Alliance Gastronomique start met Alliance College

24 augustus 2017 | Thijs Jacobs

De Alliance beschouwt het als een serieuze taak om voor de toekomst de juiste mensen voor de culinaire sector te vinden, te ontwikkelen en te behouden. In dat kader is als exponent van het eigen opleidings- en inspiratieprogramma "binden, boeien en behouden" het “Alliance College” opgericht.

De medewerkers van de leden van de Alliance Gastronomique worden in staat gesteld om een speciaal ontwikkeld programma te volgen. Jaarlijks worden ca. 8 sessies gepland waarvan een aantal ook door middel van een examen of toets beloond kunnen worden met een SVH (deel)certificaat. Op deze wijze worden de deelnemers nieuwe inzichten geboden en uitgedaagd en ondersteund meer uit henzelf te halen.
Dit programma biedt een geweldige stimulans voor de medewerkers.
 

Emmy Stoel


Emmy Stoel, portefeuillehouder van dit programma vanuit het Alliance-bestuur: “Dit programma biedt een geweldige stimulans voor de Alliance medewerkers”. Vanuit de vereniging zijn nu vooral Onno Kokmeijer en Xavier Giesen actief met dit project. Maar gezien het enthousiasme worden alle leden actief in het verhaal betrokken.

Door specifieke aspecten van de keuken en de bediening uit te diepen en te belichten verwachten we de kennis en interesse voor het vak van de medewerkers verder te vergroten. Het programma voor de laatste maanden van 2017 is rond. De start wordt gegeven op 18 september a.s. door Marc van Gulick, voorzitter van de Vereniging. Dit gebeurt bij onze koffiepartner Smit&Dorlas waar de deelnemers een Barista-opleiding krijgen waarvoor zij bij goed gevolg een Barista-certificaat ontvangen. In oktober staat een bezoek aan de Food Inspiration Days gepland. En in november gaat een bus met jong talent naar onze zuiderburen voor een bezoek aan resp. proefsessie bij Spadel/Bru.

Sessies
 

Ook voor 2018 staan inmiddels diverse sessies gepland. We hebben onze businesspartners gevraagd hierin met ons samen op te trekken. Ook zij zijn zeer enthousiast en zien de meerwaarde om op deze manier in contact te komen met de mensen van de toekomst en deze verder te vormen en te inspireren. Nu reeds worden voorbereidingen getroffen om in samenspraak met onze diverse “meester-leden” kennis- en inspiratiesessies te organiseren met en bij onze vis-, vlees- en wijn/champagnepartners die ook grotendeels zorgdragen voor het hosten en faciliteren. Uiteraard zullen we ook ruimte bieden aan contactmomenten met veel plezier in een goede balans met inhoudelijke inspiratie”.
 

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Overig nieuws

Banqueting
Drie experts over banquet sales: "Volop kansen"

In de crisis werd er niet naar omgekeken, maar in tijden van economische voorspoed is het onomstreden: de banquetingafdeling is in beweging. En hoe. De meningen over verkoop zijn verdeeld. Nogal. Maar dat er kansen liggen binnen de banquetingafdeling is een feit. De leisuremarkt trekt aan en de jong...

Columns Ewout Hoogendoorn
Column Ewout Hoogendoorn: Dutch Hotel City Index

De hotelmarkt als geheel laat cijfers zien die we nog niet eerder hebben gezien. Bezettingsgraden en kamerprijzen komen inmiddels boven de getallen van het jubeljaar 2007 uit. Het perspectief voor het komende jaar is bijzonder positief, dus dat belooft wat! Waar moet je als investeerder met je geld ...

Achtergronden Tech
Met een marketingbril naar Nederlandse hoteliers kijken, dat is schrikken!

Als online retailbankier kwam ik jaren geleden in aanraking met hoteliers, in de online managementrol bij Fletcher. Het voelde vertrouwd, alleen zijn klanten opeens gasten en is bestellen boeken. Binnen Fletcher vond men zichzelf, en werkte men eigenlijk als, een retailbedrijf. Dus was marketing een...

Hotelketens Interview Longread
Interview Harry en Jennifer Westers, WestCord Hotels: "Wij spelen onze eigen wedstrijd"

Naamsbekendheid is meestal te danken aan opzienbarend nieuws. De naam Harry Westers doet bij menigeen binnen de hotellerie een belletje rinkelen. Nou ja, ‘belletje’; zeg gerust een scheepsbel. Hij heeft immers de SS Rotterdam weer op koers gekregen. En we kennen hem ook nog van Golden Tu...

Achtergronden
Rotterdam heeft hotels nodig

In het jaar 2017 steeg het aantal overnachtingen in Rotterdam met maar liefst 9 procent tot 1,8 miljoen overnachtingen. De groei zette in 2018 flink door; maar liefst 27,6 procent over het eerste kwartaal, meldt Colliers International. Het aantal Nederlandse toeristen in de havenstad stijgt de a...

Events
Training e-mailmarketing

Een goed opgezetten e-mailcampagne zorgt voor meer directe boekingen. De HM Academy heeft de kennis in huis om u als hotelier verder te helpen met een goed opgezette e-mailmarketingcampagne. Op 24 september aanstaande organiseert de HM Academy de training e-mailmarketing in de Utrechtse trainingsloc...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: