Hotelschool The Hague en Tio scoren goed bij Nationale Studenten Enquête

18 mei 2017 | Thijs Jacobs

Vandaag heeft Studiekeuze 123 de resultaten van de Nationale Studenten Enquête (NSE) van alle hogescholen en universiteiten in Nederland gepubliceerd. Hotelschool The Hague studenten zijn erg tevreden over hun studie, net als studenten van Tio, dat zelfs plek één tot en met drie inneemt op de ranglijst. 

Hotelschool The Hague

Op 12 van de totaal 17 gemeten thema’s scoorde Hotelschool The Hague het hoogst van alle publieke hotelscholen. De thema’s geven een inzicht in de algehele tevredenheid van de huidige studenten van de opleiding. De thema’s bestaan o.a. uit; inhoud van de opleiding (score 3,96 op schaal van 5), verworven vaardigheden (score 4,31 op schaal van 5), de voorbereiding op een carrière (score 4,30 op schaal van 5). Dit jaar zijn er twee nieuwe thema’s toegevoegd waarop Hotelschool The Hague ook direct het hoogste scoorde; de uitdaging die de opleiding biedt (score 3,81 op schaal van 5) en internationalisering (score 4,42 op schaal van 5).

Tevreden studenten

Susanne Stolte, Voorzitter van het College van Bestuur: “Wij zijn er erg trots op dat we dankzij het continue harde werk van onze docenten, instructeurs en medewerkers voor het vierde jaar op een rij dit resultaat hebben behaald. Niet alleen onze studenten zijn tevreden met onze school. Ons recente onderzoek onder 1155 afgestudeerden van Hotelschool The Hague bevestigt ook dat maar liefst 99% van de oud-studenten de opleiding zou aanraden.”

In totaal heeft 38,5% (959 respondenten) van alle studenten van Hotelschool The Hague de enquête ingevuld. De NSE waardering geldt als basis voor een aantal academische rankings in Nederland.

Tio

Studenten Hotel- en Eventmanagement (HEM) aan Hogeschool Tio worden uitstekend voorbereid op een beroepsloopbaan, krijgen uitdagend onderwijs en zitten met precies genoeg studenten in een les. De kennis van docenten over de beroepspraktijk is goed en de opleiding sluit aan bij actuele ontwikkelingen. Veel studenten van de praktijkgerichte en persoonlijke opleiding van Tio raden hun opleiding aan anderen aan. Dat blijkt uit de Nationale Studenten Enquête (NSE). Hbo-studenten beoordelen in 2017 hun ‘studie in het algemeen’ met een 3,88/5. HEM-studenten beoordelen hun studie in het algemeen gemiddeld met een 4,26/5. HEM aan Tio behaalt voor het zevende jaar op rij gemiddeld de hoogste scores van de Nederlandse hotelscholen.

Op onder meer de thema’s voorbereiding op de beroepsloopbaan, praktijkgerichtheid van de opleiding, groepsgrootte, kwaliteitszorg en sfeer scoort Hotel- en Eventmanagement uitstekend ten opzichte van de andere hotelscholen. Veel Tio-studenten zouden hun studie aanraden aan anderen.

“Studeren aan Tio staat goed op je cv”, zegt HEM-student Flip Vermeeren. “Ik merk het nu al; ik hield laatst een presentatie en werd naderhand aangesproken door een bedrijf dat interesse in me had. Je hebt toch een voordeel als Tio-student.”

De top 10:

  1. Tio Hotel- en Eventmanagement, Hengelo
  2. Tio Hotel- en Eventmanagement, Utrecht
  3. Tio Hotel- en Eventmanagement, Rotterdam
  4. Hotelschool The Hague, Den Haag
  5. Tio Hotel- en Eventmanagement, Eindhoven
  6. Tio Hotel- en Eventmanagement, Amsterdam
  7. Hotelschool The Hague, Amsterdam
  8. Zuyd Hogeschool, Maastricht
  9. NHTV, Breda
  10. Stenden Hogeschool, Leeuwarden

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Coronacrisis
“Forse huurverlaging is nu echt wel mogelijk voor hoteliers"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit achtste hoofdstuk b...

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Hoe maak ik mijn hotel meer crisisbestendig?

Hotels sluiten massaal hun deuren vanwege het coronavirus. Een zeer ingrijpend en moeilijk besluit. Hotelketens Van der Valk en Fletcher kondigen aan ruimte beschikbaar te stellen om herstellende coronapatiënten op te vangen. Ziekenhuizen houden zo meer ruimte over voor de zware zorg. Geven hot...

Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: AI!

Of ik het verschil wist tussen artificiële intelligentie en robotisering? Het was een vraag van iemand die mij aansprak nadat ik een verhaal over hoteltrends had gehouden waarin ik weer eens mijn stokpaardje over High Tech en High Touch had bereden. Eerlijk gezegd had ik de begrippen altijd los...

Coronadagboek Bart Reints Bok: "Ik ontving een absurde e-mail van Emesa"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit zevende hoofdstuk b...

Personalia
Rogier Braakman keert terug in de hotellerie

Rogier Braakman keert terug in de hotellerie. De voormalig Managing Director van IHMG laat het volgende via zijn LinkedIn weten: "Terug in de hotelbusiness... Na anderhalf jaar 'hotelbusiness-sabbatical' (en het opdoen van nieuwe ervaringen in vele IT-gerelateerde bedrijven) voel ik me ...

Hotelketens
Hotelketen onder de loep: InterContinental Hotels Group

In deze rubriek presenteert Hospitality Management de bekendere hotelketens. Een historisch overzicht met actuele cijfers. In deze uitgave behandelen we IHG, een toonaangevend merk met wereldwijd 400.000 werknemers die werkzaam zijn in meer dan 100 landen. De merken IHG telt 16 merken, waarbij...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: