Daar is nu verandering in gekomen. Booking.com introduceert als eerste in de branche een wereldwijd bruikbaar, objectief systeem voor kwaliteitsclassificaties voor appartementen, vakantiehuizen en villa's.

Liever in een vakantiehuis of appartement

Maar liefst 40% van de Nederlandse reizigers zegt dat ze in 2020 liever in een vakantiehuis of appartement verblijven dan in een hotel. Om het hen makkelijker te maken te kiezen uit de verschillende accommodatieopties, biedt het nieuwe systeem ze een maatstaf waarop ze kunnen vertrouwen bij het kiezen van een accommodatie die voldoet aan hun kwaliteitseisen. Deze innovatie laat Booking.com’s toewijding zien om een gestroomlijnde reisbeleving te creëren voor reizigers wereldwijd.

Hoe de kwaliteitsclassificatie werkt

De kwaliteitsclassificatie maakt gebruik van een algoritme en machine learning, waarbij gekeken wordt naar meer dan 400 factoren, zoals de locatie, grootte en faciliteiten van een accommodatie. Het helpt reizigers om de kwaliteit en het comfort van een accommodatie, waar ook ter wereld, beter te kunnen beoordelen van een afstand. De score loopt van 1 tot 5, en naast de individuele naam van de accommodatie op Booking.com worden de verschillende kwaliteitsniveaus getoond met een icoontje, bestaande uit gele blokjes. De scores van de kwaliteitsclassificatie worden vergeleken met nabijgelegen accommodaties om lokale relevantie te verzekeren. De accuraatheid wordt gewaarborgd door de score door het jaar heen te blijven beoordelen.

Het grootst aantal topscores (5 van de 5) worden op dit moment gehaald in de VS, Griekenland, Spanje, Italië en Frankrijk. Dit is het belangrijkst voor reizigers uit Saoedi-Arabië, Australië, de Verenigde Arabische Emiraten, Groot-Brittannië en China; zij kiezen het vaakst voor appartementen, vakantiehuizen en villa’s met een topscore.

Eric Bergaglia, Global Head van de afdeling Homes and Apartments bij Booking.com: "We zijn verheugd dat we met deze nieuwe technologie een service kunnen bieden die nog niet eerder beschikbaar was in de branche. Hotelgasten kunnen bij hun keuze vertrouwen op een al langer bestaand sterrenclassificatiesysteem, maar reizigers die kozen voor een meer unieke verblijfsplek misten een soortgelijke service bij het nemen van hun beslissingen. Nu kunnen reizigers die gebruik maken van Booking.com bij het zoeken naar een appartement, vakantiehuis of villa zowel steunen op de geverifieerde gastbeoordelingen als de kwaliteitsclassificatie. Dit helpt hen een keuze te maken die overeenkomt met hun verwachtingen. 75% van alle accommodaties die onlangs zijn onderscheiden met de Booking.com Traveller Review Awards 2020 vallen onder de categorie woningen, appartementen en andere unieke accommodatietypes. Bijna 40% van de awards ging naar appartementen. Met de introductie van dit nieuwe systeem hopen we het voor reizigers nog makkelijker te maken om de perfecte plek te vinden om te verblijven, waar ook ter wereld."

Bezoek Booking.com om met behulp van Booking.com's exclusieve Quality Rating-systeem voor appartementen, vakantiewoningen en villa's het perfecte verblijf te vinden. Filter op "Aantal sterren" om de accommodatie te vinden met een kwaliteitsclassificatie die het best bij je wensen past.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Personalia Internationaal
Stefan Dubbeling nieuwe directeur België & Nederland van de BWH Hotel Group

Stefan Dubbeling (48) start per 1 maart aanstaande als Regional Director België & Nederland voor de BWH Hotel Group. Hij volgt daarmee Wytze van den Berg op die, na ruim 14 jaar, aan de slag gaat als Managing Director EMEA voor WorldHotels Collections. In de rol van Regional Director wo...

Interview Longread
Rick Claus: ''Er is te veel hotelaanbod''

In deze editie van Hospitality Management mogen we best weer eens verzuchten: Wat vliegt de tijd! Het is immers december. Zoals de oude Romeinen zeiden: Nullum est jam dictum, quod non sit dictum prius. (Niets kan gezegd worden dat al niet eerder gezegd is.) Waaronder: Tempus fugit. (De tijd snelt v...

Amsterdam Achtergronden
MEININGER Hotels lanceert hyperlokale service met Local Event Display

Krijtborden bieden nog dagelijkse inspiratie voor lokale evenementen – deze nieuwe service is nu ook aanwezig in het MEININGER Hotel Amsterdam City West en het MEININGER Hotel Amsterdam Amstel. De MEININGER Hotels staan binnen de hotelindustrie bekend voor hun unieke hybride accommodatiecon...

Internationaal Tech
Alweer een hotelketen slachtoffer van hackers

Het is weer raak: hackers hebben afgelopen zomer de klantgegevens buit weten te maken van 10,6 miljoen gasten van het Amerikaanse hotelbedrijf MGM Resorts. De gegevens zijn gedeeld op een forum voor hackers, meldt zdnet.com. Op het forum werden de adressen, namen, burgerservicenummers en telefoo...

Events Achtergronden
Hotel kijkt met trots terug op Joods onderwijscongres

Het internationaal Joods onderwijscongres European Chinuch Convention (ECC) kijkt terug op een zeer geslaagde editie die plaatsvond in Novotel Amsterdam Schiphol Airport (NASA). Het was de tweede keer dat dit evenement, waar 37 workshops in 4 talen werden gegeven, in het hotel plaatsvond. Bij EC...

Achtergronden
Dit kost een overnachting tijdens carnaval

Het grootste feest van het jaar in het zuiden komt er weer aan. Dat betekent carnavalskleding scoren, kaarten kopen voor de plaatselijke kroeg of natuurlijk buiten genieten van de muziek met een biertje. Maar wat als je nou in de stad zou willen overnachten? Ben je dan duurder uit dan normaal? HomeT...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: