Marseille krijgt vestiging nhow hotel

31 maart 2017 | Roy Spijker

NH Hotel Group versterkt haar aanwezigheid in Frankrijk. De keten heeft een managementcontract voor 20 jaar getekend voor het Palm Beach Hotel in Marseille. Het hotel, eigendom van SHPB - Société Hôtelière du Palm Beach, zal tot oktober 2017 opereren onder het merk NH Hotels waarna het na een grondige verbouwing omgetoverd wordt tot een nhow hotel. De verbouwing wordt geleid door het Franse architectenduo Claire Fatosme en Christian Lefèvre en de Italiaanse architecte Teresa Sapey. Het hotel heropent medio 2018 als nhow Marseille.

Het toekomstige nhow Marseille zal beschikken over 150 kamers en 15 vergaderzalen, waarvan de grootste plaats biedt aan maximaal 300 personen. Het hotel ligt aan één van de mooiste baaien van de Middellandse Zee en kijkt uit op Château d'If en het nationaal park Calanques. Het hotel ligt dicht bij Vieux Port - de oude haven van Marseille, MUCEM - het Museum van de Europese en Mediterrane Beschavingen, de pittoreske kustweg La Corniche en Parc Chanot. De unieke omgeving en de hoogwaardige faciliteiten van het hotel - zoals het zwembad, het grote terras, de bar, de spa en het restaurant - maken het hotel een bestemming op zich.
 

nhow
nhow is één van de vier hotelmerken van NH Hotel Group. Elk nhow hotel heeft een eigen identiteit die wordt ontleend aan de stad waar het hotel is gevestigd. nhow hotels zijn ontworpen door de meest creatieve geesten van het moment, waaronder Foster + Partners; OMA, founded by Rem Koolhaas; Karim Rashid; Sergei Tchoban en Matteo Thun.

nhow hotels zijn onconventionele lifestyle hotels met een wow-factor. In de hotels is er altijd wat te beleven en wordt iedere gast verrast en geïnspireerd, vanaf de ingang van het hotel en de lobby tot de kamers, de restaurants, de gangen, de vergaderzalen en de creatieve ruimtes. Elk hotel is in staat een dynamiek om zich heen te creëren waar mensen graag samenkomen; niet alleen om er te vergaderen of te overnachten maar ook als trefpunt voor het uitgaansleven.
 

Expansie
Momenteel opereren er drie hotels onder het nhow merk: nhow Berlijn, nhow Milaan en nhow Rotterdam. Het merk nhow zal naar verwachting in 2019 uitbreiden met vier hotels: nhow Marseille, nhow Amsterdam RAI en een nhow hotel in Santiago en Londen.

De uitbreiding van het portfolio in Franrijk is in lijn met het strategisch vijfjarenplan van NH Hotel Group. In dit plan is expansie één van de belangrijkste pijlers. Naast de toevoeging van het Palm Beach Hotel opent dit jaar het eerste NH Collection hotel in Frankrijk: NH Collection Marseille.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Ondernemen
Creatief ondernemerschap hielp deze hoteliers de zomer door

In mei van dit jaar, in het hart van de crisis, voorspelde het NBTC-NIPO dat 1,8 miljoen Nederlanders de vakantie in eigen land zouden vieren. Terwijl veel hotels de deuren dicht hadden, werd achter die gesloten deuren een plan gesmeed om het hotel vol te krijgen na de lockdown. Want het moest vo...

Economie
De stad, de kust en landelijk, werelden van verschil

Het zijn roerige tijden voor hoteliers, dat is bekend. Maar toch zijn de gevolgen van de Covid-19 crisis heel verschillend, sommige landelijke hotels en hotels aan de kust draaien in 2020 zelfs een beter jaar in vergelijking met vorig jaar. En een ding is duidelijk, de stadshotels die jarenlang mooi...

Economie
Horeca 22.00 uur dicht, maximaal dertig gasten binnen

De horeca is verplicht om vanaf dinsdag 29 september de deuren om 22.00 uur te sluiten. Vanaf 21.00 uur mag er niemand meer naar binnen. In publieke ruimtes mogen nog maar maximaal 30 mensen samenkomen. In de buitenruimte gaat landelijk een maximum van 40 personen gelden voor bijeenkomsten. Daarbij ...

Economie Amsterdam Interview
Hoe komt Amsterdam uit de crisis? Reinier van Dantzig (D66) zoekt kwaliteitstoerist

Het contrast kán niet groter. Van een overvolle stad in 2019 naar een angstvallig stil Amsterdam in de zomer van 2020. Het massatoerisme verdween en de hotels in de hoofdstad blijven leeg. Terwijl het COVID-19 virus de hotellerie in zijn greep houdt, worden er plannen gesmeed om Amsterdam in ...

Economie KHN
KHN pleit voor extra steunmaatregelen

De snelle toename in het aantal besmettingen was de aanleiding voor een extra persconferentie van premier Rutte en minister De Jonge vanavond. Het aantal coronabesmettingen blijft stijgen, het kabinet grijpt daarom landelijk keihard in. Opnieuw krijgt de horeca harde klappen. Aanvullend op de maa...

Achtergronden Tech
Horeca gebruikt relatief vaak online platformen

Circa 8 procent van de Nederlandse bedrijven met twee of meer werkzame personen gaf aan in 2018 online platformen te hebben gebruikt om hun goederen en diensten af te zetten. De belangrijkste redenen waren de toegang tot een grotere afzetmarkt (83 procent) en gemak (75 procent). Dit blijkt uit het o...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: