Nieuwe chef Park Plaza Victoria Amsterdam

27 november 2019 | Thijs Jacobs

Sander Bierenbroodspot mag zich de nieuwe Executive Chef noemen van Park Plaza Victoria Amsterdam, waar ook Carstens Brasserie is gevestigd. Met zijn ruime ervaring, opgedaan in uiteenlopende gerenommeerde restaurants, is hij een echte aanwinst voor het team.

Het unieke concept van Carstens, waarin Nederlandse producten centraal staan, was voor Bierenbroodspot leidend voor zijn keuze: “De gast is zich niet altijd bewust van de mooie producten die Nederland te bieden heeft”. Als Executive Chef gaat Bierenbroodspot nauw samenwerken met Maik Kuijpers, die als Concept Chef betrokken is bij de samenstelling van menukaart, team en exploitatie van het in februari geopende Carstens Amsterdam met een eigen ingang aan de Hasselaerssteeg.

Over Sander Bierenbroodspot

Kijkend naar de eerdere studierichting van Bierenbroodspot was het niet vanzelfsprekend dat hij zou uitgroeien tot Executive Chef. Maar de voormalig student bouwkunde had toch meer aandacht voor zijn bijbaan in de keuken. Zijn talent en toewijding bracht hem in 2008 de titel Jong Talent en daar begint de culinaire carrière van Bierenbroodspot pas echt werkzaam in de keukens van onder andere La Rive, Ciel Bleu**, het Portugese Villa Joya**, Envy (Bib Gourmand), Bluespoon en De vrienden van Jacob. In zijn nieuwe functie is Sander Bierenbroodspot, naast het vaste team waaronder Head Chef Rick van der Meij, verantwoordelijk voor de gehele keukenorganisatie van Park Plaza Victoria Amsterdam.

Hoewel Bierenbroodspot kan bogen op een berg ervaring in bekende (Amsterdamse) keukens, blijft de nieuwe Executive Chef bescheiden: “Mijn motto in de keuken is dat je van iedereen iets kunt leren, elke dag weer. Het zijn voor mij dan ook de mensen met wie ik dagelijks de operatie run, die het vak zo mooi maken. De open en eerlijke communicatie in de keuken zorgt voor een hechte band binnen een team en dat is precies wat nodig is om dagelijks op hoog niveau te presteren. Zowel voor evenementen als in Carstens blijft de focus op lokale ingrediënten van topkwaliteit, educatie en informatie van gasten van jong tot oud en lidmaatschap van Dutch Cuisine."

Over Carstens Amsterdam

Met plaats voor 85 couverts is het succesvolle Carstens zeven dagen per week dé ideale eetgelegenheid voor zowel klein als groot gezelschap tijdens lunch en diner. Reserveringen kunnen worden gemaakt via www.carstensbrasserie.nl. De toegankelijke, sfeervolle stadse brasserie is een plek bedoeld voor eenieder die houdt van Nederlandse herkenbare gerechten. Niets te ver gezocht, gewoon lekker. Carstens brengt de boerderij terug naar de stad. Een menukaart die meebeweegt met de vier seizoenen. Een plek waar je in de stad voor even terug gaat naar het land en je weer herinnert hoe dat smaakt. Naast de producten van Nederlandse bodem hebben ook de wijnen een connectie met Nederland. Dit kan variëren van wijnen van eigen bodem tot Nederlandse wijnmakers die zijn geëmigreerd naar het buitenland.

De naam Carstens is geïnspireerd op die van de familie Carstens die in de 19e eeuw woonde en werkte in één van de kleine huisjes in het aanpalende hotel Park Plaza Victoria Amsterdam. Op dit bijzondere levensverhaal is het boek ‘Publieke Werken’ gebaseerd dat in 2015 verfilmd is. Brasserie Carstens heeft een eigen ingang aan de Hasselaerssteeg gelegen tussen het Damrak en de Martelaarsgracht. Carstens is een samenwerking tussen Maik Kuijpers en Park Plaza Victoria Amsterdam. Park Plaza Victoria Amsterdam is onderdeel van de PPHE Hotel group.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Food Advertorial
Food Waste Challenge: Best Practice

Nederlandse restaurants en hotels kunnen gezamenlijk jaarlijks 61 miljoen kilo voedselverspilling vermijden en daarmee 582 miljoen euro besparen. Dit is maandag 13 januari bekend gemaakt tijdens de slotdag van de Food Waste Challenge op de Horecava. De Food Waste Challenge is een door Rabobank georg...

Hilton Hotelketens
Hilton lanceert nieuw merk: Tempo

Hilton heeft met Tempo een nieuw merk in de markt gezet. De Amerikaanse keten meldt echter nog niet wanneer het eerste Tempo-hotel zal openen. Inmiddels telt Hilton achttien merken, waaronder DoubleTree en Waldorf Astoria, zo lezen we op zakenreis.nl. Verenigde Staten Tempo richt zich op de jo...

Economie Achtergronden
Vitale ouderen en stijgende welvaart stuwen groei Leisure

De sector Leisure groeit in 2020 en 2021 gematigd met 2,5 procent, waarbij een sterke groei van bestedingen van ouderen in de toeristische sector wordt waargenomen. Het aantal hotelovernachtingen van binnen- en buitenlandse toeristen groeit met 6 procent. Dit zijn de kernpunten van de sectorprognose...

Accor Internationaal
Accor doet plastic in de ban

Accor kondigt vandaag haar toezegging aan om als eerste hotelgroep ter wereld toe te treden tot de UN Global Tourism Plastics Initiative. Hiermee tekent de hotelgroep voor het verwijderen van alle plastic wegwerpartikelen voor gasten uit alle hotels voor het einde van 2022. Dit initiatief van Accor ...

Toerisme KHN
KHN wil toeristendrukte spreiden door het jaar, maar kan dat wel?

Het aantal toeristen in Nederland groeit de komende jaren van 42 miljoen in 2017, naar bijna 60 miljoen in 2030. Volgens Koninklijke Horeca Nederland (KHN) biedt deze groei gouden kansen voor de Nederlandse economie. KHN wil er dan ook voor zorgen dat deze groei positief uitpakt voor bedrijven, bew...

Interview Longread
Leo Hollman: ''Al die nieuwe hotelkamers zijn funest voor de bezettingsgraad''

Grand Hotel Karel V is het meest iconische hotel van Utrecht, alhoewel pas in 1992 werd begonnen aan de grondige renovatie van het Rijksmonument dat daarvoor nog een in verval geraakt - en gekraakt - complex was. Hoe anders is het nu: alle 121 kamers worden dadelijk grondig gerenoveerd en qua statuu...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: