Louvre Hotels Group opent Golden Tulip in Barcelona en Istanbul

16 augustus 2017 | Thijs Jacobs

Golden Tulip opende onlangs twee nieuwe hotels. Zo werd het allereerste Golden Tulip hotel in Turkije geopend. Golden Tulip Istanbul Bayrampasa is gelegen in het historische centrum van Istanbul. Ook in Barcelona werd een primeur behaald waar het eerste Golden Tulip hotel van Spanje haar deuren openden. Het vier sterrenhotel Golden Tulip Barcelona is gelegen in 22@, het business district van de stad. De twee hotels sluiten perfect aan bij het uitrollen van de nieuwe merkstrategie van Golden Tulip.


Golden Tulip Bayrampasa Istanbul


Aan de westkant van de bekende zeestraat Bosphorus ligt het nieuwe Golden Tulip Istanbul Bayrampasa. Het hotel is zeer gunstig gelegen voor zowel de zakelijke gast als toerist. Verschillende historische bezienswaardigheden als de blauwe moskee en Topkapi Palacen liggen op slechts 20 minuten rijden. Ataturk International Airport ligt op slechts 15km afstand van het hotel.


Het moderne en stijlvolle hotel telt 169 hotelkamers en beschikt o.a. over een restaurant, multifunctionele zalen (900m2 in totaal), een parkeergarage, een moderne spa en een overdekt zwembad.


Golden Tulip Barcelona


Het nieuwgebouwde hotel Golden Tulip Barcelona bevindt zich in het business district genaamd 22@. De trendy wijk Vila Olímpica ligt op steenworp afstand en in 30 minuten ben je bij El Prat International Airport. Met een kleine 20 minuten lopen sta je oog in oog het met de wereldberoemde Sagrada Familia of geniet van je het drukbezochte strand van Barcelona.


Het vier sterrenhotel is telt 158 geluidsdichte hotelkamers. Op het dak van het hotel vind je een zwembad met een moderne lounge.

Golden Tulip’s nieuwe merkstrategie


Momenteel voert Golden Tulip wereldwijd een nieuwe merkstrategie in. Met de nieuwe slogan Playtime.Anytime wil Louvre Hotels Group het label Golden Tulip internationaal herpositioneren en inspelen op de veranderende wensen en eisen van hotelgasten. Die zoeken steeds meer naar het opdoen van nieuwe en unieke ervaringen en zijn bovendien meer gedigitaliseerd. Daar speelt de keten op in.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Longread
Interview: Martin Hendricks, Black Label Hotels

Martin Hendricks, een ‘Sittardenaar’ in hart en nieren, ging in 2018 zijn eigen weg, nadat hij brak met zijn zakenpartner Danny Keppels, met wie hij onder de vlag van Estate Management Group een aantal zeer aantrekkelijke hotel- en evenementenlocaties in de portefeuille had. Het gaat goe...

Tech Advertorial
''Doe je gast een aanbieding tijdens het openen van de hoteldeur''

Dolf Mulder, de onbetwiste slotenkoning van Nederland, steekt zijn nek uit. Waar zijn bedrijf Hotek Hospitality Group bij vrijwel iedere hotelier bekend is vanwege de kwalitatief hoogstaande hotelsloten, doet hij tegenwoordig meer. Veel meer... De vriendelijke innovator vertelt over de nieuwe mogeli...

Economie
QL Hotels & Restaurants overgenomen door EHM Group

Met ingang van het nieuwe jaar zal QL Hotels & Restaurants worden voortgezet als onafhankelijk onderdeel van EHM Group. Het samenwerkingsverband van exclusieve hotels en restaurants, actief in 9 Europese landen en met bijna 140 leden, komt per 1 januari 2020 onder leiding van Sander Allegro. ...

Personalia
Sander Allegro nieuwe algemeen directeur van QL Hotels

Sander Allegro, vaste columnist voor Hospitality Management, maakte zojuist via social media bekend dat hij per 1 januari 2020 aan de slag gaat als algemeen directeur van QL Hotels. Hieronder lees je de bekendmaking van Sander, die hij op Facebook plaatste: 'Per 1 januari 2020 ga ik aan de sl...

Achtergronden Internationaal
Virtuoso feliciteert awardwinnende topmanagers

Wereldwijd reisnetwerk Virtuoso feliciteert de vijf leden en adviseurs van het reisbureau die de EMEA netwerkprijzen voor innovatie, leiderschap en verkoopkracht hebben gewonnen. De Virtuoso EMEA Member Awards tonen leden die het kaliber van het talent binnen het netwerk illustreren. De winnaars wer...

Opening Internationaal
Louvre Hotels Group opent twee hotels in ‘Le Belaroïa’

Louvre Hotels Group zet zijn ontwikkelingsstrategie voort door uit te breiden op belangrijke locaties. Deze keer richten zij zich in Montpellier specifiek op Le Belaroïa, een complex van 9000 m2, ontworpen door de Franse architect Manuelle Gautrand. In dit complex worden voor het eerst in Frank...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: