"Ik wil Hofftrammm op de kaart zetten"

5 maart 2015 |
"Ik wil Hofftrammm op de kaart zetten"<

In het Tobacco Theater in Amsterdam werd tijdens het jaargala van de AF&BM eind januari bekend wie zich F&B Professional
of the Year 2015 mag noemen: Bobby van Galen. Hij is oprichter en eigenaar van het rijdende tramrestaurant Hoftrammm in Den Haag. Wij spreken met Bobby over deze overwinning en over hoe hij zijn toekomst ziet.

Een aantal maanden geleden hoorde Bobby van Galen dat hij was voorgedragen voor de titel F&B Professional of the Year 2015. Via de site hospitality-management.nl kon er op de in totaal vijf genomineerden gestemd worden. De kanshebbers waren commercieel F&B manager bij Fletcher Hotels Arjan van Dalen, F&B manager Hilton Schiphol Airport Kimberley Krebs, F&B manager Van der Valk Hoorn Lex Moerke, chef Stenden University Leeuwarden Albert Kooy en de uiteindelijke winnaar Bobby van Galen.

Social media en ‘zacht’ netwerk
Bobby: “Toen er op hospitality-management.nl gestemd kon worden, heb ik mensen enthousiast proberen te maken om op mij te stemmen via Facebook, Twitter en mijn eigen site Hoftrammm.nl. Daarnaast heb ik vooral veel bekenden uit mijn eigen ‘zachte’ netwerk gevraagd om op mij te stemmen. Ik denk dat uiteindelijk 50 procent van de stemmen uit mijn eigen netwerk is gekomen.”


Onverwacht in top 3
Toen Bobby na de stemronde bij de laatste drie bleek te zitten, kreeg hij aandacht van Omroep West waar hij zowel op de radio als op televisie aan het woord kwam. De Haagse ondernemer had niet verwacht bij de laatste drie te eindigen. “De andere genomineerden richten zich echt op het F&B-gedeelte, terwijl ik ook eigenaar en manusje-van-alles ben bij mijn eigen onderneming. F&B is daarnaast echt een begrip uit de hotellerie, dus ik had niet verwacht bij de laatste drie te eindigen.” Van Galen denkt dat het een voordeel is dat hij totaalverantwoordelijk is. “Als ondernemer zie je het bredere plaatje. Ik koop zelf in en hoef dus niet te overleggen met een baas. Doordat ik alles zelf overzie, heb ik een F&B- beleid dat perfect bij mijn onderneming past.”

Lees het volledige artikel in de digitale editie van Hospitality Management!
Christel Tuin

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Events Achtergronden
Hotel kijkt met trots terug op Joods onderwijscongres

Het internationaal Joods onderwijscongres European Chinuch Convention (ECC) kijkt terug op een zeer geslaagde editie die plaatsvond in Novotel Amsterdam Schiphol Airport (NASA). Het was de tweede keer dat dit evenement, waar 37 workshops in 4 talen werden gegeven, in het hotel plaatsvond. Bij EC...

Achtergronden
Dit kost een overnachting tijdens carnaval

Het grootste feest van het jaar in het zuiden komt er weer aan. Dat betekent carnavalskleding scoren, kaarten kopen voor de plaatselijke kroeg of natuurlijk buiten genieten van de muziek met een biertje. Maar wat als je nou in de stad zou willen overnachten? Ben je dan duurder uit dan normaal? HomeT...

NH Hotels Internationaal
NH Hotels opent haar eerste hotel in Noord-Amerika

Het NH Collection New York Madison Avenue gaat weldra open. In april opent het eerste hotel van NH in de VS, zo lezen we op zakenreis.nl. Het statige gebouw in het hart van Manhattan stamt uit 1920 en weerspiegelt het 'gouden tijdperk van de reclame', zo meldt NH in een verklaring. In Eur...

Interview Longread
Rick Claus: ''Er is te veel hotelaanbod''

In deze editie van Hospitality Management mogen we best weer eens verzuchten: Wat vliegt de tijd! Het is immers december. Zoals de oude Romeinen zeiden: Nullum est jam dictum, quod non sit dictum prius. (Niets kan gezegd worden dat al niet eerder gezegd is.) Waaronder: Tempus fugit. (De tijd snelt v...

Interview
Camille Oostwegel: "We gaan van beleving naar betekenis"

Jong, energiek en ambitieus, zo ontmoeten wij Camille Oostwegel onder het schip van de voormalige kerk waar sinds 2005 het Kruisherenhotel is gevestigd. Onderwerpen als herformuleren van de hotelfunctie, openstaan voor de nieuwe werkethiek van co-working, anticiperen op nieuwe verwachtingen van gast...

Achtergronden
In memoriam: Michel Geurts

Het droevige bericht van het overlijden van Michel Geurts (1944) heeft de Nederlandse hotellerie geschokt. De hotelier legde in 1982 in Zutphen de basis voor Inntel Hotels. In 1986 werd het tweede hotel geopend in Zaandam: Inntel Hotels Amsterdam Zaandam. Het hotel kent sinds de verbouwing in 2010 e...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: