Column Gabriella Esselbrugge: hospitality, de btw van de toekomst

1 mei 2018 | Gabriella Esselbrugge

Betaal je nu nog belasting, straks wil je graag voor de toegevoegde gastvrije waarde betalen. Misschien kunnen we eens praten of we in plaats van onze gasten toeristenbelasting laten betalen, wij juist iets extra’s van de overheid mogen ontvangen voor de meerwaarde die wij bieden. Een gastvrije plek in een stad of dorp maakt de plek waardevol, het wordt interessanter voor andere investeringen (een sterke economie wekt businessactiviteiten op) en we zorgen voor een goede branding (merkwaarde).

Onze gasten zoeken inspiratie, liefde en aandacht. Een warme deken van mooie gezonde voeding, ontspannen verblijven en unieke activiteiten. Wij bieden dit onder één dak of zijn de gids voor het ontplooien van belevenissen. We willen onze gasten graag leren kennen en ze de juiste informatie geven op het moment dat de gast dat wil absorberen en een keuze kan maken. Als sector zijn we in staat om iets neer te zetten. Kijk maar eens naar festivals waarbij we een tijdelijke stad opbouwen met bijzondere concepten. En gaan de smaakpapillen van de meeste gasten niet tintelen als ze over een terrein vol foodtrucks lopen? Thuis werken is tegenwoordig meestal in een hotel werken geworden, onze werkplekken met moderne IT en services zijn the place to work en meet. Onze hotelkamers zijn voorzien van de meest lekkere bedden en allerlei andere snufjes om niet alleen maar te slapen, maar ook om te genieten.

Tweede huis

We zijn dus voor een aantal gasten een tweede huis geworden, voor andere gasten hun kantoor, voor toeristen hun buitenhuis, voor mensen uit de plaats een ontmoetingsplek en de plaats voor een feestje. Dit alles onder één dak maakt ons uniek. Vooral door het belangrijke ingrediënt hospitality! Als we onze teams ‘in shape’ kunnen houden en wij onze uitstraling nog beter kunnen branden, dan kunnen onze blauwe enveloppen straks bij de overheid door de bus!

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Overig nieuws

Accor Interview Longread
Caro van Eekelen van AccorHotels: ''Zeg eens 'ja' op uitdagingen''

Met haar aanstelling in 2009 werd Caro van Eekelen de eerste vrouwelijke country director van AccorHotels. Dat was baanbrekend voor de organisatie en maakte haar tot rolmodel voor veel vrouwen in de hospitalitybranche. “Hoe ik het zo ver heb geschopt? Door altijd ja te zeggen op uitdagingen!&r...

Columns Starten in de horeca Ondernemen
Functioneren en disfunctioneren: wat kan en moet een werkgever?

Elke werkgever kampt vroeg of laat met een medewerker die het in het functioneren laat afweten. Van een werkgever wordt verwacht een gedegen verbeterplan op te stellen en met de medewerker te doorlopen. Een verbeterplan kent duidelijke doelen, een reële termijn waarbinnen de doelen moeten zijn ...

Advertorial Sanitair
Meer bling bling in badkamer

Midnight is de nieuwe zwarte kleur met glinsterende pigmenten. Het zorgt voor glamour en een glansrijke beleving. Verwen uw gasten met de extra luxe van Bette badarchitectuur. Exclusieve ligbaden, douchevloeren en wastafels. Fonkelende edelstenen, glanzende mineralen, goud, zilver en reflectie in...

Achtergronden F&B
Colliers International zet afdeling Food & Beverage op

Op 1 juni start vastgoedadviseur Colliers International met een nieuwe afdeling Food & Beverage onder leiding van Etienne van Unen. Deze afdeling is een uitbreiding van de afdeling Retail. Food & Beverage (F&B) speelt een steeds belangrijkere rol in het retaillandschap. Het aandeel s...

Achtergronden
Download nu de Hotel & Food & Beverage special

Hij is er! De langverwachte, jaarlijkse F&B-special van Hospitality Management is deze week op de spreekwoordelijke mat van menig hotel en hotelier gevallen. Hospitality Management wordt immers verzonden naar alle hotels in Nederland. In deze uitgave besteden we aandacht aan 'concepting'...

Hilton Achtergronden
Hilton stopt met plastic rietjes

Hilton zal tegen eind 2018 de plastic rietjes hebben verwijderd uit 650 gebouwen. Vandaag onthult Hilton ook zijn nieuwe wetenschappelijk onderbouwde 2030 doelstellingen, gericht op het halveren van de wereldwijde impact op het milieu en het verdubbelen van de investeringen met een sociaal effect. ...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: