Column Hans van Spronsen: ''U heeft geen komende herinneringen''

14 november 2018 | Hans van Spronsen

Ik was al zo’n vier dagen op vakantie toen ik op mijn telefoon de opmerking las: ‘u heeft geen komende herinneringen’. Wat mij betreft waren er twee opties, ik heb opeens zwaar alzheimer óf ik ben zonder dat ik het in de gaten had doodgegaan. Want wat betreft komende herinneringen kon mijn telefoon er namelijk niet verder naast zitten! Alhoewel ik me realiseer dat de opmerking op mijn iPhone alleen maar aangaf dat mijn agenda heerlijk leeg was, was ik blij dat ik een periode voor de boeg had waarin weer veel herinneringen gecreëerd zouden worden.

Waar kun je nu beter terecht voor schitterende herinneringen dan in de hotellerie? Dat is toch uiteindelijk wat u uw gasten aanbiedt: prachtige herinneringen aan een verblijf in uw bedrijf.  Gelukkig was ik recent in een hotel dat mij altijd zal bijblijven. Alles, maar dan ook werkelijk alles klopte binnen het luxesegment waarbinnen dit hotel acteert. Van de ontvangst tot de föhn, van het bedlinnen tot aan de faciliteiten, van het afscheid tot het ontbijt... Alles zoals het volgens mij zou moeten zijn.

 

Compromisloos het gewoon goed doen, eigenlijk een eenvoudige formule. Personeel dat onderling en met hun gasten plezier maakt met maar één doel voor ogen: hun gasten een geweldig verblijf bezorgen. Los van het segment waarin uw bedrijf acteert moet dat het doel zijn. Dat kan op elk niveau als het bedrijf bereid is ‘alles gewoon goed doen’ centraal te stellen in het dagelijks handelen, waarbij er geen excuses worden geaccepteerd. Dan wordt iedereen ambassadeur van uw bedrijf, vertelt over uw bedrijf op verjaardagen, geeft positieve reviews en komt graag weer terug. Dat is wat een bedrijf moet nastreven, elke dag opnieuw. Van gast naar ambassadeur. Dat moet de primaire doelstelling van elk managementteam zijn, zij moeten  dan ook alle voorwaarden creëren om dit te verwezenlijken. Iedereen die in de horeca werkt, moet zich realiseren dat je werkt in een branche waarmee je onvergetelijke herinneringen kunt creëren voor je gasten. Stel als managementteam een mooie ‘guest-journey’ op en zorg dat dit tot op detailniveau werkt! Kortom, zorg dat uw gasten allemaal heel veel ‘komende herinneringen’ vergaren.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Agnes Raggers F&B Professional of the Year 2020

Tijdens het AF&BM-jaargala in Hotel Okura Amsterdam heeft Agnes Raggers, F&B Manager van Mooirivier Hotel & Congres in Dalfsen, de F&B Professional of the Year Award 2020 uitgereikt gekregen. De finalestrijd ging dit jaar tussen Agnes Raggers, Bart Vanderstukken (Kruisherenhotel M...

Interview Longread
Leo Hollman: ''Al die nieuwe hotelkamers zijn funest voor de bezettingsgraad''

Grand Hotel Karel V is het meest iconische hotel van Utrecht, alhoewel pas in 1992 werd begonnen aan de grondige renovatie van het Rijksmonument dat daarvoor nog een in verval geraakt - en gekraakt - complex was. Hoe anders is het nu: alle 121 kamers worden dadelijk grondig gerenoveerd en qua statuu...

Personalia
Eric van der Heijden nieuwe General Manager resort Hof van Saksen

Bij resort Hof van Saksen in Drenthe, onderdeel van Landal GreenParks, is Eric van der Heijden benoemd tot General Manager. Hij volgt Roland Rozenbroek op, die zich per 1 mei a.s. gaat richten op hospitality-ondersteuning van nieuwe projecten en op uitbreiding van Hof van Saksen. Eric van der Hei...

Hotelbouwplannen
Nieuwbouw van hotel met 349 kamers in Hoofddorp

Voor een locatie op bedrijventerrein De President te Hoofddorp is door Trae Architect een duurzaam hotel ontworpen. Naast 349 kamers van wisselende grootte omvat het complex onder andere een receptie met lobby, ontbijtzaal, restaurant, bar, keukens, vergaderruimten, fitnessruimte en amusementsruimte...

Bezorgen Achtergronden
Open brief TheFork naar aanleiding van ophef uitzending Rambam

Naar aanleiding van de Rambam-uitzending van januari wil TheFork reageren op beschuldigingen die tijdens de uitzending werden geuit. Hierbij delen we deze brief van TheFork, waarin ook de werkwijze van KHN richting de media wordt bekritiseerd. Om een gedetailleerd en volledig beeld te kunnen sch...

Food Advertorial
Food Waste Challenge: Best Practice

Nederlandse restaurants en hotels kunnen gezamenlijk jaarlijks 61 miljoen kilo voedselverspilling vermijden en daarmee 582 miljoen euro besparen. Dit is maandag 13 januari bekend gemaakt tijdens de slotdag van de Food Waste Challenge op de Horecava. De Food Waste Challenge is een door Rabobank georg...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: