Hotello’s behoren tot de gelukkigste mensen van Nederland

3 mei 2018 | David Bakker

Geluk wordt wetenschappelijk omschreven als een staat van tevredenheid of vreugde en kan voor elke individu anders zijn. Een reden voor HotelloTOP om geluk onder de Hotello’s te onderzoeken! En wat blijkt? Nederlandse Hotello’s geven algemeen geluk een 8,1! Op basis van een profielonderzoek (N=2544) en de HotelloTOP Happiness Barometer (N=582) onder de Hotello’s van de Hotelscholen: Hotel Management School Maastricht, Stenden Hotel Management School, Hotelschool Den Haag, NHTV, Saxion Hogeschool en TIO, delen HotelloTOP & Consumatics de leukste ‘Hotello feitjes’. 

Uitgangspunt

Vriendschap, liefde, familie, gezondheid en successen. Deze woorden worden door Hotello’s het meest geassocieerd met geluk. Volgens de Hotello’s zit het in kleine momenten, een gebalanceerd leven en betekenisvol zijn voor anderen. Een mooi uitgangspunt om geluk te definiëren in het uitgebreide HotelloTOP onderzoek.

Gelukkig én ondernemend

Uit het profielonderzoek blijkt dat Hotello’s ondernemende types zijn, 25% is werkzaam als bedrijfsleider en 22% als directeur/eigenaar. De skills die een Hotello het vaakst noemt op LinkedIn zijn: Hospitality, Management en Marketing. De hotelsector is met 22% het best vertegenwoordigd, waarna de foodservice branche volgt met 18%. 51% van De TOP 100 grootste Horecabedrijven (Misset Horeca’17) heeft Hotello’s in dienst. 25% van de Hotello’s gaat verder studeren. In de gehele keten zijn Hotello’s werkzaam, maar hoe dichter bij de gast, hoe jonger. Ook bij De TOP 100 zie je vooral de Hotello’s werken tot 35 jaar oud. De directe impact in de branche wordt dus gemaakt door Generatie Y en Z.

Hoe ouder hoe gelukkiger

Hotello’s hebben een positieve kijk op het leven. 84% is het eens met de stelling: ‘Ik heb het gevoel dat het leven mij veel geeft’. Bovendien heeft 81% een goede kijk op het verleden. Men geeft aan dat geluk groeit met de jaren. Ben jij 56-65 jaar oud? Dan behoor jij tot de gelukkigste groep Hotello’s. Deze leeftijdsgroep geeft geluk een 8,4, dit is 0,3% hoger dan het gemiddelde algemene geluk van een Hotello. Ouderen en jongeren kunnen dus meer ervaringen uitwisselen om dit niveau dichter bij elkaar te brengen.

De balans vinden

Wil jij je geluk een boost geven? Of ben je al enorm gelukkig, maar zoek je nog de juiste balans? Probeer dan een balans te vinden in timemanagement. Uit het HotelloTOP onderzoek blijkt dat timemanagement een aandachtspunt is en geluk af en toe in de weg kan zitten. Besteed meer tijd aan de zaken die je associeert met geluk: je familie, vrienden, liefde, gezondheid en successen en krijg meer grip op de tijd. Tevens helpt het enorm om collega’s te motiveren met je positieve en gelukkige houding.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Overig nieuws

Accor Interview Longread
Caro van Eekelen van AccorHotels: ''Zeg eens 'ja' op uitdagingen''

Met haar aanstelling in 2009 werd Caro van Eekelen de eerste vrouwelijke country director van AccorHotels. Dat was baanbrekend voor de organisatie en maakte haar tot rolmodel voor veel vrouwen in de hospitalitybranche. “Hoe ik het zo ver heb geschopt? Door altijd ja te zeggen op uitdagingen!&r...

Columns Starten in de horeca Ondernemen
Functioneren en disfunctioneren: wat kan en moet een werkgever?

Elke werkgever kampt vroeg of laat met een medewerker die het in het functioneren laat afweten. Van een werkgever wordt verwacht een gedegen verbeterplan op te stellen en met de medewerker te doorlopen. Een verbeterplan kent duidelijke doelen, een reële termijn waarbinnen de doelen moeten zijn ...

Advertorial Sanitair
Meer bling bling in badkamer

Midnight is de nieuwe zwarte kleur met glinsterende pigmenten. Het zorgt voor glamour en een glansrijke beleving. Verwen uw gasten met de extra luxe van Bette badarchitectuur. Exclusieve ligbaden, douchevloeren en wastafels. Fonkelende edelstenen, glanzende mineralen, goud, zilver en reflectie in...

Achtergronden F&B
Colliers International zet afdeling Food & Beverage op

Op 1 juni start vastgoedadviseur Colliers International met een nieuwe afdeling Food & Beverage onder leiding van Etienne van Unen. Deze afdeling is een uitbreiding van de afdeling Retail. Food & Beverage (F&B) speelt een steeds belangrijkere rol in het retaillandschap. Het aandeel s...

Achtergronden
Download nu de Hotel & Food & Beverage special

Hij is er! De langverwachte, jaarlijkse F&B-special van Hospitality Management is deze week op de spreekwoordelijke mat van menig hotel en hotelier gevallen. Hospitality Management wordt immers verzonden naar alle hotels in Nederland. In deze uitgave besteden we aandacht aan 'concepting'...

Hilton Achtergronden
Hilton stopt met plastic rietjes

Hilton zal tegen eind 2018 de plastic rietjes hebben verwijderd uit 650 gebouwen. Vandaag onthult Hilton ook zijn nieuwe wetenschappelijk onderbouwde 2030 doelstellingen, gericht op het halveren van de wereldwijde impact op het milieu en het verdubbelen van de investeringen met een sociaal effect. ...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: