Column Gabriella Esselbrugge: hospitality, de btw van de toekomst

1 mei 2018 | Gabriella Esselbrugge

Betaal je nu nog belasting, straks wil je graag voor de toegevoegde gastvrije waarde betalen. Misschien kunnen we eens praten of we in plaats van onze gasten toeristenbelasting laten betalen, wij juist iets extra’s van de overheid mogen ontvangen voor de meerwaarde die wij bieden. Een gastvrije plek in een stad of dorp maakt de plek waardevol, het wordt interessanter voor andere investeringen (een sterke economie wekt businessactiviteiten op) en we zorgen voor een goede branding (merkwaarde).

Onze gasten zoeken inspiratie, liefde en aandacht. Een warme deken van mooie gezonde voeding, ontspannen verblijven en unieke activiteiten. Wij bieden dit onder één dak of zijn de gids voor het ontplooien van belevenissen. We willen onze gasten graag leren kennen en ze de juiste informatie geven op het moment dat de gast dat wil absorberen en een keuze kan maken. Als sector zijn we in staat om iets neer te zetten. Kijk maar eens naar festivals waarbij we een tijdelijke stad opbouwen met bijzondere concepten. En gaan de smaakpapillen van de meeste gasten niet tintelen als ze over een terrein vol foodtrucks lopen? Thuis werken is tegenwoordig meestal in een hotel werken geworden, onze werkplekken met moderne IT en services zijn the place to work en meet. Onze hotelkamers zijn voorzien van de meest lekkere bedden en allerlei andere snufjes om niet alleen maar te slapen, maar ook om te genieten.

Tweede huis

We zijn dus voor een aantal gasten een tweede huis geworden, voor andere gasten hun kantoor, voor toeristen hun buitenhuis, voor mensen uit de plaats een ontmoetingsplek en de plaats voor een feestje. Dit alles onder één dak maakt ons uniek. Vooral door het belangrijke ingrediënt hospitality! Als we onze teams ‘in shape’ kunnen houden en wij onze uitstraling nog beter kunnen branden, dan kunnen onze blauwe enveloppen straks bij de overheid door de bus!

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Coronacrisis
“Forse huurverlaging is nu echt wel mogelijk voor hoteliers"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit achtste hoofdstuk b...

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Hoe maak ik mijn hotel meer crisisbestendig?

Hotels sluiten massaal hun deuren vanwege het coronavirus. Een zeer ingrijpend en moeilijk besluit. Hotelketens Van der Valk en Fletcher kondigen aan ruimte beschikbaar te stellen om herstellende coronapatiënten op te vangen. Ziekenhuizen houden zo meer ruimte over voor de zware zorg. Geven hot...

Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: AI!

Of ik het verschil wist tussen artificiële intelligentie en robotisering? Het was een vraag van iemand die mij aansprak nadat ik een verhaal over hoteltrends had gehouden waarin ik weer eens mijn stokpaardje over High Tech en High Touch had bereden. Eerlijk gezegd had ik de begrippen altijd los...

Coronadagboek Bart Reints Bok: "Ik ontving een absurde e-mail van Emesa"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit zevende hoofdstuk b...

Personalia
Rogier Braakman keert terug in de hotellerie

Rogier Braakman keert terug in de hotellerie. De voormalig Managing Director van IHMG laat het volgende via zijn LinkedIn weten: "Terug in de hotelbusiness... Na anderhalf jaar 'hotelbusiness-sabbatical' (en het opdoen van nieuwe ervaringen in vele IT-gerelateerde bedrijven) voel ik me ...

Hotelketens
Hotelketen onder de loep: InterContinental Hotels Group

In deze rubriek presenteert Hospitality Management de bekendere hotelketens. Een historisch overzicht met actuele cijfers. In deze uitgave behandelen we IHG, een toonaangevend merk met wereldwijd 400.000 werknemers die werkzaam zijn in meer dan 100 landen. De merken IHG telt 16 merken, waarbij...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: