Sterrenchef Wim Severein maakt brigade restaurant The Millèn bekend

24 mei 2018 | Thijs Jacobs

Chef-kok Wim Severein, bekend van voormalig sterrenrestaurant Wereldmuseum, opent medio juli zijn eigen high-end restaurant The Millèn op de eerste etage van het Rotterdam Marriott Hotel. Het team van The Millèn, in de iconische Millenniumtoren, bestaat uit een aantal oude bekenden van Severein.

Jong en dynamisch team

Een eigen restaurant is voor Wim Severein een droom die uitkomt. Hij gaat in restaurant The Millèn op hetzelfde niveau verder als in het Wereldmuseum, en de toekomst zal uitwijzen waar dit toe leidt. Een deel van het ‘oude’ Wereldmuseum-team zal de chef-kok straks opnieuw versterken. Zoals sous-chef Raoul Waardenburg, winnaar Rotterdams Kooktalent 2016 en een goede bekende van Severein. ‘Raoul is jong, creatief en enorm leergierig’, legt Severein uit. ‘Daarnaast heeft hij op culinair gebied dezelfde ideeën als ik en vertrouw ik Raoul volledig op zijn kennis en kunde.’ Ook maitre Rick de Bruijn en sommelier Wendy Elsink komen uit het voormalig restaurant van het Wereldmuseum. Severein: ‘Ik ga in The Millèn werken met een jong en dynamisch team van mensen die ik goed ken en waar ik blindelings op kan vertrouwen. Mijn team is gastgericht, kan goed naar onze gasten luisteren en hen uitstekend adviseren.’

Verfijnde smaken zonder poespas

In de keuken van The Millèn zal Severein doen wat hij al jarenlang doet: puur, eerlijk en herkenbaar koken, zonder al te veel poespas. Geen overbodige opsmuk, maar gerechten bereid met ingrediënten van het seizoen wat iedere maand een nieuwe menukaart oplevert. Daarnaast staat een uitgebalanceerde wijn-spijscombinatie hoog in het vaandel, want goede wijn kan een gerecht maken of breken. Om de gerechten een constante, hoogwaardige kwaliteit te geven werkt Severein samen met vertrouwde leveranciers zoals onder anderen vishandel G&B uit het Zeeuwse Yerseke, de Rotterdamse poelier Treuren en groente- en fruitspecialist Rungis. Ook staat straks het overheerlijke Brood van Menno op tafel.

Rotterdam Marriott Hotel

The Millèn wordt een zelfstandig restaurant op de eerste etage van het Rotterdam Marriott Hotel, pal tegenover het Centraal Station. Het 228 kamers tellende hotel werd in 2000 geopend in de Millenniumtoren. Recentelijk kregen de gastenkamers, de lobby en de Club Lounge een moderne make-over in een elegante, mondiale stijl. Bart van de Brug, General Manager Rotterdam Marriott Hotel: “De opening van The Millèn is de laatste stap in de restyling van ons hotel. Ik heb veel vertrouwen in Wim Severein als partner en heb vanaf het onze eerste gesprekken een goed gevoel over deze samenwerking.”

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Overig nieuws

Columns Ewout Hoogendoorn
Column Ewout Hoogendoorn: Dutch Hotel City Index

De hotelmarkt als geheel laat cijfers zien die we nog niet eerder hebben gezien. Bezettingsgraden en kamerprijzen komen inmiddels boven de getallen van het jubeljaar 2007 uit. Het perspectief voor het komende jaar is bijzonder positief, dus dat belooft wat! Waar moet je als investeerder met je geld ...

Achtergronden Tech
Met een marketingbril naar Nederlandse hoteliers kijken, dat is schrikken!

Als online retailbankier kwam ik jaren geleden in aanraking met hoteliers, in de online managementrol bij Fletcher. Het voelde vertrouwd, alleen zijn klanten opeens gasten en is bestellen boeken. Binnen Fletcher vond men zichzelf, en werkte men eigenlijk als, een retailbedrijf. Dus was marketing een...

Hotelketens Interview Longread
Interview Harry en Jennifer Westers, WestCord Hotels: "Wij spelen onze eigen wedstrijd"

Naamsbekendheid is meestal te danken aan opzienbarend nieuws. De naam Harry Westers doet bij menigeen binnen de hotellerie een belletje rinkelen. Nou ja, ‘belletje’; zeg gerust een scheepsbel. Hij heeft immers de SS Rotterdam weer op koers gekregen. En we kennen hem ook nog van Golden Tu...

Achtergronden
Rotterdam heeft hotels nodig

In het jaar 2017 steeg het aantal overnachtingen in Rotterdam met maar liefst 9 procent tot 1,8 miljoen overnachtingen. De groei zette in 2018 flink door; maar liefst 27,6 procent over het eerste kwartaal, meldt Colliers International. Het aantal Nederlandse toeristen in de havenstad stijgt de a...

Events
Training e-mailmarketing

Een goed opgezetten e-mailcampagne zorgt voor meer directe boekingen. De HM Academy heeft de kennis in huis om u als hotelier verder te helpen met een goed opgezette e-mailmarketingcampagne. Op 24 september aanstaande organiseert de HM Academy de training e-mailmarketing in de Utrechtse trainingsloc...

Internationaal
Chinees bedrijf HNA verkoopt Radisson

Het Chinese HNA Group heeft niet langer de ambities om de grootste hotelspeler ter wereld te worden. Dat werd duidelijk na de verkoop van Radisson hotelgroup afgelopen week, zo lezen we op de website van het FD. Eerder dit jaar verkocht het Chinese bedrijf ook al zijn belang in Hilton Internation...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: