Column Hans van Spronsen: ''U heeft geen komende herinneringen''

14 november 2018 | Hans van Spronsen

Ik was al zo’n vier dagen op vakantie toen ik op mijn telefoon de opmerking las: ‘u heeft geen komende herinneringen’. Wat mij betreft waren er twee opties, ik heb opeens zwaar alzheimer óf ik ben zonder dat ik het in de gaten had doodgegaan. Want wat betreft komende herinneringen kon mijn telefoon er namelijk niet verder naast zitten! Alhoewel ik me realiseer dat de opmerking op mijn iPhone alleen maar aangaf dat mijn agenda heerlijk leeg was, was ik blij dat ik een periode voor de boeg had waarin weer veel herinneringen gecreëerd zouden worden.

Waar kun je nu beter terecht voor schitterende herinneringen dan in de hotellerie? Dat is toch uiteindelijk wat u uw gasten aanbiedt: prachtige herinneringen aan een verblijf in uw bedrijf.  Gelukkig was ik recent in een hotel dat mij altijd zal bijblijven. Alles, maar dan ook werkelijk alles klopte binnen het luxesegment waarbinnen dit hotel acteert. Van de ontvangst tot de föhn, van het bedlinnen tot aan de faciliteiten, van het afscheid tot het ontbijt... Alles zoals het volgens mij zou moeten zijn.

 

Compromisloos het gewoon goed doen, eigenlijk een eenvoudige formule. Personeel dat onderling en met hun gasten plezier maakt met maar één doel voor ogen: hun gasten een geweldig verblijf bezorgen. Los van het segment waarin uw bedrijf acteert moet dat het doel zijn. Dat kan op elk niveau als het bedrijf bereid is ‘alles gewoon goed doen’ centraal te stellen in het dagelijks handelen, waarbij er geen excuses worden geaccepteerd. Dan wordt iedereen ambassadeur van uw bedrijf, vertelt over uw bedrijf op verjaardagen, geeft positieve reviews en komt graag weer terug. Dat is wat een bedrijf moet nastreven, elke dag opnieuw. Van gast naar ambassadeur. Dat moet de primaire doelstelling van elk managementteam zijn, zij moeten  dan ook alle voorwaarden creëren om dit te verwezenlijken. Iedereen die in de horeca werkt, moet zich realiseren dat je werkt in een branche waarmee je onvergetelijke herinneringen kunt creëren voor je gasten. Stel als managementteam een mooie ‘guest-journey’ op en zorg dat dit tot op detailniveau werkt! Kortom, zorg dat uw gasten allemaal heel veel ‘komende herinneringen’ vergaren.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Achtergronden
Welke beoordelingen ontvangen hotels en hoe uiten zij zich op social media?

Nog snel een vakantie boeken of dit najaar een weekendje weg in eigen land? Online ondernemersplatform Places.nl zocht voor u uit hoe hotels beoordeeld worden door klanten. En dat niet alleen: hoe presteren deze hotels eigenlijk op social media? Want wat is nou leuker dan foto’s bekijken om al...

Wet- en regelgeving
Alle rookruimtes gesloten in 2022

Het is de bedoeling dat de laatste rookruimtes in Nederland in 2022 sluiten. In (semi)overheids- en openbare gebouwen sluiten de rookruimtes al in 2021. Dat betekent dat er dan geen rookruimtes meer te vinden zijn in de zorg, het onderwijs, bij overheidsgebouwen en in de cultuur- en sportsector. In ...

Economie
FNV Horeca bereikt cao-akkoord horeca met 3% loonsverhoging

FNV Horeca en CNV Vakmensen hebben met werkgeversorganisatie Koninklijke Horeca Nederland een onderhandelingsakkoord bereikt voor een nieuwe cao horeca. Het belangrijkste resultaat is een loonsverhoging van in totaal 3%. Edwin Vlek, bestuurder FNV Horeca, over het behaalde onderhandelingsakkoord:...

Interview Longread
Michael Struck, Ruby Hotels: "Rotterdam staat op ons lijstje"

Ruby Hotels fonkelt aan het firmament van het Duitse hotellandschap en zal binnen niet al te lange tijd wereldwijd bekend zijn. Als we de drukke openingsagenda bekijken, zien we openingen in Londen, Frankfurt, Düsseldorf, Keulen, Helsinki, Zürich en enkele locaties in China op de planning....

Achtergronden Tech
Overname Winner Hotel Software door Mews

Mews, het snelst groeiende SaaS Property Management Systeem (PMS) voor hotels en hostels, heeft de grootste Belgische software-leverancier, Winner Hotel Software, overgenomen. De strategische samenwerking tussen de twee toonaangevende Property Management Systems draagt bij aan de uitbreiding van ...

Achtergronden Internationaal
Deze items worden door hotelgasten het vaakst gestolen uit het hotel

Het stelen van zeep of pennen lijkt voor veel hotelgasten onschuldig, maar sommige zijn zo brutaal dat ze tv's, piano's, matrassen of zelfs opgezette dieren uit het hotel dragen. Wellness Heaven heeft 1.157 hoteliers gevraagd welke items het meest worden gestolen. In het bijzonder zien we ee...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: