Marseille krijgt vestiging nhow hotel

31 maart 2017 | Roy Spijker

NH Hotel Group versterkt haar aanwezigheid in Frankrijk. De keten heeft een managementcontract voor 20 jaar getekend voor het Palm Beach Hotel in Marseille. Het hotel, eigendom van SHPB - Société Hôtelière du Palm Beach, zal tot oktober 2017 opereren onder het merk NH Hotels waarna het na een grondige verbouwing omgetoverd wordt tot een nhow hotel. De verbouwing wordt geleid door het Franse architectenduo Claire Fatosme en Christian Lefèvre en de Italiaanse architecte Teresa Sapey. Het hotel heropent medio 2018 als nhow Marseille.

Het toekomstige nhow Marseille zal beschikken over 150 kamers en 15 vergaderzalen, waarvan de grootste plaats biedt aan maximaal 300 personen. Het hotel ligt aan één van de mooiste baaien van de Middellandse Zee en kijkt uit op Château d'If en het nationaal park Calanques. Het hotel ligt dicht bij Vieux Port - de oude haven van Marseille, MUCEM - het Museum van de Europese en Mediterrane Beschavingen, de pittoreske kustweg La Corniche en Parc Chanot. De unieke omgeving en de hoogwaardige faciliteiten van het hotel - zoals het zwembad, het grote terras, de bar, de spa en het restaurant - maken het hotel een bestemming op zich.
 

nhow
nhow is één van de vier hotelmerken van NH Hotel Group. Elk nhow hotel heeft een eigen identiteit die wordt ontleend aan de stad waar het hotel is gevestigd. nhow hotels zijn ontworpen door de meest creatieve geesten van het moment, waaronder Foster + Partners; OMA, founded by Rem Koolhaas; Karim Rashid; Sergei Tchoban en Matteo Thun.

nhow hotels zijn onconventionele lifestyle hotels met een wow-factor. In de hotels is er altijd wat te beleven en wordt iedere gast verrast en geïnspireerd, vanaf de ingang van het hotel en de lobby tot de kamers, de restaurants, de gangen, de vergaderzalen en de creatieve ruimtes. Elk hotel is in staat een dynamiek om zich heen te creëren waar mensen graag samenkomen; niet alleen om er te vergaderen of te overnachten maar ook als trefpunt voor het uitgaansleven.
 

Expansie
Momenteel opereren er drie hotels onder het nhow merk: nhow Berlijn, nhow Milaan en nhow Rotterdam. Het merk nhow zal naar verwachting in 2019 uitbreiden met vier hotels: nhow Marseille, nhow Amsterdam RAI en een nhow hotel in Santiago en Londen.

De uitbreiding van het portfolio in Franrijk is in lijn met het strategisch vijfjarenplan van NH Hotel Group. In dit plan is expansie één van de belangrijkste pijlers. Naast de toevoeging van het Palm Beach Hotel opent dit jaar het eerste NH Collection hotel in Frankrijk: NH Collection Marseille.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

21 jaar geleden in Hospitality Management: Sander Allegro

Hospitality Management blaast dit jaar dertig kaarsjes uit. Dat mag gevierd worden en dat doen we dan ook uitgebreid! Iedere week publiceert de redactie een verhaal uit vervlogen tijden op de website. Deze week een column van Sander Allegro uit het jaar 2000. Met de titel 'Groen' duidt Al ...

Hotelketens Interview Longread
"De langetermijnverwachtingen zijn onverminderd goed"

Erwin van der Graaf is directeur van Accor Hotels Services Nederland en als Vice President Operations verantwoordelijk voor de door Accor gemanagede hotels in Nederland. In het oog van de orkaan - het jaar 2020 - kreeg hij veel interviewaanvragen. Hij hield ze merendeels af; voelde geen behoeft ...

Interview
"Sales is oprecht nieuwsgierig zijn"

De essentie van sales. In het jaar dat de hotellerie ondersteboven werd gekegeld, zijn veel hotels anders naar hun salesprocessen gaan kijken. Van zwaar afhankelijk van OTA’s, naar op de juiste momenten de klant persoonlijk benaderen. Een ding is zeker: de kennis over en verbinding mét ...

Horeca naar de stembus deel twee: PvdA

Op 17 maart gaat Nederland naar de stembus voor de Tweede Kamerverkiezingen. In aanloop naar die verkiezingen analyseert de redactie van Hospitality Management wat de grote politiek partijen voor ondernemend Nederland in hun verkiezingsprogramma hebben staan. Het zijn roerige tijden voor horecaonder ...

Personeel Hotelketens
Marriott International benoemt nieuwe CEO en President

De Raad van Bestuur van Marriott International heeft aangekondigd dat Anthony 'Tony' Capuano is benoemd tot Chief Executive Officer en is toegetreden tot de Raad van Bestuur van het bedrijf, met onmiddellijke ingang. Voorheen was hij Group President, Global Development, Design and Operation ...

Economie Hotelketens Internationaal
Accor verkoopt een belang van 1,5 procent in Huazhu voor 239 miljoen

Accor maakt bekend dat het de verkoop van een belang van 1,5% in Huazhu Group Limited (HTHT) heeft afgerond voor 239 miljoen euro. Deze transactie stelt Accor in staat om verdere waardecreatie van de initiële investering te ontwikkelen en tegelijkertijd haar balans te vereenvoudigen. Na deze tr ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: