Louvre Hotels Group opent Golden Tulip in Barcelona en Istanbul

16 augustus 2017 | Thijs Jacobs

Golden Tulip opende onlangs twee nieuwe hotels. Zo werd het allereerste Golden Tulip hotel in Turkije geopend. Golden Tulip Istanbul Bayrampasa is gelegen in het historische centrum van Istanbul. Ook in Barcelona werd een primeur behaald waar het eerste Golden Tulip hotel van Spanje haar deuren openden. Het vier sterrenhotel Golden Tulip Barcelona is gelegen in 22@, het business district van de stad. De twee hotels sluiten perfect aan bij het uitrollen van de nieuwe merkstrategie van Golden Tulip.


Golden Tulip Bayrampasa Istanbul


Aan de westkant van de bekende zeestraat Bosphorus ligt het nieuwe Golden Tulip Istanbul Bayrampasa. Het hotel is zeer gunstig gelegen voor zowel de zakelijke gast als toerist. Verschillende historische bezienswaardigheden als de blauwe moskee en Topkapi Palacen liggen op slechts 20 minuten rijden. Ataturk International Airport ligt op slechts 15km afstand van het hotel.


Het moderne en stijlvolle hotel telt 169 hotelkamers en beschikt o.a. over een restaurant, multifunctionele zalen (900m2 in totaal), een parkeergarage, een moderne spa en een overdekt zwembad.


Golden Tulip Barcelona


Het nieuwgebouwde hotel Golden Tulip Barcelona bevindt zich in het business district genaamd 22@. De trendy wijk Vila Olímpica ligt op steenworp afstand en in 30 minuten ben je bij El Prat International Airport. Met een kleine 20 minuten lopen sta je oog in oog het met de wereldberoemde Sagrada Familia of geniet van je het drukbezochte strand van Barcelona.


Het vier sterrenhotel is telt 158 geluidsdichte hotelkamers. Op het dak van het hotel vind je een zwembad met een moderne lounge.

Golden Tulip’s nieuwe merkstrategie


Momenteel voert Golden Tulip wereldwijd een nieuwe merkstrategie in. Met de nieuwe slogan Playtime.Anytime wil Louvre Hotels Group het label Golden Tulip internationaal herpositioneren en inspelen op de veranderende wensen en eisen van hotelgasten. Die zoeken steeds meer naar het opdoen van nieuwe en unieke ervaringen en zijn bovendien meer gedigitaliseerd. Daar speelt de keten op in.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Columns Blog
Blog Gijs Hendrikx: opgedroogde tranen

En dan vermindert de sneltreinvaart en staan de voertuigen plots stokstijf stil. Corona heeft toegeslagen en dat heeft tot op de dag van vandaag een enorme impact op de totale horecabranche. We kenden in ons Theaterhotel in Venlo vóór het coronatijdperk alleen maar groei en dat stopt v...

Branded Content Coronacrisis
In jouw hotel voelen gasten en medewerkers zich veilig, toch?

Bij binnenkomst in een hotel bepaalt de gast of hij zich comfortabel en op zijn gemak voelt. Dat gaat allemaal vanzelf en is een gevoelskwestie. Natuurlijk speelt hierbij de receptioniste een belangrijke rol. Een glimlach, een luisterend oor, zakelijk maar toch vriendelijk, het helpt allemaal mee. ...

Economie Coronacrisis
Vooral horecaondernemers maken zich zorgen over voortbestaan onderneming

Het vertrouwen in het voortbestaan bij de huidige economische situatie is in juni in nagenoeg alle sectoren van het niet-financiële bedrijfsleven toegenomen. In de meeste sectoren dacht meer dan de helft van de bedrijven in juni minstens nog een jaar te bestaan. In mei was dit nog alleen in de ...

Toerisme Coronacrisis
Nederlanders willen weer op reis volgens verzekeraars

De Nederlandse reislust komt weer terug. Na de uitbraak van corona liep het aantal afgesloten reisverzekeringen fors terug. Maar juni liet een ommekeer zien. Uit een analyse van Independer blijkt dat er in juni driemaal meer reisverzekeringen werden afgesloten dan in mei. Maar mensen lijken het wel ...

NH Hotels
Sporten in stijl in nhow Amsterdam RAI en nhow Rotterdam

De Nederlandse nhow hotels, onderdeel van het lifestylemerk vanNH Hotel Group, zijn een samenwerking gestart met sportplatform OneFit. Vanaf 7 juli kunnen er in nhow Rotterdam door OneFit members diverse sportlessen gevolgd worden, waaronder yoga en Pilates lessen. Bij nhow Amsterdam RAI zullen de l...

Columns
Column Tanja Seegers: Het C-woord

Obeying the rules… Zo ben ik grootgebracht. En dat ging me de eerste zes weken van de quarantaine erg goed af. Na de persconferentie van 15 maart waarin de ‘slimme lockdown’ van Nederland werd aangekondigd, heb ik me - zij het eerst nog beduusd - volledig geschaard achter de besli...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: