Column Hans van Spronsen: ''U heeft geen komende herinneringen''

14 november 2018 | Hans van Spronsen

Ik was al zo’n vier dagen op vakantie toen ik op mijn telefoon de opmerking las: ‘u heeft geen komende herinneringen’. Wat mij betreft waren er twee opties, ik heb opeens zwaar alzheimer óf ik ben zonder dat ik het in de gaten had doodgegaan. Want wat betreft komende herinneringen kon mijn telefoon er namelijk niet verder naast zitten! Alhoewel ik me realiseer dat de opmerking op mijn iPhone alleen maar aangaf dat mijn agenda heerlijk leeg was, was ik blij dat ik een periode voor de boeg had waarin weer veel herinneringen gecreëerd zouden worden.

Waar kun je nu beter terecht voor schitterende herinneringen dan in de hotellerie? Dat is toch uiteindelijk wat u uw gasten aanbiedt: prachtige herinneringen aan een verblijf in uw bedrijf.  Gelukkig was ik recent in een hotel dat mij altijd zal bijblijven. Alles, maar dan ook werkelijk alles klopte binnen het luxesegment waarbinnen dit hotel acteert. Van de ontvangst tot de föhn, van het bedlinnen tot aan de faciliteiten, van het afscheid tot het ontbijt... Alles zoals het volgens mij zou moeten zijn.

 

Compromisloos het gewoon goed doen, eigenlijk een eenvoudige formule. Personeel dat onderling en met hun gasten plezier maakt met maar één doel voor ogen: hun gasten een geweldig verblijf bezorgen. Los van het segment waarin uw bedrijf acteert moet dat het doel zijn. Dat kan op elk niveau als het bedrijf bereid is ‘alles gewoon goed doen’ centraal te stellen in het dagelijks handelen, waarbij er geen excuses worden geaccepteerd. Dan wordt iedereen ambassadeur van uw bedrijf, vertelt over uw bedrijf op verjaardagen, geeft positieve reviews en komt graag weer terug. Dat is wat een bedrijf moet nastreven, elke dag opnieuw. Van gast naar ambassadeur. Dat moet de primaire doelstelling van elk managementteam zijn, zij moeten  dan ook alle voorwaarden creëren om dit te verwezenlijken. Iedereen die in de horeca werkt, moet zich realiseren dat je werkt in een branche waarmee je onvergetelijke herinneringen kunt creëren voor je gasten. Stel als managementteam een mooie ‘guest-journey’ op en zorg dat dit tot op detailniveau werkt! Kortom, zorg dat uw gasten allemaal heel veel ‘komende herinneringen’ vergaren.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Accor
Halfjaarcijfers Accor: 1,5 miljard verlies en 1000 banen weg

Accor draaide over het eerste halfjaar van 2020 een verlies van 1,5 miljard euro. Daarnaast vreest het Franse concern afscheid te moeten nemen van 1000 banen. Bij Accor werken ongeveer 18.000 mensen. De coronapandemie hakt er flink in bij het Franse bedrijf, waar hotelketens Novotel, Mercure en Ibis...

KHN
KHN reageert op maatregelen: "Te veel nadruk op horeca"

De Koninklijke Horeca Nederland begrijpt dat, als het aantal besmettingen toeneemt, de overheid maatregelen moet nemen om die groei een halt toe te roepen. Echter verbaast het de brancheorganisatie dat de horeca telkens het boetekleed aan moet trekken. Op de website reageert KHN op de genomen maatre...

Coronacrisis
Download: corona checklist

Horecagasten worden vanaf 10 augustus dringend verzocht hun contactgegevens achter te laten om bron- en contactonderzoek makkelijker te maken bij een eventuele uitbraak. Download hier de checklist om uit te printen. Horecaondernemers zijn verplicht contactgegevens aan hun gasten te vragen, gasten zi...

Column David Bakker
Column: Het onzichtbare leed

Er zijn weinig hoteliers die geen mening over Booking.com hebben. Aan het begin van deze coronacrisis verweet menig hotelier dat de boekingsgigant zich niet als partner van de hotellerie opstelde. Alle boekingen konden kosteloos worden geannuleerd, de hotels bleven leeg en van enige correspondentie ...

Achtergronden
Zo kom je de hitte in de horeca door

Op sommige plekken in Nederland zal het kwik deze week oplopen tot een kleine 36 graden. Horecaondernemers nemen massaal maatregelen om de week zo koel mogelijk door te komen. Met deze acht tips helpen we je een beetje op weg. 1. Cliché, maar misschien wel de belangrijkste: zorg dat j...

Coronacrisis
Kabinet trekt teugels aan in strijd tegen corona

Horecazaken moeten vanaf maandag 10 augustus de namen en contactgegevens van gasten registreren. Dat maakte premier Rutte zojuist bekend tijdens zijn persconferentie. Het coronavirus is bezig aan een opmars. Om die opmars tegen te gaan is contact- en brononderzoek noodzakelijk, zo stelt de premier. ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: