Je hebt gezocht op: ketens
Zeelucht, zichtlijnen en upselling: “Conversie ligt een stuk hoger”
Het thuisgevoel in een hotelkamer ontstaat uit een samenspel van factoren. Techniek en inrichting zijn belangrijk, maar pas in combinatie met elemente...
Union Investment overweegt verkoop van Amsterdams Maritim Hotel na vertrek huurder
Het Duitse vastgoedfonds Union Investment bereidt de verkoop voor van het vrijwel voltooide Maritim Hotel aan de IJ-oever in Amsterdam-Noord, nadat de...
Odyssey Hotel Group kijkt weer vooruit: “We willen jaarlijks zeven of acht nieuwe hotels toevoegen”
De ambitie van Odyssey Hotel Group mag er zijn: tegen 2028 wil de hoteloperator en management company 55 tot 60 hotels in de portefeuille hebben. Met...
Sander Allegro: Ai Ai
“Hey Siri, boek een authentiek, kleinschalig boutiquehotel met zeezicht in Zuid-Frankrijk, van 12 tot 15 september, onder de 250 euro per nacht,...
“Ik liet de bedden nooit opmaken, ik legde gewoon het beddengoed ernaast”
Resorts bouwen op plekken waar je graag zou willen wonen, werken en recreëren. Dat is de droom van de keten van ecologische vakantieparken Baseca...
Meer tijd voor gastbeleving met cash recyclesystemen
Hoe blijf je als hotel gastvrij en efficiënt in tijden van personeelstekort en stijgende kosten? Bij PPHE Hotel Group doen slimme technolog...
Radisson Individuals opent 100ste hotel en lanceert nieuwe segmenten
Radisson Hotel Group kondigt de uitbreiding van het merk Radisson Individuals aan, dat sinds de lancering in 2020 is gegroeid naar meer dan 100 hotels...
Efficiëntie, kwaliteitscontrole en uniformiteit door AI: een zegen of een vloek in franchise?
Franchise is een populaire samenwerkingsvorm, ook voor hotels en velerlei andere diensten in de hospitalitysector. Technologie speelt een belangrijke...
“Panden om hotels in te ontwikkelen zijn hier geen probleem”
Op het cv van Mathilde van der Weerd prijken met Postillion Hotels, Quality Lodgings en de Q Hospitality Group een aantal namen die welbekend zijn in...
“Dit is het grote onderbelichte onderdeel van het openen van hotels”
Iedere hotelier weet: de pre-openingsfase is intens. Juist in die hectiek sluipen fouten erin die je maanden later nog achtervolgen. Wat zijn de valku...
“Groeien door te ontzorgen: de nieuwe rol van non-foodpartners”
Sinds 1 juni 2025 is Francesco Gribling de nieuwe general manager van Bunzl Foodservice. Met meer dan twee decennia aan internationale ervaring in com...
“Het merk is de doorslaggevende factor”
De hotellerie is een internationale business. In de rubriek 'De Correspondenten' vertellen vijf Nederlandse hoteliers – werkzaam in het buitenla...
De macro-economie van AI en de invloed op hospitality
Hoe gaat kunstmatige intelligentie de komende jaren de hospitalitysector beïnvloeden? Met de vlucht die AI sinds eind 2022 heeft genomen zijn de...
Ruim helft Nederlanders overnachtte in afgelopen drie jaar in hotel in eigen land
Meer dan de helft (52 procent) van de Nederlanders heeft in de afgelopen drie jaar overnacht in een hotel in eigen land. Van der Valk en Fletcher Hote...
Nijpend personeelstekort grote uitdaging voor Russische hotellerie
Ondanks internationale sancties vanwege de inval in Oekraïne, het vertrek van buitenlandse ketens als gevolg van diezelfde oorlog en hoge inflati...
Blycolin neemt wasserijen van Edelweiss en Modeluxe over
Blycolin, al ruim vijftig jaar dé partner in linnenservice voor horecaondernemingen, heeft per 1 mei 2025 de wasserijen van Edelweiss Textielve...
De toekomst van de hotellerie: hoteliers, maak bewuste keuzes!
Eind 2024 organiseerde Ginder - voor het tweede jaar op rij - een inspiratiebijeenkomst met een kleine groep hoteliers. Een bijeenkomst vol kennisdeli...
“Sommige vaste gasten hebben mij als baby op schoot gehad”
Per 4 april mogen Fleur Bergmans (28) en haar partner Koen Zandhuis (32) zich officieel eigenaar noemen van Hotel Wesseling, het oudste familiehotel v...
Een loyale hotelgast levert marge en kapitaal
In een tijd waarin boekingsplatforms een groot deel van de hotelboekingen domineren en marges onder druk staan, zoeken hotelketens wereldwijd naar man...
Eerste Mama Shelter in Nederland past binnen plannen Accor en Ennismore
Eind oktober van het afgelopen jaar werd bekendgemaakt dat de eerste Nederlandse locatie van Mama Shelter eraan komt. De van oorsprong Franse keten op...
“Ik had jou wel een goede kandidaat gevonden als minister van toerisme”
“De hotellerie is conservatief.” “High tech verdringt high touch in het hotel.” “Corona zal de zakelijke hotelmarkt blij...
Leonardo Hotels breidt uit met Leonardo Hotel Amsterdam Leidse Square
Hotel The ED Amsterdam, gelegen bij het Leidseplein, gaat vanaf vandaag verder als Leonardo Hotel Amsterdam Leidse Square. Het hotel, dat eerder deel...
Robin Bruggeman: Meer hotels, minder kosten
Eind januari was ik aanwezig bij de lancering van de nieuwe Quality Lodgings-gids. Een feestelijke middag bij Hotel Restaurant De Echoput, met, naast...
“Als het verkeerd gaat, is deze zaak in je eentje bijna niet meer recht te trekken”
De een, Rick Polman (51), is al zo’n 25 jaar directeur van Van der Valk Hotel Eindhoven. De ander, Britt Polman (28), werd letterlijk in het hot...
a&o Hostels kent recordjaar en investeert 500 miljoen euro in verdere groei
a&o Hostels, Europa's grootste hostelketen, heeft voor 2024 een recordprestatie geleverd en overtrof daarmee het record van het voorgaande jaar. M...
RoomPriceGenie ontvangt 75 miljoen dollar investering en benoemt Chas Scarantino als CEO
RoomPriceGenie, leverancier van revenue management systemen (RMS) voor onafhankelijke hotels en groepen, kondigt met trots een investering van 75 milj...
Leonardo Hotels gaat van start met de rebranding van voormalige Eden Hotels
Leonardo Hotels kondigt met trots aan dat Designhotel Maastricht als eerste hotel binnen de recent overgenomen 12 Eden hotels van de Zien Group wordt...
Land met meeste inwoners ter wereld staat aan vooravond van hotelboom
India passeerde China vorig jaar als land met de grootste bevolking en heeft momenteel meer dan 1,4 miljard inwoners. Het aantal hotels ten opzichte v...
“Zakelijk boeken via een willekeurige website is vloeken in de kerk”
Zakelijke reizigers aantrekken kan via twee lijnen. Via de gast zelf, die zich graag laat verleiden met loyalty programma’s en goede voorziening...
Innoveren, concurreren? Dynamische vaardigheden!
Dynamic capabilities, of dynamische vaardigheden, zijn cruciaal in strategisch denken. Ze zorgen voor snellere innovatie en bereiden bedrijven voor op...
Robin Bruggeman: Grote spelers, grote plannen - wie volgt?
Vanwege onze terugblik op 2024 bogen we ons de laatste weken over de cijfers van het afgelopen jaar. Eén ding viel direct op: berichten over ho...
Gemiddelde intentie om terug te keren bij hotelketens is 72 procent
De terugkeerintentie bij hotelketens ligt gemiddeld op 72 procent. Gasten bezochten hotels van ketens de afgelopen drie jaar gemiddeld 1,9 keer. Ibis...
Radisson Hotel Group markeert 35-jarig jubileum hoofdkantoor Benelux met aankondiging nieuwe hotels
Radisson Hotel Group, een van de grootste internationale hotelketens, viert het 35-jarig jubileum van haar hoofdkantoor in de Benelux. Al sinds 1989 v...
No Room for Sex Trafficking: aanpak seksuele uitbuiting in hotels
No Room for Sex Trafficking is een online platform en certificeringssysteem voor hotels. Medewerkers van hotels kunnen een korte online training doorl...
Michael Levie uit zijn zorgen: “De gast is degene die de systemen aan elkaar prutst”
Michael Levie stond in 2005 aan de wieg van citizenM en innoveerde in zijn zeventien jaar bij de keten op het scherpst van de snede wat betreft het aa...
“Gasten kunnen ’s nachts terecht bij een hologramreceptie”
De naambordjes van de vorige huurders hangen nog naast de deur en bouwvakkers lopen in en uit, maar het einde komt in zicht voor het nieuwe boutiqueho...
Bart van de Kamp neemt afscheid van Borealis
Bart van de Kamp oprichter en CEO van Borealis Hotel Group treedt terug. Hij blijft de transitie ondersteunen door zijn benoeming tot niet-uitvoeren...
De OTA als businesspartner: meer omzet en rendement
Als een hotelier of vakantieparkeigenaar zegt dat hij 80 procent direct boekt en (bijna) geen OTA’s nodig heeft, moet ik altijd glimlachen en de...
“Wij zijn het hart van het héle hotel, maar we moeten wel kunnen uitleggen waarom”
Nieuwe systemen en technologieën hebben in de afgelopen tijd een grote rol ingenomen binnen de hotellerie en er zijn maar weinig rollen zo ingrij...
“Housekeeping is té belangrijk om erbij te doen voor een hotel”
Voordat Samir Haidari schoonmaakbedrijf Asenso startte, maakte hij in het weekend hotelkamers schoon. Zo leerde hij dat er geen haartje in de badkamer...