Gratis wifi voor horeca een verplichting?

13 februari 2017 | Thijs Jacobs

Consumenten verwachten dat er in de horeca gratis wifi wordt aangeboden zo blijkt uit onderzoek van telecombedrijf Hughes Europe. 66 procent van de ondervraagden heeft een sterke voorkeur voor een horecagelegenheid met gratis wifi. De consument zou bovendien langer in de zaak verblijven, wat positief is voor de horecaondernemer. Het aanbieden van wifi wordt welhaast een verplichting, als we deze cijfers mogen geloven. 

Daarnaast kan draadloos internet een goed instrument zijn om waardevolle gegevens van consumenten te verkrijgen. Een kanttekening: de bestaande systemen worden vaak als gebruiksonvriendelijk gezien. De klant heeft dus geen zin in een technologie die weinig service oplevert.

Veel kritiek op hotels

Consumenten klagen nog steeds veel over het gebruik van gratis wifi; met name in hotels is de ervaring negatief. 56 procent van de respondenten klaagt over te trage verbindingen in hotels. 53 procent gaf aan dat het veelal onmogelijk is om in een hotel verbinding te maken. Werk aan de winkel dus...

In restaurants en cafés bleek 46 procent ontevreden over de snelheid van de verbindingen, terwijl ook daar 45 procent te kampen had met het niet kunnen verbinden met het netwerk. 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Hotelketens Internationaal
Charme Hotels breidt uit met Kasteel Solhof en Hotel Ter Elst in België

Charme Hotels heeft het hotel Ter Elst te Edegem en het kasteel Solhof te Aartselaar aan haar collectie mogen toevoegen. Hotel Ter Elst is gelegen aan de rand van de stad Antwerpen, heeft 53 ruime kamers, voorzien van gratis koffie en thee, airconditioning en wifi. ’s Ochtends kan de gast geni...

Hotelketens Achtergronden
Pulitzer maakt customer journey compleet met webshop

De Pulitzer ervaring maar dan thuis. Het is vanaf nu mogelijk met de lancering van de nieuwe Pulitzer Home collection van Pulitzer Amsterdam. Het populaire vijfsterrenhotel lanceert deze week een eigen online shop waarin typische Pulitzer producten worden verkocht. Online Shop Het idee van de ...

Awards Amsterdam
PRESSROOM Amsterdam wint drie World Luxury Restaurant Awards

PRESSROOM Amsterdam, het restaurant van INK Hotel Amsterdam - MGallery, valt in de prijzen en wint maar liefst drie World Luxury Restaurant Awards. Het restaurant staat onder leiding van F&B Manager Ruth Engels-Siegers, vorig jaar door de vakjury van AF&BM benoemd tot 'F&B profession...

Wet- en regelgeving Amsterdam
Hotel Parkview Amsterdam gesloten door burgemeester vanwege incidenten met handgranaten

Gisteren is op last van burgemeester Halsema Hotel Parkview aan de Korte Van Eeghenstraat in Amsterdam gesloten. De sluiting is voor onbepaalde tijd en op grond van de Algemene Plaatselijke Verordening (APV). In de nacht van 5 op 6 juli is er een explosie geweest in de Korte Van Eeghenstraat. Het...

Achtergronden Tech
Gen Z: sociale media belangrijkste inspiratiebron voor vakantiebestemming

Er wordt veel gespeculeerd over Generatie Z en het gebruik van sociale media. Zijn Gen Z’ers het al zat? Delen ze nog steeds content? Zijn ze echt zo afhankelijk van influencers? Nieuw onderzoek van Booking.com wijst uit dat, alhoewel Gen Z-reizigers visueel ingesteld zijn, hun vakantiekeuzes ...

Amsterdam Interview Longread
Afscheidsinterview Hans Vugts, Hotel Casa Amsterdam

Het begrip ‘maatschappelijk verantwoord ondernemen’ is dusdanig ingeburgerd dat de afkorting MVO telkens opduikt in allerlei marketingstrategieën. Veel bedrijven gaan kort door de bocht om zich dat predicaat toe te eigenen. Dus laten we maar eens kijken naar een hotel dat niet enkel...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: