Maurice van Rossum F&B Professional of the Year 2017

30 januari 2017 | Thijs Jacobs

Tijdens het jaargala van The Association of Food & Beverage Management (AF&BM) in Breakers Beach House van Grand Hotel Huis ter Duin, werd Maurice van Rossum als winnaar van de titel ‘F&B Professional of the Year 2017’ bekendgemaakt. Hij ontving de F&B-trofee en mag zich een jaar lang hét gezicht noemen van F&B Nederland!

Vanaf november kon er weer volop gestemd worden op professionals uit dit vakgebied. Maar al snel werd tijdens de bekendmaking van de drie finalisten, door voorzitter René Giel tijdens de Horecava, duidelijk dat de achterban van Imre Swaanswijk, (F&B Manager van Park Hotel Amsterdam), Elise Nouwens, (F&B Manager van Sofitel Legend The Grand Amsterdam) en Maurice van Rossum (Operations Manager van The Attention Group) hen massaal koos als finalisten.

Finale in stijl

Vrijdag 20 januari was het voor de drie finalisten dan eindelijk zo ver. Ze kregen alle drie de kans om zich te presenteren voor de vakjury in Koninklijk Theater Carré. De Jury, bestaande uit Maarten Wessels (Wessels Trainingen), Tjeerd den Boer (Business Impact Training), Kim van Velzen (Kimspiration), Frank Lindner (Food Inspiration) en Eric Andersen (F&B Professional ’16) constateerde dat alle drie de finalisten binnen hun vakgebied volop bezig zijn met de ‘nieuwe generatie’ binnen hun bedrijf. En dat kan eigenlijk ook niet anders, aangezien opvallend is dat zij alle drie behoren tot de managers van deze nieuwe generatie.

Onderscheidend

Na een drietal vernieuwende en energieke presentaties was de jury het er na intensief juryberaad over eens. Alle drie een heel ‘eigen karakter’ en open en eerlijk ten overstaan van de jury. Echter maakte één F&B Professional het onderscheid ten opzichte van de andere twee finalisten. De jury: “Maurice streeft ernaar om niet alleen de optimale beleving neer te zetten voor zijn gasten, hij maakt het persoonlijk. Hij maakte indruk met zijn concept, waarin hij voor zijn gasten elke keer een concept op maat weet te maken. Met zijn ‘profile dishes’, gerechten die passen bij iemands persoonlijkheid, verrast hij zijn gasten en maakt hij F&B relevant en passend. Met zijn tomeloze energie weet Maurice daarnaast anderen te enthousiasmeren en te blijven vernieuwen.”

Over Maurice

Maurice stuurt het Muntgebouw in Utrecht en de Mariënhof in Amersfoort operationeel aan. Deze locaties worden door de gasten met een 9,6 gewaardeerd. De explosieve groei van de locaties vergt veel aanpassingsvermogen van Maurice en zijn team. Hij weet als geen ander van een gebrek – zoals geen professionele keuken in het Muntgebouw - juist zijn kracht te maken en de centrale keuken in Amersfoort optimaal te laten renderen in kwaliteit en kwantiteit. Daarnaast heeft Maurice aan de wieg gestaan van twee opvallende concepten die dit jaar succesvol zijn gelanceerd. Wijnbar Zuster Margaux in Amersfoort en het banqueting concept ‘Alles uit de kast’ in Utrecht.

AF&BM

De AF&BM is hét netwerk om je in het kader van Food & Beverage Management verder te ontwikkelen. Deze vereniging heeft ruim 100 leden, 20 partners en diverse netwerkpartners. Jaarlijks organiseert zij vijf themabijeenkomsten met netwerkborrels, een social event, een partnerdag en het jaargala met de verkiezing van de F&B Professional of the Year.

Wil je meer informatie? Kijk dan op afbm.nl of mail naar info@afbm.nl

Foto: Cynthia van Dijke Fotografie

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Accor
Halfjaarcijfers Accor: 1,5 miljard verlies en 1000 banen weg

Accor draaide over het eerste halfjaar van 2020 een verlies van 1,5 miljard euro. Daarnaast vreest het Franse concern afscheid te moeten nemen van 1000 banen. Bij Accor werken ongeveer 18.000 mensen. De coronapandemie hakt er flink in bij het Franse bedrijf, waar hotelketens Novotel, Mercure en Ibis...

KHN
KHN reageert op maatregelen: "Te veel nadruk op horeca"

De Koninklijke Horeca Nederland begrijpt dat, als het aantal besmettingen toeneemt, de overheid maatregelen moet nemen om die groei een halt toe te roepen. Echter verbaast het de brancheorganisatie dat de horeca telkens het boetekleed aan moet trekken. Op de website reageert KHN op de genomen maatre...

Coronacrisis
Download: corona checklist

Horecagasten worden vanaf 10 augustus dringend verzocht hun contactgegevens achter te laten om bron- en contactonderzoek makkelijker te maken bij een eventuele uitbraak. Download hier de checklist om uit te printen. Horecaondernemers zijn verplicht contactgegevens aan hun gasten te vragen, gasten zi...

Column David Bakker
Column: Het onzichtbare leed

Er zijn weinig hoteliers die geen mening over Booking.com hebben. Aan het begin van deze coronacrisis verweet menig hotelier dat de boekingsgigant zich niet als partner van de hotellerie opstelde. Alle boekingen konden kosteloos worden geannuleerd, de hotels bleven leeg en van enige correspondentie ...

Achtergronden
Zo kom je de hitte in de horeca door

Op sommige plekken in Nederland zal het kwik deze week oplopen tot een kleine 36 graden. Horecaondernemers nemen massaal maatregelen om de week zo koel mogelijk door te komen. Met deze acht tips helpen we je een beetje op weg. 1. Cliché, maar misschien wel de belangrijkste: zorg dat j...

Coronacrisis
Kabinet trekt teugels aan in strijd tegen corona

Horecazaken moeten vanaf maandag 10 augustus de namen en contactgegevens van gasten registreren. Dat maakte premier Rutte zojuist bekend tijdens zijn persconferentie. Het coronavirus is bezig aan een opmars. Om die opmars tegen te gaan is contact- en brononderzoek noodzakelijk, zo stelt de premier. ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: