Fattal Hotel Group opent Leonardo Royal Hotel Amsterdam in Amstelkwartier

6 december 2018 | Thijs Jacobs

18 verdiepingen, 490 kamers en een balzaal van 900m2 met uitzicht over het water. Het Leonardo Royal Hotel Amsterdam is de volgende stap in de groeistrategie van de internationale Fattal Hotel Group. De groep is sinds 2007 actief op de Europese markt waar het merk Leonardo gevoerd wordt. Het nieuwe hotel in Amsterdam is het eerste Leonardo Royal van Nederland en kenmerkt zich door uitgebreide meeting faciliteiten en interessante netwerkmogelijkheden. De ligging is uiterst centraal, met een goede bereikbaarheid van de RAI, de Zuidas, het centrum en Schiphol. Van de meer dan 190 hotels op meer dan 100 bestemmingen in Europa en Israël, wordt deze gloednieuwe aanwinst in Amsterdam het grootste hotel van de groep.

1.200m2 vergaderruimte

Met elf vergaderzalen en een totale oppervlakte van 1.200m2, is het Leonardo Royal Hotel Amsterdam uitgerust voor meetings en evenementen van elk kaliber. De balzaal is zes meter hoog en biedt daglicht te over dankzij de drie zijden met ramen van vloer tot plafond. Er is plaats voor 800 personen en het aangrenzende terras van 400m2 biedt een indrukwekkend uitzicht over het water. Het is mogelijk een auto de ballroom in te rijden, wat de zaal uitermate geschikt maakt voor automotive presentaties. Naast de ruime conferentie- en event-faciliteiten, onderscheiden Leonardo Royal Hotels zich door de interessante netwerkmogelijkheden voor Royal Network leden, zoals inspirerende sprekers en benefietevenementen. Om contact tussen gasten te bevorderen nodigt de opzet van de lounge uit tot een praatje en wordt er bijna iedere avond live muziek gespeeld.

Focus op interactie

Jakob-Jan Blaauw wordt de General Manager van het Leonardo Royal Hotel Amsterdam: “Bij ons ligt de focus op interactie. Iedere reis is een kans om inspiratie te vinden, mensen te ontmoeten en de zakendeal van je leven te sluiten. In het hotel faciliteren we dit waar en wanneer we maar kunnen, tijdens meetings en daarbuiten. We gaan werken met echte conversation starters, op culinair gebied maar ook vanuit ons Break & Play-concept waardoor iedereen weer vol nieuwe energie verder kan. Ook het bieden van exclusieve buitenruimte is een goed voorbeeld van hoe de gasten en onderling contact bij ons op de eerste plaats staan. Daniel Roger, Managing Director van Fattal Hotel Group, Europe & UK, vult aan: “Met het Leonardo Royal Hotel Amsterdam breiden we onze merkbekendheid verder uit en we blijven inzetten op groei – in Europa, in Nederland en in Amsterdam. Deze toevoeging brengt het aantal hotels van de Fattal Hotel Group op 6 in Amsterdam, samen goed voor ongeveer 2.000 kamers.”

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Roberto Payer-editie Hospitality Management vaart nieuwe koers

De speciale Roberto Payer-editie die Hospitality Management in september uitgeeft, krijgt een nieuwe redactionele koers. Vanwege de coronacrisis zijn eerder bepaalde onderwerpen en thema's te komen vervallen. Vanochtend besprak Payer in het Waldorf Astoria de actualiteiten, thema's e...

Opening
Hotel De L'Europe Amsterdam heropent in nieuwe stijl

Na een volledige restyling van het interieur van de lobby, privé-eventkamers, restaurants en bar, opende De L'Europe Amsterdam het afgelopen weekend haar deuren voor gasten. Per 1 juni zijn ook alle restaurants van het hotel - Bord'Eau, Brasserie Marie, Freddy's Bar en de in &#...

Internationaal
CBS: passagiers nationale luchthavens 98% gedaald in april

In april 2020 reisden bijna 134 duizend passagiers van en naar de vijf nationale luchthavens, 98 procent minder dan in april 2019. Het vrachtvervoer daalde in deze periode met 25 procent tot 103 duizend ton aan vervoerd gewicht. Dit meldt het CBS op basis van de nieuwste cijfers. Vanweg...

Aannames, plannen en werkelijke reacties. Hoe we onze weg zoeken in de Covid-19 pandemie.

Sinds maart is Hotelschool The Hague een groot aantal onderzoeken gestart naar de Covid-crisis. Op welke termijn is een herstart van het toerisme te verwachten? Gaan we terug naar vroeger of zullen toeristen op dezelfde manier willen reizen? Gaan gasten hotels en andere accommodatie meer op criteria...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
"Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: