Japanse restaurants in Hotel Okura ontvangen primeur uit Japan

12 maart 2019 | Yonne van Geene

Yamazato Restaurant en Teppanyaki Restaurant Sazanka – de twee gerenommeerde Japanse restaurants van Hotel Okura Amsterdam – hebben als eerste restaurants in Nederlands de certificering ontvangen voor bedrijven in het buitenland die Japans eten ondersteunen. Tijdens de ceremonie die in Hotel Okura Amsterdam plaatsvond kregen de restaurants het certificaat toegekend in bijzijn van eregast Yoshiko Kijima, de afgevaardigde van de Japanse ambassade in Nederland. Dit certificaat wordt door de handelsorganisatie JETRO uitgereikt aan restaurants, bars en groothandels buiten Japan die volgens het Ministerie van Agricultuur, Bosbeheer en Visserij van Japan authentieke en van oorsprong Japanse producten gebruiken.

Executive Chef en Manager Masanori Tomikawa heeft naast Yamazato Restaurant, dat in 2002 als eerste authentiek Japanse restaurant in Europa een Michelinster ontving, ook Teppanyaki Restaurant Sazanka onder zijn hoede. Tomikawa: “Er heeft een enorme ontwikkeling plaatsgevonden op het gebied van het verkrijgen van de allerbeste Japanse ingrediënten. De kwaliteit van producten staat voorop in onze keukens en om onze gasten het beste te kunnen bieden, ontkomen we er niet aan bepaalde ingrediënten uit Japan te importeren. Dankzij JETRO en het Ministerie van Agricultuur, Bosbeheer en Visserij van Japan wordt het ons makkelijker gemaakt om aan Japanse producten te komen.” Naast Yamazato en Sazanka hebben Restaurant Shiro, Restaurant EN, Restaurant Raku en Hokkai Kitchen een certificaat in ontvangst mogen nemen in Hotel Okura Amsterdam.

Hotel Okura Amsterdam   

Hotel Okura Amsterdam heeft vier restaurants, waarvan er drie bekroond zijn door Michelin. Yamazato Restaurant en Teppanyaki Restaurant Sazanka serveren een Japanse keuken, beide op geheel eigen wijze. Bij Yamazato, dat gewaardeerd is met één Michelinster, wordt de traditionele Japanse haute cuisine Kaiseki Ryori geserveerd. In Teppanyaki Restaurant Sazanka worden gerechten voor de ogen van gasten bereid aan een bakplaat. Ciel Bleu, gelegen op de 23ste verdieping van Hotel Okura Amsterdam, is bekroond met twee Michelinsterren. Chefs Onno Kokmeijer en Arjan Speelman laten zich inspireren door de wensen van internationale gasten. Serre is de plaats om te genieten van internationale specialiteiten in een informele sfeer. Bekroond met een Bib Gourmand, biedt Serre een uitstekende prijs-kwaliteitsverhouding.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Amsterdam
Hoofdkantoor The Student Hotel naar Amsterdam

Vanwege de exponentiële groei van The Student Hotel, heeft het internationale hoofdkantoor zich in januari 2020 in Amsterdam Noord gevestigd. Het culturele, eclectische en industriële bedrijventerrein in Noord sluit naadloos aan bij de kernwaarden van TSH. Het nieuwe hoofdkantoor is gev...

Amsterdam Verbouwen
De L'Europe Amsterdam brengt Amsterdamse iconen samen in 't Huys

Hotel De L'Europe Amsterdam opent in maart de deuren van 't Huys. Een vernieuwde vleugel van het hotel, met een eigen ingang aan de Nieuwe Doelenstraat, waar zowel de Amsterdammer als de hotelgast 'Original Amsterdam Luxury' vindt. 't Huys biedt onderdak aan drie Amsterdamse toon...

Awards Amsterdam
Park Inn by Radisson Amsterdam City West is hotel van het jaar

Het nieuwe Park Inn by Radisson Amsterdam City West hotel is verkozen tot ‘Hotel van het Jaar 2019’ in de regio Midden- en Zuid-Europa van de Radisson Hotel Group (RHG). Het designhotel behaalde op het gebied van bezettingsgraad, kwaliteit, omzet, gast-reviews, duurzaamheid en veiligheid...

Van der Valk
Van der Valk gaat hotelgasten helpen om te stoppen met roken

Waar Van der Valk Hotels de afgelopen jaren met haar Vitaal-concept al grote stappen zette in de gezondheidsmarkt, gaat ze nu ook haar gasten helpen met het stoppen met roken. In een 5-daags intern programma wordt er middels zowel groeps- als individuele coaching een extra stimulans gecreëerd o...

Achtergronden
Hoe likable is jouw hotel?

We willen allemaal leuk gevonden worden. Niets menselijks is ons vreemd. Voor ondernemingen geldt hetzelfde. Sterker nog, als consumenten jouw bedrijf leuk vinden, betaalt zich dat altijd terug. Maar hoe pak je dat aan? Hoe zet je dat in gang? En wat betekent dat voor je kernwaarden? Likability. ...

Hotel Den Haag
Kennisnetwerk Destinatie Nederland zet in op gastvrijheidsbeleving door samenwerking met Hotelschool The Hague

Hoe kun je als destinatiemanagement organisatie (DMO) een bijdrage leveren aan de gastvrijheidsbeleving van jouw stad of streek? Dat is de vraag die regelmatig gesteld wordt binnen Kennisnetwerk Destinatie Nederland. Gastvrijheid is één van de pijlers binnen Perspectief2030, de visie o...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: