Louvre Hotels Group opent Golden Tulip in Barcelona en Istanbul

16 augustus 2017 | Thijs Jacobs

Golden Tulip opende onlangs twee nieuwe hotels. Zo werd het allereerste Golden Tulip hotel in Turkije geopend. Golden Tulip Istanbul Bayrampasa is gelegen in het historische centrum van Istanbul. Ook in Barcelona werd een primeur behaald waar het eerste Golden Tulip hotel van Spanje haar deuren openden. Het vier sterrenhotel Golden Tulip Barcelona is gelegen in 22@, het business district van de stad. De twee hotels sluiten perfect aan bij het uitrollen van de nieuwe merkstrategie van Golden Tulip.


Golden Tulip Bayrampasa Istanbul


Aan de westkant van de bekende zeestraat Bosphorus ligt het nieuwe Golden Tulip Istanbul Bayrampasa. Het hotel is zeer gunstig gelegen voor zowel de zakelijke gast als toerist. Verschillende historische bezienswaardigheden als de blauwe moskee en Topkapi Palacen liggen op slechts 20 minuten rijden. Ataturk International Airport ligt op slechts 15km afstand van het hotel.


Het moderne en stijlvolle hotel telt 169 hotelkamers en beschikt o.a. over een restaurant, multifunctionele zalen (900m2 in totaal), een parkeergarage, een moderne spa en een overdekt zwembad.


Golden Tulip Barcelona


Het nieuwgebouwde hotel Golden Tulip Barcelona bevindt zich in het business district genaamd 22@. De trendy wijk Vila Olímpica ligt op steenworp afstand en in 30 minuten ben je bij El Prat International Airport. Met een kleine 20 minuten lopen sta je oog in oog het met de wereldberoemde Sagrada Familia of geniet van je het drukbezochte strand van Barcelona.


Het vier sterrenhotel is telt 158 geluidsdichte hotelkamers. Op het dak van het hotel vind je een zwembad met een moderne lounge.

Golden Tulip’s nieuwe merkstrategie


Momenteel voert Golden Tulip wereldwijd een nieuwe merkstrategie in. Met de nieuwe slogan Playtime.Anytime wil Louvre Hotels Group het label Golden Tulip internationaal herpositioneren en inspelen op de veranderende wensen en eisen van hotelgasten. Die zoeken steeds meer naar het opdoen van nieuwe en unieke ervaringen en zijn bovendien meer gedigitaliseerd. Daar speelt de keten op in.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Coronacrisis
Inschrijftermijn Nationale Hennessy Gastvrijheidsprijs 2020 verlengd

De inschrijftermijn voor de 19e editie van de Nationale Hennessy Gastvrijheidsprijs voor de beste jonge gastvrouw of gastheer van Nederland is verlengd als gevolg van de corona-crisis. Kandidaten tussen de 20 en 26 jaar kunnen nu nog tot en met 30 juni 2020 inschrijven. De uitreiking van de National...

Events Coronacrisis
Independent Hotel Show afgelast en verplaatst naar 2021

De Independent Hotel Show is vanwege de aanhoudende coronapandemie afgelast, zo laat de organisatie weten. Ruim drie weken geleden werd het hotelevent in de Amsterdamse RAI al verplaatst van halverwege maart naar eind juni. Nu heeft de organisatie ook besloten om de uitegestelde Independent Hotel Sh...

Interview Coronacrisis
"De reddingsboeien zijn er wel, maar te weinig"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit dertiende hoofdstuk...

Food Amsterdam
Paascreaties van Hotel Jakarta verkocht in Bakkerij Westers

Pastry chef Ramona Rütti van Hotel Jakarta Amsterdam maakt bijzondere paascreaties om te paastafel op te fleuren. Dit jaar zal de tafel voor minder mensen gedekt worden, maar daardoor is er des te meer aandacht voor wat er op tafel staat. Er zijn verschillende creaties te verkrijgen in Bakke...

Economie Coronacrisis
HorecaMonitor doet voorstel om horeca te behoeden voor faillissementen

HorecaMonitor roept KHN op om 'Den Haag' een serieus voorstel te doen. Een voorstel dat, wanneer het geaccepteerd wordt, horecaondernemers mogelijk behoedt voor faillissementen. Hieronder de brief: Beste heer, mevrouw, Ons bureau is sterk betrokken bij de begeleiding van vele horecakla...

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Kamerprijs dumpen is dom. Waarom doen we het dan steeds weer? (Deel 2)

Kamerprijs dumpen is dom. Waarom doen we het dan steeds weer? Volgens Arne Sorenson, CEO van Marriott, zijn de effecten van de coronacrisis op de korte termijn al groter dan die van 9/11 en de bankencrisis tezamen. Bezettingsgraden zijn gedaald tot 90% in de sterk getroffen gebieden en tot 75% in mi...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: