Louvre Hotels Group opent Golden Tulip in Barcelona en Istanbul

16 augustus 2017 | Thijs Jacobs

Golden Tulip opende onlangs twee nieuwe hotels. Zo werd het allereerste Golden Tulip hotel in Turkije geopend. Golden Tulip Istanbul Bayrampasa is gelegen in het historische centrum van Istanbul. Ook in Barcelona werd een primeur behaald waar het eerste Golden Tulip hotel van Spanje haar deuren openden. Het vier sterrenhotel Golden Tulip Barcelona is gelegen in 22@, het business district van de stad. De twee hotels sluiten perfect aan bij het uitrollen van de nieuwe merkstrategie van Golden Tulip.


Golden Tulip Bayrampasa Istanbul


Aan de westkant van de bekende zeestraat Bosphorus ligt het nieuwe Golden Tulip Istanbul Bayrampasa. Het hotel is zeer gunstig gelegen voor zowel de zakelijke gast als toerist. Verschillende historische bezienswaardigheden als de blauwe moskee en Topkapi Palacen liggen op slechts 20 minuten rijden. Ataturk International Airport ligt op slechts 15km afstand van het hotel.


Het moderne en stijlvolle hotel telt 169 hotelkamers en beschikt o.a. over een restaurant, multifunctionele zalen (900m2 in totaal), een parkeergarage, een moderne spa en een overdekt zwembad.


Golden Tulip Barcelona


Het nieuwgebouwde hotel Golden Tulip Barcelona bevindt zich in het business district genaamd 22@. De trendy wijk Vila Olímpica ligt op steenworp afstand en in 30 minuten ben je bij El Prat International Airport. Met een kleine 20 minuten lopen sta je oog in oog het met de wereldberoemde Sagrada Familia of geniet van je het drukbezochte strand van Barcelona.


Het vier sterrenhotel is telt 158 geluidsdichte hotelkamers. Op het dak van het hotel vind je een zwembad met een moderne lounge.

Golden Tulip’s nieuwe merkstrategie


Momenteel voert Golden Tulip wereldwijd een nieuwe merkstrategie in. Met de nieuwe slogan Playtime.Anytime wil Louvre Hotels Group het label Golden Tulip internationaal herpositioneren en inspelen op de veranderende wensen en eisen van hotelgasten. Die zoeken steeds meer naar het opdoen van nieuwe en unieke ervaringen en zijn bovendien meer gedigitaliseerd. Daar speelt de keten op in.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Agnes Raggers F&B Professional of the Year 2020

Tijdens het AF&BM-jaargala in Hotel Okura Amsterdam heeft Agnes Raggers, F&B Manager van Mooirivier Hotel & Congres in Dalfsen, de F&B Professional of the Year Award 2020 uitgereikt gekregen. De finalestrijd ging dit jaar tussen Agnes Raggers, Bart Vanderstukken (Kruisherenhotel M...

Interview Longread
Leo Hollman: ''Al die nieuwe hotelkamers zijn funest voor de bezettingsgraad''

Grand Hotel Karel V is het meest iconische hotel van Utrecht, alhoewel pas in 1992 werd begonnen aan de grondige renovatie van het Rijksmonument dat daarvoor nog een in verval geraakt - en gekraakt - complex was. Hoe anders is het nu: alle 121 kamers worden dadelijk grondig gerenoveerd en qua statuu...

Personalia
Eric van der Heijden nieuwe General Manager resort Hof van Saksen

Bij resort Hof van Saksen in Drenthe, onderdeel van Landal GreenParks, is Eric van der Heijden benoemd tot General Manager. Hij volgt Roland Rozenbroek op, die zich per 1 mei a.s. gaat richten op hospitality-ondersteuning van nieuwe projecten en op uitbreiding van Hof van Saksen. Eric van der Hei...

Hotelbouwplannen
Nieuwbouw van hotel met 349 kamers in Hoofddorp

Voor een locatie op bedrijventerrein De President te Hoofddorp is door Trae Architect een duurzaam hotel ontworpen. Naast 349 kamers van wisselende grootte omvat het complex onder andere een receptie met lobby, ontbijtzaal, restaurant, bar, keukens, vergaderruimten, fitnessruimte en amusementsruimte...

Bezorgen Achtergronden
Open brief TheFork naar aanleiding van ophef uitzending Rambam

Naar aanleiding van de Rambam-uitzending van januari wil TheFork reageren op beschuldigingen die tijdens de uitzending werden geuit. Hierbij delen we deze brief van TheFork, waarin ook de werkwijze van KHN richting de media wordt bekritiseerd. Om een gedetailleerd en volledig beeld te kunnen sch...

Food Advertorial
Food Waste Challenge: Best Practice

Nederlandse restaurants en hotels kunnen gezamenlijk jaarlijks 61 miljoen kilo voedselverspilling vermijden en daarmee 582 miljoen euro besparen. Dit is maandag 13 januari bekend gemaakt tijdens de slotdag van de Food Waste Challenge op de Horecava. De Food Waste Challenge is een door Rabobank georg...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: