Column Gabriella Esselbrugge: Hospitality, het zal ons een zorg zijn!

Auteur: Redactie
Columns 18 juli 2017
Column Gabriella Esselbrugge: Hospitality, het zal ons een zorg zijn!

Ach ja, ik zal er maar eerlijk voor uitkomen: ik ben zo’n type dat in horecagelegenheden altijd alle processen en communicatie volgt en analyseert. Als ik ergens ga eten, dan krijg ik meer mee van alles wat er om me heen gebeurt dan van mijn tafelgezelschap. Deze ‘tic’ komt niet altijd gelegen. Zoals tijdens het hoogtepunt van mijn leven: de bevalling van onze dochter. Eenmaal bij het ziekenhuis registreerde ik speciale parkeerplekken voor vrouwen die op springen staan. Dat is goed geregeld. We moesten bij de kraamafdeling zijn en vroegen bij de receptie van deze afdeling de weg naar onze kamer. “U kunt toch wel bordjes lezen? Deze gewoon volgen”, was het antwoord van de dame die duidelijk niet geïnteresseerd was in ons. Ik had gehoopt op een warmer welkom...

We vonden onze kamer en maakten het ons gemakkelijk. Na een prima check-in door de verpleegkundige werden we alleen gelaten. Na enige uren (waarvan ik jullie de details zal besparen) kwam ons meisje ter wereld. Daar was ze dan: onze dochter Florine! Omdat er na de bevalling nog wat medische handelingen nodig waren, moesten we een nachtje blijven. Wat mij echt van het hart moet: hulde voor de verpleegkundigen. Tijdens de hectiek op de kraamafdeling slaagden ze er in op de juiste momenten te communiceren. 

Inmiddels hadden we wel wat trek gekregen. De kraamvrouw kreeg eten via het ziekenhuis aangeboden, maar voor de partner en eventuele andere aanwezigen restte het ziekenhuisrestaurant. Om 19.50 uur was er zo goed als niks meer beschikbaar; de keuken sloot om 20.00 uur, werd ons verteld. Uiteraard blijf je graag bij elkaar als je dochter net is geboren, dus boekten we de bedbank in de kamer voor 12,50 euro. Voor dat bedrag ontvingen we twee lakens en een kussen. De volgende ochtend gingen we naar het restaurant voor een ontbijtje, maar het was zaterdag en het restaurant ging pas om 10.00 uur open. Gelukkig mochten we tijdig naar huis en maakten we daar maar een brunch met beschuit met roze muisjes. Bij het uitchecken betaalden we onze overnachting bij de receptie, waar uiteraard niet de vraag was ‘hoe is het verblijf bevallen?’ Gelukkig was deze receptiedame wel zo attent om ons te complimenteren met onze prachtige dochter. Een leerzame ervaring, al met al. Waarbij de zorg van de verpleegkundigen van mij vijf sterren krijgt. Maar hoe mooi zou het zijn als met een beetje extra hospitality dit ziekenhuis ook voor andere faciliteiten voor vijf sterren superior zou gaan? 

DOWNLOAD GRATIS DE NIEUWSTE HOSPITALITY MANAGEMENT

HM302017

Overig nieuws