Den Haag is een perfecte Staycation bestemming

6 juli 2020 | Thijs Jacobs

In maart en april vlogen de annuleringen binnen bij de hotels. Het leek een dramatisch jaar te worden. Ondertussen zitten hotels aan de kust weer helemaal vol en profiteren ze van het feit dat veel Nederlanders dit jaar voor een vakantie in eigen land gaan. –

Aankomend weekend nog last minute naar Texel? Vergeet het maar! Op de boekingsite Booking.com zijn 98% van de accommodaties niet beschikbaar. Waar hoteliers aan de kust eerder nog angst hadden dat deze zomer wel eens het einde kon betekenen van hun bedrijf, zouden ze hun hotel nu bij wijze van spreken twee keer kunnen vullen.

Nederlanders kiezen door de huidige omstandigheden massaal voor een staycation, een tripje in eigen land. Vooruitlopend op deze ontwikkeling lanceerden Nicolas Fissendjidis (eigenaar van Orange Hotel Marketing),  Eline Zweegers-Annink (Director of Marketing, Amsterdam bij Lore Group) en Sophie Jansen (Director of PR, Amsterdam bij Lore Group) in mei de website Staycation.Amsterdam en kort daarna Staycation-Nederland.nl. 

Eline Zweegers-Annink: "Bij zowel Pulitzer Amsterdam als Kimpton De Witt zagen we de annuleringen uiteraard ook binnenstromen en hebben we er daardoor voor gekozen om beide hotels tijdelijk te sluiten voor gasten. Ik wilde niet lijdzaam toezien en afwachten, maar juist met collega hotels de schouders eronder zetten en voor een positieve beweging zorgen. Met de staycation arrangementen op de website laten we zien dat Nederland zoveel moois te bieden heeft en het echt niet nodig is om deze zomer een vliegtuig te pakken”.  

Creativiteit

Het mooie weer van de afgelopen weken heeft zeker een rol gespeeld bij de populariteit van vakanties in eigen land. Maar ook de hotels spelen er creatief op in. Zo presenteert Landgoed De Wilmersberg, gevestigd in Twente, hun regio als het ‘Toscane van Nederland’. Hotel Seven One Seven in Amsterdam ging een samenwerking aan met sterrenchef Jacob Jan Boerma, waarbij een bijzonder vijf gangen diner op de kamer wordt geserveerd.

Den Haag

Ook de verschillende regio’s zijn zich aan het positioneren. Nu de hotels aan het strand steeds voller zitten, zullen andere regio’s hiervan gaan profiteren. Nicolas Fissendjidis: “We zien nu steeds meer belangstelling voor Den Haag en verwachten dat deze stad de staycation hit voor dit jaar gaat worden. Je zit vanuit de stad zo op het strand. Daarnaast zijn de prijzen ook nog eens aantrekkelijk. Het NH Den Haag biedt bijvoorbeeld al een package aan voor 74 euro voor 2 personen, inclusief ontbijt en late check-out.” 

Één van de deelnemende hotels aan het platform is het Marriott The Hague. General Manager van het hotel en voorzitter van het Hoteloverleg Den Haag, Vincent Pahlplatz, is helemaal klaar voor de komende maanden: “Als enige metropool in West-Europa met 11 km zandstrand bieden wij zowel een citytrip als strandvakantie aan op één bestemming. Gasten parkeren de auto bij het hotel en op één van onze Haagse Stadsfietsen kunnen zij eenvoudig de stad, het strand of een van de vele natuurgebieden rond de stad ontdekken. Den Haag biedt deze zomer een zee aan ruimte.”

Sander Hanenberg van The Hague Marketing, vult aan: “Op het gebied van attracties en cultuur heeft Den Haag ook alles te bieden, van Duinrell en Sealife tot het Escher museum en Panorama Mesdag. Daarnaast kan je heerlijk shoppen in onder meer de historische binnenstad en sluit je de dag af in één van de prachtige restaurants in de haven; completer wordt je vakantie niet!” Voor meer informatie: staycation-nederland.nl 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Onderwijs
Amrâth en MBO College Hilversum slaan handen ineed

Afgelopen februari hebben Amrâth Hotel Lapershoek – Arenapark en MBO College Hilversum de handen ineen geslagen om horecastudenten in de huidige omstandigheden toch een stageplaats te kunnen bieden in een representatieve werkomgeving. Hiervoor tekenden zij een samenwerkingsovereenkomst d ...

Achtergronden
25 jaar geleden in Hospitality Management: Camille Oostwegel

Hospitality Management blaast dit jaar dertig kaarsjes uit. Dat mag gevierd worden en dat doen we dan ook uitgebreid! Iedere week publiceert de redactie een verhaal uit vervlogen tijden op de website. Dit keer een artikel uit 1996. Camille Oostwegel is dat jaar 46 en staat in de kracht van zijn ...

Hotelketens Internationaal
Nederlands getint Rosewood Hotel opent in Japan

Rosewood Hotels & Resorts opent in 2024 een luxe hotelresort op het Mikayo eiland in Japan. Het 55-villa, ultra-luxe resort is het eerste Rosewood hotel in het land van de rijzende zon. Miyako eiland en nabijgelegen eilanden bieden kilometers zacht, wit zand met eindeloze vergezichten van tur ...

Economie Hotelketens
Egeria neemt meerderheidsbelang in Fletcher Hotels, vizier op internationale groei

Vandaag hebben de aandeelhouders van Fletcher Hotels een meerderheidsbelang verkocht aan de Amsterdamse investeringsmaatschappij Egeria. NIBC en Xead verkopen beide hun minderheidsbelang, het management van Fletcher blijft aan als aandeelhouder. Met de hands-on betrokkenheid en de ervaring met in ...

Achtergronden
De Timmerfabriek heeft haar torentje teruggekregen

Op woensdag 21 april is een van de meest iconische industriële Rijksmonumenten van Nederland, De Timmerfabriek in Vlissingen, opnieuw gekroond. De Timmerfabriek, een uniek gebouw uit 1914, heeft haar torentje teruggekregen. Deze was tijdens een bombardement in 1943 gesneuveld en wordt nu in ...

Inge van de Ven is trots op haar pas geopende hotel

Inge van de Ven, eigenaresse van het op 12 april geopende Hotel Flora Batava in Nieuwersluis, aan de rand van Breukelen, is trots op haar hotel. Alhoewel het uitdagende tijden zijn binnen onze branche, is ze optimistisch gestemd. “Zaterdag beleefden we onze eerste drukke dag, met 27 van de 45 ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: