"Ik wil Hofftrammm op de kaart zetten"

5 maart 2015 |
"Ik wil Hofftrammm op de kaart zetten"<

In het Tobacco Theater in Amsterdam werd tijdens het jaargala van de AF&BM eind januari bekend wie zich F&B Professional
of the Year 2015 mag noemen: Bobby van Galen. Hij is oprichter en eigenaar van het rijdende tramrestaurant Hoftrammm in Den Haag. Wij spreken met Bobby over deze overwinning en over hoe hij zijn toekomst ziet.

Een aantal maanden geleden hoorde Bobby van Galen dat hij was voorgedragen voor de titel F&B Professional of the Year 2015. Via de site hospitality-management.nl kon er op de in totaal vijf genomineerden gestemd worden. De kanshebbers waren commercieel F&B manager bij Fletcher Hotels Arjan van Dalen, F&B manager Hilton Schiphol Airport Kimberley Krebs, F&B manager Van der Valk Hoorn Lex Moerke, chef Stenden University Leeuwarden Albert Kooy en de uiteindelijke winnaar Bobby van Galen.

Social media en ‘zacht’ netwerk
Bobby: “Toen er op hospitality-management.nl gestemd kon worden, heb ik mensen enthousiast proberen te maken om op mij te stemmen via Facebook, Twitter en mijn eigen site Hoftrammm.nl. Daarnaast heb ik vooral veel bekenden uit mijn eigen ‘zachte’ netwerk gevraagd om op mij te stemmen. Ik denk dat uiteindelijk 50 procent van de stemmen uit mijn eigen netwerk is gekomen.”


Onverwacht in top 3
Toen Bobby na de stemronde bij de laatste drie bleek te zitten, kreeg hij aandacht van Omroep West waar hij zowel op de radio als op televisie aan het woord kwam. De Haagse ondernemer had niet verwacht bij de laatste drie te eindigen. “De andere genomineerden richten zich echt op het F&B-gedeelte, terwijl ik ook eigenaar en manusje-van-alles ben bij mijn eigen onderneming. F&B is daarnaast echt een begrip uit de hotellerie, dus ik had niet verwacht bij de laatste drie te eindigen.” Van Galen denkt dat het een voordeel is dat hij totaalverantwoordelijk is. “Als ondernemer zie je het bredere plaatje. Ik koop zelf in en hoef dus niet te overleggen met een baas. Doordat ik alles zelf overzie, heb ik een F&B- beleid dat perfect bij mijn onderneming past.”

Lees het volledige artikel in de digitale editie van Hospitality Management!
Christel Tuin

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Booking.com OTA's
Booking.com: iedere seconde checken er gemiddeld 7 gasten in bij een verblijf

Tijdens de internationale Vacation Rental Management Association (VRMA) conferentie in New Orleans (VS) maakt Booking.com bekend dat er per seconde gemiddeld 7 gasten inchecken bij een woning, appartement of ander uniek verblijf. De mededeling komt op hetzelfde moment als de introductie van nieuwe t...

Hilton Culinair
Napolitaanse pizza verovert (Hilton) Amsterdam

Hilton Amsterdam introduceert exclusieve Napolitaanse pizza, in combinatie met champagne. In de Half Moon Lounge wordt de klassieker onder de pizza’s op de kaart gezet. De eigentijdse combinatie met bubbels verleent het oorspronkelijke simpele streetfood uit Napels een gastronomisch tintje. Sp...

Columns
Column Hans van Spronsen: Hallo, Alexa

Wordt onze stem wel genoeg gehoord in de hotellerie? Natuurlijk houdt het moderne hotel tal van zaken met betrekking tot het gastgedrag bij. Vervolgens zet men deze informatie om in toekomstig beleid. Vandaag de dag zal deze informatievergaring zich concentreren op ons boekingsgedrag en nog weinig o...

Personalia Internationaal
The Ritz-Carlton, Abama krijgt Belgische general manager 

In The Ritz-Carlton, Abama op de Canarische eilanden is de Belg Gregory de Clerck sinds begin 2019 aan de slag als nieuwe General Manager. De Clerck, die geboren en getogen is in Kortrijk, houdt toezicht op de strategische leiding en de dagelijkse activiteiten van het resort, dat 459 kamers en suite...

Internationaal Longread
PREM Hospitality heeft ruim 1000 kamers in Benelux en groeit explosief door

Ierse specialist in Hospitality Management ziet België en Nederland als strategische draaischijf voor zijn uitbreiding van 'short en long-stay' locaties over Continentaal Europa en verwacht met een stevige pipeline van 8 hotels een sterke groei in de komende jaren. Sinds september 2...

Achtergronden
Hotelkamers Assen 'op slot' tijdens Formule 1-periode

In Assen zijn alle (of in ieder geval heel veel) hotelkamers in de periode van donderdag 30 april tot en met zondag 3 mei vastgezet en kunnen dus niet meer online geboekt worden. Opvallend, want deze periode is precies de periode waarin het Formule 1-circus neerstrijkt in Zandvoort. Social zou so...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: