Fattal Hotel Group opent Leonardo Royal Hotel Amsterdam in Amstelkwartier

6 december 2018 | Thijs Jacobs

18 verdiepingen, 490 kamers en een balzaal van 900m2 met uitzicht over het water. Het Leonardo Royal Hotel Amsterdam is de volgende stap in de groeistrategie van de internationale Fattal Hotel Group. De groep is sinds 2007 actief op de Europese markt waar het merk Leonardo gevoerd wordt. Het nieuwe hotel in Amsterdam is het eerste Leonardo Royal van Nederland en kenmerkt zich door uitgebreide meeting faciliteiten en interessante netwerkmogelijkheden. De ligging is uiterst centraal, met een goede bereikbaarheid van de RAI, de Zuidas, het centrum en Schiphol. Van de meer dan 190 hotels op meer dan 100 bestemmingen in Europa en Israël, wordt deze gloednieuwe aanwinst in Amsterdam het grootste hotel van de groep.

1.200m2 vergaderruimte

Met elf vergaderzalen en een totale oppervlakte van 1.200m2, is het Leonardo Royal Hotel Amsterdam uitgerust voor meetings en evenementen van elk kaliber. De balzaal is zes meter hoog en biedt daglicht te over dankzij de drie zijden met ramen van vloer tot plafond. Er is plaats voor 800 personen en het aangrenzende terras van 400m2 biedt een indrukwekkend uitzicht over het water. Het is mogelijk een auto de ballroom in te rijden, wat de zaal uitermate geschikt maakt voor automotive presentaties. Naast de ruime conferentie- en event-faciliteiten, onderscheiden Leonardo Royal Hotels zich door de interessante netwerkmogelijkheden voor Royal Network leden, zoals inspirerende sprekers en benefietevenementen. Om contact tussen gasten te bevorderen nodigt de opzet van de lounge uit tot een praatje en wordt er bijna iedere avond live muziek gespeeld.

Focus op interactie

Jakob-Jan Blaauw wordt de General Manager van het Leonardo Royal Hotel Amsterdam: “Bij ons ligt de focus op interactie. Iedere reis is een kans om inspiratie te vinden, mensen te ontmoeten en de zakendeal van je leven te sluiten. In het hotel faciliteren we dit waar en wanneer we maar kunnen, tijdens meetings en daarbuiten. We gaan werken met echte conversation starters, op culinair gebied maar ook vanuit ons Break & Play-concept waardoor iedereen weer vol nieuwe energie verder kan. Ook het bieden van exclusieve buitenruimte is een goed voorbeeld van hoe de gasten en onderling contact bij ons op de eerste plaats staan. Daniel Roger, Managing Director van Fattal Hotel Group, Europe & UK, vult aan: “Met het Leonardo Royal Hotel Amsterdam breiden we onze merkbekendheid verder uit en we blijven inzetten op groei – in Europa, in Nederland en in Amsterdam. Deze toevoeging brengt het aantal hotels van de Fattal Hotel Group op 6 in Amsterdam, samen goed voor ongeveer 2.000 kamers.”

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Achtergronden Internationaal
Coronavirus: checklist en veelgestelde ondernemersvragen. Wie betaalt de rekening?

Het coronavirus komt steeds dichterbij, maar wat is de impact op de logiesverstrekkers in ons land? Het RIVM en KHN hebben de meest gestelde vragen en antwoorden over het coronavirus op een rij gezet, waarbij ook wordt gekeken naar de impact van de verspreiding van het virus op jouw onderneming. We ...

Achtergronden Internationaal
Coronavirus laat diepe wonden achter bij hotels in Hongkong

Hoteliers in Hongkong voelen zich in de steek gelaten door hun overheid. De recente uitbraak van het coronavirus heeft de hotellerie in de stad diep getroffen: terwijl er vorig jaar in februari 90.000 nachtelijke bezoekers werden geregistreerd, is dat aantal nu gedaald naar 3.000. De overheid heeft ...

Achtergronden Tech
Reissector: Google wordt nu echt een maatje te groot

Ruim dertig bedrijven uit de reissector dienen een klacht tegen Google in bij de Europese Commissie. Google geeft namelijk de resultaten uit de eigen zoekmachine voorrang op het aanbod van reisbedrijven, zo meldt de Financial Times. Met andere woorden: als je googelt naar een hotel in Praag, dan zie...

Interview
"Een ode aan de natuur waarin concept, interieurontwerp en gastbeleving tot één uniek verhaal samensmelten"

Ontwerpen vanuit een hospitality perspectief met de natuur als leidraad Interview met Ruud Belmans van WeWantMore en Steven Verrept van Château de Vignée over de transformatie van een 400 jaar oud kasteel naar een unieke gastbeleving in het topsegment van de Belgische Ardennen. Het k...

Personalia Internationaal
Stefan Dubbeling nieuwe directeur België en Nederland van de BWH Hotel Group

Stefan Dubbeling (48) start per 1 maart aanstaande als Regional Director België & Nederland voor de BWH Hotel Group. Hij volgt daarmee Wytze van den Berg op die, na ruim 14 jaar, aan de slag gaat als Managing Director EMEA voor WorldHotels Collections. In de rol van Regional Director wo...

Interview Longread
Rick Claus: ''Er is te veel hotelaanbod''

In deze editie van Hospitality Management mogen we best weer eens verzuchten: Wat vliegt de tijd! Het is immers december. Zoals de oude Romeinen zeiden: Nullum est jam dictum, quod non sit dictum prius. (Niets kan gezegd worden dat al niet eerder gezegd is.) Waaronder: Tempus fugit. (De tijd snelt v...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: