Hotelschool The Hague in de prijzen bij European Mise en Place Cup

14 februari 2017 | Thijs Jacobs

Op zondag 12 en maandag 13 februari vond alweer de 9e editie van de European Mise en Place Cup plaats in het gastronomische Maastricht. Deze editie stond geheel in het teken van “Catch Me If You Can – Stay in Love”. FHWien der WKW - Oostenrijk ging er dit jaar met de winst vandoor. Zij werden op de voet gevolgd door VIVES University College - België en SHL – Schweizerische Hotelfachschule Luzern - Zwitserland.

EMCup 2017
Tijdens de 9e editie van de European Mise en Place Cup namen er maar liefst 32 gerenommeerde internationale Hotel Management scholen, uit 14 verschillende landen deel. Zij kwamen samen in Maastricht om hun visie op  het thema “Catch Me If You Can – Stay in Love” te delen. Dit thema richt zich op hoe om te gaan met de opkomende Millenials-generatie, die binnen korte tijd het overgrote deel van de beroepsbevolking omvat. De studenten werden beoordeeld door een 60-koppige Business Jury die werkzaam is in de hospitality branche. Deze bedrijven hebben uiteraard ook te maken met de beweging van generaties en kunnen ideeën opdoen maar ook talent scouten voor hun eigen organisaties.

Competitie
De teams van studenten hebben voorafgaand aan de competitie al enkele opdrachten moeten voltooien. Zo hebben zij een social media campagne opgezet om de EMCup en het thema meer bekendheid te geven. Daarnaast hebben ze gewerkt met de hotel simulation game HOTS en een academic paper geschreven welke werd beoordeeld door de Business Jury.

Tijdens de competitiedagen hebben de teams hun academic paper gepitcht. Met de feedback van de jury in hun achterhoofd werkten ze aan een casus welke zij ook gepresenteerd hebben. Al deze elementen telde mee in de bepaling van de top 16. Deze top 16 ging de strijd aan middels een debat. De winnaars van deze debatten kregen de mogelijkheid hun casus verder uit te werken en te presenteren voor een groot publiek. De studenten lieten zien hoe de branche kan inspelen op de opkomende generatie en hoe zij de Millenials kunnen intrigeren. “We want people to value us, it is about our intrinsic motivation. Millennials want flexibility and freedom.” Door middel van een stemming in de zaal door de Business Jury kon de winnaar worden berekend.

“The true value of the EMCup lies not in the competition itself, but around it”
De deelnemende studenten haddden naast de competitie nog een belangrijke opdracht; het opbouwen van een professioneel netwerk. Om dit te stimuleren vond er op de eerste competitiedag een Walking Dinner plaats op de Hotel Management School Maastricht, waar alle partnerbedrijven een tafel hosten. Daarnaast was er een interactieve sessie waar de studenten in een informele sfeer advies konden vragen aan de professionals. De competitie werd afgesloten met een ‘Award Dinner’ in de Rebelle kerk in Maastricht, verzorgd door Van Melick the catering company, waar onderstaande prijzen zijn uitgereikt en er voldoende tijd was om te netwerken.
Het programma werd gemodereerd door trainers van Q-staff, welke ook een training gaven over gedragsstijlen en een workshop in Personal Branding. Ook gaf Keynote Spreker Herman Konings een presentatie gerelateerd aan het thema: “It is the year of WIG, people are looking for Warmth, Inclusion and Genorisity.”

De EMCup staat garant voor ‘long lasting relationships’ en de studenten en Business Jury blijven op meerdere manieren in contact.

Winnaars EMCup 2017
Best Team Spirit: University College of Northern Denmark – Denemarken
Best Team Photo: Centro Superior de Hosteleriá de Galicia - Spanje
Best Rumour Around the Brand: FHWien der WKW – Oostenrijk
Best HOTS Assignment: SHL – Schweizerische Hotelfachschule Luzern – Zwitserland
Best Introduction Movie: Escola Universitària de Turisme I Direcció Hotelera UAB - Spanje
Best Paper : Erasmus University College Brussels – België
Best Pitch – Paper: Hotelschool The Hague – Nederland
Best Pitch – Case: Hotelschool The Hague – Nederland
Best Debate: Les Roches Global Hospitality Education – Zwitserland

Derde plaats: SHL – Schweizerische Hotelfachschule Luzern – Zwitserland
Tweede plaats: VIVES University College – België
Winnaar EMCup 2017: FHWien der WKW - Oostenrijk

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Events Achtergronden
Mindervalidenhotel op Zwarte Cross

Het wordt dit jaar voor 20 tot 25 mindervaliden mogelijk om de Zwarte Cross maximaal te beleven. De 33-jarige Rick Brink uit Hardenberg is maandag 17 juni in het KRO-NCRV programma Minister van Gehandicaptenzaken verkozen tot de eerste minister van Gehandicaptenzaken van Nederland en zal MIVA Las Ve...

Accor Amsterdam
Vierde Accor-hotel klaar voor meetings en events farmaceuten

Ook Novotel Amsterdam City voldoet nu aan de eisen voor meetings en events in de gezondheidszorg / farmaceutische industrie. Het is het vierde als groen gecertificeerde Accor-hotel, na Mercure Amsterdam City, Movenpick Amsterdam City Centre en Novotel Amsterdam Schiphol Airport. De locatie in de omg...

Hilton Hotelketens
Hotelketen uitgelicht: Hilton

In deze rubriek presenteert Hospitality Management de bekendere hotelketens. Een historisch overzicht met actuele cijfers. In 1919 opende Conrad Hilton het eerste Hilton Hotel in Cisco, Texas in de Verenigde Staten. In honderd jaar tijd groeide het bedrijf uit tot een van de bekendste en grootste...

Opening Hotelketens Internationaal
Zo ziet het nieuwe Aloft Hotel in Madrid eruit

Aloft Hotels, Marriott International’s hotelmerk voor muziekfans en liefhebbers van tech, zet deze maand een voetafdruk in Spanje met de opening van Aloft Madrid Gran Via. Het hotel ligt in het bruisende hart van de hoofdstad op steenworp afstand van hotspots zoals het iconische Plaza de Espa&...

Personalia
Nieuwe General Manager voor Hotel Nassau Breda

Hotel Nassau Breda heeft per 1 juli een nieuwe General Manager. Yolanda Bianca neemt het stokje over van Päivi Hagedoorn die 2,5 jaar de scepter zwaaide, maar nu doorstroomt naar mmoederorganisatie Odyssey Hotel Group. Hagedoorn wist van Hotel Nassau Breda een begrip te maken in de wijde omgevi...

Economie Achtergronden
Prijzen hotels, restaurants en voedingsmiddelen in Nederland hoger dan Europees gemiddelde

Van de vijf meestbezochte vakantielanden is Spanje het voordeligst voor vakantiegangers die zelf de boodschappen doen. In Spanje zijn de prijzen voor voeding 4 procent lager dan gemiddeld in de Europese Unie. In Nederland liggen deze prijzen 1,1 procent boven dit gemiddelde. Dat meldt het CBS op bas...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: