Mercure Liège City Centre opent haar deuren

27 januari 2020 | Thijs Jacobs

Vandaag opent Mercure Liège City Centre officieel haar deuren na een complete rebranding. Het viersterrenhotel is gevestigd aan de Rue Saint Léonard 182, middenin het centrum van de bruisende stad Luik. Het pand kent een rijke geschiedenis als voormalig linnenfabriek en een 17e-eeuws klooster, dat is terug te zien in de klassieke uitstraling van de 149 hotelkamers. De nieuwe branding zorgt voor herkenbaarheid en heeft te maken met een strategische keuze in aanloop naar meerdere hotelopeningen van het Mercure merk in België en de verdere groei die Accor voor ogen heeft in Europa.

Vanessa Sari, General Manager Mercure Liège City Centre vertelt over de opening: “Ik ben verheugd om vanaf vandaag onze gasten te verwelkomen in ons nieuwe Mercure hotel. Het is een mooie stap. Mercure roept direct herkenning op in Luik en daarbuiten. Onze gasten krijgen een unieke beleving zoals ze dat van Mercure gewend zijn. Ik verwacht doordeweeks nog meer zakelijke gasten aan te trekken en in de weekenden stedentrip reizigers. Met Mercure kunnen we beter voldoen aan alle wensen van onze gasten”.

Groter aandeel

“Met de opening van Mercure Liège City Centre blijft Accor haar aandeel in de Belgische hospitality markt verstevigen. Op dit moment telt ons netwerk drie hotels in Luik. In totaal heeft Accor 75 hotels in België waarvan 19 Mercure hotels. We blijven vernieuwen en onze gasten verrassen in en rondom onze hotels,” aldus Thomas Dubaere, COO Accor Northern Europe.

Historische uitstraling

Het viersterrenhotel is gevestigd in een historisch pand in het centrum van Luik langs de oevers van rivier De Maas. Het bijzondere pand dateert uit de 17e eeuw en heeft dienstgedaan als klooster en daarna als linnenfabriek. Deze klassieke invloeden zijn subtiel terug te zien in het interieur van het hotel. Daarnaast is het hotel voorzien van een groot buitenterras met aangrenzende royale tuin, restaurant met lokale keuken, fitnessfaciliteiten en zes vergaderzalen die zijn ontworpen rond de opvallend originele architectuur. Zo is het restaurant voorzien van originele rijk gemetselde arcadebogen die de renaissancestijl benadrukken. Belangrijke hoogtepunten van de stad zoals Montagne de Bueren, museum La Boverie en het theater zijn op enkele minuten te bereiken. Het hotel ligt in de buurt van diversen uitvalswegen. Zo is de stad Maastricht een half uur rijden vanaf het hotel. In de toekomst zal er een tramhalte vlak voor het hotel worden aangelegd. Dit jaar zal er ook een interieurverandering plaatsvinden en zal het interieur van het hotel nog meer subtiele hints krijgen naar de klassieke bouwstijl van het pand.

Groei Accor in Benelux en verder

Eerder deze maand opende in België ook het nieuwe hotel Mercure Antwerp City South naar aanleiding van een rebranding. Verder staan er voor de Benelux en met name in België nog een aantal hotelopeningen op stapel dit jaar. Maar Accor profiteert ook van een gunstige trend in Europa. Dit continent is namelijk een populaire bestemming onder toeristen. Bijna 50% van het wereldwijde portfolio van Accor is dan ook in Europa gevestigd. Accor heeft als ambitie om de komende vijf jaar in Europa flink te groeien met meer dan 320 hotels en 42.000 hotelkamers.

FLI Hospitality Management

FLI Hospitality Management heeft met deze rebranding een derde samenwerking met Accor afgerond. In augustus 2019 vond reeds de rebranding van het huidige Mercure Antwerp City Centre plaats en in januari dit jaar startte de samenwerking met de rebranding van Mercure Antwerp City South.

 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Column David Bakker
Column: Keizer, koning, kroonprins

Tijdens de opening van HotelTech 2019, bijna een jaar geleden, vroeg dagvoorzitter Jeroen Smit aan de zaal vol hoteliers met welk doel zij voor de hospitalitybranche hadden gekozen? Voor het geld? Of omdat gastvrijheid in je DNA zit? Uit zijn verhaal dat volgde concludeerde ik dat je alleen een gezo ...

Interview Longread
Martin Lindelauf met pensioen: een interview in 41 vragen, deel 3

Na 41 dienstjaren houdt Martin Lindelauf (61) het voor gezien. Hij laat de hotellerie achter zich. In 41 vragen portretteert Hospitality Management de gedreven hotelier. Dit is deel 3 uit de reeks, die uit vier delen bestaat. Het laatste deel volgt over enkele dagen. Je team, was dat groot? ...

Columns
Column: Inzicht in gastvrijheidspsychologie gewenst

Triest nieuws, maar we zullen nog een lange periode moeten dealen met het coronavirus. Alhoewel veel hotels in Nederland deze zomer hebben geprofiteerd van de binnenlandse vakanties gaan we een twijfelachtige herfst en winter tegemoet. Ik ben bang dat een deel van uw gasten een psychologisch ‘ ...

Hotelketens
Hotel Merici Sittard wordt toegevoegd aan Accor hotelmerk MGallery

Hotel Merici Sittard van Black Label Hotels wordt per 1 april 2021 onderdeel van Accor’s MGallery Hotel Collection. Het viersterrenhotel is gevestigd in het voormalige klooster van de zusters Ursulinen aan de Oude Markt in het centrum van Sittard. De franchise partner is de huidige operator, B ...

Toerisme Airbnb
Dit zijn de meest gastvrije plekken in Nederland

Staycations zorgen voor een nieuwe trend. Nederlanders zoeken vaker landelijke gebieden op, waarbij met name Airbnb-gasten in minder bezochte provincies gastvrij ontvangen zijn door hosts. In verband met COVID-19 zijn Nederlanders gevraagd deze herfstvakantie dichtbij huis te blijven. Airbnb spoort ...

Hotelbouwplannen Opening
Boutique hotel WSHS opent in 2021

Iets stilletjes tot leven laten komen. Iets dat er al lang was, maar ineens van zich laat horen. Het is de metamorfose van het oude Weeshuis (1599) in Gouda naar Boutique hotel WSHS; nu nog volop in de steigers, straks een stijlvol toevluchtsoord met internationale allure. Met veel liefde is het mon ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: