Japanse restaurants in Hotel Okura ontvangen primeur uit Japan

12 maart 2019 | Yonne van Geene

Yamazato Restaurant en Teppanyaki Restaurant Sazanka – de twee gerenommeerde Japanse restaurants van Hotel Okura Amsterdam – hebben als eerste restaurants in Nederlands de certificering ontvangen voor bedrijven in het buitenland die Japans eten ondersteunen. Tijdens de ceremonie die in Hotel Okura Amsterdam plaatsvond kregen de restaurants het certificaat toegekend in bijzijn van eregast Yoshiko Kijima, de afgevaardigde van de Japanse ambassade in Nederland. Dit certificaat wordt door de handelsorganisatie JETRO uitgereikt aan restaurants, bars en groothandels buiten Japan die volgens het Ministerie van Agricultuur, Bosbeheer en Visserij van Japan authentieke en van oorsprong Japanse producten gebruiken.

Executive Chef en Manager Masanori Tomikawa heeft naast Yamazato Restaurant, dat in 2002 als eerste authentiek Japanse restaurant in Europa een Michelinster ontving, ook Teppanyaki Restaurant Sazanka onder zijn hoede. Tomikawa: “Er heeft een enorme ontwikkeling plaatsgevonden op het gebied van het verkrijgen van de allerbeste Japanse ingrediënten. De kwaliteit van producten staat voorop in onze keukens en om onze gasten het beste te kunnen bieden, ontkomen we er niet aan bepaalde ingrediënten uit Japan te importeren. Dankzij JETRO en het Ministerie van Agricultuur, Bosbeheer en Visserij van Japan wordt het ons makkelijker gemaakt om aan Japanse producten te komen.” Naast Yamazato en Sazanka hebben Restaurant Shiro, Restaurant EN, Restaurant Raku en Hokkai Kitchen een certificaat in ontvangst mogen nemen in Hotel Okura Amsterdam.

Hotel Okura Amsterdam   

Hotel Okura Amsterdam heeft vier restaurants, waarvan er drie bekroond zijn door Michelin. Yamazato Restaurant en Teppanyaki Restaurant Sazanka serveren een Japanse keuken, beide op geheel eigen wijze. Bij Yamazato, dat gewaardeerd is met één Michelinster, wordt de traditionele Japanse haute cuisine Kaiseki Ryori geserveerd. In Teppanyaki Restaurant Sazanka worden gerechten voor de ogen van gasten bereid aan een bakplaat. Ciel Bleu, gelegen op de 23ste verdieping van Hotel Okura Amsterdam, is bekroond met twee Michelinsterren. Chefs Onno Kokmeijer en Arjan Speelman laten zich inspireren door de wensen van internationale gasten. Serre is de plaats om te genieten van internationale specialiteiten in een informele sfeer. Bekroond met een Bib Gourmand, biedt Serre een uitstekende prijs-kwaliteitsverhouding.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Coronacrisis
Koningin Máxima steekt horeca een hart onder de riem

Hare Majesteit Koningin Máxima heeft woensdagochtend een werkbezoek gebracht aan twee horecagelegenheden in Amsterdam. Het bezoek vond plaats in het kader van de uitbraak van het coronavirus (COVID-19). De uitbraak van het coronavirus heeft voor de horecabranche geresulteerd ...

Economie Coronacrisis
Rabobank: Nederlandse economie krimpt dit jaar harder dan in 2009 

Aangenomen dat de coronabeperkende maatregelen pas vanaf 1 juni worden versoepeld, krimpt de Nederlandse economie dit jaar naar verwachting met 5 procent. Daarbij raakt de coronacrisis veel sectoren bijzonder hard, zoals de horeca, de landbouw, de industrie en delen van de zakelijke dienstverlening....

Toerisme Coronacrisis
NBTC: Boek- en zoekgedrag met 85 procent gedaald

NBTC, het marketingplatform voor toerisme in en naar Nederland, monitort de komende tijd relevante indicatoren die inzicht kunnen geven in het effect van de coronacrisis op het gedrag van bezoekers. Denk daarbij aan het zoek- en boekgedrag, maar ook het sentiment onder potentiële reizigers. ...

KHN Coronacrisis
KHN: reparatie NOW en demping Wab-effecten dringend noodzakelijk

Koninklijke Horeca Nederland (KHN) signaleert dat de NOW-regeling op belangrijke onderdelen tekortschiet. Afgelopen maandag opende het UVW het NOW-loket. Door de afbakening van het omzetverlies en de fixatie van de vergoeding loonsom sv op uitsluitend januari 2020, worden schrijnende effecten zichtb...

Columns
Column: Het post-corona tijdperk

Hoe ziet de wereld eruit in een post-corona tijdperk? Dat is een vraag die mij de laatste tijd erg bezighoudt. Vliegen we nog net zoveel als twee maanden geleden? Blijven er maatregelen bij evenementen boven de 100 personen? Hoe gaan mensen om met fysiek contact? Draagt een hostess achter de recepti...

Coronacrisis
Inschrijftermijn Nationale Hennessy Gastvrijheidsprijs 2020 verlengd

De inschrijftermijn voor de 19e editie van de Nationale Hennessy Gastvrijheidsprijs voor de beste jonge gastvrouw of gastheer van Nederland is verlengd als gevolg van de corona-crisis. Kandidaten tussen de 20 en 26 jaar kunnen nu nog tot en met 30 juni 2020 inschrijven. De uitreiking van de National...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: