Den Haag is een perfecte Staycation bestemming

6 juli 2020 | Thijs Jacobs

In maart en april vlogen de annuleringen binnen bij de hotels. Het leek een dramatisch jaar te worden. Ondertussen zitten hotels aan de kust weer helemaal vol en profiteren ze van het feit dat veel Nederlanders dit jaar voor een vakantie in eigen land gaan. –

Aankomend weekend nog last minute naar Texel? Vergeet het maar! Op de boekingsite Booking.com zijn 98% van de accommodaties niet beschikbaar. Waar hoteliers aan de kust eerder nog angst hadden dat deze zomer wel eens het einde kon betekenen van hun bedrijf, zouden ze hun hotel nu bij wijze van spreken twee keer kunnen vullen.

Nederlanders kiezen door de huidige omstandigheden massaal voor een staycation, een tripje in eigen land. Vooruitlopend op deze ontwikkeling lanceerden Nicolas Fissendjidis (eigenaar van Orange Hotel Marketing),  Eline Zweegers-Annink (Director of Marketing, Amsterdam bij Lore Group) en Sophie Jansen (Director of PR, Amsterdam bij Lore Group) in mei de website Staycation.Amsterdam en kort daarna Staycation-Nederland.nl. 

Eline Zweegers-Annink: "Bij zowel Pulitzer Amsterdam als Kimpton De Witt zagen we de annuleringen uiteraard ook binnenstromen en hebben we er daardoor voor gekozen om beide hotels tijdelijk te sluiten voor gasten. Ik wilde niet lijdzaam toezien en afwachten, maar juist met collega hotels de schouders eronder zetten en voor een positieve beweging zorgen. Met de staycation arrangementen op de website laten we zien dat Nederland zoveel moois te bieden heeft en het echt niet nodig is om deze zomer een vliegtuig te pakken”.  

Creativiteit

Het mooie weer van de afgelopen weken heeft zeker een rol gespeeld bij de populariteit van vakanties in eigen land. Maar ook de hotels spelen er creatief op in. Zo presenteert Landgoed De Wilmersberg, gevestigd in Twente, hun regio als het ‘Toscane van Nederland’. Hotel Seven One Seven in Amsterdam ging een samenwerking aan met sterrenchef Jacob Jan Boerma, waarbij een bijzonder vijf gangen diner op de kamer wordt geserveerd.

Den Haag

Ook de verschillende regio’s zijn zich aan het positioneren. Nu de hotels aan het strand steeds voller zitten, zullen andere regio’s hiervan gaan profiteren. Nicolas Fissendjidis: “We zien nu steeds meer belangstelling voor Den Haag en verwachten dat deze stad de staycation hit voor dit jaar gaat worden. Je zit vanuit de stad zo op het strand. Daarnaast zijn de prijzen ook nog eens aantrekkelijk. Het NH Den Haag biedt bijvoorbeeld al een package aan voor 74 euro voor 2 personen, inclusief ontbijt en late check-out.” 

Één van de deelnemende hotels aan het platform is het Marriott The Hague. General Manager van het hotel en voorzitter van het Hoteloverleg Den Haag, Vincent Pahlplatz, is helemaal klaar voor de komende maanden: “Als enige metropool in West-Europa met 11 km zandstrand bieden wij zowel een citytrip als strandvakantie aan op één bestemming. Gasten parkeren de auto bij het hotel en op één van onze Haagse Stadsfietsen kunnen zij eenvoudig de stad, het strand of een van de vele natuurgebieden rond de stad ontdekken. Den Haag biedt deze zomer een zee aan ruimte.”

Sander Hanenberg van The Hague Marketing, vult aan: “Op het gebied van attracties en cultuur heeft Den Haag ook alles te bieden, van Duinrell en Sealife tot het Escher museum en Panorama Mesdag. Daarnaast kan je heerlijk shoppen in onder meer de historische binnenstad en sluit je de dag af in één van de prachtige restaurants in de haven; completer wordt je vakantie niet!” Voor meer informatie: staycation-nederland.nl 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

KHN
KHN reageert op maatregelen: "Te veel nadruk op horeca"

De Koninklijke Horeca Nederland begrijpt dat, als het aantal besmettingen toeneemt, de overheid maatregelen moet nemen om die groei een halt toe te roepen. Echter verbaast het de brancheorganisatie dat de horeca telkens het boetekleed aan moet trekken. Op de website reageert KHN op de genomen maatre...

Coronacrisis
Download: corona checklist

Horecagasten worden vanaf 10 augustus dringend verzocht hun contactgegevens achter te laten om bron- en contactonderzoek makkelijker te maken bij een eventuele uitbraak. Download hier de checklist om uit te printen. ...

Column David Bakker
Column: Het onzichtbare leed

Er zijn weinig hoteliers die geen mening over Booking.com hebben. Aan het begin van deze coronacrisis verweet menig hotelier dat de boekingsgigant zich niet als partner van de hotellerie opstelde. Alle boekingen konden kosteloos worden geannuleerd, de hotels bleven leeg en van enige correspondentie ...

Achtergronden
Zo kom je de hitte in de horeca door

Op sommige plekken in Nederland zal het kwik deze week oplopen tot een kleine 36 graden. Horecaondernemers nemen massaal maatregelen om de week zo koel mogelijk door te komen. Met deze acht tips helpen we je een beetje op weg. 1. Cliché, maar misschien wel de belangrijkste: zorg dat j...

Accor
Halfjaarcijfers Accor: 1,5 miljard verlies en 1000 banen weg

Accor draaide over het eerste halfjaar van 2020 een verlies van 1,5 miljard euro. Daarnaast vreest het Franse concern afscheid te moeten nemen van 1000 banen. Bij Accor werken ongeveer 18.000 mensen. De coronapandemie hakt er flink in bij het Franse bedrijf, waar hotelketens Novotel, Mercure en Ibis...

Coronacrisis
Kabinet trekt teugels aan in strijd tegen corona

Horecazaken moeten vanaf maandag 10 augustus de namen en contactgegevens van gasten registreren. Dat maakte premier Rutte zojuist bekend tijdens zijn persconferentie. Het coronavirus is bezig aan een opmars. Om die opmars tegen te gaan is contact- en brononderzoek noodzakelijk, zo stelt de premier. ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: