Maurice van Rossum F&B Professional of the Year 2017

30 januari 2017 | Thijs Jacobs
Maurice van Rossum F&B Professional of the Year 2017

Tijdens het jaargala van The Association of Food & Beverage Management (AF&BM) in Breakers Beach House van Grand Hotel Huis ter Duin, werd Maurice van Rossum als winnaar van de titel ‘F&B Professional of the Year 2017’ bekendgemaakt. Hij ontving de F&B-trofee en mag zich een jaar lang hét gezicht noemen van F&B Nederland!

Vanaf november kon er weer volop gestemd worden op professionals uit dit vakgebied. Maar al snel werd tijdens de bekendmaking van de drie finalisten, door voorzitter René Giel tijdens de Horecava, duidelijk dat de achterban van Imre Swaanswijk, (F&B Manager van Park Hotel Amsterdam), Elise Nouwens, (F&B Manager van Sofitel Legend The Grand Amsterdam) en Maurice van Rossum (Operations Manager van The Attention Group) hen massaal koos als finalisten.

Finale in stijl

Vrijdag 20 januari was het voor de drie finalisten dan eindelijk zo ver. Ze kregen alle drie de kans om zich te presenteren voor de vakjury in Koninklijk Theater Carré. De Jury, bestaande uit Maarten Wessels (Wessels Trainingen), Tjeerd den Boer (Business Impact Training), Kim van Velzen (Kimspiration), Frank Lindner (Food Inspiration) en Eric Andersen (F&B Professional ’16) constateerde dat alle drie de finalisten binnen hun vakgebied volop bezig zijn met de ‘nieuwe generatie’ binnen hun bedrijf. En dat kan eigenlijk ook niet anders, aangezien opvallend is dat zij alle drie behoren tot de managers van deze nieuwe generatie.

Onderscheidend

Na een drietal vernieuwende en energieke presentaties was de jury het er na intensief juryberaad over eens. Alle drie een heel ‘eigen karakter’ en open en eerlijk ten overstaan van de jury. Echter maakte één F&B Professional het onderscheid ten opzichte van de andere twee finalisten. De jury: “Maurice streeft ernaar om niet alleen de optimale beleving neer te zetten voor zijn gasten, hij maakt het persoonlijk. Hij maakte indruk met zijn concept, waarin hij voor zijn gasten elke keer een concept op maat weet te maken. Met zijn ‘profile dishes’, gerechten die passen bij iemands persoonlijkheid, verrast hij zijn gasten en maakt hij F&B relevant en passend. Met zijn tomeloze energie weet Maurice daarnaast anderen te enthousiasmeren en te blijven vernieuwen.”

Over Maurice

Maurice stuurt het Muntgebouw in Utrecht en de Mariënhof in Amersfoort operationeel aan. Deze locaties worden door de gasten met een 9,6 gewaardeerd. De explosieve groei van de locaties vergt veel aanpassingsvermogen van Maurice en zijn team. Hij weet als geen ander van een gebrek – zoals geen professionele keuken in het Muntgebouw - juist zijn kracht te maken en de centrale keuken in Amersfoort optimaal te laten renderen in kwaliteit en kwantiteit. Daarnaast heeft Maurice aan de wieg gestaan van twee opvallende concepten die dit jaar succesvol zijn gelanceerd. Wijnbar Zuster Margaux in Amersfoort en het banqueting concept ‘Alles uit de kast’ in Utrecht.

AF&BM

De AF&BM is hét netwerk om je in het kader van Food & Beverage Management verder te ontwikkelen. Deze vereniging heeft ruim 100 leden, 20 partners en diverse netwerkpartners. Jaarlijks organiseert zij vijf themabijeenkomsten met netwerkborrels, een social event, een partnerdag en het jaargala met de verkiezing van de F&B Professional of the Year.

Wil je meer informatie? Kijk dan op afbm.nl of mail naar info@afbm.nl

Foto: Cynthia van Dijke Fotografie

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Ondernemen
Tips voor een onweerstaanbare hotelwebsite

De Hotel Website of the Year verkiezing 2021 zit erop. Tijdens een feestelijke, online ceremonie werd op 14 januari jl. de winnaar bekendgemaakt: Max Brown Hotels heeft de eer om deze titel een jaar lang te mogen voeren. Een fantastische prestatie. Wat kunnen we leren van de winnende website en de a ...

Ewout Hoogendoorn
Column Ewout Hoogendoorn: Akkoord!  

Naast Van der Valk met een dikke 700 miljoen euro omzet en Fletcher met 285 miljoen omzet in 2019, zijn er nog een stuk of vijf echt Nederlandse ketens over (Westcord, Eden, Bastion, Inntel, Amrâth en Postillion) met een gezamenlijke omzet van zo’n 430 miljoen in 2018 en vast wel meer in ...

Tech Longread
Kunstmatige intelligentie in de hotellerie (deel 1)

Robots kunnen steeds meer horecataken uitvoeren, zo schreef Marthijn van Oostveen in september 2019 op deze website. Anderhalf jaar daarvoor drukte Stef Driessen hoteliers al op het hart dat ze snel moesten anticiperen op de opkomst van voice assistants zoals Siri en Cortana. Toch zijn er in Ned ...

30 jaar Hospitality Management
11 jaar geleden in Hospitality Management: Chris Luken

Hospitality Management blaast dit jaar dertig kaarsjes uit. Dat mag gevierd worden en dat doen we dan ook uitgebreid! Iedere week publiceert de redactie een verhaal uit vervlogen tijden op de website. Deze week Fletcher-oprichter Chris Luken. In 2010 sprak Hospitality Management met de 'self- ...

Corona
Verspreiding Britse coronamutatie slecht nieuws voor de horeca?

Het Outbreak Management Team (OMT) laat weten zich zorgen te maken over de verspreiding van de Britse coronamutatie in ons land. In meest recente advies worden deze zorgen gedeeld. Ook worden strengere maatregelen niet uitgesloten. Welke dat zijn, is nog niet bekend, alhoewel de avondklok al besprok ...

Economie Corona
Hotelovernachtingen volgend jaar weer terug op niveau 2019

Na de grootste dip uit de historie van de hotelsector is herstel in zicht. In 2022 komt het aantal hotelovernachtingen in Nederland weer uit op het niveau van piekjaar 2019 met bijna 55 miljoen. In Amsterdam duurt het een jaar langer voordat de schade is ingelopen, omdat de stad erg afhankelijk is v ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: