Den Haag is een perfecte Staycation bestemming

6 juli 2020 | Thijs Jacobs

In maart en april vlogen de annuleringen binnen bij de hotels. Het leek een dramatisch jaar te worden. Ondertussen zitten hotels aan de kust weer helemaal vol en profiteren ze van het feit dat veel Nederlanders dit jaar voor een vakantie in eigen land gaan. –

Aankomend weekend nog last minute naar Texel? Vergeet het maar! Op de boekingsite Booking.com zijn 98% van de accommodaties niet beschikbaar. Waar hoteliers aan de kust eerder nog angst hadden dat deze zomer wel eens het einde kon betekenen van hun bedrijf, zouden ze hun hotel nu bij wijze van spreken twee keer kunnen vullen.

Nederlanders kiezen door de huidige omstandigheden massaal voor een staycation, een tripje in eigen land. Vooruitlopend op deze ontwikkeling lanceerden Nicolas Fissendjidis (eigenaar van Orange Hotel Marketing),  Eline Zweegers-Annink (Director of Marketing, Amsterdam bij Lore Group) en Sophie Jansen (Director of PR, Amsterdam bij Lore Group) in mei de website Staycation.Amsterdam en kort daarna Staycation-Nederland.nl. 

Eline Zweegers-Annink: "Bij zowel Pulitzer Amsterdam als Kimpton De Witt zagen we de annuleringen uiteraard ook binnenstromen en hebben we er daardoor voor gekozen om beide hotels tijdelijk te sluiten voor gasten. Ik wilde niet lijdzaam toezien en afwachten, maar juist met collega hotels de schouders eronder zetten en voor een positieve beweging zorgen. Met de staycation arrangementen op de website laten we zien dat Nederland zoveel moois te bieden heeft en het echt niet nodig is om deze zomer een vliegtuig te pakken”.  

Creativiteit

Het mooie weer van de afgelopen weken heeft zeker een rol gespeeld bij de populariteit van vakanties in eigen land. Maar ook de hotels spelen er creatief op in. Zo presenteert Landgoed De Wilmersberg, gevestigd in Twente, hun regio als het ‘Toscane van Nederland’. Hotel Seven One Seven in Amsterdam ging een samenwerking aan met sterrenchef Jacob Jan Boerma, waarbij een bijzonder vijf gangen diner op de kamer wordt geserveerd.

Den Haag

Ook de verschillende regio’s zijn zich aan het positioneren. Nu de hotels aan het strand steeds voller zitten, zullen andere regio’s hiervan gaan profiteren. Nicolas Fissendjidis: “We zien nu steeds meer belangstelling voor Den Haag en verwachten dat deze stad de staycation hit voor dit jaar gaat worden. Je zit vanuit de stad zo op het strand. Daarnaast zijn de prijzen ook nog eens aantrekkelijk. Het NH Den Haag biedt bijvoorbeeld al een package aan voor 74 euro voor 2 personen, inclusief ontbijt en late check-out.” 

Één van de deelnemende hotels aan het platform is het Marriott The Hague. General Manager van het hotel en voorzitter van het Hoteloverleg Den Haag, Vincent Pahlplatz, is helemaal klaar voor de komende maanden: “Als enige metropool in West-Europa met 11 km zandstrand bieden wij zowel een citytrip als strandvakantie aan op één bestemming. Gasten parkeren de auto bij het hotel en op één van onze Haagse Stadsfietsen kunnen zij eenvoudig de stad, het strand of een van de vele natuurgebieden rond de stad ontdekken. Den Haag biedt deze zomer een zee aan ruimte.”

Sander Hanenberg van The Hague Marketing, vult aan: “Op het gebied van attracties en cultuur heeft Den Haag ook alles te bieden, van Duinrell en Sealife tot het Escher museum en Panorama Mesdag. Daarnaast kan je heerlijk shoppen in onder meer de historische binnenstad en sluit je de dag af in één van de prachtige restaurants in de haven; completer wordt je vakantie niet!” Voor meer informatie: staycation-nederland.nl 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Economie Corona
Swissôtel op Damrak dwingt huurkorting af

Het Swissôtel op het Amsterdamse Damrak dwingt bij rechter 50 procent huurkorting af, zo lezen we op de website van het Parool. Het hotel telt 114 kamers en een restaurant. De huur bedraagt jaarlijks ruim één miljoen euro. Het hotel stelt dat het hard wordt getroffen door de coro ...

Corona
Hier te downloaden: werkgeversverklaring avondklok

In heel Nederland geldt vanaf zaterdag 23 januari een avondklok. Dat betekent dat iedereen tussen 21.00 uur ’s avonds en 04.30 uur ’s ochtends binnen blijft. Hotels mogen gasten blijven ontvangen, maar ook gasten moeten zich aan de avondklok houden. Van en naar het werk reizen is wel ...

10 jaar geleden in Hospitality Management: Digitaal betalen

Hospitality Management blaast dit jaar dertig kaarsjes uit. Dat mag gevierd worden en dat doen we dan ook uitgebreid! Iedere week publiceert de redactie een verhaal uit vervlogen tijden op de website. In de herfst van 2011 publiceerde de redactie van Hospitality Management een artikel voer de toe ...

Wet- en regelgeving Corona
Kabinet breidt steun- en herstelpakketten uit

Door het verlengen van de lockdown en de invoering van de avondklok heeft het demissionair kabinet besloten de steun- en herstelpakketten uit te breiden. Met deze uitbreiding van het pakket is een totaalbedrag gemoeid van 7,6 miljard euro. De verruimingen gelden voor het eerste en tweede kwartaal va ...

OTA's Achtergronden
Personeel belangrijkste aspect bij beoordeling accommodaties

Op 19 januari reikte Booking.com 10.408 Traveller Review Awards voor 2021 in Nederland uit, die op basis van miljoenen klantrecensies zijn toegekend. Met de Awards zet Booking.com partners uit 220 landen en gebieden wereldwijd in het zonnetje, die de reiservaring van reizigers meer gedenkwaardig maa ...

Wet- en regelgeving Corona
Avondklok 23 januari van kracht

Het demissionair kabinet wil de verwachte avondklok in gaan voeren. Dat maakte premier Rutte op de persconferentie van woensdag 20 januari bekend. Donderdag 21 januari debatteerde het kabinet over de invoering met de Tweede Kamer. De Kamer steunde het het besluit, waardoor de avondklok vanaf zaterda ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: