Hotels nemen door corona afscheid van de keycard en informatiemap

8 mei 2020 | Thijs Jacobs

De webapplicatie Guestkey, pre-corona ontwikkeld door Hotek Security B.V. wordt nu versneld uitgerold om hotels de mogelijkheid te geven om met de gast veilig en hygiënisch te kunnen communiceren. Guestkey is naast een online hotelmap ook − en de naam zegt het al − de letterlijke sleutel op telefoon van de gast tot het openen van de deuren in het hotel. Vrijdag 8 mei is de lancering bij bij Golden Tulip Ampt van Nijkerk.

Hotels zullen zich ook moeten houden aan de anderhalvemetermaatregelen. Denk aan stickers voor het niet te dicht bij de receptie komen, een kuchscherm tussen gast en receptionist, pijlen op de vloer voor looprichtingen, aparte uitgiftetafels in het restaurant en overal desinfectie-pompjes. Ook de vaak onhygiënische keycards en hotelmappen zullen vervangen worden door het online alternatief Guestkey.

Heft in eigen hand

“De webapplicatie Guestkey slaat meerdere vliegen in één klap; de hotelier staat beter in contact met zijn gast. Denk hierbij aan alle negativiteit rondom platformen als Booking.com, de hotelier kan weer het heft in eigen handen nemen rond de gastreis. En daarnaast voldoet het hotel aan alle RIVM richtlijnen, de gast voelt zich veilig in het post-corona tijdperk.

Wij zijn groot geworden met onze classic hotelsloten met een keycard, maar corona luidt versneld een nieuw tijdperk in en met Guestkey denken wij de oplossing te hebben gevonden”, aldus Dolf Mulder, oprichter van Hotek Security B.V.

Golden Tulip Ampt van Nijkerk te Nijkerk is hierin koploper. Daar heeft Hotek alle 123 hoteldeuren voorzien van de Guestkey. Van het openen van je eigen hoteldeur, of deur van het zwembad tot het oproepen van roomservice, alles is vanaf vrijdag 8 mei mogelijk met je eigen mobiele telefoon en dat zonder een app te downloaden.

Meer informatie is te vinden op http://www.guestkey.nl/ of https://www.hotek.nl/

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Internationaal
CBS: passagiers nationale luchthavens 98% gedaald in april

In april 2020 reisden bijna 134 duizend passagiers van en naar de vijf nationale luchthavens, 98 procent minder dan in april 2019. Het vrachtvervoer daalde in deze periode met 25 procent tot 103 duizend ton aan vervoerd gewicht. Dit meldt het CBS op basis van de nieuwste cijfers. Vanweg...

Aannames, plannen en werkelijke reacties. Hoe we onze weg zoeken in de Covid-19 pandemie.

Sinds maart is Hotelschool The Hague een groot aantal onderzoeken gestart naar de Covid-crisis. Op welke termijn is een herstart van het toerisme te verwachten? Gaan we terug naar vroeger of zullen toeristen op dezelfde manier willen reizen? Gaan gasten hotels en andere accommodatie meer op criteria...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
"Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: 1,5 meter-economie in de horeca

Maandag 1 juni, tweede pinksterdag 2020, stroomde de terassen in Nederland weer vol. Na een verplichte sluiting van tien weken, slaakte de horeca een zucht van verlichting. 'We mogen weer', was de tendens in een zonovergoten Nederland. Blij ondernemers verwelkomden hun gasten met een bre...

Opening Coronacrisis
Grootste terras van Hoofddorp klaar voor heropening

Het grootste terras van Hoofddorp bij het Novotel Amsterdam Schiphol Airport opent op 1 juni weer haar deuren. General Manager Floris Licht hoopt vooral dat locals het terras vanaf deze dag weer weten te vinden. Novotel Amsterdam Schiphol Airport heeft een prachtig terras, waar tot wel zeventig m...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: