Hotelschool The Hague in de prijzen bij European Mise en Place Cup

14 februari 2017 | Thijs Jacobs

Op zondag 12 en maandag 13 februari vond alweer de 9e editie van de European Mise en Place Cup plaats in het gastronomische Maastricht. Deze editie stond geheel in het teken van “Catch Me If You Can – Stay in Love”. FHWien der WKW - Oostenrijk ging er dit jaar met de winst vandoor. Zij werden op de voet gevolgd door VIVES University College - België en SHL – Schweizerische Hotelfachschule Luzern - Zwitserland.

EMCup 2017
Tijdens de 9e editie van de European Mise en Place Cup namen er maar liefst 32 gerenommeerde internationale Hotel Management scholen, uit 14 verschillende landen deel. Zij kwamen samen in Maastricht om hun visie op  het thema “Catch Me If You Can – Stay in Love” te delen. Dit thema richt zich op hoe om te gaan met de opkomende Millenials-generatie, die binnen korte tijd het overgrote deel van de beroepsbevolking omvat. De studenten werden beoordeeld door een 60-koppige Business Jury die werkzaam is in de hospitality branche. Deze bedrijven hebben uiteraard ook te maken met de beweging van generaties en kunnen ideeën opdoen maar ook talent scouten voor hun eigen organisaties.

Competitie
De teams van studenten hebben voorafgaand aan de competitie al enkele opdrachten moeten voltooien. Zo hebben zij een social media campagne opgezet om de EMCup en het thema meer bekendheid te geven. Daarnaast hebben ze gewerkt met de hotel simulation game HOTS en een academic paper geschreven welke werd beoordeeld door de Business Jury.

Tijdens de competitiedagen hebben de teams hun academic paper gepitcht. Met de feedback van de jury in hun achterhoofd werkten ze aan een casus welke zij ook gepresenteerd hebben. Al deze elementen telde mee in de bepaling van de top 16. Deze top 16 ging de strijd aan middels een debat. De winnaars van deze debatten kregen de mogelijkheid hun casus verder uit te werken en te presenteren voor een groot publiek. De studenten lieten zien hoe de branche kan inspelen op de opkomende generatie en hoe zij de Millenials kunnen intrigeren. “We want people to value us, it is about our intrinsic motivation. Millennials want flexibility and freedom.” Door middel van een stemming in de zaal door de Business Jury kon de winnaar worden berekend.

“The true value of the EMCup lies not in the competition itself, but around it”
De deelnemende studenten haddden naast de competitie nog een belangrijke opdracht; het opbouwen van een professioneel netwerk. Om dit te stimuleren vond er op de eerste competitiedag een Walking Dinner plaats op de Hotel Management School Maastricht, waar alle partnerbedrijven een tafel hosten. Daarnaast was er een interactieve sessie waar de studenten in een informele sfeer advies konden vragen aan de professionals. De competitie werd afgesloten met een ‘Award Dinner’ in de Rebelle kerk in Maastricht, verzorgd door Van Melick the catering company, waar onderstaande prijzen zijn uitgereikt en er voldoende tijd was om te netwerken.
Het programma werd gemodereerd door trainers van Q-staff, welke ook een training gaven over gedragsstijlen en een workshop in Personal Branding. Ook gaf Keynote Spreker Herman Konings een presentatie gerelateerd aan het thema: “It is the year of WIG, people are looking for Warmth, Inclusion and Genorisity.”

De EMCup staat garant voor ‘long lasting relationships’ en de studenten en Business Jury blijven op meerdere manieren in contact.

Winnaars EMCup 2017
Best Team Spirit: University College of Northern Denmark – Denemarken
Best Team Photo: Centro Superior de Hosteleriá de Galicia - Spanje
Best Rumour Around the Brand: FHWien der WKW – Oostenrijk
Best HOTS Assignment: SHL – Schweizerische Hotelfachschule Luzern – Zwitserland
Best Introduction Movie: Escola Universitària de Turisme I Direcció Hotelera UAB - Spanje
Best Paper : Erasmus University College Brussels – België
Best Pitch – Paper: Hotelschool The Hague – Nederland
Best Pitch – Case: Hotelschool The Hague – Nederland
Best Debate: Les Roches Global Hospitality Education – Zwitserland

Derde plaats: SHL – Schweizerische Hotelfachschule Luzern – Zwitserland
Tweede plaats: VIVES University College – België
Winnaar EMCup 2017: FHWien der WKW - Oostenrijk

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Food Amsterdam
Paascreaties van Hotel Jakarta verkocht in Bakkerij Westers

Pastry chef Ramona Rütti van Hotel Jakarta Amsterdam maakt bijzondere paascreaties om te paastafel op te fleuren. Dit jaar zal de tafel voor minder mensen gedekt worden, maar daardoor is er des te meer aandacht voor wat er op tafel staat. Er zijn verschillende creaties te verkrijgen in Bakke...

Economie Coronacrisis
HorecaMonitor doet voorstel om horeca te behoeden voor faillissementen

HorecaMonitor roept KHN op om 'Den Haag' een serieus voorstel te doen. Een voorstel dat, wanneer het geaccepteerd wordt, horecaondernemers mogelijk behoedt voor faillissementen. Hieronder de brief: Beste heer, mevrouw, Ons bureau is sterk betrokken bij de begeleiding van vele horecakla...

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Kamerprijs dumpen is dom. Waarom doen we het dan steeds weer? (Deel 2)

Kamerprijs dumpen is dom. Waarom doen we het dan steeds weer? Volgens Arne Sorenson, CEO van Marriott, zijn de effecten van de coronacrisis op de korte termijn al groter dan die van 9/11 en de bankencrisis tezamen. Bezettingsgraden zijn gedaald tot 90% in de sterk getroffen gebieden en tot 75% in mi...

Columns
Column: Het post-corona tijdperk

Hoe ziet de wereld eruit in een post-corona tijdperk? Dat is een vraag die mij de laatste tijd erg bezighoudt. Vliegen we nog net zoveel als twee maanden geleden? Blijven er maatregelen bij evenementen boven de 100 personen? Hoe gaan mensen om met fysiek contact? Draagt een hostess achter de recepti...

Coronacrisis
Hotellerie op slot: Vier hoteliers uiten hun zorgen (deel 1)

De hotellerie zit op slot. Boekingen worden massaal geannuleerd, nieuwe boekingen blijven uit en veel hotels zijn genoodzaakt de deuren te sluiten. In een digitaal rondetafelgesprek bespreken vier hoteliers wat de coronacrisis voor gevolgen heeft op hun onderneming. Hoe kijken zij aan tegen de rol ...

Interview Coronacrisis
Gevoelig punt: “Misschien moeten werknemers ook wat inleveren”

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit twaalfde hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: