Column Hans van Spronsen: OK Boomer

20 januari 2020 | redactie

Wellicht heeft u het de afgelopen weken of maanden online voorbij zien komen, de nieuwe online grap die graag wordt verspreid door millennials en de generaties die daarop volgen; ‘OK Boomer’. Kort gezegd is het een grapje met een serieuze kern, de term werd zelfs al gebruikt in het parlement van Nieuw-Zeeland, online verspreid en in discussies in families wereldwijd gebezigd.

Het grapje is ontstaan als een verdedigingmechanisme tegen de kritiek van (baby)boomers, ofwel elke persoon die conservatieve, ouderwetse ideeën uitdraagt. Online wordt gesuggereerd dat de millennial jarenlang geprobeerd heeft de discussie op inhoud aan te gaan, met goed onderbouwde argumenten, maar daar niet verder mee kwam bij deze groep en toen dus maar is overgestapt op ‘OK Boomer’. Uiteraard is het een beetje flauw, en heel erg situatiegebonden, maar doet menig millennial en generation Z’er toch een beetje gniffelen. En als je er over nadenkt, (baby)boomers & generation X bepalen nog in grote mate hoe de wereld eruitziet, hoe budgetten worden uitgegeven en wat de regels zijn van onze samenleving. Kijk maar naar de Amerikaanse politiek, waar veel koplopers voor de 2020 verkiezingen ver boven de 70 zijn, of naar de gemiddelde leeftijd van CEO’s van de werelds grootste bedrijven. En dat terwijl millennials & generation X’ers toch al een heel groot onderdeel zijn van de markt en dat aandeel natuurlijk alleen maar toeneemt.

In de hotelindustrie is allang bewezen dat de ‘Airbnb-generatie’ een fabeltje was en dat nu de millennial ouder wordt, ze ook liever in een hotel verblijven. Dus ook de millennials zijn een groot onderdeel van uw klantenbestand. Natuurlijk zien we nieuwe hotelmerken en -stijlen die zijn toegespitst op dit type klant, maar mijn vraag is: is dit een effort van een managementteam vol met ‘boomers’ die deze trend ziet en daar iets mee doet of zet u echt die millennial in uw organisatie aan het werk om te creëren wat zij graag zouden zien? U heeft zeker een schat aan kennis in uw gelederen!

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Columns Blog
Blog Gijs Hendrikx: opgedroogde tranen

En dan vermindert de sneltreinvaart en staan de voertuigen plots stokstijf stil. Corona heeft toegeslagen en dat heeft tot op de dag van vandaag een enorme impact op de totale horecabranche. We kenden in ons Theaterhotel in Venlo vóór het coronatijdperk alleen maar groei en dat stopt v...

Branded Content Coronacrisis
In jouw hotel voelen gasten en medewerkers zich veilig, toch?

Bij binnenkomst in een hotel bepaalt de gast of hij zich comfortabel en op zijn gemak voelt. Dat gaat allemaal vanzelf en is een gevoelskwestie. Natuurlijk speelt hierbij de receptioniste een belangrijke rol. Een glimlach, een luisterend oor, zakelijk maar toch vriendelijk, het helpt allemaal mee. ...

Economie Coronacrisis
Vooral horecaondernemers maken zich zorgen over voortbestaan onderneming

Het vertrouwen in het voortbestaan bij de huidige economische situatie is in juni in nagenoeg alle sectoren van het niet-financiële bedrijfsleven toegenomen. In de meeste sectoren dacht meer dan de helft van de bedrijven in juni minstens nog een jaar te bestaan. In mei was dit nog alleen in de ...

Toerisme Coronacrisis
Nederlanders willen weer op reis volgens verzekeraars

De Nederlandse reislust komt weer terug. Na de uitbraak van corona liep het aantal afgesloten reisverzekeringen fors terug. Maar juni liet een ommekeer zien. Uit een analyse van Independer blijkt dat er in juni driemaal meer reisverzekeringen werden afgesloten dan in mei. Maar mensen lijken het wel ...

NH Hotels
Sporten in stijl in nhow Amsterdam RAI en nhow Rotterdam

De Nederlandse nhow hotels, onderdeel van het lifestylemerk vanNH Hotel Group, zijn een samenwerking gestart met sportplatform OneFit. Vanaf 7 juli kunnen er in nhow Rotterdam door OneFit members diverse sportlessen gevolgd worden, waaronder yoga en Pilates lessen. Bij nhow Amsterdam RAI zullen de l...

Columns
Column Tanja Seegers: Het C-woord

Obeying the rules… Zo ben ik grootgebracht. En dat ging me de eerste zes weken van de quarantaine erg goed af. Na de persconferentie van 15 maart waarin de ‘slimme lockdown’ van Nederland werd aangekondigd, heb ik me - zij het eerst nog beduusd - volledig geschaard achter de besli...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: