Hotello’s behoren tot de gelukkigste mensen van Nederland

3 mei 2018 | David Bakker

Geluk wordt wetenschappelijk omschreven als een staat van tevredenheid of vreugde en kan voor elke individu anders zijn. Een reden voor HotelloTOP om geluk onder de Hotello’s te onderzoeken! En wat blijkt? Nederlandse Hotello’s geven algemeen geluk een 8,1! Op basis van een profielonderzoek (N=2544) en de HotelloTOP Happiness Barometer (N=582) onder de Hotello’s van de Hotelscholen: Hotel Management School Maastricht, Stenden Hotel Management School, Hotelschool Den Haag, NHTV, Saxion Hogeschool en TIO, delen HotelloTOP & Consumatics de leukste ‘Hotello feitjes’. 

Uitgangspunt

Vriendschap, liefde, familie, gezondheid en successen. Deze woorden worden door Hotello’s het meest geassocieerd met geluk. Volgens de Hotello’s zit het in kleine momenten, een gebalanceerd leven en betekenisvol zijn voor anderen. Een mooi uitgangspunt om geluk te definiëren in het uitgebreide HotelloTOP onderzoek.

Gelukkig én ondernemend

Uit het profielonderzoek blijkt dat Hotello’s ondernemende types zijn, 25% is werkzaam als bedrijfsleider en 22% als directeur/eigenaar. De skills die een Hotello het vaakst noemt op LinkedIn zijn: Hospitality, Management en Marketing. De hotelsector is met 22% het best vertegenwoordigd, waarna de foodservice branche volgt met 18%. 51% van De TOP 100 grootste Horecabedrijven (Misset Horeca’17) heeft Hotello’s in dienst. 25% van de Hotello’s gaat verder studeren. In de gehele keten zijn Hotello’s werkzaam, maar hoe dichter bij de gast, hoe jonger. Ook bij De TOP 100 zie je vooral de Hotello’s werken tot 35 jaar oud. De directe impact in de branche wordt dus gemaakt door Generatie Y en Z.

Hoe ouder hoe gelukkiger

Hotello’s hebben een positieve kijk op het leven. 84% is het eens met de stelling: ‘Ik heb het gevoel dat het leven mij veel geeft’. Bovendien heeft 81% een goede kijk op het verleden. Men geeft aan dat geluk groeit met de jaren. Ben jij 56-65 jaar oud? Dan behoor jij tot de gelukkigste groep Hotello’s. Deze leeftijdsgroep geeft geluk een 8,4, dit is 0,3% hoger dan het gemiddelde algemene geluk van een Hotello. Ouderen en jongeren kunnen dus meer ervaringen uitwisselen om dit niveau dichter bij elkaar te brengen.

De balans vinden

Wil jij je geluk een boost geven? Of ben je al enorm gelukkig, maar zoek je nog de juiste balans? Probeer dan een balans te vinden in timemanagement. Uit het HotelloTOP onderzoek blijkt dat timemanagement een aandachtspunt is en geluk af en toe in de weg kan zitten. Besteed meer tijd aan de zaken die je associeert met geluk: je familie, vrienden, liefde, gezondheid en successen en krijg meer grip op de tijd. Tevens helpt het enorm om collega’s te motiveren met je positieve en gelukkige houding.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Personeel Hotelketens
Erwin M. Bruyn wordt Country Manager bij Deutsche Hospitality

Deutsche Hospitality herstructureert haar merkenportfolio. In de toekomst wordt het traditionele merk Steigenberger Hotels & Resorts gecombineerd met het lifestyle merk Jaz in the City om samen het nieuwe 'upscale' segment te vormen. Hierdoor wordt het mogelijk om gezamenlijke synergi&eu ...

Achtergronden
14 jaar geleden in Hospitality Management; Robert Kranenborg

Hospitality Management blaast dit jaar dertig kaarsjes uit. Dat mag gevierd worden en dat doen we dan ook uitgebreid! Iedere week publiceert de redactie een verhaal uit vervlogen tijden op de website. Dit keer een artikel uit 2007. Een interview met Robert Kranenborgh. In 2007 chef van het met e ...

De stelling van de maand: 2022 wordt nog uitdagender dan 2021

In deze nieuwe rubriek 'De stelling van de maand' publiceert de redactie van Hospitality Management iedere eerste vrijdag van de maand een scherpe stelling waarop u als hotelier kunt reageren: JA of NEE. De antwoorden worden verzameld en de resultaten worden gedeeld. De tweede stelling luidt ...

Internationaal
Edition Hotels opent 8 hotels wereldwijd

Edition Hotels kondigt haar verdere internationale uitbreiding aan richting eind 2022, met de geplande opening van acht nieuwe accommodaties verspreid over drie continenten. Onder de nieuwe openingen bevinden zich locaties in Rome, Madrid, Dubai, Reykjavik, Tampa, Doha, Mexico's Riviera Maya ...

Interview Longread
Mens, Bedrijf & Visie: Peter Hein van Mulligen (CBS)

In de rubriek Mens, Bedrijf & Visie portretteert de redactie van Hospitality Management vooraanstaande personen in en rondom de horecabranche. De coronacrisis dendert als een donderwolk door de sector. In deze rubriek zetten we de mens, de visie en het bedrijf centraal. In deze aflevering een ...

Economie Interview Ewout Hoogendoorn
BORON investeert: 10.000 bedden op 30 locaties

In een tijd dat de hotellerie gebukt gaat onder de gevolgen van het coronavirus, maakt BORON - de investeringsmaatschappij van de familie J.A. Fentener van Vlissingen (oprichter BCD Travel) - bekend flink te investeren in de hotellerie. De plannen liegen er niet om: 10.000 bedden op minimaal der ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: