Handy verovert de Nederlandse hotelmarkt

22 februari 2018 | Thijs Jacobs

De Handy is een nieuwe en functionele amenity voor op de hotelkamer. Het is een smartphone die door het hotel gratis wordt aangeboden aan haar gasten en voorziet in alles wat een gast nodig heeft tijdens het verblijf. Informatie over het hotel en de stad, gratis wereldwijd bellen, onbeperkt data en talloze nuttige apps. Handy is innovatief en verrast met nieuwe belevingen voor de gast en biedt nieuwe omzetkansen voor het hotel.

Explosieve groei

"Het is een gekkenhuis geweest de afgelopen maanden", aldus Martine Vissers, Director of Sales voor Tink Labs, de startup uit Hong Kong en het bedrijf achter Handy. "In nog geen vijf maanden tijd waren er meer dan 40 hotels in Nederland die meteen de mogelijkheden van Handy zagen. We konden de vraag simpelweg niet aan. Wereldwijd is Handy in 2018 aanwezig in meer dan 600.000 kamers, verdeeld over ruim 5.000 hotels."

Vervanging hotelkamertelefoon

"Voor ons kwam handy precies op tijd", aldus Thymen Simons van Van der Valk Amsterdam dat binnenkort haar deuren opent. "Met Handy heb ik de vaste telefoontoestellen niet meer nodig op de kamer, dus die konden we nog schrappen. Bovendien biedt Handy zoveel extra mogelijkheden. Wij denken vooral de buitenlandse gast hiermee een mooie gratis tool te bieden."

Omzet omhoog – kosten omlaag

Van drie tot vijf sterren, het maakt niet uit. Veel mogelijkheden van handy komen voort uit ideeën die hoteliers zelf zien. De een ziet kans zijn diensten er meer door te promoten, bijvoorbeeld via pushberichten voor het laatste tafeltje in het restaurant. De ander waardeert het omdat de receptie er minder vragen door krijgt of dat gasten eenvoudig geïnformeerd kunnen worden over bijvoorbeeld een probleem met het openbaar vervoer in de stad.

Positieve gasten feedback

"Gasten geloven het bijna niet en vinden het geweldig. Het is ideaal, geen print meer op de kamers, maar alles altijd up-to-date bij de hand, of de gast nou op een terras zit in Amsterdam of op de hotelkamer is", zegt Melle van Uden, General Manager van Dikker & Thijs Fenice hotel. Hij zag direct de potentie van Handy en had als eerste in Nederland op alle kamers een Handy staan. Al snel volgden in Amsterdam hotels als het Conservatorium Hotel, Novotel Schiphol en Hotel Estheréa.

Handy is makkelijk in gebruik voor zowel de gast als voor het hotel. Er is veel mogelijk, afhankelijk van de ambities van het hotel. Men kan kiezen voor de plug-and-play versie van handy, maar ook de integratie met bijvoorbeeld het PMS-systeem is voor Handy vanzelfsprekend.

De gast wil gemak

"In Hotel Pincoffs in Rotterdam draait alles om de beleving van de gast, verwachtingen moeten worden overtroffen en daar past Handy perfect bij. Een gast hoeft niets meer op te zoeken of te downloaden, alles wordt zo aangeboden op de voor het hotel gepersonaliseerde smartphone, onze eigen Pincoffs Handy", aldus Edwin van der Meijde, eigenaar van Hotel Pincoffs en Hotel Stroom in Rotterdam.

Centerpiece of modern travel

Sinds kort is er versterking van een Accountmanager in Nederland. Kim Lukassen zal de hotels ondersteunen en begeleiden bij de opstart onder andere door een training. "Ook al is het geen rocket science, we vinden het belangrijk de hotels goede service en ondersteuning te bieden’ aldus Martine. Tink labs heeft enorme ambitie. Dit is nog maar het begin. Handy zal een rol gaan spelen in de hele guest journey. Of zoals onze CEO Terence Kwok zegt: ‘Handy is a centerpiece of modern travel, revolutionizing hospitality’."

Klik hier voor meer info over de Handy

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Overig nieuws

Hotelketens Internationaal
World Trade Center Association kiest voor Lindner WTC Hotel & City Lounge Antwerp

World Trade Center Association (HQ New York) kiest ervoor om zijn dienstverlening onder te brengen in het Lindner WTC Hotel & City Lounge Antwerp aan het Centraal Station in Antwerpen. Door de samenwerking en de co-branding met dit wereldmerk verandert de naam van het hotel officieel in: Lindner...

Amsterdam Van der Valk
Waxsalon in Van der Valk Hotel Amsterdam-Amstel

In oktober opent Van der Valk Hotel Amsterdam-Amstel aan de Joan Muyskenweg 20 de deuren. Dit gloednieuwe hotel is een aanwinst voor het Van der Valk concern én voor de hoofdstad. Hier vindt u alles onder één dak, waaronder een zeer complete wellness met een waxsalon van Delete ...

Awards
De winnaars van Gaia Green Awards zijn...

Tijdens de horecavakbeurs Gastvrij Rotterdam zijn op dinsdag 18 september voor de derde keer de Gaia Green Awards uitgereikt. Op het inspiratiepaviljoen rondom duurzaam ondernemen in de horeca, het Dit Smaakt Naar Meer! Paviljoen heeft ambassadeur Leon Keekstra (Stadsbemoeial Rotterdam) in de catego...

Amsterdam Culinair
Viering 25 jaar Roberto’s Restaurant met parade van pure klassiekers

Roberto’s Restaurant in Hilton Amsterdam viert dit najaar zijn 25-jarig bestaan. Het klassiek Italiaanse restaurant is altijd trouw gebleven aan zijn filosofie ‘Italiaans te zijn in alle facetten’. Vanaf oktober wordt het jubileum gevierd met een parade van pure klassiekers op de m...

Hilton Interview Longread
Exclusief interview Roberto Payer: "Dit is geen afscheidsinterview"

Roberto Payer. Wellicht de bekendste hotelier van Nederland, een boegbeeld van de hotellerie. Naar eigen zeggen wordt hij snel vergeten als hij stopt. “Zo zit de samenleving in elkaar, maar mij maakt dat niets uit. Als ik stop, herkent niemand me meer, dan ben ik een totale nobody.” Miss...

Events Hoteltech
Wat gebeurt er in het brein van de hotelier?

Tijdens HotelTech 2018, op maandag 19 november in Bunnik, is Margriet Sitskoorn keynote spreker. Zij spreekt over de invloed van leiderschap op het brein en dat geldt natuurlijk niet alleen voor uw hoteliersbrien. Voor hotelmanagers is HotelTech een event dat je niet wilt missen. Bovendien is regist...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: