Short-stay hotel Citiez onlangs geopend

16 augustus 2016 | Thijs Jacobs

Het ‘short-stay’ hotel Citiez opende haar deuren op 6 juni jl, in de levendige omgeving van Nieuw-West, Amsterdam. Het hotel, gevestigd in het voormalig kantoorgebouw van eigenaar Kroonenberg Groep van ca. 2000 m2 in winkelcentrum Osdorpplein, is door Kroonenberg Groep en Revotels BV herontwikkeld tot een boetiek hotel. D/DOCK is verantwoordelijk voor interieurontwerp, total-engineering & projectmanagement van dit nieuwe Amsterdamse lifestyle hotel.

Details

Bij de formulering van het nieuwe Citiez hotelconcept koos D/DOCK in 2014 voor een nieuwe benadering voor een hotel met relatief kleine kamers waar de gast met een subtiel budget zich prettig voelt in huiselijke sfeer. Het hotel is een verzameling van metropolen, waarin het mogelijk is te overnachten in een van de grote steden die het hotel rijk is. 'Functionaliteit, comfort én design combineren in een kleine ruimte was onze grootste uitdaging', aldus Coen van Dijck, Managing Director bij D/DOCK.

Het hotel telt in totaal 71 kamers variërend tussen een ‘Cozy Queen’, ‘Smart Double’, ‘Urban Twin’, ‘City Triple’ en een ‘Family Quad’. Iedere kamer beschikt over een badkamer en een tweepersoons bed, waarbij de luxere kamers zijn uitgerust met een pantry en koffie corner, wat een langdurig verblijf aangenaam maakt. Om de kamers divers te houden, is de wastafel in de ruimte geplaatst. In de kamers is gewerkt met rustige en natuurlijke materialen die tijdloos en ontspannend werken en als basis dienen voor de styling rondom de 71 wereldsteden.

Vanaf het Osdorpplein loopt men zo het allDayCafe binnen, een verlenging van het stadsplein waar gasten inchecken, genieten van een goed ontbijt of relaxen en waar winkelend publiek binnen wandelt voor heerlijke koffie. De ruimte doet denken aan een huiskamer. De lange stenen wand creëert een urban sfeer en is een knipoog naar de historische grachtenpanden in de binnenstad.

Het allDayCafe en de ontbijtruimte zijn gescheiden door een hoge lichte vide waar onder je via de trap of lift de weg vindt naar de kamers. Grafische elementen sieren de wand van de lange gang en verbind zo de kamers met elkaar.

Citiez biedt op een centraal gelegen locatie voor zowel de zakelijke als de leisure gast naast ultieme beleving ook ultieme uitdaging; plezier, inspiratie, passie en betrokkenheid.

'Citiez richt zich op de moderne reiziger die niet zit te wachten op een enorme suite, een prijzige minibar en een lange rij voor de balie; wel op een comfortabel bed, een goede douche, gratis internet en films en alles op een perfecte locatie in een stad waar geen enkele reden te vinden is om op je hotelkamer te blijven hangen', aldus Jean-Paul de Mol, eigenaar van Citiez. 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Booking.com Coronacrisis
Booking.com ontving een megabedrag van 61 miljoen euro vanuit de NOW-regeling

KLM is met afstand de grootste ontvanger van steun uit de NOW-regeling. De regeling voorziet in het dorbetalen van een deel van het loon door het rijk. De luchtvaartmaatschappij ontving in totaal 301 miljoen euro, zo bleek uit gegevens van het UWV. Binnen onze branche is Booking.com een zeer grote o...

Hotelbouwplannen Opening
Stayokay Maastricht heropent deuren na grondige renovatie

Vandaag heropent Stayokay Maastricht officieel de deuren na een complete renovatie. Het vernieuwde hostel biedt plaats aan gezinnen, individuele reizigers, groepen en zakelijke gasten. Daarnaast wil Stayokay met bar-restaurant The 5th een fijne hotspot aan de Maas bieden om te eten, drinken, relaxen...

Economie Coronacrisis
Rabobank: blijvende omzetdaling door coronacrisis

De lagere omzetten voor bijna alle bedrijfssectoren in Nederland gaan nog zeker een jaar aanhouden. Met name in de horeca, industrie, automotive en delen van de retailsector blijft de omzetdaling groot. Dat blijkt uit de analyse van omzetprognoses voor alle sectoren die Rabobank vandaag heeft gepubl...

Columns Blog
Blog Gijs Hendrikx: opgedroogde tranen

En dan vermindert de sneltreinvaart en staan de voertuigen plots stokstijf stil. Corona heeft toegeslagen en dat heeft tot op de dag van vandaag een enorme impact op de totale horecabranche. We kenden in ons Theaterhotel in Venlo vóór het coronatijdperk alleen maar groei en dat stopt v...

Branded Content Coronacrisis
In jouw hotel voelen gasten en medewerkers zich veilig, toch?

Bij binnenkomst in een hotel bepaalt de gast of hij zich comfortabel en op zijn gemak voelt. Dat gaat allemaal vanzelf en is een gevoelskwestie. Natuurlijk speelt hierbij de receptioniste een belangrijke rol. Een glimlach, een luisterend oor, zakelijk maar toch vriendelijk, het helpt allemaal mee. ...

Economie Coronacrisis
Vooral horecaondernemers maken zich zorgen over voortbestaan onderneming

Het vertrouwen in het voortbestaan bij de huidige economische situatie is in juni in nagenoeg alle sectoren van het niet-financiële bedrijfsleven toegenomen. In de meeste sectoren dacht meer dan de helft van de bedrijven in juni minstens nog een jaar te bestaan. In mei was dit nog alleen in de ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: