Hotelschool The Hague in de prijzen bij European Mise en Place Cup

14 februari 2017 | Thijs Jacobs

Op zondag 12 en maandag 13 februari vond alweer de 9e editie van de European Mise en Place Cup plaats in het gastronomische Maastricht. Deze editie stond geheel in het teken van “Catch Me If You Can – Stay in Love”. FHWien der WKW - Oostenrijk ging er dit jaar met de winst vandoor. Zij werden op de voet gevolgd door VIVES University College - België en SHL – Schweizerische Hotelfachschule Luzern - Zwitserland.

EMCup 2017
Tijdens de 9e editie van de European Mise en Place Cup namen er maar liefst 32 gerenommeerde internationale Hotel Management scholen, uit 14 verschillende landen deel. Zij kwamen samen in Maastricht om hun visie op  het thema “Catch Me If You Can – Stay in Love” te delen. Dit thema richt zich op hoe om te gaan met de opkomende Millenials-generatie, die binnen korte tijd het overgrote deel van de beroepsbevolking omvat. De studenten werden beoordeeld door een 60-koppige Business Jury die werkzaam is in de hospitality branche. Deze bedrijven hebben uiteraard ook te maken met de beweging van generaties en kunnen ideeën opdoen maar ook talent scouten voor hun eigen organisaties.

Competitie
De teams van studenten hebben voorafgaand aan de competitie al enkele opdrachten moeten voltooien. Zo hebben zij een social media campagne opgezet om de EMCup en het thema meer bekendheid te geven. Daarnaast hebben ze gewerkt met de hotel simulation game HOTS en een academic paper geschreven welke werd beoordeeld door de Business Jury.

Tijdens de competitiedagen hebben de teams hun academic paper gepitcht. Met de feedback van de jury in hun achterhoofd werkten ze aan een casus welke zij ook gepresenteerd hebben. Al deze elementen telde mee in de bepaling van de top 16. Deze top 16 ging de strijd aan middels een debat. De winnaars van deze debatten kregen de mogelijkheid hun casus verder uit te werken en te presenteren voor een groot publiek. De studenten lieten zien hoe de branche kan inspelen op de opkomende generatie en hoe zij de Millenials kunnen intrigeren. “We want people to value us, it is about our intrinsic motivation. Millennials want flexibility and freedom.” Door middel van een stemming in de zaal door de Business Jury kon de winnaar worden berekend.

“The true value of the EMCup lies not in the competition itself, but around it”
De deelnemende studenten haddden naast de competitie nog een belangrijke opdracht; het opbouwen van een professioneel netwerk. Om dit te stimuleren vond er op de eerste competitiedag een Walking Dinner plaats op de Hotel Management School Maastricht, waar alle partnerbedrijven een tafel hosten. Daarnaast was er een interactieve sessie waar de studenten in een informele sfeer advies konden vragen aan de professionals. De competitie werd afgesloten met een ‘Award Dinner’ in de Rebelle kerk in Maastricht, verzorgd door Van Melick the catering company, waar onderstaande prijzen zijn uitgereikt en er voldoende tijd was om te netwerken.
Het programma werd gemodereerd door trainers van Q-staff, welke ook een training gaven over gedragsstijlen en een workshop in Personal Branding. Ook gaf Keynote Spreker Herman Konings een presentatie gerelateerd aan het thema: “It is the year of WIG, people are looking for Warmth, Inclusion and Genorisity.”

De EMCup staat garant voor ‘long lasting relationships’ en de studenten en Business Jury blijven op meerdere manieren in contact.

Winnaars EMCup 2017
Best Team Spirit: University College of Northern Denmark – Denemarken
Best Team Photo: Centro Superior de Hosteleriá de Galicia - Spanje
Best Rumour Around the Brand: FHWien der WKW – Oostenrijk
Best HOTS Assignment: SHL – Schweizerische Hotelfachschule Luzern – Zwitserland
Best Introduction Movie: Escola Universitària de Turisme I Direcció Hotelera UAB - Spanje
Best Paper : Erasmus University College Brussels – België
Best Pitch – Paper: Hotelschool The Hague – Nederland
Best Pitch – Case: Hotelschool The Hague – Nederland
Best Debate: Les Roches Global Hospitality Education – Zwitserland

Derde plaats: SHL – Schweizerische Hotelfachschule Luzern – Zwitserland
Tweede plaats: VIVES University College – België
Winnaar EMCup 2017: FHWien der WKW - Oostenrijk

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Hotel Opening
Eerste Leonardo Royal Hotel opent in Nederland

Op maandag 15 april, de geboortedag van Leonardo da Vinci, heeft het Leonardo Royal Hotel Amsterdam, met als afkorting LRHA, haar deuren geopend. Het allereerste Leonardo Royal Hotel in Nederland is gevestigd in een nieuw gebouw van 18 verdiepingen in het Amstelkwartier met maar liefst 490 kamers. ...

Interview Longread
Zo ga je om met bedrijfskleding in je hotel

Binnen de hotellerie is het dragen van bedrijfskleding zeer gebruikelijk. Het verhoogt de herkenbaarheid van de medewerkers en straalt professionalisme uit. Maar dan moeten de kleding en de uiterlijke verzorging wel helemaal in balans zijn. Anne-Marie van Leggelo is etiquette-expert en legt uit waar...

Achtergronden
Download de nieuwe uitgave van Hospitality Management

De aprileditie van Hospitality Management is weer uit. Dit keer aandacht voor de hotelkamer en interieur, waarbij Carlo Slag, eigenaar van Preston Palace hotel, en Debbie Zeeuw van der Laan, designer bij Valk Design, ons bijpraten over recente verbouwingen, hotelkamertrends en investeringen. Tapijt ...

Toerisme
Grote groei Amstelveense hotelovernachtingen

Het aantal hotelovernachtigingen in Amstelveen is in 2017 bijna vervijfvoudigd ten opzichte van 2015. In 2015 werden ruim 57.600 hotelovernachtingen geboekt in Amstelveen, in 2017 waren dat er al bijna 259.000. Dit aantal word verwacht alleen maar te groeien aangezien er in 2018 nog een aantal grote...

Financieel
De belastingdienst geeft vier belastingtips voor horecaondernemers

Veel startende ondernemers en ZZP’ers doen hun belastingaangifte zelf. Om dit zo makkelijk mogelijk te maken, heeft de Belastingdienst al privégegevens voor hen ingevuld. Het zakelijke deel van de aangifte moet je als ondernemer zelf invullen. Om ondernemers uit de horeca voor de inkoms...

Personalia
Jelrick Claus en Robin Harting vormen nieuw management van Claus

Per 1 april jongstleden vormen Jelrick Claus en Robin Harting het nieuwe dagelijks management van Claus in Hoofddorp. Jelrick Claus vervult de rol van Commercieel Manager en Robin Harting promoveert tot Operationeel Manager. Claus biedt multifunctionele eventzalen, restaurants, drie escape rooms, ee...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: