Maurice van Rossum F&B Professional of the Year 2017

30 januari 2017 | Thijs Jacobs

Tijdens het jaargala van The Association of Food & Beverage Management (AF&BM) in Breakers Beach House van Grand Hotel Huis ter Duin, werd Maurice van Rossum als winnaar van de titel ‘F&B Professional of the Year 2017’ bekendgemaakt. Hij ontving de F&B-trofee en mag zich een jaar lang hét gezicht noemen van F&B Nederland!

Vanaf november kon er weer volop gestemd worden op professionals uit dit vakgebied. Maar al snel werd tijdens de bekendmaking van de drie finalisten, door voorzitter René Giel tijdens de Horecava, duidelijk dat de achterban van Imre Swaanswijk, (F&B Manager van Park Hotel Amsterdam), Elise Nouwens, (F&B Manager van Sofitel Legend The Grand Amsterdam) en Maurice van Rossum (Operations Manager van The Attention Group) hen massaal koos als finalisten.

Finale in stijl

Vrijdag 20 januari was het voor de drie finalisten dan eindelijk zo ver. Ze kregen alle drie de kans om zich te presenteren voor de vakjury in Koninklijk Theater Carré. De Jury, bestaande uit Maarten Wessels (Wessels Trainingen), Tjeerd den Boer (Business Impact Training), Kim van Velzen (Kimspiration), Frank Lindner (Food Inspiration) en Eric Andersen (F&B Professional ’16) constateerde dat alle drie de finalisten binnen hun vakgebied volop bezig zijn met de ‘nieuwe generatie’ binnen hun bedrijf. En dat kan eigenlijk ook niet anders, aangezien opvallend is dat zij alle drie behoren tot de managers van deze nieuwe generatie.

Onderscheidend

Na een drietal vernieuwende en energieke presentaties was de jury het er na intensief juryberaad over eens. Alle drie een heel ‘eigen karakter’ en open en eerlijk ten overstaan van de jury. Echter maakte één F&B Professional het onderscheid ten opzichte van de andere twee finalisten. De jury: “Maurice streeft ernaar om niet alleen de optimale beleving neer te zetten voor zijn gasten, hij maakt het persoonlijk. Hij maakte indruk met zijn concept, waarin hij voor zijn gasten elke keer een concept op maat weet te maken. Met zijn ‘profile dishes’, gerechten die passen bij iemands persoonlijkheid, verrast hij zijn gasten en maakt hij F&B relevant en passend. Met zijn tomeloze energie weet Maurice daarnaast anderen te enthousiasmeren en te blijven vernieuwen.”

Over Maurice

Maurice stuurt het Muntgebouw in Utrecht en de Mariënhof in Amersfoort operationeel aan. Deze locaties worden door de gasten met een 9,6 gewaardeerd. De explosieve groei van de locaties vergt veel aanpassingsvermogen van Maurice en zijn team. Hij weet als geen ander van een gebrek – zoals geen professionele keuken in het Muntgebouw - juist zijn kracht te maken en de centrale keuken in Amersfoort optimaal te laten renderen in kwaliteit en kwantiteit. Daarnaast heeft Maurice aan de wieg gestaan van twee opvallende concepten die dit jaar succesvol zijn gelanceerd. Wijnbar Zuster Margaux in Amersfoort en het banqueting concept ‘Alles uit de kast’ in Utrecht.

AF&BM

De AF&BM is hét netwerk om je in het kader van Food & Beverage Management verder te ontwikkelen. Deze vereniging heeft ruim 100 leden, 20 partners en diverse netwerkpartners. Jaarlijks organiseert zij vijf themabijeenkomsten met netwerkborrels, een social event, een partnerdag en het jaargala met de verkiezing van de F&B Professional of the Year.

Wil je meer informatie? Kijk dan op afbm.nl of mail naar info@afbm.nl

Foto: Cynthia van Dijke Fotografie

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Longread
Interview Boutique Hotel Straelman: "Ik doe alles zelf"

Goh, als dat ook bij de hotelgasten zo gaat, dan kom je hier als gast werkelijk in een gespreid bedje terecht. De allereerste ervaring bij Boutique Hotel Straelman in Nijmegen is er namelijk direct één om niet gauw te vergeten. De deur wordt er eigenhandig geopend door Tanja Seegers, d...

Hotel Achtergronden
Hotel Karsten in Norg heeft nieuwe exploitant

Hotel Karsten in Norg maakt een doorstart. Het is allemaal heel snel gegaan volgens curator Paulien Antons tegenover RTN Noord. Vorige week meldden we nog dat het hotel failliet ging, maar nu is bekend dat er overeenstemming is bereikt met de nieuwe exploitant, Daan Veen. Nieuwe exploitant Vee...

Achtergronden Den Haag
De Pier in 2018 zeer in trek als evenementen- en congreslocatie

De Pier in Scheveningen was in 2018 zeer in trek als evenementen- en congreslocatie. Ten opzichte van 2017 is het aantal evenementen dat op De Pier werd georganiseerd verdrievoudigd. Zo organiseerde het internationale bedrijf Directions EMEA een feest met Pier Proeverij voor 2500 Microsoft partners ...

Interview KHN Longread
Interview nieuwe directeur KHN: ''Meer zichtbaarheid in politiek Den Haag''

Afschaffing van de pariteitsclausules, minder macht voor de OTA’s, een eerlijk speelveld creëren en de problemen op de arbeidsmarkt aanpakken. Dirk Beljaarts is per 1 februari de nieuwe algemeen directeur van de Koninklijke Horeca Nederland (KHN) en is ambitieus. “Met bijna 450.000 ...

Events
Het Global Restaurant Investment Forum in februari in Amsterdam

Het Global Restaurant Investment Forum 2019 (GRIF), de jaarlijkse ontmoetingsplaats voor internationale restaurantinvesteerders - georganiseerd door Bench Events - werkt voor de zesde editie samen met NH Hotel Group. GRIF vindt voor het eerst plaats in Amsterdam. Waar gaat het over? GRIF, dat ...

Awards Achtergronden
Pullman Eindhoven Cocagne Beste Vergaderlocatie 2018

Pullman Eindhoven Cocagne heeft op 21 januari 2019 tijdens de twaalfde editie van de Meetings Awards de titel Beste Vergaderlocatie 2018 en Beste Vergaderlocatie Regio Zuid 2018 gewonnen. Vakgenoten en gasten konden stemmen om de winnaar van de regionale en nationale rankings te bepalen. Om mee te m...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: