Mövenpick Hotels & Resorts komt naar Den Haag

15 november 2017 | Thijs Jacobs

Mövenpick Hotels & Resorts heeft een overeenkomst getekend met de Duitse vastgoedorganisatie Deka Immobilien, voor het nieuw te openen Mövenpick Hotel Den Haag. Met een 30-jarige verlenging van hun overeenkomst voor Mövenpick Hotel Amsterdam City Centre, bekrachtigen zij daarmee nog eens hun aanwezigheid in de Nederlandse hotelindustrie. Het nieuwe Mövenpick Hotel Den Haag maakt onderdeel uit van de Europese groeistrategie van het hotelketen.

Mövenpick Hotel Den Haag


Het stijlvolle hotel zal gaan beschikken over 72 kamers, die symbool staan voor de nieuwe weg die de Zwitserse hotelgroep inslaat. Het interieur van het hotel wordt een weerspiegeling van de lifestyle en wensen van de moderne wereldreiziger. Het toonaangevende Wilson Associates NYC tekende voor het design van wat het coolste en hipste hotelpand van Nederland moet worden. Bij de huurovereenkomst waren o.a. DLA Piper, marktleider RV&C/COG, CBRE, JLL en advocatenkantoor Rechstaete betrokken. Naast de overeenkomst voor het pand in Den Haag, heeft Deka Immobilien haar bestaande contract voor het Mövenpick Hotel Amsterdam City Centre voor meer dan 30 jaar vernieuwd.

“Het garanderen van een huurovereenkomst voor Mövenpick Hotel Den Haag versterkt niet alleen onze Europese uitbreidingsplannen. Het is de eerste keer dat we een nieuw hotel hebben getekend en tegelijkertijd een overeenkomst voor een bestaand hotel hebben verlengd”, aldus Olivier Chavy, President & CEO van Mövenpick Hotels & Resorts. “Deze vooruitstrevende deal toont onze sterke relatie met Deka Immobilien, maar ook onze toewijding om wereldwijd onze assets zowel te behouden als te laten groeien op strategische locaties.”

Dutch design


Mövenpick Hotel Den Haag zal onmiskenbaar Nederlands zijn, met verwijzingen naar het koninklijke karakter van Den Haag en de eigenzinnigheid waar Dutch design wereldwijd zo bekend om staat. Daarnaast zal het hotel de eerste zijn met het nieuwe Mövenpick Coffee & Wine Lounge-concept. De belangrijkste hotelvoorzieningen omvatten verder een brasserie, fitnessruimte en drie vergaderzalen, allen ontworpen om moderne reizigers aan te trekken.

“We versterken ons cluster van panden binnen Nederland als onderdeel van onze ambitieuze Europese groeistrategie. Doordat wij binnen Europa hotels onder leaseovereenkomst exploiteren, worden er aanzienlijke uitbreidingsmogelijkheden gecreëerd, voornamelijk omdat dit investeringsmodel interessant is voor beleggers. We zijn er dan ook van overtuigd onze ontwikkelingsdoelen in de toekomst te bereiken”, aldus Andrew Langdon, Chief Development Officer bij Mövenpick Hotels & Resorts.

Europese uitbreiding


Mövenpick Hotels & Resorts heeft momenteel 20 hotels in vier Europese landen – Zwitserland, Duitsland, Nederland en Turkije. Hun huidige plan is om jaarlijks ten minste vier nieuwe projecten te starten in Europa, om zo hun portfolio snel uit te breiden. Hiervoor is speciaal een nieuwe functie gecreëerd voor Amir Lababedi, Vice President Development Europe & North Africa, die de uitbreidingen zal gaan leiden. Naast Mövenpick Hotel Den Haag heeft de hotelgroep recent overkeenkomsten getekend voor een Mövenpick congres hotel in Stuttgart en een Mövenpick hotel in Basel. Alle drie de hotels zullen in 2019 hun deuren openen.

Over Mövenpick Hotels en Resorts


Mövenpick Hotels & Resorts is een internationale hotelgroep met meer dan 16.000 medewerkers, vertegenwoordigd in 24 landen met meer dan 80 hotels en resorts. Momenteel zijn er meer dan 40 panden waar gepland of gebouwd wordt, onder andere in Chiang Mai (Thailand), Al Khobar (Saudi Arabië) en Basel (Zwitserland). Met een focus op uitbreiding in de belangrijkste markten binnen Europa, Afrika, het Midden Oosten en Azië, specialiseert Mövenpick Hotels en Resorts zich in zowel zakenhotels als vakantieresorts, allen met een reflectie op de locale samenleving. Met een Zwitserse herkomst en met een hoofdkantoor in Baar (Zwitserland) levert Mövenpick Hotels & Resorts de hoogste service en culinair genot met persoonlijke aandacht. Mövenpick Hotels & Resorts is dankzij hun streven naar een duurzame samenleving de hoogst gecertificeerde Green Globe hotelgroep ter wereld.

Voor meer informatie, kijk op www.movenpick.com.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Food Advertorial
Food Waste Challenge: Best Practice

Nederlandse restaurants en hotels kunnen gezamenlijk jaarlijks 61 miljoen kilo voedselverspilling vermijden en daarmee 582 miljoen euro besparen. Dit is maandag 13 januari bekend gemaakt tijdens de slotdag van de Food Waste Challenge op de Horecava. De Food Waste Challenge is een door Rabobank georg...

Hilton Hotelketens
Hilton lanceert nieuw merk: Tempo

Hilton heeft met Tempo een nieuw merk in de markt gezet. De Amerikaanse keten meldt echter nog niet wanneer het eerste Tempo-hotel zal openen. Inmiddels telt Hilton achttien merken, waaronder DoubleTree en Waldorf Astoria, zo lezen we op zakenreis.nl. Verenigde Staten Tempo richt zich op de jo...

Economie Achtergronden
Vitale ouderen en stijgende welvaart stuwen groei Leisure

De sector Leisure groeit in 2020 en 2021 gematigd met 2,5 procent, waarbij een sterke groei van bestedingen van ouderen in de toeristische sector wordt waargenomen. Het aantal hotelovernachtingen van binnen- en buitenlandse toeristen groeit met 6 procent. Dit zijn de kernpunten van de sectorprognose...

Accor Internationaal
Accor doet plastic in de ban

Accor kondigt vandaag haar toezegging aan om als eerste hotelgroep ter wereld toe te treden tot de UN Global Tourism Plastics Initiative. Hiermee tekent de hotelgroep voor het verwijderen van alle plastic wegwerpartikelen voor gasten uit alle hotels voor het einde van 2022. Dit initiatief van Accor ...

Toerisme KHN
KHN wil toeristendrukte spreiden door het jaar, maar kan dat wel?

Het aantal toeristen in Nederland groeit de komende jaren van 42 miljoen in 2017, naar bijna 60 miljoen in 2030. Volgens Koninklijke Horeca Nederland (KHN) biedt deze groei gouden kansen voor de Nederlandse economie. KHN wil er dan ook voor zorgen dat deze groei positief uitpakt voor bedrijven, bew...

Interview Longread
Leo Hollman: ''Al die nieuwe hotelkamers zijn funest voor de bezettingsgraad''

Grand Hotel Karel V is het meest iconische hotel van Utrecht, alhoewel pas in 1992 werd begonnen aan de grondige renovatie van het Rijksmonument dat daarvoor nog een in verval geraakt - en gekraakt - complex was. Hoe anders is het nu: alle 121 kamers worden dadelijk grondig gerenoveerd en qua statuu...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: