Boeien en binden

17 september 2014 |
Boeien en binden<

Als columnist moet ik ervoor zorgen dat u elke keer weer met plezier mijn column leest, net zo als u uw gasten moet boeien en binden. De triggers
vinden die zorgen dat uw gasten een heel prettig verblijf in uw hotel hebben en als het even kan dat ze er ook voor terugkomen. Volgens mij betekent dit dat een hotelier een goed besef van de identiteit en het imago van het bedrijf moet hebben. Het is essentieel om vanuit dit besef te gaan kijken naar wat de beoogde gasten boeit en bindt.

Zo hebben de Peninsula Hotels recent ‘The Peninsula Academy’ ontworpen om hun gasten een unieke verzameling van op maat gemaakte programma’s aan te bieden. Volwassenen kunnen glaslichten maken of in een echte Geisha worden getransformeerd en kinderen kunnen een Pokémon-spel spelen en origami leren vouwen in het Peninsula Tokyo. In het Peninsula New York kunnen gasten bijvoorbeeld buiten openingsuren met een gids het MOMA (Museum of Modern Art) bezoeken. Zo’n programma kunt u alleen samenstellen als u het profiel van uw gasten kent. Praten met uw gasten, kijken wat ze zelf gaan doen in de omgeving en kijken met welke partijen u gasten een unieke ervaring kunt aanbieden.

Bij het NH hotel Amsterdam Galaxy op de Distelkade bieden ze hun gasten tijdens cursussen en vergaderingen een zelfbedieningsbuffet van snoepjes bij de koffie en verse muntthee. Toch weer net zo anders dat een medewerker van mij er een foto van maakte en de medecursisten BHV vol overgave aan de rest van de ochtend begonnen. Ik denk dat de cursisten, de herhalingscursus ook daar willen volgen!

Het hippe AMCE hotel in Chicago kent zijn gasten ook goed! Zij boden in april als eerste hotel hun gasten de mogelijkheid om gratis een Google Glass te gebruiken. Via de receptie is de bril een paar uur te reserveren voor bijvoorbeeld een wandeling door Chicago. Daar heb ik dus niets mee, maar ik ken een hoop jongeren die er graag voor bij het hotel zouden gaan slapen!

Kortom, vanuit het besef van uw identiteit en door uw gasten te kennen, kunt u uw gasten op een originele manier in de watten leggen! Maar ook een hotelier moet tijd maken om zich regelmatig te laten inspireren. Dit kan eenvoudig en zonder kosten via het internet, bovenstaande voorbeelden komen van de vernieuwde website horecatrends.com. Waar wij de horecaondernemer inspireren met voorbeelden die boeien en binden.

Hans van Spronsen, Van Spronsen & Partners horeca-advies

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Internationaal
CBS: passagiers nationale luchthavens 98% gedaald in april

In april 2020 reisden bijna 134 duizend passagiers van en naar de vijf nationale luchthavens, 98 procent minder dan in april 2019. Het vrachtvervoer daalde in deze periode met 25 procent tot 103 duizend ton aan vervoerd gewicht. Dit meldt het CBS op basis van de nieuwste cijfers. Vanwege he...

Aannames, plannen en werkelijke reacties. Hoe we onze weg zoeken in de Covid-19 pandemie.

Sinds maart is Hotelschool The Hague een groot aantal onderzoeken gestart naar de Covid-crisis. Op welke termijn is een herstart van het toerisme te verwachten? Gaan we terug naar vroeger of zullen toeristen op dezelfde manier willen reizen? Gaan gasten hotels en andere accommodatie meer op criteria...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
"Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Opening Coronacrisis
Liveblog 2: Yessss! Wij gaan weer open!!

Niet alleen in Utrecht hoorde je een zucht van verlichting. Maar ook in en op andere plaatsen in Nederland slaakte de horeca een vreugdekreet(je). We mogen weer. We zijn er klaar voor en nu maar hopen dat de gasten komen. Want ook onder horecaondernemers is er de zorg of gasten niet eerst even de ka...

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: 1,5 meter-economie in de horeca

Maandag 1 juni, tweede pinksterdag 2020, stroomde de terassen in Nederland weer vol. Na een verplichte sluiting van tien weken, slaakte de horeca een zucht van verlichting. 'We mogen weer', was de tendens in een zonovergoten Nederland. Blij ondernemers verwelkomden hun gasten met een bre...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: