Gouden Green Key voor Hampshire Hotel - De Broeierd

27 juli 2017 | Roy Spijker

Hampshire Hotel – De Broeierd Enschede is niet alleen de oudste herberg van Twente, het is ook één van de meest duurzame. Het hotel is bekroond met de Gouden Green Key, de hoogst mogelijke onderscheiding op het gebied van duurzaamheid. 

Dit internationale keurmerk wordt uitsluitend uitgereikt aan bedrijven die het milieu sparen, zonder in te boeten op comfort en kwaliteit. Een Green Key-accommodatie heeft maatschappelijke betrokkenheid en het zuinig omspringen met energie en water dan ook hoog in het vaandel. Hampshire Hotel – De Broeierd Enschede werd vorig jaar al onderscheiden met de Green Key Brons en heeft nu in 2017 het Goud te pakken.

Duurzaamheidsstrategie
Wie het Gouden Green Key-schildje aan de hotelmuur mag ophangen, heeft niet stilgezeten. Hampshire Hotel – De Broeierd Enschede is een aantal jaren geleden gestart met het verkleinen van de afvalstromen en het verminderen van het gebruik van (fossiele) brandstoffen. Een duurzaamheidsstrategie die het hotel vorig jaar al een Bronzen Green Key opleverde. Daarna werd er in Enschede nog een tandje bijgezet en met resultaat: de oudste herberg van Twente heeft nu het hoogste niveau van duurzaamheid. Dat betekent minimale impact op natuur en milieu, ook door het serveren van lokale en streekproducten. Vers van het land en uit de buurt is uiteraard beter – en lekkerder! – dan transport van ver.

Prachtig resultaat
Martin Meijer, General Manager van Hampshire Hotel – De Broeierd Enschede is trots op zijn gouden plak: “We zijn de oudste herberg van Twente, maar bij ons staat de tijd niet stil. Integendeel. Wij hebben er met z’n allen flink de schouders onder gezet en dat was niet alleen goed, maar ook ontzettend leerzaam. Als je eenmaal met de duurzaamheidsbril gaat kijken zie je pas wat er allemaal mogelijk is. Maatschappelijk verantwoord ondernemen is iets dat ons ontzettend goed ligt en omringd door al die prachtige natuur is het beschermen van het milieu haast een vanzelfsprekendheid. Ik vind het geweldig dat de inzet van ons team dit prachtige resultaat heeft opgeleverd!”

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Wet- en regelgeving Financieel Ondernemen
Checklist naheffingsaanslag btw helpt ondernemers na gemiste btw-deadline

Het afgelopen kwartaal misten ca. 64.000 ondernemers de deadline om hun btw-aangifte en bijbehorende betaling te doen. Dit is zonde, want wie de deadline heeft gemist, ontvangt een dezer dagen een naheffingsaanslag, veelal met boete. Vooral startende ondernemers zijn nog niet gewend aan de terugk...

Duurzaamheid
a&o Hostels biedt gasten gratis drankje aan in plaats van kamerschoonmaak

Hostelgasten kunnen vanaf nu bij alle a&o Hostels vrijwillig afzien van een dagelijkse schoonmaak van hun kamer. In ruil hiervoor krijgen zij een gratis drankje in de bar aangeboden. De hostelketen, met 39 vestigingen in 23 Europese steden, is tot deze beslissing gekomen na een uitgebreide proef...

Economie
Dit zijn de hotelvastgoed transacties van 2018

In 2018 is in Nederland voor ruim € 910 miljoen aan hotelvastgoed verkocht. Dit is een verwachte daling ten opzichte van het recordjaar van 2017, toen ruim € 1,7 miljard aan hotelvastgoed werd verkocht. Gezien het grote aantal unieke transacties in 2017 kon niet worden verwacht dat 2018 di...

Interview Longread
Outsourcing (deel 1): Volledig ontzorgen door outsourcing is een illusie

Hotels kunnen niet zonder outsourcing. Maar waar de één zonder blikken of blozen een externe partij inhuurt voor de F&B, doet de ander uit volle overtuiging zelf de schoonmaak. Of je nu in- of uitbesteedt, in beide gevallen blijft er voor de opdrachtgever een belangrijke rol weggel...

Columns Ewout Hoogendoorn
Go, Dutch Hotel Cities!

De Dutch Hotel City Index heeft dit jaar weer Amsterdam als de verrassende nummer één. Niet spannend? Nee, nu nog niet. Maar voor hoe lang nog? Amsterdam doet z’n stinkende best om van die pole position af te komen. Geen ‘I Amsterdam’, wordt het ‘Hi Lemmermeer&r...

Tech Advertorial
Meer tijd voor gasten met minder leveranciers

Met nieuwe technologie en smart data kun je rechtstreeks boeken bevorderen, doeltreffend upsellen en service op maat bieden. Maar als je al die mogelijkheden wilt benutten, heb je vaak met veel verschillende leveranciers te maken. PMS-aanbieder Guestline breidt het bestaande platform uit met de nieu...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: