Mercure Liège City Centre opent haar deuren

27 januari 2020 | Thijs Jacobs

Vandaag opent Mercure Liège City Centre officieel haar deuren na een complete rebranding. Het viersterrenhotel is gevestigd aan de Rue Saint Léonard 182, middenin het centrum van de bruisende stad Luik. Het pand kent een rijke geschiedenis als voormalig linnenfabriek en een 17e-eeuws klooster, dat is terug te zien in de klassieke uitstraling van de 149 hotelkamers. De nieuwe branding zorgt voor herkenbaarheid en heeft te maken met een strategische keuze in aanloop naar meerdere hotelopeningen van het Mercure merk in België en de verdere groei die Accor voor ogen heeft in Europa.

Vanessa Sari, General Manager Mercure Liège City Centre vertelt over de opening: “Ik ben verheugd om vanaf vandaag onze gasten te verwelkomen in ons nieuwe Mercure hotel. Het is een mooie stap. Mercure roept direct herkenning op in Luik en daarbuiten. Onze gasten krijgen een unieke beleving zoals ze dat van Mercure gewend zijn. Ik verwacht doordeweeks nog meer zakelijke gasten aan te trekken en in de weekenden stedentrip reizigers. Met Mercure kunnen we beter voldoen aan alle wensen van onze gasten”.

Groter aandeel

“Met de opening van Mercure Liège City Centre blijft Accor haar aandeel in de Belgische hospitality markt verstevigen. Op dit moment telt ons netwerk drie hotels in Luik. In totaal heeft Accor 75 hotels in België waarvan 19 Mercure hotels. We blijven vernieuwen en onze gasten verrassen in en rondom onze hotels,” aldus Thomas Dubaere, COO Accor Northern Europe.

Historische uitstraling

Het viersterrenhotel is gevestigd in een historisch pand in het centrum van Luik langs de oevers van rivier De Maas. Het bijzondere pand dateert uit de 17e eeuw en heeft dienstgedaan als klooster en daarna als linnenfabriek. Deze klassieke invloeden zijn subtiel terug te zien in het interieur van het hotel. Daarnaast is het hotel voorzien van een groot buitenterras met aangrenzende royale tuin, restaurant met lokale keuken, fitnessfaciliteiten en zes vergaderzalen die zijn ontworpen rond de opvallend originele architectuur. Zo is het restaurant voorzien van originele rijk gemetselde arcadebogen die de renaissancestijl benadrukken. Belangrijke hoogtepunten van de stad zoals Montagne de Bueren, museum La Boverie en het theater zijn op enkele minuten te bereiken. Het hotel ligt in de buurt van diversen uitvalswegen. Zo is de stad Maastricht een half uur rijden vanaf het hotel. In de toekomst zal er een tramhalte vlak voor het hotel worden aangelegd. Dit jaar zal er ook een interieurverandering plaatsvinden en zal het interieur van het hotel nog meer subtiele hints krijgen naar de klassieke bouwstijl van het pand.

Groei Accor in Benelux en verder

Eerder deze maand opende in België ook het nieuwe hotel Mercure Antwerp City South naar aanleiding van een rebranding. Verder staan er voor de Benelux en met name in België nog een aantal hotelopeningen op stapel dit jaar. Maar Accor profiteert ook van een gunstige trend in Europa. Dit continent is namelijk een populaire bestemming onder toeristen. Bijna 50% van het wereldwijde portfolio van Accor is dan ook in Europa gevestigd. Accor heeft als ambitie om de komende vijf jaar in Europa flink te groeien met meer dan 320 hotels en 42.000 hotelkamers.

FLI Hospitality Management

FLI Hospitality Management heeft met deze rebranding een derde samenwerking met Accor afgerond. In augustus 2019 vond reeds de rebranding van het huidige Mercure Antwerp City Centre plaats en in januari dit jaar startte de samenwerking met de rebranding van Mercure Antwerp City South.

 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Wet- en regelgeving Corona
Avondklok bij instemming Kamer van kracht; bezorgen mag

Het demissionair kabinet wil de verwachte avondklok in gaan voeren. Dat maakte premier Rutte op de persconferentie van woensdag 20 januari bekend. Donderdag 21 januari debatteert het kabinet over de invoering met de Tweede Kamer. Als de Kamer het besluit steunt, wordt de avondklok ingevoerd. De avon ...

Ondernemen
Tips voor een onweerstaanbare hotelwebsite

De Hotel Website of the Year verkiezing 2021 zit erop. Tijdens een feestelijke, online ceremonie werd op 14 januari jl. de winnaar bekendgemaakt: Max Brown Hotels heeft de eer om deze titel een jaar lang te mogen voeren. Een fantastische prestatie. Wat kunnen we leren van de winnende website en de a ...

Ewout Hoogendoorn
Column Ewout Hoogendoorn: Akkoord!  

Naast Van der Valk met een dikke 700 miljoen euro omzet en Fletcher met 285 miljoen omzet in 2019, zijn er nog een stuk of vijf echt Nederlandse ketens over (Westcord, Eden, Bastion, Inntel, Amrâth en Postillion) met een gezamenlijke omzet van zo’n 430 miljoen in 2018 en vast wel meer in ...

Tech Longread
Kunstmatige intelligentie in de hotellerie (deel 1)

Robots kunnen steeds meer horecataken uitvoeren, zo schreef Marthijn van Oostveen in september 2019 op deze website. Anderhalf jaar daarvoor drukte Stef Driessen hoteliers al op het hart dat ze snel moesten anticiperen op de opkomst van voice assistants zoals Siri en Cortana. Toch zijn er in Ned ...

Park Boswijk zoekt een ondernemende general manager

Park Boswijk ligt in een parkachtige omgeving in midden-Nederland en bestaat uit een wooncomplex met 364 appartementen en ongeveer 500 bewoners. Voor bewoners biedt Park Boswijk tal van voorzieningen waar ze gebruik van kunnen maken. Zoals een terras met uitzicht op de parkachtige tuin met twee vijv ...

30 jaar Hospitality Management
11 jaar geleden in Hospitality Management: Chris Luken

Hospitality Management blaast dit jaar dertig kaarsjes uit. Dat mag gevierd worden en dat doen we dan ook uitgebreid! Iedere week publiceert de redactie een verhaal uit vervlogen tijden op de website. Deze week Fletcher-oprichter Chris Luken. In 2010 sprak Hospitality Management met de 'self- ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: