Hotels nemen door corona afscheid van de keycard en informatiemap

8 mei 2020 | Thijs Jacobs

De webapplicatie Guestkey, pre-corona ontwikkeld door Hotek Security B.V. wordt nu versneld uitgerold om hotels de mogelijkheid te geven om met de gast veilig en hygiënisch te kunnen communiceren. Guestkey is naast een online hotelmap ook − en de naam zegt het al − de letterlijke sleutel op telefoon van de gast tot het openen van de deuren in het hotel. Vrijdag 8 mei is de lancering bij bij Golden Tulip Ampt van Nijkerk.

Hotels zullen zich ook moeten houden aan de anderhalvemetermaatregelen. Denk aan stickers voor het niet te dicht bij de receptie komen, een kuchscherm tussen gast en receptionist, pijlen op de vloer voor looprichtingen, aparte uitgiftetafels in het restaurant en overal desinfectie-pompjes. Ook de vaak onhygiënische keycards en hotelmappen zullen vervangen worden door het online alternatief Guestkey.

Heft in eigen hand

“De webapplicatie Guestkey slaat meerdere vliegen in één klap; de hotelier staat beter in contact met zijn gast. Denk hierbij aan alle negativiteit rondom platformen als Booking.com, de hotelier kan weer het heft in eigen handen nemen rond de gastreis. En daarnaast voldoet het hotel aan alle RIVM richtlijnen, de gast voelt zich veilig in het post-corona tijdperk.

Wij zijn groot geworden met onze classic hotelsloten met een keycard, maar corona luidt versneld een nieuw tijdperk in en met Guestkey denken wij de oplossing te hebben gevonden”, aldus Dolf Mulder, oprichter van Hotek Security B.V.

Golden Tulip Ampt van Nijkerk te Nijkerk is hierin koploper. Daar heeft Hotek alle 123 hoteldeuren voorzien van de Guestkey. Van het openen van je eigen hoteldeur, of deur van het zwembad tot het oproepen van roomservice, alles is vanaf vrijdag 8 mei mogelijk met je eigen mobiele telefoon en dat zonder een app te downloaden.

Meer informatie is te vinden op http://www.guestkey.nl/ of https://www.hotek.nl/

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Economie Amsterdam Interview
Hoe komt Amsterdam uit de crisis? Reinier van Dantzig (D66) zoekt kwaliteitstoerist

Het contrast kán niet groter. Van een overvolle stad in 2019 naar een angstvallig stil Amsterdam in de zomer van 2020. Het massatoerisme verdween en de hotels in de hoofdstad blijven leeg. Terwijl het COVID-19 virus de hotellerie in zijn greep houdt, worden er plannen gesmeed om Amsterdam in ...

Economie Interview
Barbara Baarsma: "Amsterdamse hotels moeten serieus nadenken over transformatie"

Barbara Baarsma is econome en directievoorzitter van Rabobank Amsterdam. Bovendien is zij hoogleraar economie aan de Universiteit van Amsterdam. Naast haar werk bij de Rabobank is Barbara Baarsma hoogleraar toegepaste economie aan de Universiteit van Amsterdam. Ook is zij voorzitter van de Bankraad ...

Achtergronden
TheaterHotel De Oranjerie start met Dinner Theater Shows

Velen hebben het theater al te lange tijd moeten missen, maar daar komt verandering in! De Oranjerie gaat vanaf 2 oktober elk weekend een Dinner Theater Show organiseren. In een intieme setting op de bühne van de theaterzaal zorgt De Oranjerie voor een uniek en avondvullend programma. Terwij...

Interview Longread
Interview Pieter Elbers (KLM): "De fase direct na het vaccin is cruciaal"

Captain of industry Pieter Elbers (CEO KLM) en éminence grise Roberto Payer (Waldorf Astoria en Hilton Amsterdam) strijden tegen de gevolgen van de coronacrisis. Midden in die crisis ontmoeten ze elkaar in Amsterdam. De luchtvaart en de hotellerie wordt hard geraakt door de wereldwijde pandem...

Amsterdam Culinair
Taiko, in het Conservatorium Hotel, heropent en serveert Hiramasa Kingfish

Taiko, het bekroonde restaurant van Executive Chef Schilo van Coevorden, heropent op 30 september haar deuren voor hotelgasten en bezoekers. Na het succes van de Red King Crab, Wagyu, Wasabi en Soja menu’s, heeft het veelgeprezen modern-Aziatische restaurant van het Conservatorium hotel in Ams...

Internationaal Coronacrisis
Coronacrisis: 5 grootste hotelketens ter wereld verloren 25 miljard aan waarde

De uitbraak van het coronavirus heeft elke sector over de hele wereld getroffen, maar de hotelindustrie behoort tot de zwaarst getroffen sectoren. Hoewel de hotels verhoogde veiligheids- en hygiënemaatregelen hebben genomen, en voorzichtig zijn heropend voor het zomerse reisseizoen, kan het her...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: