Gratis wifi voor horeca een verplichting?

13 februari 2017 | Thijs Jacobs

Consumenten verwachten dat er in de horeca gratis wifi wordt aangeboden zo blijkt uit onderzoek van telecombedrijf Hughes Europe. 66 procent van de ondervraagden heeft een sterke voorkeur voor een horecagelegenheid met gratis wifi. De consument zou bovendien langer in de zaak verblijven, wat positief is voor de horecaondernemer. Het aanbieden van wifi wordt welhaast een verplichting, als we deze cijfers mogen geloven. 

Daarnaast kan draadloos internet een goed instrument zijn om waardevolle gegevens van consumenten te verkrijgen. Een kanttekening: de bestaande systemen worden vaak als gebruiksonvriendelijk gezien. De klant heeft dus geen zin in een technologie die weinig service oplevert.

Veel kritiek op hotels

Consumenten klagen nog steeds veel over het gebruik van gratis wifi; met name in hotels is de ervaring negatief. 56 procent van de respondenten klaagt over te trage verbindingen in hotels. 53 procent gaf aan dat het veelal onmogelijk is om in een hotel verbinding te maken. Werk aan de winkel dus...

In restaurants en cafés bleek 46 procent ontevreden over de snelheid van de verbindingen, terwijl ook daar 45 procent te kampen had met het niet kunnen verbinden met het netwerk. 

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Longread
Interview: hotel in voormalig klooster Utrecht

Utrecht kent een behoorlijke hotelontwikkeling en dat is niet verwonderlijk, gezien het aantal kamers in de Domstad. Dat aantal blijft immers behoorlijk achter bij de (verwachte) vraag. In de bruisende wijk Lombok opende onlangs het parochiehuis van het nieuwe hotel The Anthony. In het kloostergedee...

Achtergronden Culinair
Kerstmenu: Spoom en foie gras uit de gratie 

In bijna de helft van de Nederlandse restaurants wordt deze Kerst hert als hoofdgerecht gereserveerd. Hiermee is hert het populairste hoofdgerecht op de kerstmenu’s in de Nederlandse horeca. In Nederland betaal je in 2018 gemiddeld € 61,- voor een vijfgangen kerstdiner. Goedkoop eten doe ...

F&B Den Haag
Plek voor ruim 60 F&B-concepten in Haagse binnenstad

De binnenstad van Den Haag is uitgegroeid tot één van de meest aantrekkelijke winkelgebieden van Nederland. Toch is er nog ruimte om verder te verbeteren. Op basis van de horecabenchmark tussen de vijf grootste steden, blijkt dat het aanbod Food & Beverage (F&B) beperkt is. Er ...

Onderwijs Ondernemen
Training horeca-concepting: "Ik geef je de ultieme checklist mee!"

Op 21 januari 2019 vindt de eerstvolgende trainingsdag over 'concepting' plaats in Bunnik. Onderscheidend zijn met je zaak is immers lastig, zeker met de hoeveelheid trends die je om de oren vliegen en al die zaken om je heen die ook vernieuwend (denken te) zijn. Hoe val jij dan juist op? De...

Personalia
Niels Hoek nieuwe sales manager U Parkhotel

Niels Hoek is per 1 december 2018 begonnen als Sales Manager bij het nieuw te openen U Parkhotel in Enschede. Na bijna twee jaar keert Niels weer terug naar de hotel- en congresbranche. Met meer dan acht jaar ervaring brengt Niels veel kennis mee naar het nieuwe U Parkhotel op de campus van de Unive...

NH Hotels Interview Longread
Interview: vierde nhow geopend in Marseille

nhow, het nieuwste merk van de Spaanse hotelketen NH, begint serieuze vormen aan te nemen. Na Rotterdam, Berlijn en Milaan, opende afgelopen september nhow Marseille. Hospitality Management was erbij en aanschouwde de ambitieuze toekomstplannen van een merk dat zich liever niet laat bundelen. &ldquo...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: