"Ik wil Hofftrammm op de kaart zetten"

5 maart 2015 |
"Ik wil Hofftrammm op de kaart zetten"<

In het Tobacco Theater in Amsterdam werd tijdens het jaargala van de AF&BM eind januari bekend wie zich F&B Professional
of the Year 2015 mag noemen: Bobby van Galen. Hij is oprichter en eigenaar van het rijdende tramrestaurant Hoftrammm in Den Haag. Wij spreken met Bobby over deze overwinning en over hoe hij zijn toekomst ziet.

Een aantal maanden geleden hoorde Bobby van Galen dat hij was voorgedragen voor de titel F&B Professional of the Year 2015. Via de site hospitality-management.nl kon er op de in totaal vijf genomineerden gestemd worden. De kanshebbers waren commercieel F&B manager bij Fletcher Hotels Arjan van Dalen, F&B manager Hilton Schiphol Airport Kimberley Krebs, F&B manager Van der Valk Hoorn Lex Moerke, chef Stenden University Leeuwarden Albert Kooy en de uiteindelijke winnaar Bobby van Galen.

Social media en ‘zacht’ netwerk
Bobby: “Toen er op hospitality-management.nl gestemd kon worden, heb ik mensen enthousiast proberen te maken om op mij te stemmen via Facebook, Twitter en mijn eigen site Hoftrammm.nl. Daarnaast heb ik vooral veel bekenden uit mijn eigen ‘zachte’ netwerk gevraagd om op mij te stemmen. Ik denk dat uiteindelijk 50 procent van de stemmen uit mijn eigen netwerk is gekomen.”


Onverwacht in top 3
Toen Bobby na de stemronde bij de laatste drie bleek te zitten, kreeg hij aandacht van Omroep West waar hij zowel op de radio als op televisie aan het woord kwam. De Haagse ondernemer had niet verwacht bij de laatste drie te eindigen. “De andere genomineerden richten zich echt op het F&B-gedeelte, terwijl ik ook eigenaar en manusje-van-alles ben bij mijn eigen onderneming. F&B is daarnaast echt een begrip uit de hotellerie, dus ik had niet verwacht bij de laatste drie te eindigen.” Van Galen denkt dat het een voordeel is dat hij totaalverantwoordelijk is. “Als ondernemer zie je het bredere plaatje. Ik koop zelf in en hoef dus niet te overleggen met een baas. Doordat ik alles zelf overzie, heb ik een F&B- beleid dat perfect bij mijn onderneming past.”

Lees het volledige artikel in de digitale editie van Hospitality Management!
Christel Tuin

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Coronacrisis
“Forse huurverlaging is nu echt wel mogelijk voor hoteliers"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit achtste hoofdstuk b...

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Hoe maak ik mijn hotel meer crisisbestendig?

Hotels sluiten massaal hun deuren vanwege het coronavirus. Een zeer ingrijpend en moeilijk besluit. Hotelketens Van der Valk en Fletcher kondigen aan ruimte beschikbaar te stellen om herstellende coronapatiënten op te vangen. Ziekenhuizen houden zo meer ruimte over voor de zware zorg. Geven hot...

Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: AI!

Of ik het verschil wist tussen artificiële intelligentie en robotisering? Het was een vraag van iemand die mij aansprak nadat ik een verhaal over hoteltrends had gehouden waarin ik weer eens mijn stokpaardje over High Tech en High Touch had bereden. Eerlijk gezegd had ik de begrippen altijd los...

Coronadagboek Bart Reints Bok: "Ik ontving een absurde e-mail van Emesa"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit zevende hoofdstuk b...

Personalia
Rogier Braakman keert terug in de hotellerie

Rogier Braakman keert terug in de hotellerie. De voormalig Managing Director van IHMG laat het volgende via zijn LinkedIn weten: "Terug in de hotelbusiness... Na anderhalf jaar 'hotelbusiness-sabbatical' (en het opdoen van nieuwe ervaringen in vele IT-gerelateerde bedrijven) voel ik me ...

Hotelketens
Hotelketen onder de loep: InterContinental Hotels Group

In deze rubriek presenteert Hospitality Management de bekendere hotelketens. Een historisch overzicht met actuele cijfers. In deze uitgave behandelen we IHG, een toonaangevend merk met wereldwijd 400.000 werknemers die werkzaam zijn in meer dan 100 landen. De merken IHG telt 16 merken, waarbij...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: