Reisalerts waarschuwen zakenreizigers bij mogelijke risico's tijdens de reis

23 augustus 2017 | Thijs Jacobs

Een nieuwe service in TripSource van BCD Travel, een van de grootste zakenreisorganisaties ter wereld, stuurt meldingen naar de mobiele apparaten van zakenreizigers over mogelijke risico's die hun reis kunnen beïnvloeden. Deze service vergroot de veiligheid en het comfort van de reiziger voor en tijdens een reis.

Altijd relevant

Deze alertservice van BCD Travel is de nieuwste toevoeging aan de mobiele ervaring van TripSource, een robuust platform ontworpen om reizigers te betrekken. De risicomeldingen, die verstuurd worden naar TripSource-gebruikers, bevatten waarschuwingen en noodberichten over veiligheid-, weer- of transportsituaties die de reis kunnen verstoren. Ze worden alleen verstuurd naar reizigers als het gaat om een locatie in hun reisschema. Daardoor zijn ze dus altijd relevant.

Real-time

BCD Travel introduceerde TripSource in 2014 als een gratis platform waarop zakenreizigers hun reisschema's (luchtvaartmaatschappijen, hotels, wegvervoer en meer) kunnen beheren en delen. Sindsdien zijn de mogelijkheden flink uitgebreid met onder meer real-time meldingen over vluchtvertraging, -annulering en gatewijzigingen, hotelboekingsmogelijkheden , routebeschrijvingen, online incheckmeldingen, klantspecifieke reisbeleidsinformatie en agendasynchronisatie. Reizigers kunnen zelfs externe boekingen van andere partijen dan BCD importeren, zodat al hun reisinformatie op dezelfde locatie toegankelijk is.

Risicomelding

Het toevoegen van nieuwe functies zoals risico- en servicemeldingen is zeer nuttig en relevant gebleken. Zo werden betrokken reizigers onmiddellijk op de hoogte gebracht van de laptop-ban op vluchten tussen het Midden-Oosten en de Verenigde Staten en kregen ze een risicomelding over de terroristische aanval in Barcelona vorige week.

"Zorgplicht voor zakenreizigers is complexer geworden omdat bestemmingen die voorheen als veilig werden beschouwd, nu ineens niet meer zo veilig voelen", zegt Chris Crowley, Vice President EMEA bij BCD Travel. "Tegelijkertijd hebben technologische tools de communicatie met reizigers vereenvoudigd en gestroomlijnd. Er bestaan nu nieuwe manieren om eenvoudig en snel relevante informatie te sturen die reizigers veilig kan houden. We zien dat een duidelijke en snelle communicatie over een mogelijke verstoring de reizigers van onze klanten helpt om zich voor te bereiden op wat hen te wachten staat op het vliegveld. En dat kan een hoop frustraties voorkomen."

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Hotelketens Internationaal
Charme Hotels breidt uit met Kasteel Solhof en Hotel Ter Elst in België

Charme Hotels heeft het hotel Ter Elst te Edegem en het kasteel Solhof te Aartselaar aan haar collectie mogen toevoegen. Hotel Ter Elst is gelegen aan de rand van de stad Antwerpen, heeft 53 ruime kamers, voorzien van gratis koffie en thee, airconditioning en wifi. ’s Ochtends kan de gast geni...

Hotelketens Achtergronden
Pulitzer maakt customer journey compleet met webshop

De Pulitzer ervaring maar dan thuis. Het is vanaf nu mogelijk met de lancering van de nieuwe Pulitzer Home collection van Pulitzer Amsterdam. Het populaire vijfsterrenhotel lanceert deze week een eigen online shop waarin typische Pulitzer producten worden verkocht. Online Shop Het idee van de ...

Awards Amsterdam
PRESSROOM Amsterdam wint drie World Luxury Restaurant Awards

PRESSROOM Amsterdam, het restaurant van INK Hotel Amsterdam - MGallery, valt in de prijzen en wint maar liefst drie World Luxury Restaurant Awards. Het restaurant staat onder leiding van F&B Manager Ruth Engels-Siegers, vorig jaar door de vakjury van AF&BM benoemd tot 'F&B profession...

Wet- en regelgeving Amsterdam
Hotel Parkview Amsterdam gesloten door burgemeester vanwege incidenten met handgranaten

Gisteren is op last van burgemeester Halsema Hotel Parkview aan de Korte Van Eeghenstraat in Amsterdam gesloten. De sluiting is voor onbepaalde tijd en op grond van de Algemene Plaatselijke Verordening (APV). In de nacht van 5 op 6 juli is er een explosie geweest in de Korte Van Eeghenstraat. Het...

Achtergronden Tech
Gen Z: sociale media belangrijkste inspiratiebron voor vakantiebestemming

Er wordt veel gespeculeerd over Generatie Z en het gebruik van sociale media. Zijn Gen Z’ers het al zat? Delen ze nog steeds content? Zijn ze echt zo afhankelijk van influencers? Nieuw onderzoek van Booking.com wijst uit dat, alhoewel Gen Z-reizigers visueel ingesteld zijn, hun vakantiekeuzes ...

Amsterdam Interview Longread
Afscheidsinterview Hans Vugts, Hotel Casa Amsterdam

Het begrip ‘maatschappelijk verantwoord ondernemen’ is dusdanig ingeburgerd dat de afkorting MVO telkens opduikt in allerlei marketingstrategieën. Veel bedrijven gaan kort door de bocht om zich dat predicaat toe te eigenen. Dus laten we maar eens kijken naar een hotel dat niet enkel...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: