Groupon Culi Weken van start gegaan

22 mei 2017 | Thijs Jacobs

Nederland heeft op culinair gebied veel te bieden. Wie uit eten wil, kan kiezen uit talloze restaurants, bistro’s en andere eetgelegenheden. Uit onderzoek van Groupon blijkt dat 21% van de Nederlanders ook graag iets nieuws uitprobeert.* Vaak denken we hierbij niet meteen aan een luxe diner of een last-minute reservering bij een Michelinster-restaurant. Om dit soort culinaire hoogstandjes eens extra onder de aandacht te brengen, introduceert Groupon de Culi Weken.

 

Culi Weken 2017

Eten bij een toprestaurant is een heerlijke ervaring. Groupon deelt dit graag met haar klanten, en organiseert daarom van 21 mei tot 18 juni de Groupon Culi weken. Hiermee zet Groupon de kwalitatieve toprestaurants waarmee zij samenwerkt extra in de spotlights. Hieronder vallen zowel Michelinster-restaurants, restaurants met Gaultmillau-punten of Bib Gourmand-onderscheidingen als lokale toppers en restaurants met een hoge klantwaardering. 

Selectie van restaurants

Uit onderzoek is gebleken dat Groupon-klanten vaker uit eten gaan dan niet-klanten. Luxe restaurants zijn daarbij erg populair. Ook is gebleken dat 47% van deze klanten minimaal 1x per maand uit eten gaat.* Reden te meer voor Groupon om hen te voorzien van een bijzondere selectie culinaire hotspots! 
 
In de volgende steden vind je deelnemende Michelinster-restaurants: Loenen aan de Vecht (Tante Koosje), Amsterdam (Bridges), Amsterdam (Ron Gatrobar), Bennekom (het Koetshuis), Rijswijk (Niven), Zwolle (Kaatje bij de Sluis), Eindhoven (De Karpendonkse Hoeve), Zeeland (De Kromme Watergang), Weert (Bretelli), Hoorn (Lucas Rive), Amersfoort (De Saffraan), Harlingen (’t Havenmantsje).

Eetliefhebbers

Dat Nederlanders eetliefhebbers zijn had Groupon al begrepen. Vorig jaar alleen al zijn er meer dan duizenden vouchers in de categorie ‘eten en drinken’ verkocht.*  Om elke klant een deal naar wens te bieden, analyseert Groupon jaarlijks welke vouchers het populairst zijn. Hieruit blijkt dat 21% van de  Nederlanders nog steeds fan is van de klassieke keuken en geregeld een brasserie of bistro in de buurt bezoekt.** De Italiaanse en Griekse keuken maken de top drie compleet. Overigens is niet alleen dineren populair, want zo’n 10% van de Groupon-klanten kiest voor een ontbijt, high-tea, high-wine of tapas.* Ook trends zoals moleculair koken, dineren op een boot of show cooking zijn helemaal hot bij Groupon. 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Internationaal
CBS: passagiers nationale luchthavens 98% gedaald in april

In april 2020 reisden bijna 134 duizend passagiers van en naar de vijf nationale luchthavens, 98 procent minder dan in april 2019. Het vrachtvervoer daalde in deze periode met 25 procent tot 103 duizend ton aan vervoerd gewicht. Dit meldt het CBS op basis van de nieuwste cijfers. Vanwege he...

Aannames, plannen en werkelijke reacties. Hoe we onze weg zoeken in de Covid-19 pandemie.

Sinds maart is Hotelschool The Hague een groot aantal onderzoeken gestart naar de Covid-crisis. Op welke termijn is een herstart van het toerisme te verwachten? Gaan we terug naar vroeger of zullen toeristen op dezelfde manier willen reizen? Gaan gasten hotels en andere accommodatie meer op criteria...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
"Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Opening Coronacrisis
Liveblog 2: Yessss! Wij gaan weer open!!

Niet alleen in Utrecht hoorde je een zucht van verlichting. Maar ook in en op andere plaatsen in Nederland slaakte de horeca een vreugdekreet(je). We mogen weer. We zijn er klaar voor en nu maar hopen dat de gasten komen. Want ook onder horecaondernemers is er de zorg of gasten niet eerst even de ka...

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: 1,5 meter-economie in de horeca

Maandag 1 juni, tweede pinksterdag 2020, stroomde de terassen in Nederland weer vol. Na een verplichte sluiting van tien weken, slaakte de horeca een zucht van verlichting. 'We mogen weer', was de tendens in een zonovergoten Nederland. Blij ondernemers verwelkomden hun gasten met een bre...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: