Column Gabriella Esselbrugge: hospitality, de btw van de toekomst

1 mei 2018 | Gabriella Esselbrugge

Betaal je nu nog belasting, straks wil je graag voor de toegevoegde gastvrije waarde betalen. Misschien kunnen we eens praten of we in plaats van onze gasten toeristenbelasting laten betalen, wij juist iets extra’s van de overheid mogen ontvangen voor de meerwaarde die wij bieden. Een gastvrije plek in een stad of dorp maakt de plek waardevol, het wordt interessanter voor andere investeringen (een sterke economie wekt businessactiviteiten op) en we zorgen voor een goede branding (merkwaarde).

Onze gasten zoeken inspiratie, liefde en aandacht. Een warme deken van mooie gezonde voeding, ontspannen verblijven en unieke activiteiten. Wij bieden dit onder één dak of zijn de gids voor het ontplooien van belevenissen. We willen onze gasten graag leren kennen en ze de juiste informatie geven op het moment dat de gast dat wil absorberen en een keuze kan maken. Als sector zijn we in staat om iets neer te zetten. Kijk maar eens naar festivals waarbij we een tijdelijke stad opbouwen met bijzondere concepten. En gaan de smaakpapillen van de meeste gasten niet tintelen als ze over een terrein vol foodtrucks lopen? Thuis werken is tegenwoordig meestal in een hotel werken geworden, onze werkplekken met moderne IT en services zijn the place to work en meet. Onze hotelkamers zijn voorzien van de meest lekkere bedden en allerlei andere snufjes om niet alleen maar te slapen, maar ook om te genieten.

Tweede huis

We zijn dus voor een aantal gasten een tweede huis geworden, voor andere gasten hun kantoor, voor toeristen hun buitenhuis, voor mensen uit de plaats een ontmoetingsplek en de plaats voor een feestje. Dit alles onder één dak maakt ons uniek. Vooral door het belangrijke ingrediënt hospitality! Als we onze teams ‘in shape’ kunnen houden en wij onze uitstraling nog beter kunnen branden, dan kunnen onze blauwe enveloppen straks bij de overheid door de bus!

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Overig nieuws

Banqueting
Drie experts over banquet sales: "Volop kansen"

In de crisis werd er niet naar omgekeken, maar in tijden van economische voorspoed is het onomstreden: de banquetingafdeling is in beweging. En hoe. De meningen over verkoop zijn verdeeld. Nogal. Maar dat er kansen liggen binnen de banquetingafdeling is een feit. De leisuremarkt trekt aan en de jong...

Columns Ewout Hoogendoorn
Column Ewout Hoogendoorn: Dutch Hotel City Index

De hotelmarkt als geheel laat cijfers zien die we nog niet eerder hebben gezien. Bezettingsgraden en kamerprijzen komen inmiddels boven de getallen van het jubeljaar 2007 uit. Het perspectief voor het komende jaar is bijzonder positief, dus dat belooft wat! Waar moet je als investeerder met je geld ...

Achtergronden Tech
Met een marketingbril naar Nederlandse hoteliers kijken, dat is schrikken!

Als online retailbankier kwam ik jaren geleden in aanraking met hoteliers, in de online managementrol bij Fletcher. Het voelde vertrouwd, alleen zijn klanten opeens gasten en is bestellen boeken. Binnen Fletcher vond men zichzelf, en werkte men eigenlijk als, een retailbedrijf. Dus was marketing een...

Hotelketens Interview Longread
Interview Harry en Jennifer Westers, WestCord Hotels: "Wij spelen onze eigen wedstrijd"

Naamsbekendheid is meestal te danken aan opzienbarend nieuws. De naam Harry Westers doet bij menigeen binnen de hotellerie een belletje rinkelen. Nou ja, ‘belletje’; zeg gerust een scheepsbel. Hij heeft immers de SS Rotterdam weer op koers gekregen. En we kennen hem ook nog van Golden Tu...

Achtergronden
Rotterdam heeft hotels nodig

In het jaar 2017 steeg het aantal overnachtingen in Rotterdam met maar liefst 9 procent tot 1,8 miljoen overnachtingen. De groei zette in 2018 flink door; maar liefst 27,6 procent over het eerste kwartaal, meldt Colliers International. Het aantal Nederlandse toeristen in de havenstad stijgt de a...

Events
Training e-mailmarketing

Een goed opgezetten e-mailcampagne zorgt voor meer directe boekingen. De HM Academy heeft de kennis in huis om u als hotelier verder te helpen met een goed opgezette e-mailmarketingcampagne. Op 24 september aanstaande organiseert de HM Academy de training e-mailmarketing in de Utrechtse trainingsloc...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: