Alliance Gastronomique start met Alliance College

24 augustus 2017 | Thijs Jacobs

De Alliance beschouwt het als een serieuze taak om voor de toekomst de juiste mensen voor de culinaire sector te vinden, te ontwikkelen en te behouden. In dat kader is als exponent van het eigen opleidings- en inspiratieprogramma "binden, boeien en behouden" het “Alliance College” opgericht.

De medewerkers van de leden van de Alliance Gastronomique worden in staat gesteld om een speciaal ontwikkeld programma te volgen. Jaarlijks worden ca. 8 sessies gepland waarvan een aantal ook door middel van een examen of toets beloond kunnen worden met een SVH (deel)certificaat. Op deze wijze worden de deelnemers nieuwe inzichten geboden en uitgedaagd en ondersteund meer uit henzelf te halen.
Dit programma biedt een geweldige stimulans voor de medewerkers.
 

Emmy Stoel


Emmy Stoel, portefeuillehouder van dit programma vanuit het Alliance-bestuur: “Dit programma biedt een geweldige stimulans voor de Alliance medewerkers”. Vanuit de vereniging zijn nu vooral Onno Kokmeijer en Xavier Giesen actief met dit project. Maar gezien het enthousiasme worden alle leden actief in het verhaal betrokken.

Door specifieke aspecten van de keuken en de bediening uit te diepen en te belichten verwachten we de kennis en interesse voor het vak van de medewerkers verder te vergroten. Het programma voor de laatste maanden van 2017 is rond. De start wordt gegeven op 18 september a.s. door Marc van Gulick, voorzitter van de Vereniging. Dit gebeurt bij onze koffiepartner Smit&Dorlas waar de deelnemers een Barista-opleiding krijgen waarvoor zij bij goed gevolg een Barista-certificaat ontvangen. In oktober staat een bezoek aan de Food Inspiration Days gepland. En in november gaat een bus met jong talent naar onze zuiderburen voor een bezoek aan resp. proefsessie bij Spadel/Bru.

Sessies
 

Ook voor 2018 staan inmiddels diverse sessies gepland. We hebben onze businesspartners gevraagd hierin met ons samen op te trekken. Ook zij zijn zeer enthousiast en zien de meerwaarde om op deze manier in contact te komen met de mensen van de toekomst en deze verder te vormen en te inspireren. Nu reeds worden voorbereidingen getroffen om in samenspraak met onze diverse “meester-leden” kennis- en inspiratiesessies te organiseren met en bij onze vis-, vlees- en wijn/champagnepartners die ook grotendeels zorgdragen voor het hosten en faciliteren. Uiteraard zullen we ook ruimte bieden aan contactmomenten met veel plezier in een goede balans met inhoudelijke inspiratie”.
 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Personeel Hotelketens
Erwin M. Bruyn wordt Country Manager bij Deutsche Hospitality

Deutsche Hospitality herstructureert haar merkenportfolio. In de toekomst wordt het traditionele merk Steigenberger Hotels & Resorts gecombineerd met het lifestyle merk Jaz in the City om samen het nieuwe 'upscale' segment te vormen. Hierdoor wordt het mogelijk om gezamenlijke synergi&eu ...

Achtergronden
14 jaar geleden in Hospitality Management; Robert Kranenborg

Hospitality Management blaast dit jaar dertig kaarsjes uit. Dat mag gevierd worden en dat doen we dan ook uitgebreid! Iedere week publiceert de redactie een verhaal uit vervlogen tijden op de website. Dit keer een artikel uit 2007. Een interview met Robert Kranenborgh. In 2007 chef van het met e ...

De stelling van de maand: 2022 wordt nog uitdagender dan 2021

In deze nieuwe rubriek 'De stelling van de maand' publiceert de redactie van Hospitality Management iedere eerste vrijdag van de maand een scherpe stelling waarop u als hotelier kunt reageren: JA of NEE. De antwoorden worden verzameld en de resultaten worden gedeeld. De tweede stelling luidt ...

Internationaal
Edition Hotels opent 8 hotels wereldwijd

Edition Hotels kondigt haar verdere internationale uitbreiding aan richting eind 2022, met de geplande opening van acht nieuwe accommodaties verspreid over drie continenten. Onder de nieuwe openingen bevinden zich locaties in Rome, Madrid, Dubai, Reykjavik, Tampa, Doha, Mexico's Riviera Maya ...

Interview Longread
Mens, Bedrijf & Visie: Peter Hein van Mulligen (CBS)

In de rubriek Mens, Bedrijf & Visie portretteert de redactie van Hospitality Management vooraanstaande personen in en rondom de horecabranche. De coronacrisis dendert als een donderwolk door de sector. In deze rubriek zetten we de mens, de visie en het bedrijf centraal. In deze aflevering een ...

Economie Interview Ewout Hoogendoorn
BORON investeert: 10.000 bedden op 30 locaties

In een tijd dat de hotellerie gebukt gaat onder de gevolgen van het coronavirus, maakt BORON - de investeringsmaatschappij van de familie J.A. Fentener van Vlissingen (oprichter BCD Travel) - bekend flink te investeren in de hotellerie. De plannen liegen er niet om: 10.000 bedden op minimaal der ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: