Fattal Hotel Group opent Leonardo Royal Hotel Amsterdam in Amstelkwartier

6 december 2018 | Thijs Jacobs

18 verdiepingen, 490 kamers en een balzaal van 900m2 met uitzicht over het water. Het Leonardo Royal Hotel Amsterdam is de volgende stap in de groeistrategie van de internationale Fattal Hotel Group. De groep is sinds 2007 actief op de Europese markt waar het merk Leonardo gevoerd wordt. Het nieuwe hotel in Amsterdam is het eerste Leonardo Royal van Nederland en kenmerkt zich door uitgebreide meeting faciliteiten en interessante netwerkmogelijkheden. De ligging is uiterst centraal, met een goede bereikbaarheid van de RAI, de Zuidas, het centrum en Schiphol. Van de meer dan 190 hotels op meer dan 100 bestemmingen in Europa en Israël, wordt deze gloednieuwe aanwinst in Amsterdam het grootste hotel van de groep.

1.200m2 vergaderruimte

Met elf vergaderzalen en een totale oppervlakte van 1.200m2, is het Leonardo Royal Hotel Amsterdam uitgerust voor meetings en evenementen van elk kaliber. De balzaal is zes meter hoog en biedt daglicht te over dankzij de drie zijden met ramen van vloer tot plafond. Er is plaats voor 800 personen en het aangrenzende terras van 400m2 biedt een indrukwekkend uitzicht over het water. Het is mogelijk een auto de ballroom in te rijden, wat de zaal uitermate geschikt maakt voor automotive presentaties. Naast de ruime conferentie- en event-faciliteiten, onderscheiden Leonardo Royal Hotels zich door de interessante netwerkmogelijkheden voor Royal Network leden, zoals inspirerende sprekers en benefietevenementen. Om contact tussen gasten te bevorderen nodigt de opzet van de lounge uit tot een praatje en wordt er bijna iedere avond live muziek gespeeld.

Focus op interactie

Jakob-Jan Blaauw wordt de General Manager van het Leonardo Royal Hotel Amsterdam: “Bij ons ligt de focus op interactie. Iedere reis is een kans om inspiratie te vinden, mensen te ontmoeten en de zakendeal van je leven te sluiten. In het hotel faciliteren we dit waar en wanneer we maar kunnen, tijdens meetings en daarbuiten. We gaan werken met echte conversation starters, op culinair gebied maar ook vanuit ons Break & Play-concept waardoor iedereen weer vol nieuwe energie verder kan. Ook het bieden van exclusieve buitenruimte is een goed voorbeeld van hoe de gasten en onderling contact bij ons op de eerste plaats staan. Daniel Roger, Managing Director van Fattal Hotel Group, Europe & UK, vult aan: “Met het Leonardo Royal Hotel Amsterdam breiden we onze merkbekendheid verder uit en we blijven inzetten op groei – in Europa, in Nederland en in Amsterdam. Deze toevoeging brengt het aantal hotels van de Fattal Hotel Group op 6 in Amsterdam, samen goed voor ongeveer 2.000 kamers.”

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Opening
Charme Hotels breidt uit met Hotel Karsten in Norg

Grand Café Hotel Karsten in Norg ligt in de kop van Drenthe, te midden van prachtige fiets- en wandelroutes. Vanuit het hotel heeft u een prachtig uitzicht op de Kerkbrink en de 13e-eeuwse Romaanse kerk. In het hotel vindt u een ruime, gezellige lounge met een imposante openhaard en een sf...

Wet- en regelgeving Ondernemen
Nieuwe wetgeving voor franchise hotels en horeca op komst

De vele overnames en fusies in de hotelsector hebben de afgelopen jaren aangetoond dat het landschap binnen de hotelsector snel verandert. In Europa en Nederland worden franchiseformules in de hotelsector steeds populairder. Bekende hotelketens, zoals Holiday Inn, Best Western en Accor Hotels, hebbe...

Sanitair Advertorial
Papieren handdoeken in toiletten om de hoogste hygiënenormen te handhaven

De hoogste normen handhaven op het gebied van hygiëne en netheid is een belangrijk aandachtspunt voor elke horecazaak. De gezondheid en veiligheid van klanten en personeel is van cruciaal belang. Negatieve incidenten kunnen desastreuze gevolgen hebben voor de zaken en voor de reputatie. Hand...

Events Hoteltech
LiveBlog HotelTech 2019 [gesloten]

16.00 Live-interview Rogier Braakman We zijn alweer bijna aan het einde gekomen van het sprekersprogramma. Op de agenda staat het live-interview met Rogier Braakman, de man die medeoprichter was van IHMG, maar uit zijn zetel werd geduwd door Alex Mulder van Amerborgh.  Op het hoogtepunt had I...

Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: The Godfather

"Misschien wel de bekendste hotelier van Nederland”, zo noemde de hoofdredacteur van dit blad hem in een recent interview. Laat dat ‘misschien’ maar weg, want wie Nederlandse hotellerie zegt, zegt Roberto Payer. Karakterhotelier pur sang. Altijd gesoigneerd, altijd scherp en h...

Hotelbouwplannen Hotelketens
Louvre Hotels Group lanceert wereldwijd nieuwe kamer voor Golden Tulip in Nederlandse stijl

De Franse hotelorganisatie Louvre Hotels Group zet de schijnwerpers op Nederland bij de vernieuwing van Golden Tulip hotels. In 2016 lanceerde de hotelketen een geheel nieuwe merkstrategie en -uitstraling voor het hotelmerk en recent is besloten om de Nederlandse roots wereldwijd te benadrukken in d...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: