Column Hans van Spronsen: ''U heeft geen komende herinneringen''

14 november 2018 | Hans van Spronsen

Ik was al zo’n vier dagen op vakantie toen ik op mijn telefoon de opmerking las: ‘u heeft geen komende herinneringen’. Wat mij betreft waren er twee opties, ik heb opeens zwaar alzheimer óf ik ben zonder dat ik het in de gaten had doodgegaan. Want wat betreft komende herinneringen kon mijn telefoon er namelijk niet verder naast zitten! Alhoewel ik me realiseer dat de opmerking op mijn iPhone alleen maar aangaf dat mijn agenda heerlijk leeg was, was ik blij dat ik een periode voor de boeg had waarin weer veel herinneringen gecreëerd zouden worden.

Waar kun je nu beter terecht voor schitterende herinneringen dan in de hotellerie? Dat is toch uiteindelijk wat u uw gasten aanbiedt: prachtige herinneringen aan een verblijf in uw bedrijf.  Gelukkig was ik recent in een hotel dat mij altijd zal bijblijven. Alles, maar dan ook werkelijk alles klopte binnen het luxesegment waarbinnen dit hotel acteert. Van de ontvangst tot de föhn, van het bedlinnen tot aan de faciliteiten, van het afscheid tot het ontbijt... Alles zoals het volgens mij zou moeten zijn.

 

Compromisloos het gewoon goed doen, eigenlijk een eenvoudige formule. Personeel dat onderling en met hun gasten plezier maakt met maar één doel voor ogen: hun gasten een geweldig verblijf bezorgen. Los van het segment waarin uw bedrijf acteert moet dat het doel zijn. Dat kan op elk niveau als het bedrijf bereid is ‘alles gewoon goed doen’ centraal te stellen in het dagelijks handelen, waarbij er geen excuses worden geaccepteerd. Dan wordt iedereen ambassadeur van uw bedrijf, vertelt over uw bedrijf op verjaardagen, geeft positieve reviews en komt graag weer terug. Dat is wat een bedrijf moet nastreven, elke dag opnieuw. Van gast naar ambassadeur. Dat moet de primaire doelstelling van elk managementteam zijn, zij moeten  dan ook alle voorwaarden creëren om dit te verwezenlijken. Iedereen die in de horeca werkt, moet zich realiseren dat je werkt in een branche waarmee je onvergetelijke herinneringen kunt creëren voor je gasten. Stel als managementteam een mooie ‘guest-journey’ op en zorg dat dit tot op detailniveau werkt! Kortom, zorg dat uw gasten allemaal heel veel ‘komende herinneringen’ vergaren.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Accor Internationaal
Accor opent 3000ste hotel in Europa

Accor opent haar 3.000ste hotel in Europa met de komst van twee ‘Mondrian’ hotels in Frankrijk. Met meer dan 340.000 kamers in 39 landen is Accor Europees markleider. De komst van Mondrian naar Europa, Accor’s 26e merk, onderstreept Accor’s ambitie in het premium en lifestyle...

Interview Longread
''In mijn hotel werken alleen 50-plussers''

Op een steenworp afstand van het beroemde Maastrichtse Vrijthof vind je Hotel Botticelli, een prachtig klassiek hotel in Venetiaanse sferen. De eigenaar Charles Steffens leidt ons rond in zijn hotel dat herinneringen oproept aan een roemrijk verleden, maar tegelijkertijd toekomstbestendig is, aangez...

Hotelbouwplannen Hilton
Hilton Royal Parc Soestduinen heropend na renovatie

Na 16 maanden waarin Hilton Royal Parc Soestduinen volledig gerenoveerd is, is het hotel er nu klaar voor om als DoubleTree by Hilton haar deuren te heropenen. Samen met de eigenaren, Netjes Beheer B.V., is er bewust voor gekozen om onder een ander Hilton-brand verder te gaan. Voortaan een Double...

Awards Culinair
Booking.com lanceert nieuwe pilot-app 'CityBook'

Door het gebruik van machine learning krijgen reizigers aanbevelingen die het makkelijker maken om de steden te verkennen. Met als missie het voor iedereen makkelijker te maken om de wereld te beleven, kondigt Booking.com een nieuwe pilot aan: CityBook. Deze digitale stedengids brengt inspiratie, pl...

Wet- en regelgeving Airbnb
KHN: Snel ingrijpen op platformen zoals Airbnb noodzakelijk

De Tweede Kamer spreekt donderdag 16 januari in een schriftelijk verslag over nieuwe wetgeving voor huizenverhuurplatformen, zoals Airbnb. In aanloop naar deze kamerbehandeling pleit Koninklijke Horeca Nederland (KHN) voor verplichte medewerking van deze platformen als het gaat om toezicht op verhuu...

Personalia Mensen
RAI Amsterdam benoemt Luuk Scholte tot Domain & Partnership Manager

Na zeven edities leiding te hebben gegeven aan Horecava is Luuk Scholte door RAI Amsterdam benoemd tot Domain & Partnership Manager. Carlijn Groen, huidig Exhibition Manager van Horecava, neemt het stokje van Luuk Scholte over. Luuk Scholte is in zijn nieuwe rol verantwoordelijk voor het rea...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: