Japanse restaurants in Hotel Okura ontvangen primeur uit Japan

12 maart 2019 | Yonne van Geene

Yamazato Restaurant en Teppanyaki Restaurant Sazanka – de twee gerenommeerde Japanse restaurants van Hotel Okura Amsterdam – hebben als eerste restaurants in Nederlands de certificering ontvangen voor bedrijven in het buitenland die Japans eten ondersteunen. Tijdens de ceremonie die in Hotel Okura Amsterdam plaatsvond kregen de restaurants het certificaat toegekend in bijzijn van eregast Yoshiko Kijima, de afgevaardigde van de Japanse ambassade in Nederland. Dit certificaat wordt door de handelsorganisatie JETRO uitgereikt aan restaurants, bars en groothandels buiten Japan die volgens het Ministerie van Agricultuur, Bosbeheer en Visserij van Japan authentieke en van oorsprong Japanse producten gebruiken.

Executive Chef en Manager Masanori Tomikawa heeft naast Yamazato Restaurant, dat in 2002 als eerste authentiek Japanse restaurant in Europa een Michelinster ontving, ook Teppanyaki Restaurant Sazanka onder zijn hoede. Tomikawa: “Er heeft een enorme ontwikkeling plaatsgevonden op het gebied van het verkrijgen van de allerbeste Japanse ingrediënten. De kwaliteit van producten staat voorop in onze keukens en om onze gasten het beste te kunnen bieden, ontkomen we er niet aan bepaalde ingrediënten uit Japan te importeren. Dankzij JETRO en het Ministerie van Agricultuur, Bosbeheer en Visserij van Japan wordt het ons makkelijker gemaakt om aan Japanse producten te komen.” Naast Yamazato en Sazanka hebben Restaurant Shiro, Restaurant EN, Restaurant Raku en Hokkai Kitchen een certificaat in ontvangst mogen nemen in Hotel Okura Amsterdam.

Hotel Okura Amsterdam   

Hotel Okura Amsterdam heeft vier restaurants, waarvan er drie bekroond zijn door Michelin. Yamazato Restaurant en Teppanyaki Restaurant Sazanka serveren een Japanse keuken, beide op geheel eigen wijze. Bij Yamazato, dat gewaardeerd is met één Michelinster, wordt de traditionele Japanse haute cuisine Kaiseki Ryori geserveerd. In Teppanyaki Restaurant Sazanka worden gerechten voor de ogen van gasten bereid aan een bakplaat. Ciel Bleu, gelegen op de 23ste verdieping van Hotel Okura Amsterdam, is bekroond met twee Michelinsterren. Chefs Onno Kokmeijer en Arjan Speelman laten zich inspireren door de wensen van internationale gasten. Serre is de plaats om te genieten van internationale specialiteiten in een informele sfeer. Bekroond met een Bib Gourmand, biedt Serre een uitstekende prijs-kwaliteitsverhouding.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Ondernemen Longread
Simuleer een bijna-doodervaring voor je hotel

De coronacrisis overvalt iedereen. De omvang en impact nemen dramatische proporties aan. Hadden we eerder en meer rekening moeten houden met de desastreuze effecten van corona? Misschien. Hiervoor is echter een paradigmashift nodig. Van optimisme naar paranoïde optimisme. We moeten de eindighei ...

Wet- en regelgeving Hotelketens Internationaal
Miljoenenboete Marriott voor datalek uit 2014

Marriott moet een boete van 18,4 miljoen pond (ruim 20 miljoen euro) betalen voor de datalek uit 2014. De boete wordt betaald aan de Britse privacyautoriteit. De Information Commissioner's Office (ICO) concludeert dat de hotelketen te weinig moeite heeft gedaan om de gegevens van de gasten te be ...

Columns
Column Tanja Seegers: Er zijn geen grenzen

Precies een jaar geleden zei mijn grote held Eliud Kipchoge letterlijk: “Ik wil mensen inspireren, er zijn geen grenzen!” De Keniaanse atleet liep op 12 oktober 2019 de marathon binnen 2 uur. Met maar liefst een snelheid van 21,1 km per uur behaalde hij een historisch record. Hij deed wa ...

Branded Content
Hotelmanagers welkom in de zorg: "Oprecht contact maakt voor mij het verschil"

Bart van der Ven, locatiemanager bij WoonZorgcentra Haaglanden (WZH), is verantwoordelijk voor het reilen en zeilen van het woonzorgcentrum WZH Schoorwijck voor ouderen. Samen met zijn medewerkers zorgt hij dagelijks voor de verzorging, behandeling en begeleiding van de bewoners waarbij hij zelfstan ...

Coronacrisis
61% van de Nederlanders wil met Kerst (verantwoord) buiten de deur eten

Uit het persmoment van dinsdag jl. is duidelijk geworden dat de horeca nog een tijd gesloten blijft. Hoelang is nog niet precies duidelijk. Hoopvol is de blik nu gericht op kerst. Nederlanders willen deze feestdagen weer genieten van quality time buiten de deur. Uit onderzoek van TheFork* blijkt dat ...

Hotelketens Internationaal
Accor opent nieuw hotel Mercure Han-sur-Lesse

Accor, ’s werelds meest toonaangevende hotelgroep, opent vandaag het nieuwe hotel Mercure Han-sur-Lesse in de idyllische gelijknamige plaats Han-sur-Lesse, middenin de Belgische Ardennen. Deze opening is in samenwerking met Accor’s Franchise Partner Unibricks. Het viersterrenhotel telt 1 ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: