Maurice van Rossum F&B Professional of the Year 2017

30 januari 2017 | Thijs Jacobs

Tijdens het jaargala van The Association of Food & Beverage Management (AF&BM) in Breakers Beach House van Grand Hotel Huis ter Duin, werd Maurice van Rossum als winnaar van de titel ‘F&B Professional of the Year 2017’ bekendgemaakt. Hij ontving de F&B-trofee en mag zich een jaar lang hét gezicht noemen van F&B Nederland!

Vanaf november kon er weer volop gestemd worden op professionals uit dit vakgebied. Maar al snel werd tijdens de bekendmaking van de drie finalisten, door voorzitter René Giel tijdens de Horecava, duidelijk dat de achterban van Imre Swaanswijk, (F&B Manager van Park Hotel Amsterdam), Elise Nouwens, (F&B Manager van Sofitel Legend The Grand Amsterdam) en Maurice van Rossum (Operations Manager van The Attention Group) hen massaal koos als finalisten.

Finale in stijl

Vrijdag 20 januari was het voor de drie finalisten dan eindelijk zo ver. Ze kregen alle drie de kans om zich te presenteren voor de vakjury in Koninklijk Theater Carré. De Jury, bestaande uit Maarten Wessels (Wessels Trainingen), Tjeerd den Boer (Business Impact Training), Kim van Velzen (Kimspiration), Frank Lindner (Food Inspiration) en Eric Andersen (F&B Professional ’16) constateerde dat alle drie de finalisten binnen hun vakgebied volop bezig zijn met de ‘nieuwe generatie’ binnen hun bedrijf. En dat kan eigenlijk ook niet anders, aangezien opvallend is dat zij alle drie behoren tot de managers van deze nieuwe generatie.

Onderscheidend

Na een drietal vernieuwende en energieke presentaties was de jury het er na intensief juryberaad over eens. Alle drie een heel ‘eigen karakter’ en open en eerlijk ten overstaan van de jury. Echter maakte één F&B Professional het onderscheid ten opzichte van de andere twee finalisten. De jury: “Maurice streeft ernaar om niet alleen de optimale beleving neer te zetten voor zijn gasten, hij maakt het persoonlijk. Hij maakte indruk met zijn concept, waarin hij voor zijn gasten elke keer een concept op maat weet te maken. Met zijn ‘profile dishes’, gerechten die passen bij iemands persoonlijkheid, verrast hij zijn gasten en maakt hij F&B relevant en passend. Met zijn tomeloze energie weet Maurice daarnaast anderen te enthousiasmeren en te blijven vernieuwen.”

Over Maurice

Maurice stuurt het Muntgebouw in Utrecht en de Mariënhof in Amersfoort operationeel aan. Deze locaties worden door de gasten met een 9,6 gewaardeerd. De explosieve groei van de locaties vergt veel aanpassingsvermogen van Maurice en zijn team. Hij weet als geen ander van een gebrek – zoals geen professionele keuken in het Muntgebouw - juist zijn kracht te maken en de centrale keuken in Amersfoort optimaal te laten renderen in kwaliteit en kwantiteit. Daarnaast heeft Maurice aan de wieg gestaan van twee opvallende concepten die dit jaar succesvol zijn gelanceerd. Wijnbar Zuster Margaux in Amersfoort en het banqueting concept ‘Alles uit de kast’ in Utrecht.

AF&BM

De AF&BM is hét netwerk om je in het kader van Food & Beverage Management verder te ontwikkelen. Deze vereniging heeft ruim 100 leden, 20 partners en diverse netwerkpartners. Jaarlijks organiseert zij vijf themabijeenkomsten met netwerkborrels, een social event, een partnerdag en het jaargala met de verkiezing van de F&B Professional of the Year.

Wil je meer informatie? Kijk dan op afbm.nl of mail naar info@afbm.nl

Foto: Cynthia van Dijke Fotografie

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Achtergronden Internationaal
Coronavirus laat diepe wonden achter bij hotels in Hongkong

Hoteliers in Hongkong voelen zich in de steek gelaten door hun overheid. De recente uitbraak van het coronavirus heeft de hotellerie in de stad diep getroffen: terwijl er vorig jaar in februari 90.000 nachtelijke bezoekers werden geregistreerd, is dat aantal nu gedaald naar 3.000. De overheid heeft ...

Achtergronden Tech
Reissector: Google wordt nu echt een maatje te groot

Ruim dertig bedrijven uit de reissector dienen een klacht tegen Google in bij de Europese Commissie. Google geeft namelijk de resultaten uit de eigen zoekmachine voorrang op het aanbod van reisbedrijven, zo meldt de Financial Times. Met andere woorden: als je googelt naar een hotel in Praag, dan zie...

Interview
"Een ode aan de natuur waarin concept, interieurontwerp en gastbeleving tot één uniek verhaal samensmelten"

Ontwerpen vanuit een hospitality perspectief met de natuur als leidraad Interview met Ruud Belmans van WeWantMore en Steven Verrept van Château de Vignée over de transformatie van een 400 jaar oud kasteel naar een unieke gastbeleving in het topsegment van de Belgische Ardennen. Het k...

Personalia Internationaal
Stefan Dubbeling nieuwe directeur België en Nederland van de BWH Hotel Group

Stefan Dubbeling (48) start per 1 maart aanstaande als Regional Director België & Nederland voor de BWH Hotel Group. Hij volgt daarmee Wytze van den Berg op die, na ruim 14 jaar, aan de slag gaat als Managing Director EMEA voor WorldHotels Collections. In de rol van Regional Director wo...

Interview Longread
Rick Claus: ''Er is te veel hotelaanbod''

In deze editie van Hospitality Management mogen we best weer eens verzuchten: Wat vliegt de tijd! Het is immers december. Zoals de oude Romeinen zeiden: Nullum est jam dictum, quod non sit dictum prius. (Niets kan gezegd worden dat al niet eerder gezegd is.) Waaronder: Tempus fugit. (De tijd snelt v...

Amsterdam Achtergronden
MEININGER Hotels lanceert hyperlokale service met Local Event Display

Krijtborden bieden nog dagelijkse inspiratie voor lokale evenementen – deze nieuwe service is nu ook aanwezig in het MEININGER Hotel Amsterdam City West en het MEININGER Hotel Amsterdam Amstel. De MEININGER Hotels staan binnen de hotelindustrie bekend voor hun unieke hybride accommodatiecon...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: