Column Gabriella Esselbrugge: hospitality, de btw van de toekomst

1 mei 2018 | Gabriella Esselbrugge

Betaal je nu nog belasting, straks wil je graag voor de toegevoegde gastvrije waarde betalen. Misschien kunnen we eens praten of we in plaats van onze gasten toeristenbelasting laten betalen, wij juist iets extra’s van de overheid mogen ontvangen voor de meerwaarde die wij bieden. Een gastvrije plek in een stad of dorp maakt de plek waardevol, het wordt interessanter voor andere investeringen (een sterke economie wekt businessactiviteiten op) en we zorgen voor een goede branding (merkwaarde).

Onze gasten zoeken inspiratie, liefde en aandacht. Een warme deken van mooie gezonde voeding, ontspannen verblijven en unieke activiteiten. Wij bieden dit onder één dak of zijn de gids voor het ontplooien van belevenissen. We willen onze gasten graag leren kennen en ze de juiste informatie geven op het moment dat de gast dat wil absorberen en een keuze kan maken. Als sector zijn we in staat om iets neer te zetten. Kijk maar eens naar festivals waarbij we een tijdelijke stad opbouwen met bijzondere concepten. En gaan de smaakpapillen van de meeste gasten niet tintelen als ze over een terrein vol foodtrucks lopen? Thuis werken is tegenwoordig meestal in een hotel werken geworden, onze werkplekken met moderne IT en services zijn the place to work en meet. Onze hotelkamers zijn voorzien van de meest lekkere bedden en allerlei andere snufjes om niet alleen maar te slapen, maar ook om te genieten.

Tweede huis

We zijn dus voor een aantal gasten een tweede huis geworden, voor andere gasten hun kantoor, voor toeristen hun buitenhuis, voor mensen uit de plaats een ontmoetingsplek en de plaats voor een feestje. Dit alles onder één dak maakt ons uniek. Vooral door het belangrijke ingrediënt hospitality! Als we onze teams ‘in shape’ kunnen houden en wij onze uitstraling nog beter kunnen branden, dan kunnen onze blauwe enveloppen straks bij de overheid door de bus!

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Overig nieuws

Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: vijf keer raak

“De hotelindustrie verliest de controle over haar eigen kamervoorraad.” Dat was een van de belangrijkste – wat apocalyptisch aandoende - voorspellingen in de white paper van de International Hotel Association over de toekomst van de hotelsector. Het in 1996 gepubliceerde rapport me...

Economie Achtergronden
Stevige groei meetings- en eventsbranche verwacht in 2019

Een decennium na de wereldwijde economische recessie van 2008, is de meetings- en eventsbranche teruggeveerd. Voor het vierde achtereenvolgende jaar laat de sector een consistente groei van uitgaven en bezoekers zien. Deze gestage en stabiele groei is de nieuwe norm binnen de meetings- en eventsbran...

Drinks Longread
Achtergrond: alcoholarm bier in opkomst, alcoholvrije wijn nog niet populair

Overdag een ijskoud glas bier of een goed glas wijn. Hoewel in Nederland die cultuur niet heerst, verandert de behoefte van de consument. De mogelijkheid om een glas wijn of een biertje bij de lunch te bestellen groeit. Alcoholvrije wijnen zijn (nog) niet populair in de horeca, maar bieren die weini...

Personeel Achtergronden
Onderzoek personeel & horeca: 'De horecaondernemer heeft geen plan'

‘’Het moet een familie zijn’’, ‘’ludieke wervingsfilmpjes helpen’’ en ‘’duidelijke communicatie is alles’’. Bovenstaande uitspraken komen van horecamanagers en -ondernemers. Kortom: elke ondernemer of manager die ik spreek heeft...

Achtergronden
Top 10 brandoorzaken bij bedrijven

Menselijk handelen is de belangrijkste oorzaak van bedrijfsbranden in Nederland. En daarmee is het één van de grootse bedreiging van de bedrijfscontinuïteit in het midden- en kleinbedrijf. Dat constateert verzekeraar Reaal, na een analyse van brandoorzaken bij bedrijven. De verzek...

Hotel Achtergronden
Preston Palace heeft een eigen 'geluksmakelaar'

Ze is efficiënt, attent, ervaren, vriendelijk en ze weet álles over trouwen. Dat is Wendy, de Weddingplanner van Preston Palace. Ze doet alles voor de mooiste dag van haar gasten en werkt exclusief voor dit all-inclusive hotel. En dat doet ze goed. Geluksmakelaar "Ik geniet er...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: