Nog een paar dagen de tijd: meld je aan voor de Food Waste Challenge

18 september 2019 | Redactie

Wist je dat 14% van alle voedselverspilling plaatsvindt in de horeca? Dat is voor de Nederlandse horeca maar liefst ruim 51 miljoen kilo voedsel. Voedsel dat de wereld hard nodig heeft en wat een verliespost is voor de horeca. De Rabobank biedt nu samen met de coalitie Samen tegen Voedselverspilling de kans om met verspilling binnen jouw bedrijf aan de slag te gaan.

Naast dat het verspillen van voedsel natuurlijk hartstikke zonde is, levert het je ook al snel twee voordelen op. Als je voedselverspilling terugdringt levert je dit ten eerste een financieel voordeel op, omdat je kosten zullen dalen. Daarnaast draagt het aanpakken van verspilling ook bij aan het verminderen van de CO2-impact op het klimaat. En deze cijfers kun jij ook voor jouw horeca onderneming inzichtelijk maken.

Hoe werkt de Food Waste Challenge? Samen met jouw werknemers of collega’s ga je aan de slag om voedselverspilling binnen jouw horecaonderneming inzichtelijk te maken en terug te dringen. Maar dit hoef je natuurlijk niet alleen te doen. Wastewatchers en Hotelschool The Hague komen eenmalig bij je langs voor een korte intake en begeleiden jullie met deze challenge door middel van tips en (meet)tools. Hierdoor krijg je al snel inzicht in het besparingspotentieel; zowel in kilo’s, euro’s als in CO2-impact. Zo verdien je meer door minder te verspillen.

Estee Strooker van restaurant ’t Amusement in Arnhem gaat hier ook mee aan de slag. En heeft als doel om maar liefst 300 kg te verminderen binnen een jaar. Zij roept haar collega’s op om haar voorbeeld te volgen. Gaan jullie de challenge ook aan? Aanmelden kan t/m 27 september via: Rabobank.nl/foodwastechallenge

Laatste paar dagen om aan te melden

Een groot aantal horecaondernemers is al gestart met de Food Waste Challenge om voedselverspilling binnen hun bedrijf aan te pakken. Een initiatief van de Rabobank en coalitie samen tegen voedselverspilling. Ben jij ook benieuwd wat je kunt besparen in kilo’s, in CO2 én in euro’s?

Meld je horecaonderneming t/m 27 september aan via: Rabobank.nl/foodwastechallenge

 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Achtergronden
In memoriam: Michel Geurts

Het droevige bericht van het overlijden van Michel Geurts (1944) heeft de Nederlandse hotellerie geschokt. De hotelier legde in 1982 in Zutphen de basis voor Inntel Hotels. In 1986 werd het tweede hotel geopend in Zaandam: Inntel Hotels Amsterdam Zaandam. Het hotel kent sinds de verbouwing in 2010 e...

Interview
Camille Oostwegel: "We gaan van beleving naar betekenis"

Jong, energiek en ambitieus, zo ontmoeten wij Camille Oostwegel onder het schip van de voormalige kerk waar sinds 2005 het Kruisherenhotel is gevestigd. Onderwerpen als herformuleren van de hotelfunctie, openstaan voor de nieuwe werkethiek van co-working, anticiperen op nieuwe verwachtingen van gast...

Hotelketens Internationaal
Scandic lanceert nieuw hotelmerk 

Scandic GO is een nieuw hotelmerk dat een speelser en slanker concept biedt binnen het groeiende economische hotelsegment. Met Scandic GO streeft het bedrijf naar een sterke aanwezigheid in de stad op alle Scandinavische markten. Scandic zal in eerste instantie vijf hotels lanceren onder het nieuwe ...

Interview Longread
Rick Claus: ''Er is te veel hotelaanbod''

In deze editie van Hospitality Management mogen we best weer eens verzuchten: Wat vliegt de tijd! Het is immers december. Zoals de oude Romeinen zeiden: Nullum est jam dictum, quod non sit dictum prius. (Niets kan gezegd worden dat al niet eerder gezegd is.) Waaronder: Tempus fugit. (De tijd snelt v...

Interview Longread
Twee bankiers over de 'herontdekking van de hotellerie'

Op de drempel van een nieuw decennium bespreken twee bankiers de staat van de hotellerie. Lianne Zondervan, Sector directeur Leisure van de ABN AMRO en Jos Klerx, Sectorspecialist Horeca & Recreatie van de Rabobank, blikken terug en kijken vooruit in een uitgebreid dubbelinterview. Dit interv...

Achtergronden
Hoe likable is jouw hotel?

We willen allemaal leuk gevonden worden. Niets menselijks is ons vreemd. Voor ondernemingen geldt hetzelfde. Sterker nog, als consumenten jouw bedrijf leuk vinden, betaalt zich dat altijd terug. Maar hoe pak je dat aan? Hoe zet je dat in gang? En wat betekent dat voor je kernwaarden? Likability. ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: