Fattal Hotel Group opent Leonardo Royal Hotel Amsterdam in Amstelkwartier

6 december 2018 | Thijs Jacobs

18 verdiepingen, 490 kamers en een balzaal van 900m2 met uitzicht over het water. Het Leonardo Royal Hotel Amsterdam is de volgende stap in de groeistrategie van de internationale Fattal Hotel Group. De groep is sinds 2007 actief op de Europese markt waar het merk Leonardo gevoerd wordt. Het nieuwe hotel in Amsterdam is het eerste Leonardo Royal van Nederland en kenmerkt zich door uitgebreide meeting faciliteiten en interessante netwerkmogelijkheden. De ligging is uiterst centraal, met een goede bereikbaarheid van de RAI, de Zuidas, het centrum en Schiphol. Van de meer dan 190 hotels op meer dan 100 bestemmingen in Europa en Israël, wordt deze gloednieuwe aanwinst in Amsterdam het grootste hotel van de groep.

1.200m2 vergaderruimte

Met elf vergaderzalen en een totale oppervlakte van 1.200m2, is het Leonardo Royal Hotel Amsterdam uitgerust voor meetings en evenementen van elk kaliber. De balzaal is zes meter hoog en biedt daglicht te over dankzij de drie zijden met ramen van vloer tot plafond. Er is plaats voor 800 personen en het aangrenzende terras van 400m2 biedt een indrukwekkend uitzicht over het water. Het is mogelijk een auto de ballroom in te rijden, wat de zaal uitermate geschikt maakt voor automotive presentaties. Naast de ruime conferentie- en event-faciliteiten, onderscheiden Leonardo Royal Hotels zich door de interessante netwerkmogelijkheden voor Royal Network leden, zoals inspirerende sprekers en benefietevenementen. Om contact tussen gasten te bevorderen nodigt de opzet van de lounge uit tot een praatje en wordt er bijna iedere avond live muziek gespeeld.

Focus op interactie

Jakob-Jan Blaauw wordt de General Manager van het Leonardo Royal Hotel Amsterdam: “Bij ons ligt de focus op interactie. Iedere reis is een kans om inspiratie te vinden, mensen te ontmoeten en de zakendeal van je leven te sluiten. In het hotel faciliteren we dit waar en wanneer we maar kunnen, tijdens meetings en daarbuiten. We gaan werken met echte conversation starters, op culinair gebied maar ook vanuit ons Break & Play-concept waardoor iedereen weer vol nieuwe energie verder kan. Ook het bieden van exclusieve buitenruimte is een goed voorbeeld van hoe de gasten en onderling contact bij ons op de eerste plaats staan. Daniel Roger, Managing Director van Fattal Hotel Group, Europe & UK, vult aan: “Met het Leonardo Royal Hotel Amsterdam breiden we onze merkbekendheid verder uit en we blijven inzetten op groei – in Europa, in Nederland en in Amsterdam. Deze toevoeging brengt het aantal hotels van de Fattal Hotel Group op 6 in Amsterdam, samen goed voor ongeveer 2.000 kamers.”

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Events Hoteltech
Programma HotelTech: Annemarie van Gaal, Jeroen Smit en nog veel meer

Achter de schermen wordt er druk gewerkt aan het definitieve programma van HotelTech 2019, dat op 18 november plaatsvindt in Bunnik. De eerste namen zijn bekend en hierbij lichten we een tipje van de welbekende sluier op. DAGVOORZITTER Jeroen Smit Jeroen Smit is onderzoeksjournalist en aut...

Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: de GM-functie wordt bedreigd

Hotelbanen zie je zelden in de populaire lijstjes van uitstervende functies die bedoeld zijn om de lezer een afschrikwekkend kijkje in de toekomst te geven. Met ronkende titels als ‘Deze 11 beroepen staan op de lijst om uit te sterven’ en ‘Pikken de robots jouw baan in?’ gaan...

Duurzaamheid
Nog een paar dagen de tijd: meld je aan voor de Food Waste Challenge

Wist je dat 14% van alle voedselverspilling plaatsvindt in de horeca? Dat is voor de Nederlandse horeca maar liefst ruim 51 miljoen kilo voedsel. Voedsel dat de wereld hard nodig heeft en wat een verliespost is voor de horeca. De Rabobank biedt nu samen met de coalitie Samen tegen Voedselverspilling...

Opening Internationaal
Nieuw JA Lake View Hotel Opent in het grootste experience resort van Dubai

Het JA Lake View Hotel, dat op 22 september opent, is het derde unieke pand in het 1 miljoen vierkante meter grote JA The Resort in Jebel Ali, Dubai. Het JA Lake View Hotel is een uniek gebouw met panoramisch uitzicht over de golfbaan en de Arabische zee en wordt omschreven als een 'design-gedre...

Advertorial
Revenue Management: onmisbare expertise voor een optimale bedrijfsvoering

Hotels richten zich in hun dagelijkse werkzaamheden vooral op service en beleving, maar missen budget en expertise om hun hotelkamers structureel bezet en strategisch geprijsd te krijgen. Dat kan een optimale omzet in de weg staan. IFHG, de Hospitality Expert met jarenlange ervaring in de dynamische...

Achtergronden
Zo til je je revenue management skills naar een hoger niveau

De essentie van revenue management is om hotelkamers en zalen tegen het best mogelijke tarief aan te bieden. Dat lijkt makkelijker dan het is. Daarom heeft de HM-Academy in samenwerking met Stan Josephi de tweedaagse masterclass revenue management ontwikkeld. Wegens de grote belangstelling zijn er e...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: