Japanse restaurants in Hotel Okura ontvangen primeur uit Japan

12 maart 2019 | Yonne van Geene

Yamazato Restaurant en Teppanyaki Restaurant Sazanka – de twee gerenommeerde Japanse restaurants van Hotel Okura Amsterdam – hebben als eerste restaurants in Nederlands de certificering ontvangen voor bedrijven in het buitenland die Japans eten ondersteunen. Tijdens de ceremonie die in Hotel Okura Amsterdam plaatsvond kregen de restaurants het certificaat toegekend in bijzijn van eregast Yoshiko Kijima, de afgevaardigde van de Japanse ambassade in Nederland. Dit certificaat wordt door de handelsorganisatie JETRO uitgereikt aan restaurants, bars en groothandels buiten Japan die volgens het Ministerie van Agricultuur, Bosbeheer en Visserij van Japan authentieke en van oorsprong Japanse producten gebruiken.

Executive Chef en Manager Masanori Tomikawa heeft naast Yamazato Restaurant, dat in 2002 als eerste authentiek Japanse restaurant in Europa een Michelinster ontving, ook Teppanyaki Restaurant Sazanka onder zijn hoede. Tomikawa: “Er heeft een enorme ontwikkeling plaatsgevonden op het gebied van het verkrijgen van de allerbeste Japanse ingrediënten. De kwaliteit van producten staat voorop in onze keukens en om onze gasten het beste te kunnen bieden, ontkomen we er niet aan bepaalde ingrediënten uit Japan te importeren. Dankzij JETRO en het Ministerie van Agricultuur, Bosbeheer en Visserij van Japan wordt het ons makkelijker gemaakt om aan Japanse producten te komen.” Naast Yamazato en Sazanka hebben Restaurant Shiro, Restaurant EN, Restaurant Raku en Hokkai Kitchen een certificaat in ontvangst mogen nemen in Hotel Okura Amsterdam.

Hotel Okura Amsterdam   

Hotel Okura Amsterdam heeft vier restaurants, waarvan er drie bekroond zijn door Michelin. Yamazato Restaurant en Teppanyaki Restaurant Sazanka serveren een Japanse keuken, beide op geheel eigen wijze. Bij Yamazato, dat gewaardeerd is met één Michelinster, wordt de traditionele Japanse haute cuisine Kaiseki Ryori geserveerd. In Teppanyaki Restaurant Sazanka worden gerechten voor de ogen van gasten bereid aan een bakplaat. Ciel Bleu, gelegen op de 23ste verdieping van Hotel Okura Amsterdam, is bekroond met twee Michelinsterren. Chefs Onno Kokmeijer en Arjan Speelman laten zich inspireren door de wensen van internationale gasten. Serre is de plaats om te genieten van internationale specialiteiten in een informele sfeer. Bekroond met een Bib Gourmand, biedt Serre een uitstekende prijs-kwaliteitsverhouding.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Columns
Column Ewout Hoogendoorn: Case Study Strandhotel

Cadzand is nogal op de schop gegaan. Mega-ontwikkelingen in hotels, appartementen en een prachtige nieuwe haven. Op de kuststrook dan. Net zoals bij veel van de Belgische kustdorpen kost hier een appartementje met direct zicht op zee minstens 6.000 euro per vierkante meter. Direct achter het eerste ...

Ontbijt
Wat zoekt de gast in het hotelontbijt?

Het hotelontbijt is in beweging. En hoe. Waar voorheen hotels bijna zonder uitzondering kozen voor het traditionele buffet, zijn veel hoteleigenaren tegenwoordig genoodzaakt verder te kijken. “Zelfs de AH To Go is een concurrent.” Rino Soeters is eigenaar van LBG Hotels. Een hotelgroe...

Onderwijs
Versnelde opleiding ROC Mondriaan biedt kansen voor hotelsector

De International Hotel and Management School van ROC Mondriaan sloot onlangs een samenwerkingsovereenkomst met een aantal gerenommeerde hotelketens en een congreslocatie om studenten versneld klaar te stomen voor een baan in de hotelsector. Daardoor kunnen studenten via een verkort traject binnen tw...

Hotelbouwplannen Opening
[FOTO'S] easyHotel met 153 kamers geopend bij Amsterdam Airport Schiphol

easyHotel Benelux heeft vorige week de deuren van haar nieuwste vestiging Amsterdam Airport Schiphol volledig geopend. Deze negende vestiging van easyHotel Benelux is met maar liefst 153 kamers het grootste hotel tot nu toe van dit snelgroeiende label. Sinds afgelopen juli was een gedeelte van de...

Interview Hoteltech
Annemarie van Gaal: "Ook de hotellerie kan nieuwe verdienmodellen aanboren"

Toen Wayne Gretzki, de wereldberoemde Canadese ijshockeyer, gevraagd werd naar de reden van zijn succes, antwoordde hij: “Ik skate naar waar de puck heen gaat en niet naar waar hij vandaan komt.” En zo is het. Veel ondernemers en managers borduren nog steeds voort op het verleden, op ...

Events Hoteltech
Programma HotelTech: Annemarie van Gaal, Jeroen Smit en nog veel meer

Het programma van HotelTech 2019, dat op 18 november plaatsvindt in Bunnik, is definitief. De namen zijn bekend en hierbij lichten we een tipje van de welbekende sluier op. DAGVOORZITTER Jeroen Smit Jeroen Smit is onderzoeksjournalist en auteur van de boeken 'Het drama Ahold' en &#...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: