Nieuw: easyHotel Brussel City Centre

31 oktober 2016 | Thijs Jacobs

DanZep Hotels BV, de master franchise holder van het easyHotel Benelux concept, opent de eerste Belgische vestiging in het centrum van Brussel. Vanaf heden is het hotel geopend voor haar eerste gasten. easyHotel Brussel City Centre is de vierde vestiging van easyHotel in de Benelux na vestigingen in Amsterdam, Den Haag en Rotterdam. Net als in deze steden biedt easyHotel Brussel reizigers een totaalpakket in een value for money concept waar niet veel andere hotelketens tegenop kunnen: comfortabele overnachtingen en een functionele inrichting met alle benodigde voorzieningen, middenin het bruisende stadscentrum, voor een openingsprijs van slechts € 49 per nacht.

Het concept van easyHotel staat bekend om zijn hotels op centraal gelegen en goed bereikbare locaties in de stad. easyHotel Brussel City Centre is gevestigd in de bekende Zilverstraat ofwel Rue d’Argent in hartje Brussel. Het hotel ligt op enkele minuten loopafstand van vele hotspots zoals de Nieuwstraat, de Grote Markt, de kathedraal van Sint-Michiel en Sint-Goedele en ontelbare eet-, drink- en uitgaansgelegenheden. Ook zijn zowel het metrostation de Brouckère als het Centraal Station op loopafstand. Het hotel heeft 107 kamers verdeeld over 8 verdiepingen en is geschikt voor zowel toeristen als zakelijke reizigers die op zoek zijn naar de beste prijs-kwaliteit overnachting in Brussel.

Aanwinst voor Brussel
Ondanks dat de Brusselse hotelbranche een aantal zware maanden achter de rug heeft, heeft Lucas Drewes - CEO van Danzep – er het volste vertrouwen in: ''Wij verwachten een voorspoedig herstel van de hotelbranche in Brussel en de bijzondere positionering van easyHotel zal daar hopelijk aan bijdragen. easyHotel biedt een uniek concept wat voor een nieuw aanbod zorgt binnen de bestaande markt. De combinatie van de locatie en value for money zal veel verschillende soorten reizigers aantrekken”. Met dit vertrouwen gaat Danzep gestaag door: eind 2016 opent een tweede vestiging in Amsterdam aan de Arena Boulevard en in 2017 volgen er openingen in onder andere Zaandam & Maastricht.

Nieuwe features
Alle kamers zijn voorzien van alle essentiele gemakken en comfort, eigen aan easyHotel, zoals: TV, gratis Wi-Fi, airconditioning, 7-comfort zone matrassen, een ensuite badkamer met een powershower, hoge kwaliteit badhanddoeken en een opgemaakt bed met fris beddengoed. De Brusselse vestiging introduceert een aantal nieuwe voorzieningen ten opzichte van andere vestigingen. Nieuw is onder andere het interieur design van de kamers en er zijn 8 superior rooms met extra’s als een laptopkluis, highspeed bekabeld internet en meer leefruimte.

easyHotel Brussel City Centre is onderdeel van het 50.000 m2 project genaamd ‘’The Chambon’’ welke het nieuwe vlaggenschip is van IMMOBEL. Dit karakteristieke complex biedt 250 appartementen en penthouses, 134 studentenkamers, 2 hotels, 10.000 m2 kantoorruimte en 200 ondergrondse parkeerplaatsen. ‘’We zijn er trots op om het eerste easyHotel in Brussel te mogen verwelkomen’’ aldus Karim Zouaoui, Head of Business Development IMMOBEL. Het karakteristieke gebouw en locatie waar easyHotel voor gekozen heeft in de Europese hoofdstad, levert een bijdrage voor het behouden en verder ontwikkelen van deze wereldstad.

Over easyHotel en Danzep
easyHotel is de eigenaar, ontwikkelaar, exploitant en franchisegever van de easyHotels. De organisatie hanteert een strategie waarmee zij zich richt op het ‘’super budget’’ segment in de hotel branche door schone, comfortabele en veilige kamers aan te bieden aan de consument. Wereldwijd heeft easyHotel 21 hotels in de grote steden van Europa en het Midden-Oosten. Danzep Hotels is masterfranchisehouder van easyHotel Benelux en opende vijf jaar geleden het eerste easyHotel in Nederland, in Amsterdam, waarna de vestigingen in Rotterdam en Den Haag volgden. Met de nieuwe vestigingen in Brussel en Amsterdam Arena Boulevard telt easyHotel Benelux eind 2016 vijf hotels met in totaal 534 kamers. Voor volgend jaar staan er alweer nieuwe vestigingen op de planning. Voor meer informatie zie www.easyhotelbenelux.com en www.danzep.com

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Longread
Leo Hollman: ''Al die nieuwe hotelkamers zijn funest voor de bezettingsgraad''

Grand Hotel Karel V is het meest iconische hotel van Utrecht, alhoewel pas in 1992 werd begonnen aan de grondige renovatie van het Rijksmonument dat daarvoor nog een in verval geraakt - en gekraakt - complex was. Hoe anders is het nu: alle 121 kamers worden dadelijk grondig gerenoveerd en qua statuu...

Personalia
Eric van der Heijden nieuwe General Manager resort Hof van Saksen

Bij resort Hof van Saksen in Drenthe, onderdeel van Landal GreenParks, is Eric van der Heijden benoemd tot General Manager. Hij volgt Roland Rozenbroek op, die zich per 1 mei a.s. gaat richten op hospitality-ondersteuning van nieuwe projecten en op uitbreiding van Hof van Saksen. Eric van der Hei...

Hotelbouwplannen
Nieuwbouw van hotel met 349 kamers in Hoofddorp

Voor een locatie op bedrijventerrein De President te Hoofddorp is door Trae Architect een duurzaam hotel ontworpen. Naast 349 kamers van wisselende grootte omvat het complex onder andere een receptie met lobby, ontbijtzaal, restaurant, bar, keukens, vergaderruimten, fitnessruimte en amusementsruimte...

Bezorgen Achtergronden
Open brief TheFork naar aanleiding van ophef uitzending Rambam

Naar aanleiding van de Rambam-uitzending van januari wil TheFork reageren op beschuldigingen die tijdens de uitzending werden geuit. Hierbij delen we deze brief van TheFork, waarin ook de werkwijze van KHN richting de media wordt bekritiseerd. Om een gedetailleerd en volledig beeld te kunnen sch...

Food Advertorial
Food Waste Challenge: Best Practice

Nederlandse restaurants en hotels kunnen gezamenlijk jaarlijks 61 miljoen kilo voedselverspilling vermijden en daarmee 582 miljoen euro besparen. Dit is maandag 13 januari bekend gemaakt tijdens de slotdag van de Food Waste Challenge op de Horecava. De Food Waste Challenge is een door Rabobank georg...

Hilton Hotelketens
Hilton lanceert nieuw merk: Tempo

Hilton heeft met Tempo een nieuw merk in de markt gezet. De Amerikaanse keten meldt echter nog niet wanneer het eerste Tempo-hotel zal openen. Inmiddels telt Hilton achttien merken, waaronder DoubleTree en Waldorf Astoria, zo lezen we op zakenreis.nl. Verenigde Staten Tempo richt zich op de jo...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: