Marseille krijgt vestiging nhow hotel

31 maart 2017 | Roy Spijker

NH Hotel Group versterkt haar aanwezigheid in Frankrijk. De keten heeft een managementcontract voor 20 jaar getekend voor het Palm Beach Hotel in Marseille. Het hotel, eigendom van SHPB - Société Hôtelière du Palm Beach, zal tot oktober 2017 opereren onder het merk NH Hotels waarna het na een grondige verbouwing omgetoverd wordt tot een nhow hotel. De verbouwing wordt geleid door het Franse architectenduo Claire Fatosme en Christian Lefèvre en de Italiaanse architecte Teresa Sapey. Het hotel heropent medio 2018 als nhow Marseille.

Het toekomstige nhow Marseille zal beschikken over 150 kamers en 15 vergaderzalen, waarvan de grootste plaats biedt aan maximaal 300 personen. Het hotel ligt aan één van de mooiste baaien van de Middellandse Zee en kijkt uit op Château d'If en het nationaal park Calanques. Het hotel ligt dicht bij Vieux Port - de oude haven van Marseille, MUCEM - het Museum van de Europese en Mediterrane Beschavingen, de pittoreske kustweg La Corniche en Parc Chanot. De unieke omgeving en de hoogwaardige faciliteiten van het hotel - zoals het zwembad, het grote terras, de bar, de spa en het restaurant - maken het hotel een bestemming op zich.
 

nhow
nhow is één van de vier hotelmerken van NH Hotel Group. Elk nhow hotel heeft een eigen identiteit die wordt ontleend aan de stad waar het hotel is gevestigd. nhow hotels zijn ontworpen door de meest creatieve geesten van het moment, waaronder Foster + Partners; OMA, founded by Rem Koolhaas; Karim Rashid; Sergei Tchoban en Matteo Thun.

nhow hotels zijn onconventionele lifestyle hotels met een wow-factor. In de hotels is er altijd wat te beleven en wordt iedere gast verrast en geïnspireerd, vanaf de ingang van het hotel en de lobby tot de kamers, de restaurants, de gangen, de vergaderzalen en de creatieve ruimtes. Elk hotel is in staat een dynamiek om zich heen te creëren waar mensen graag samenkomen; niet alleen om er te vergaderen of te overnachten maar ook als trefpunt voor het uitgaansleven.
 

Expansie
Momenteel opereren er drie hotels onder het nhow merk: nhow Berlijn, nhow Milaan en nhow Rotterdam. Het merk nhow zal naar verwachting in 2019 uitbreiden met vier hotels: nhow Marseille, nhow Amsterdam RAI en een nhow hotel in Santiago en Londen.

De uitbreiding van het portfolio in Franrijk is in lijn met het strategisch vijfjarenplan van NH Hotel Group. In dit plan is expansie één van de belangrijkste pijlers. Naast de toevoeging van het Palm Beach Hotel opent dit jaar het eerste NH Collection hotel in Frankrijk: NH Collection Marseille.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Achtergronden Internationaal
Relais & Châteaux verwelkomt negen nieuwe leden

Negen nieuwe leden van over de hele wereld komen de familie Relais & Châteaux verrijken. Dankzij hun uitzonderlijke locaties, de charme van hun architectuur, hun unieke geschiedenis en het talent van hun chef-koks, openen deze huizen nieuwe vensters naar de wereld voor reizigers. Chatha...

Columns
Column Hans van Spronsen: OK Boomer

Wellicht heeft u het de afgelopen weken of maanden online voorbij zien komen, de nieuwe online grap die graag wordt verspreid door millennials en de generaties die daarop volgen; ‘OK Boomer’. Kort gezegd is het een grapje met een serieuze kern, de term werd zelfs al gebruikt in het parle...

Accor Internationaal
Accor opent 3000ste hotel in Europa

Accor opent haar 3.000ste hotel in Europa met de komst van twee ‘Mondrian’ hotels in Frankrijk. Met meer dan 340.000 kamers in 39 landen is Accor Europees markleider. De komst van Mondrian naar Europa, Accor’s 26e merk, onderstreept Accor’s ambitie in het premium en lifestyle...

Interview Longread
''In mijn hotel werken alleen 50-plussers''

Op een steenworp afstand van het beroemde Maastrichtse Vrijthof vind je Hotel Botticelli, een prachtig klassiek hotel in Venetiaanse sferen. De eigenaar Charles Steffens leidt ons rond in zijn hotel dat herinneringen oproept aan een roemrijk verleden, maar tegelijkertijd toekomstbestendig is, aangez...

Hotelbouwplannen Hilton
Hilton Royal Parc Soestduinen heropend na renovatie

Na 16 maanden waarin Hilton Royal Parc Soestduinen volledig gerenoveerd is, is het hotel er nu klaar voor om als DoubleTree by Hilton haar deuren te heropenen. Samen met de eigenaren, Netjes Beheer B.V., is er bewust voor gekozen om onder een ander Hilton-brand verder te gaan. Voortaan een Double...

Awards Culinair
Booking.com lanceert nieuwe pilot-app 'CityBook'

Door het gebruik van machine learning krijgen reizigers aanbevelingen die het makkelijker maken om de steden te verkennen. Met als missie het voor iedereen makkelijker te maken om de wereld te beleven, kondigt Booking.com een nieuwe pilot aan: CityBook. Deze digitale stedengids brengt inspiratie, pl...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: