Nieuwe investeerders voor Holiday Inn Leiden

20 april 2017 | Roy Spijker

Chinese investeerders hebben het grootste hotel in Leiden overgenomen. Het is de eerste investering van deze groep in Nederland. Holei Holding verkocht het 200-kamers tellende hotel samen met het naastgelegen ECC (Event & Convention Center Leiden).

De deuren van Holiday Inn Leiden werden officieel in 1968 geopend, als eerste Holiday Inn hotel op het Europese continent. Sindsdien heeft het hotel zich continue ontwikkeld en al vele renovaties ondergaan. Hierdoor is Holiday Inn Leiden uitgegroeid tot het succesvolste viersterren hotel- en congrescentrum in de regio. Holiday Inn Leiden bestaat uit 200 kamers, 14 vergaderzalen, een groot Event & Convention Center (ECC), restaurant, bar, lounge, fitness center en verschillende recreatieve faciliteiten met onder andere zwembad, sauna en Jungle club voor de kinderen.

"Deze overname door Chinese investeerders is een belangrijke stap voor de Nederlandse hotelmarkt. Het bevestigt dat de hoge kwaliteit van onze hotels niet onopgemerkt blijft voor buitenlandse investeerders", aldus Max Worms, General Manager Holiday Inn Leiden en ECC Leiden. "Holiday Inn Leiden is en blijft als zelfstandig franchise hotel verbonden aan de grootste hotelketen ter wereld, Intercontinental Hotels Group (IHG). Onze gasten zullen wij onveranderd een warm welkom heten en laten genieten van ons hoge service niveau".

Intercontinental Hotels Group bestaat uit meer dan 5000 hotels in 100 landen. De hotels zijn in eigendom van, al dan niet met een management contract, of hebben een franchise overeenkomst met IHG.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Accor
Halfjaarcijfers Accor: 1,5 miljard verlies en 1000 banen weg

Accor draaide over het eerste halfjaar van 2020 een verlies van 1,5 miljard euro. Daarnaast vreest het Franse concern afscheid te moeten nemen van 1000 banen. Bij Accor werken ongeveer 18.000 mensen. De coronapandemie hakt er flink in bij het Franse bedrijf, waar hotelketens Novotel, Mercure en Ibis...

KHN
KHN reageert op maatregelen: "Te veel nadruk op horeca"

De Koninklijke Horeca Nederland begrijpt dat, als het aantal besmettingen toeneemt, de overheid maatregelen moet nemen om die groei een halt toe te roepen. Echter verbaast het de brancheorganisatie dat de horeca telkens het boetekleed aan moet trekken. Op de website reageert KHN op de genomen maatre...

Coronacrisis
Download: corona checklist

Horecagasten worden vanaf 10 augustus dringend verzocht hun contactgegevens achter te laten om bron- en contactonderzoek makkelijker te maken bij een eventuele uitbraak. Download hier de checklist om uit te printen. Horecaondernemers zijn verplicht contactgegevens aan hun gasten te vragen, gasten zi...

Column David Bakker
Column: Het onzichtbare leed

Er zijn weinig hoteliers die geen mening over Booking.com hebben. Aan het begin van deze coronacrisis verweet menig hotelier dat de boekingsgigant zich niet als partner van de hotellerie opstelde. Alle boekingen konden kosteloos worden geannuleerd, de hotels bleven leeg en van enige correspondentie ...

Achtergronden
Zo kom je de hitte in de horeca door

Op sommige plekken in Nederland zal het kwik deze week oplopen tot een kleine 36 graden. Horecaondernemers nemen massaal maatregelen om de week zo koel mogelijk door te komen. Met deze acht tips helpen we je een beetje op weg. 1. Cliché, maar misschien wel de belangrijkste: zorg dat j...

Coronacrisis
Kabinet trekt teugels aan in strijd tegen corona

Horecazaken moeten vanaf maandag 10 augustus de namen en contactgegevens van gasten registreren. Dat maakte premier Rutte zojuist bekend tijdens zijn persconferentie. Het coronavirus is bezig aan een opmars. Om die opmars tegen te gaan is contact- en brononderzoek noodzakelijk, zo stelt de premier. ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: