Maxxton en Stardekk bundelen krachten

20 november 2020 | Redactie

Maxxton en Stardekk, beide reeds jaren vooraanstaande spelers in hospitality software, bundelen de krachten met als doel een Europese leider te worden. De nieuwe groep beoogt alle hoofdsegmenten te bedienen: vakantieparken, vakantiewoningen, aparthotels, restaurants, B&B’s en hotels. Hoofdaandeelhouder Fortino Capital en het managementteam beschouwen deze fusie als een belangrijke stap in de richting van internationale uitbreiding.

Maxxton is een toonaangevende all-in-one software-oplossing voor vakantie en korte termijn verhuurmanagers, berustend op meer dan 20 jaar ervaring. De groep is uitgegroeid tot een internationale organisatie met klanten over heel de wereld, van Europa tot Hawaii. Maxxton is een vertrouwde partner voor grotere bedrijven in de vrijetijdsindustrie, waaronder Roompot, EuroParcs, Siblu en Castle Hospitality Group. Maxxton’s property management software ondersteunt alle dagelijkse bedrijfsactiviteiten, van operationeel management en reservaties tot financiële verrekeningen.

Stardekk biedt cloudgebaseerde reservatie- en managementsystemen, op maat van kleine en middelgrote hotels, restaurants en B&B’s. Voortbouwend op een groeiende ervaring sinds 1999, speelt Stardekk met haar kernproduct Cubilis een bedrijfskritische rol in de distributiestrategie van onafhankelijke hotels via online reisagentschappen.

Jean-Pierre Mampaey (foto), oprichter van Maxxton en CEO van de groep, gelooft sterk in de fusie. "Stardekk en Maxxton verwachten tegen 2021 meer dan 5 miljoen reservaties te beheren. De missie van de groep is om de Europese leider in hospitality cloud oplossingen te zijn en te blijven, door autonome groei te combineren met gerichte add-on overnames. Om deze Europese uitbreiding te doen slagen, zal de focus liggen op integratie van de cloud-oplossingen en op de verkoopactiviteiten binnen de groep."


"Vanwege onze gelijkaardige visie en waarden zoals professionaliteit, betrouwbaarheid, kwaliteit en klantgerichtheid, geloven wij dat deze fusie voor alle partijen een goede zet is. We kijken uit naar een vruchtbare samenwerking", aldus Vincent Goemaere, oprichter en CEO van Stardekk. De nieuwe groep zal alle hoofdsegmenten bedienen (vakantieparken, vakantiewoningen, aparthotels, restaurants, B&B’s en hotels). Zowel in de Benelux als wereldwijd zijn meer dan 200 mensen tewerkgesteld door de groep.

Groeimogelijkheden

De wereldwijde markt van hospitality software biedt aanzienlijke mogelijkheden voor cloudgebaseerde softwareleveranciers. Ondanks de recente negatieve impact van Covid-19 op toerisme wereldwijd, vervult de pandemie op lange termijn ook een rol van katalysator voor digitalisering en van promotor van binnenlands toerisme.

Fortino Capital zal het management blijven ondersteunen in hun ‘buy & build’ strategie. De gefragmenteerde markt van hospitality software biedt beduidende opportuniteiten, en de groep heeft de ambitie om de rol van consolidator op te nemen.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

21 jaar geleden in Hospitality Management: Sander Allegro

Hospitality Management blaast dit jaar dertig kaarsjes uit. Dat mag gevierd worden en dat doen we dan ook uitgebreid! Iedere week publiceert de redactie een verhaal uit vervlogen tijden op de website. Deze week een column van Sander Allegro uit het jaar 2000. Met de titel 'Groen' duidt Al ...

Hotelketens Interview Longread
"De langetermijnverwachtingen zijn onverminderd goed"

Erwin van der Graaf is directeur van Accor Hotels Services Nederland en als Vice President Operations verantwoordelijk voor de door Accor gemanagede hotels in Nederland. In het oog van de orkaan - het jaar 2020 - kreeg hij veel interviewaanvragen. Hij hield ze merendeels af; voelde geen behoeft ...

Interview
"Sales is oprecht nieuwsgierig zijn"

De essentie van sales. In het jaar dat de hotellerie ondersteboven werd gekegeld, zijn veel hotels anders naar hun salesprocessen gaan kijken. Van zwaar afhankelijk van OTA’s, naar op de juiste momenten de klant persoonlijk benaderen. Een ding is zeker: de kennis over en verbinding mét ...

Horeca naar de stembus deel twee: PvdA

Op 17 maart gaat Nederland naar de stembus voor de Tweede Kamerverkiezingen. In aanloop naar die verkiezingen analyseert de redactie van Hospitality Management wat de grote politiek partijen voor ondernemend Nederland in hun verkiezingsprogramma hebben staan. Het zijn roerige tijden voor horecaonder ...

Personeel Hotelketens
Marriott International benoemt nieuwe CEO en President

De Raad van Bestuur van Marriott International heeft aangekondigd dat Anthony 'Tony' Capuano is benoemd tot Chief Executive Officer en is toegetreden tot de Raad van Bestuur van het bedrijf, met onmiddellijke ingang. Voorheen was hij Group President, Global Development, Design and Operation ...

Economie Hotelketens Internationaal
Accor verkoopt een belang van 1,5 procent in Huazhu voor 239 miljoen

Accor maakt bekend dat het de verkoop van een belang van 1,5% in Huazhu Group Limited (HTHT) heeft afgerond voor 239 miljoen euro. Deze transactie stelt Accor in staat om verdere waardecreatie van de initiële investering te ontwikkelen en tegelijkertijd haar balans te vereenvoudigen. Na deze tr ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: