Je hebt gezocht op: hotelsterren

Column Sander Allegro: Stralende sterren
9 april 2024Nieuws

Column Sander Allegro: Stralende sterren

“Beroof gasten niet, benader ze niet op straat en neem geen prostituees, pooiers, dieven of overvallers in huis”, zo stond het geschreven...

Zevende keer Golden Zoover Award en 4-sterren Superior-predikaat voor Het Ros van Twente
23 januari 2024Nieuws

Zevende keer Golden Zoover Award en 4-sterren Superior-predikaat voor Het Ros van Twente

Hotel-Restaurant Het Ros van Twente heeft voor de zevende keer op rij een Golden Award ontvangen bij de Zoover Awards. De waardering van de gasten was...

“Wij beseffen ook niet altijd hoe uniek dit hotel is”
29 november 2023Nieuws

“Wij beseffen ook niet altijd hoe uniek dit hotel is”

Oranje is geen gebruikelijke huiskleur voor een hotel, maar bij Hotel Papendal is er vrijwel geen ontkomen aan. Dat is niet zonder reden, aangezien he...

Normering hotelsterren gaat mee met ontwikkelingen: “Juiste vrijheden bij juiste onderwerpen”
28 november 2023Nieuws

Normering hotelsterren gaat mee met ontwikkelingen: “Juiste vrijheden bij juiste onderwerpen”

Iedere vijf jaar wordt de normering van de hotelsterren aangepast en in 2025 is dat opnieuw het geval. In de nieuwe classificatie is meer aandacht voo...

Dit leest u in de Hotel & Innovatie-special van Hospitality Management
17 november 2023Nieuws

Dit leest u in de Hotel & Innovatie-special van Hospitality Management

Deze maand valt bij iedere hotelier weer de gloednieuwe Hotel & Innovatie-special van Hospitality Management op de deurmat. Met deze keer op de co...

Achtste editie HotelSummit zeer geslaagd
7 november 2023Nieuws

Achtste editie HotelSummit zeer geslaagd

HotelSummit op 30 oktober 2023 was een inspirerende dag gewijd aan ‘de toekomst van de hotellerie’. Boeiende sprekers als Thijs Launspach,...

Gabriella Esselbrugge over de maakbaarheid van toerisme
17 maart 2023Nieuws

Gabriella Esselbrugge over de maakbaarheid van toerisme

Hotelier Gabriella Esselbrugge zette eigenhandig Giethoorn op de internationale toeristische kaart. In haar Hotel De Dames Van De Jonge ontvangt ze to...

Video: Hotelier Gabriella Esselbrugge over de toegevoegde waarde van Hotelsterren
15 september 2022Nieuws

Video: Hotelier Gabriella Esselbrugge over de toegevoegde waarde van Hotelsterren

In deze mini-documentaire van Hospitality Management - hét vakblad voor de hotellerie vertelt Gabriella Esselbrugge, eigenaar van Hotel De Dame...

Golden Tulip Hotel Central krijgt 4 sterren en bonusclassificatie 'Superior'
1 december 2021Nieuws

Golden Tulip Hotel Central krijgt 4 sterren en bonusclassificatie 'Superior'

Golden Tulip Hotel Central in ’s-Hertogenbosch krijgt niet alleen opnieuw vier sterren toegekend van de Hotelsterren organisatie, maar ook de bo...

Hotelier Gijs Hendrikx: ''Mijn barman kan zelf het onderhoud doen''
19 oktober 2021Nieuws

Hotelier Gijs Hendrikx: ''Mijn barman kan zelf het onderhoud doen''

Gijs Hendrikx - eigenaar van Theaterhotel Venlo en hotel Mr. Jigs - en Herwig Hendriks - sales manager projecten bij Häfele - hebben niet alleen...

Verslag HotelTech 2019: live-interviews, colleges en keynotes
20 november 2019Nieuws

Verslag HotelTech 2019: live-interviews, colleges en keynotes

16.30 Annemarie van Gaal: succesvol ondernemen Annemarie van Gaal sluit HotelTech inhoudelijk af. De succesvolle ondernemer ziet een tweedeling...

Dit is wat je wil weten over de sterrenclassificatie, deel 1
17 mei 2019Nieuws

Dit is wat je wil weten over de sterrenclassificatie, deel 1

In het verleden hoefde het niet zo te zijn dat je in een viersterrenhotel in Duitsland hetzelfde kon verwachten als in een viersterrenhotel in Ne...

Hotelsterren, waar staan ze eigenlijk voor?
12 februari 2019Nieuws

Hotelsterren, waar staan ze eigenlijk voor?

Heb je je altijd al afgevraagd waar de hotelsterren precies voor staan? Wat kan je als gast verwachten in een driesterrenhotel, en wanneer ontvangt ee...

Interview Gabriella Esselbrugge, eigenaresse viersterrenhotel de Dames van de Jonge, Giethoorn
8 januari 2019Nieuws

Interview Gabriella Esselbrugge, eigenaresse viersterrenhotel de Dames van de Jonge, Giethoorn

De wereld om ons heen verandert razendsnel. Zo ook in de hotelbranche. Hoe speel je als hotelier in op deze veranderingen? We spreken Gabrielle Esselb...

Rondetafelgesprek: Maakt een merk een hotel meer waard?
16 november 2018Nieuws

Rondetafelgesprek: Maakt een merk een hotel meer waard?

To brand or not to brand? Dat is de vraag voor veel hoteliers. Investeerders zien graag een herkenbaar merk op de gevel, maar de gast kent soms meer w...

In beeld: Succesvolle editie HotelTech in Bunnik
23 november 2017Nieuws

In beeld: Succesvolle editie HotelTech in Bunnik

Afgelopen maandag vond HotelTech 2017 plaats in het Postillion Hotel in Bunnik. Het aantal bezoekers was hoger dan in 2016 en de aanwezige hoteliers g...

Drie sterren 'Superior' classificatie voor Preston Palace
28 september 2017Nieuws

Drie sterren 'Superior' classificatie voor Preston Palace

Alle normen zijn ruimschoots gehaald. Preston Palace is officieel gecertificeerd door de Europese Hotelclassificatie met drie sterren én de bon...

Column Gabriella Esselbrugge: Ranking the stars
27 september 2017Nieuws

Column Gabriella Esselbrugge: Ranking the stars

Ben je onderweg in de auto na een afspraak, hoor je ineens onbekende sterren op de radio. Radar besteedde afgelopen week op Radio 1 aandacht aan hotel...

Kruisherenhotel Maastricht wint Dutch Hotel Award 2017
23 juni 2017Nieuws

Kruisherenhotel Maastricht wint Dutch Hotel Award 2017

Op donderdag 22 juni is Kruisherenhotel Maastricht uitgeroepen tot winnaar van de Dutch Hotel Award 2017. Tijdens het Hotel Management Diner van Misse...

Interview: Merlet staat al twintig jaar aan de culinaire top
9 juni 2017Nieuws

Interview: Merlet staat al twintig jaar aan de culinaire top

In de kop van Noord-Holland, aan de rand van Schoorlse Duinen, ligt Merlet. Een hotel met restaurant dat al bijna twintig jaar een Michelinster mag dr...

Vijfsterrenclassificatie voor kruisherenhotel Maastricht
1 juni 2017Nieuws

Vijfsterrenclassificatie voor kruisherenhotel Maastricht

Op woensdag 31 mei is het Kruisherenhotel Maastricht geclassificeerd met vijf sterren. Kruisherenhotel is hiermee het eerste hotel in Limburg dat in h...

Hotelsterren: Dit is verwarrend voor de gast
12 januari 2017Nieuws

Hotelsterren: Dit is verwarrend voor de gast

Vandaag maakte BoldData bekend dat 2.860 hotels in Nederland een sterwaardering hebben en dat 77 daarvan een 5-sterrenhotel zijn. Deze gegevens komen...

De nieuwe Europese Hotelclassificatie
19 december 2016Nieuws

De nieuwe Europese Hotelclassificatie

Het jaar 2016 is het overgangsjaar naar de nieuwe Europese Hotelclassificatie. Hotelsterren voert voor Koninklijke Horeca Nederland de officiële...

Eerste 5 sterren hotel in Zeeland en Zuid Nederland
17 november 2016Nieuws

Eerste 5 sterren hotel in Zeeland en Zuid Nederland

Manoir Inter Scaldes heeft een vijfde hotelster in de wacht gesleept. Vorig jaar werd het Zeeuwse hotel, bestaande uit 12 luxe hotelkamers en suites v...

4-sterren Superior status voor The Albus
28 juli 2016Nieuws

4-sterren Superior status voor The Albus

The Albus, een 4-sterren design hotel, aan de Vijzelstraat in Amsterdam, heeft het officiële schild in ontvangst mogen nemen met de titel 4-Sterr...

Hospitality Management 25 jaar: Roberto Payer moest als landarbeider aan de slag
17 juni 2016Nieuws

Hospitality Management 25 jaar: Roberto Payer moest als landarbeider aan de slag

Hospitality Management bestaat 25 jaar. Tijd om terug te blikken op interviews die de aandacht trokken. Dit interview met Roberto Payer dateert uit 20...

De Keizerskroon eerste Nederlandse hotel met 4-Sterren Superior status
4 april 2016Nieuws

De Keizerskroon eerste Nederlandse hotel met 4-Sterren Superior status

Bilderberg Hotel De Keizerskroon in Apeldoorn heeft als eerste hotel in ons land het officiële sterrenschild in ontvangst genomen met de titel 4-St...

Casa 400 is 3-Sterren Superior Hotel
12 februari 2016Nieuws

Casa 400 is 3-Sterren Superior Hotel

Op donderdag 11 februari heeft Hotel Casa 400 het officiële sterrenschild ontvangen met de titel 3-Sterren Superior Hotel. Hiermee is Casa 400 het...

Hotel Okura eerste Vijfsterren Superior Hotel
13 januari 2016Nieuws

Hotel Okura eerste Vijfsterren Superior Hotel

Tijdens het jaarlijkse gala van Koninklijke Horeca Nederland (KHN), dat gisteravond plaatsvond in de RAI, is bekend gemaakt dat Hotel Okura Amsterdam...

Hotelsterren Abu Dhabi gekoppeld aan hotelreputatie
16 december 2013Nieuws

Hotelsterren Abu Dhabi gekoppeld aan hotelreputatie

"Olery":http://www.olery.com heeft een deal getekend met de Abu Dhabi Tourism and Culture Authority om de technologie te leveren voor hun onlangs aang...

Expedia plaatst sterren Hotelstars Union
28 juni 2013Nieuws

Expedia plaatst sterren Hotelstars Union

Boekingswebsite Expedia plaatst op de websites Expedia.com, Venere en Hotels.com de hotelsterren van de Europese classificatie Hotelstars Union. Hoewe...

Hilton Rotterdam krijgt vijf sterren
16 mei 2013Nieuws

Hilton Rotterdam krijgt vijf sterren

Hilton Rotterdam is onlangs bevorderd tot vijfsterrenhotel. De Nederlandse Hotel Classificatie (NHC) beloonde het hotel met deze score. Begin dit jaar...

(H)eerlijk slapen bij Nederlandse hotels
8 november 2012Nieuws

(H)eerlijk slapen bij Nederlandse hotels

Deze week is "Hotelsterren.nl":http://www.hotelsterren.nl live gegaan, een website waar consumenten rechtstreeks bij een hotel kunnen boeken. Op de si...

Hotelsterren.nl geeft eerlijk totaalbeeld
7 november 2012Nieuws

Hotelsterren.nl geeft eerlijk totaalbeeld

Hotelgasten kennen het rode 'classificatieschildje' naast de entree van een hotel; vanaf 1 november kunnen zij op de website "Hotelsterren.nl":http:/...

In de nieuwe Hospitality Management...
30 oktober 2012Nieuws

In de nieuwe Hospitality Management...

Onder meer aandacht voor het uitbesteden van hoteldiensten en -processen; Stadsherberg de Campveerse Toren van de familie Van Cranenburgh in Veere dra...

Hotelsterren-infographic helpt hotelgast
10 augustus 2011Nieuws

Hotelsterren-infographic helpt hotelgast

Het aantal sterren is een van de meest duidelijke standaarden om het niveau van een hotel aan te duiden. Omdat de criteria kunnen verschillen per land...

Waarom zouden we het bedrijfschap Horeca & Catering in stand houden?
28 april 2011Nieuws

Waarom zouden we het bedrijfschap Horeca & Catering in stand houden?

De bed & breakfast markt groeit en professionaliseert zienderogen. Wist u dat er in 1995 ongeveer 500 B&B’s in Nederland waren, en dat e...

Europese hotelclassificatie in de maak
15 december 2009Nieuws

Europese hotelclassificatie in de maak

Maandag 14 december zijn in Praag een zevental afvaardigingen van Europese branche-organisaties voor de hotellerie en horeca bijeengekomen. Men sprak...

Hof van Holland; de kracht van het verleden
20 april 2009Nieuws

Hof van Holland; de kracht van het verleden

In Noordwijk wordt gebouwd aan de modernste en duurste ruimtetelescoop ter wereld. Straks kunnen we, met dat futuristische instrument, nog beter in he...

Hotel 't Anker / Gasterij Mierle  Dicht bij huis blijven
20 juni 2007Nieuws

Hotel 't Anker / Gasterij Mierle Dicht bij huis blijven

Heel anders dan verwacht: het gebouw (modern), het dorp (niet plattelandachtig) en de weg ernaartoe (druk). Het 'lo' in Mierlo betekent natuur...