"Ik wil Hofftrammm op de kaart zetten"

5 maart 2015 |
"Ik wil Hofftrammm op de kaart zetten"<

In het Tobacco Theater in Amsterdam werd tijdens het jaargala van de AF&BM eind januari bekend wie zich F&B Professional
of the Year 2015 mag noemen: Bobby van Galen. Hij is oprichter en eigenaar van het rijdende tramrestaurant Hoftrammm in Den Haag. Wij spreken met Bobby over deze overwinning en over hoe hij zijn toekomst ziet.

Een aantal maanden geleden hoorde Bobby van Galen dat hij was voorgedragen voor de titel F&B Professional of the Year 2015. Via de site hospitality-management.nl kon er op de in totaal vijf genomineerden gestemd worden. De kanshebbers waren commercieel F&B manager bij Fletcher Hotels Arjan van Dalen, F&B manager Hilton Schiphol Airport Kimberley Krebs, F&B manager Van der Valk Hoorn Lex Moerke, chef Stenden University Leeuwarden Albert Kooy en de uiteindelijke winnaar Bobby van Galen.

Social media en ‘zacht’ netwerk
Bobby: “Toen er op hospitality-management.nl gestemd kon worden, heb ik mensen enthousiast proberen te maken om op mij te stemmen via Facebook, Twitter en mijn eigen site Hoftrammm.nl. Daarnaast heb ik vooral veel bekenden uit mijn eigen ‘zachte’ netwerk gevraagd om op mij te stemmen. Ik denk dat uiteindelijk 50 procent van de stemmen uit mijn eigen netwerk is gekomen.”


Onverwacht in top 3
Toen Bobby na de stemronde bij de laatste drie bleek te zitten, kreeg hij aandacht van Omroep West waar hij zowel op de radio als op televisie aan het woord kwam. De Haagse ondernemer had niet verwacht bij de laatste drie te eindigen. “De andere genomineerden richten zich echt op het F&B-gedeelte, terwijl ik ook eigenaar en manusje-van-alles ben bij mijn eigen onderneming. F&B is daarnaast echt een begrip uit de hotellerie, dus ik had niet verwacht bij de laatste drie te eindigen.” Van Galen denkt dat het een voordeel is dat hij totaalverantwoordelijk is. “Als ondernemer zie je het bredere plaatje. Ik koop zelf in en hoef dus niet te overleggen met een baas. Doordat ik alles zelf overzie, heb ik een F&B- beleid dat perfect bij mijn onderneming past.”

Lees het volledige artikel in de digitale editie van Hospitality Management!
Christel Tuin

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Toerisme Den Haag
Den Haag is een perfecte Staycation bestemming

In maart en april vlogen de annuleringen binnen bij de hotels. Het leek een dramatisch jaar te worden. Ondertussen zitten hotels aan de kust weer helemaal vol en profiteren ze van het feit dat veel Nederlanders dit jaar voor een vakantie in eigen land gaan. – Aankomend weekend nog last minu...

Amsterdam Coronacrisis
Zakelijke markt start weer op: Mercure Amsterdam City heropent op 17 juli

Het viersterrenhotel Mercure Amsterdam City heropent haar deuren op 17 juli. Door de versoepelde maatregelen kan het hotel de veiligheid voor gasten en het personeel weer garanderen. Alle 386 moderne kamers worden weer beschikbaar gesteld voor zowel Nederlandse als buitenlandse toeristen. Het Mer...

Opening Internationaal
NoMad Londen opent in december

Het in New York gevestigde horecabedrijf Sydell Group is opgericht door hotelier Andrew Zobler, en in Londen opende Zobler The Ned in samenwerking met Ron Burkle en Soho House. Deze keer heeft hij samengewerkt met de in Doha gevestigde investeringsmaatschappij BTC om NoMad London te lanceren. Het ho...

Interview Longread
Hotelier Gijs Hendrikx: ''Ik betaal huur op basis van bezetting''

“Hee, met Gijs!” Ik moet even nadenken, maar dan valt het kwartje. Het is Gijs Hendrikx, de veelbelovende en succesvolle hotelier uit Venlo die mij belt. “Ik bel je even om te vertellen hoe het hier in Venlo allemaal is gegaan tijdens de coronacrisis. Volgens mij mag ik van geluk s...

Interview
Ambities bij hotel blooming in Bergen ''Een Bib Gourmand zou geweldig zijn''

Dit interview is onderdeel van het drieluik ‘Hotellerie aan de Noordzeekust geportretteerd’. Twee weken geleden publiceerden we deel 1, het interview met Syrco Bakker, tweesterrenchef van Pure C, onderdeel van Strandhotel Candzand-Bad. Vorige week volgde deel 2: het interview met Mariann...

Onderwijs Ondernemen
Deze hotelprofessionals zijn klaar voor het post-corona tijdperk

Blije gezichten van hotelprofessionals. We vonden het wel weer eens tijd om met iets positiefs te komen. Op de foto zie je de cursisten die met goed gevolg de Revenue Management training - aangeboden door HM Academy, met als trainer Stan Josephi - hebben afgerond. Kansen pakken Ondanks de rece...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: