Krønåsar: het zesde themahotel van Europa-Park opent in 2019

7 maart 2018 | Thijs Jacobs

Op een steenworp van het attractiepark wordt Rulantica, de nieuwe waterwereld van Europa-Park gebouwd. Een wezenlijk onderdeel van dit resort wordt het zesde themahotel Krønåsar. Dit viersterren superior hotel wordt vormgegeven als een natuurhistorisch museum waar niet alleen plaats is voor 1.300 overnachtingsgasten, maar waar ook historische vondsten van de 'Adventure Club of Europe' tentoongesteld worden. Krønåsar - The Museum Hotel opent in 2019 en vanaf zomer 2018 kan hiervoor geboekt worden.

 Genieten en ontspannen in Noordse stijl

Het nieuwe themahotel met 7 verdiepingen laat dromen van grote en kleine ontdekkers uitkomen. Voor hen staan 277 kamers ter beschikking en 27 suites (van 57 tot 89 m2). Enkele kamers zijn aangepast voor minder-validen. Via een brug hebben de gasten van Krønåsar een exclusieve toegang tot Rulantica.

In het hotel komen twee restaurants: een fine dining restaurant met 220 zitplaatsen en een familierestaurant met 650 zitplaatsen. Het fine dining restaurant heeft als bonus nog een Chef's Table waarbij maximaal 20 personen tijdens het diner een exclusieve kijk in de keuken hebben. Ook is er een bar op twee verdiepingen met als thema Noordse ontdekkingen (130 zitplaatsen). Vanuit de bar en vanaf de terrassen van beide restaurants (360 extra zitplaatsen) kijk je uit over een fjord en de 'haven' van Rulantica. Op de begane grond is ook een café met nog eens 60 zitplaatsen.

Duitslands grootste hotel resort

Met de bouw van Krønåsar komt het beddenaantal op 5.800. Voor de hotelgasten worden op het totale terrein 720 parkeerplaatsen aangelegd (incl. 10 laadstations voor elektrische wagens). In het hotel komen eveneens twee ruimtes die de afdeling Confertainment kan gebruiken voor evenementen van zakelijke gasten.

Adventure Club of Europe

Het nieuwe resort past in de verhaallijn van de (fictieve) Adventure Club of Europa. Deze club van ontdekkers werd in 1716 opgericht met het doel het ongelofelijke, het mysterieuze, het onbekende te doorgronden. Het thema van de club is dan ook: 'Het zijn niet de naïevelingen die het ongelofelijke geloven, het zijn de naïevelingen, die denken alles al begrepen te hebben'. Sinds de oprichting maken de leden expedities om overal ter wereld mysteries te onthullen. Rulantica is in dit verhaal een eiland dat honderden jaren geleden in de golven verdween. Onlangs werden bewijzen gevonden dat Rulantica daadwerkelijk bestaan heeft. In het nieuwe museumhotel worden relikwieën van eerdere ACE-expedities tentoongesteld. Mede dankzij de bereidwillige medewerking van de club kon onlangs ook het grootste flying theater van Europa in het attractiepark worden geopend.

Langer verblijf

Rulantica is niet alleen de grootste investering van de eigenaarsfamilie Mack, het is ook de grootste investering van een privé-onderneming in de regio. Zoals alle andere projecten realiseert de familie het project zelf en zonder subsidie. Voor de bouw heeft de familie Mack twee familiebedrijven uit de regio in de arm genomen: Rendler Bau GmbH en Wilhelm Füssler Bau GmbH. Roland Mack, directeur/eigenaar: "De vergroting van ons aanbod en de realisatie van deze unieke waterwereld zijn een belangrijke stap in ons streven naar een complete verblijfbestemming. Wij kunnen ons geen stilstand veroorloven als we attractief willen blijven voor gasten die van verder weg komen. Dit mega-project geeft een impuls aan de toeristische ontwikkeling van de regio, verrijkt de mogelijkheden voor de inwoners en zorgt ook voor 550 nieuwe arbeidsplaatsen".

Europa-Park hecht grote waarde aan duurzaamheid. Bij de realisatie worden de nieuwste technologieën gebruikt om spaarzaam om te gaan met energie en water. Voor het project is de jonge generatie Mack verantwoordelijk: Michael, Thomas en Ann-Kathrin. Naast Michael en Thomas geven Roland en Jürgen Mack leiding aan de onderneming.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Overig nieuws

Awards Hotelketens
Golden Tulip Weert en Tulip Inn Eindhoven Airport winnaars Hotel of the Year 2018

Louvre Hotels Group maakte vandaag de winnaars van de jaarlijkse Hotel of the Year verkiezing bekend. Golden Tulip Weert en Tulip Inn Eindhoven Airport mogen zich voor het tweede jaar op rij ‘Hotel of the Year’ noemen. De hotels worden beoordeeld op diverse aspecten zoals klantcontact, u...

Interview Longread
Interview: welke rol speelt de hotelkamer nog?

Rotterdam ontwikkelt zich tot een geweldige hotelstad. De Maasstad is meer en meer ‘in the picture’. Niet alleen bij toeristen, maar ook bij zakelijke gasten, expats en studenten. We bezochten twee hoteliers in deze stad; zij runnen hotels met een sterke focus op de gemeenschappelijke ru...

Opening Internationaal
Courtyard by Marriott introduceert nieuw design in hartje Parijs

Courtyard by Marriott heeft een nieuw hotel in het centrum van Parijs geopend, tegenover het Gare de Lyon-treinstation, dat als zowel nationaal als internationaal knooppunt jaarlijks miljoenen reizigers ziet. De ligging in de dynamische wijk met een groot aantal flexwerkplekken en start-up incubator...

OTA's Tech
Ga de strijd aan met OTA's: 11 tips

Tijdens de afgelopen editie van HotelTech, georganiseerd door Hospitality Management, heeft Mike Roefs van Hoteliers.com een presentatie gegeven over de strijd met OTA's. Vanwege de overweldigende belangstelling voor deze presentatie, waarin Mike 11 bruikbare tips heeft gegeven, vatten wij de be...

Achtergronden Den Haag
Hotel Des Indes treedt toe tot de wereldtop van exclusieve hotels

Hotel Des Indes is geselecteerd om vanaf 10 december 2018 onderdeel uit te maken van de prestigieuze portfolio van The Leading Hotels of the World. Het vermaarde Haagse hotel komt hiermee in het gezelschap van meer dan 400 bijzondere en exclusieve hotels in 80 landen. The Leading Hotels of the World...

Hotelbouwplannen Amsterdam
Fattal Hotel Group opent Leonardo Royal Hotel Amsterdam in Amstelkwartier

18 verdiepingen, 490 kamers en een balzaal van 900m2 met uitzicht over het water. Het Leonardo Royal Hotel Amsterdam is de volgende stap in de groeistrategie van de internationale Fattal Hotel Group. De groep is sinds 2007 actief op de Europese markt waar het merk Leonardo gevoerd wordt. Het nieuwe ...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: