Boeien en binden

17 september 2014 |
Boeien en binden<

Als columnist moet ik ervoor zorgen dat u elke keer weer met plezier mijn column leest, net zo als u uw gasten moet boeien en binden. De triggers
vinden die zorgen dat uw gasten een heel prettig verblijf in uw hotel hebben en als het even kan dat ze er ook voor terugkomen. Volgens mij betekent dit dat een hotelier een goed besef van de identiteit en het imago van het bedrijf moet hebben. Het is essentieel om vanuit dit besef te gaan kijken naar wat de beoogde gasten boeit en bindt.

Zo hebben de Peninsula Hotels recent ‘The Peninsula Academy’ ontworpen om hun gasten een unieke verzameling van op maat gemaakte programma’s aan te bieden. Volwassenen kunnen glaslichten maken of in een echte Geisha worden getransformeerd en kinderen kunnen een Pokémon-spel spelen en origami leren vouwen in het Peninsula Tokyo. In het Peninsula New York kunnen gasten bijvoorbeeld buiten openingsuren met een gids het MOMA (Museum of Modern Art) bezoeken. Zo’n programma kunt u alleen samenstellen als u het profiel van uw gasten kent. Praten met uw gasten, kijken wat ze zelf gaan doen in de omgeving en kijken met welke partijen u gasten een unieke ervaring kunt aanbieden.

Bij het NH hotel Amsterdam Galaxy op de Distelkade bieden ze hun gasten tijdens cursussen en vergaderingen een zelfbedieningsbuffet van snoepjes bij de koffie en verse muntthee. Toch weer net zo anders dat een medewerker van mij er een foto van maakte en de medecursisten BHV vol overgave aan de rest van de ochtend begonnen. Ik denk dat de cursisten, de herhalingscursus ook daar willen volgen!

Het hippe AMCE hotel in Chicago kent zijn gasten ook goed! Zij boden in april als eerste hotel hun gasten de mogelijkheid om gratis een Google Glass te gebruiken. Via de receptie is de bril een paar uur te reserveren voor bijvoorbeeld een wandeling door Chicago. Daar heb ik dus niets mee, maar ik ken een hoop jongeren die er graag voor bij het hotel zouden gaan slapen!

Kortom, vanuit het besef van uw identiteit en door uw gasten te kennen, kunt u uw gasten op een originele manier in de watten leggen! Maar ook een hotelier moet tijd maken om zich regelmatig te laten inspireren. Dit kan eenvoudig en zonder kosten via het internet, bovenstaande voorbeelden komen van de vernieuwde website horecatrends.com. Waar wij de horecaondernemer inspireren met voorbeelden die boeien en binden.

Hans van Spronsen, Van Spronsen & Partners horeca-advies

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Hoteltech
Annemarie van Gaal: "Ook de hotellerie kan nieuwe verdienmodellen aanboren"

Toen Wayne Gretzki, de wereldberoemde Canadese ijshockeyer, gevraagd werd naar de reden van zijn succes, antwoordde hij: “Ik skate naar waar de puck heen gaat en niet naar waar hij vandaan komt.” En zo is het. Veel ondernemers en managers borduren nog steeds voort op het verleden, op ...

Events Hoteltech
Programma HotelTech: Annemarie van Gaal, Jeroen Smit en nog veel meer

Het programma van HotelTech 2019, dat op 18 november plaatsvindt in Bunnik, is definitief. De namen zijn bekend en hierbij lichten we een tipje van de welbekende sluier op. DAGVOORZITTER Jeroen Smit Jeroen Smit is onderzoeksjournalist en auteur van de boeken 'Het drama Ahold' en &#...

Fletcher Opening Hotelketens
Honderdste hotel voor Fletcher

Met de bouw van een volledig nieuw hotel in het Zeeuwse Burgh Haamstede, zet Fletcher Hotels de teller op 100 hotels in Nederland. Dit is in Nederland uitzonderlijk, nog niet eerder is er een hotelketen geweest met zoveel ‘unieke’ hotels onder dezelfde vlag en volledig in eigendom. Voor ...

Hotelketens
Eden Hotels omarmt Dutch Cuisine

Eden Hotels gaat als eerste hotelketen van Nederland het ontbijt verduurzamen op basis van de uitgangspunten van Dutch Cuisine. Vanochtend tekende Eden Hotels directeur Léon Dijkstra in Hotel Babylon in Den Haag de overeenkomst met Dutch Cuisine. Dit is het eerste hotel van Eden Hotels wa...

Awards Mensen
Leonardo Royal Hotel Amsterdam ontvangt  700e Green Key certificaat van Nederland

Het onlangs geopende Leonardo Royal Hotel in Amsterdam heeft vandaag het 700e Green Key certificaat uitgereikt gekregen. Het hotel in Amsterdam heeft met hun inspanningen op het gebied van duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen het hoogst haalbare niveau weten te behalen, namelijk ni...

Awards Internationaal
Het Schgaguler Hotelwint de Hotel Property Award 2019

De 'Hotel Property Award 2019' ging dit jaar naar het Schgaguler Hotel in Castelrotto/Kastelruth, Zuid-Tirol. De prijs werd uitgereikt op de hotelforum-gala-avond op 9 oktober. Andreas Martin, directeur van hotelforum management GmbH, zei: "Aan de ene kant onderscheidt de prijswinnaar v...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: