Culinaire carrousel in Waldorf Astoria Amsterdam

17 mei 2018 | Thijs Jacobs

Het wordt een onvergetelijke zomer in Waldorf Astoria Amsterdam. De succesvolle Summer Afternoon Tea krijgt dit jaar een zinnenprikkelend vervolg. Het hotel neemt gasten mee terug in de tijd met een carrousel vol heerlijkheden die herinneren aan zomerse strandattracties en circusacts. Neem plaats in een van de knusse zitjes in de Peacock Alley, en laat je verwennen door het team van chefs en bediening in deze luxueuze omgeving.

Patissier Vipin Charly en Executive Sous Chef Tomas Bron hebben zichzelf opnieuw overtroffen met oogverblindende en tongstrelende creaties voor deze Summer Afternoon Tea. Alle zintuigen worden geprikkeld met een carrousel vol heerlijkheden die er picture-perfect uitzien, bedwelmen met hun zachte en exotische geuren en overtuigen met hartige en zoete smaken. In het weekend omringt live pianomuziek het feestelijk eetgenot. Pure verwennerij op de Herengracht 548, waar de Summer Afternoon Tea van juni tot en met augustus voor alle dagen zomers geluk in eigen land zorgt. Dagelijks geserveerd van 15.00 – 17.00 uur en met live pianomuziek op vrijdag, zaterdag en zondag. Prijs: vanaf 42,50 p.p.

Verfijnde patisserie

De uit India afkomstige patissier Vipin Charly werkte vele jaren in de meest luxueuze hotels in het Midden-Oosten. Hier ontwikkelde hij zijn talent om verfijnde smaken creatief te combineren. Nu leeft hij zich uit in de eigen patisserie-keuken van Waldorf Astoria Amsterdam. De Summer Afternoon Tea is geïnspireerd op de historische strandattracties in de VS.

Het welbekende draaimolen-hobbelpaard wordt geserveerd in de vorm van gingerbread met eendenlever crème, er is een popcorn cupcake, sandwichrol van gerookte zalm met groene asperges, een macaron in vorm van een clown met de smaken vanille en aardbeien, mini hamburger en hotdog, abrikoos en lavendel choux met een pluimpje van suikerspin, cassis en limoen financier; toffee-appels en een exotische vruchtendonut.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Personeel Corona
De beroepen van morgen: a&o creëert de nieuwe functie Central Hygiëne Officer

De huidige pandemie verwacht veel aanpassingsvermogen van iedereen. Ook veel bedrijven hebben te maken gekregen met nieuwe uitdagingen dankzij de uitbraak van covid-19. Er ontstaan functies bij bedrijven waarvan we even geleden niet hadden kunnen bedenken dat die er zouden komen. Zo heeft Europa&rsq ...

Achtergronden Internationaal
Yays richt zich op tijdelijke woonruimte

Per 2021 heeft Yays een nieuw concept, Yays Resident, uitgerold om te kunnen voorzien in de grote vraag naar tijdelijke woonruimte in de steden Amsterdam en Parijs. Yays Resident biedt woningzoekenden in Amsterdam en Parijs de mogelijkheid om tegen een scherp tarief tijdelijk te wonen in een van de ...

Ondernemen
Jonge Honden: Michelle Zandbergen ziet eerste hotel niet als eindstation

De hotellerie is net als iedere andere branche. Veteranen vertrekken en jong ambitieus talent staat te trappelen om hun ontwikkelde visie uit te rollen. Hoe kijkt de jonge generatie hotelmanagers tegen deze dynamische branche aan? In de serie Jonge Honden portretteert Hospitality Management jonge ho ...

Tech Longread
Kunstmatige intelligentie in de hotellerie (deel 2)

Veel horecamanagers erkennen de potentie van kunstmatige intelligentie voor hun bedrijfstak, maar zijn terughoudend bij het daadwerkelijk implementeren ervan, zo schreven wij onlangs op deze website. Ze twijfelen welke toepassing het beste past bij hun bedrijfsmodel of concept en hebben niet alti ...

Hotelketens Internationaal
Faena en Accor gaan wereldwijde samenwerking aan

Faena, een van 's werelds meest invloedrijke merken in de luxe levensstijl en horeca-industrie, en Accor, een toonaangevende hospitalitygroep met een uitgebreide merkenportefeuille en meer dan 5.000 accommodaties in 110 landen, zijn een samenwerking aangegaan om het Faena merk uit te breiden naa ...

Achtergronden Internationaal
Amsterdams gezin haalt anderhalve ton op voor de realisatie van hotel op Sardinië

De ondernemers achter Soul Valley hebben inmiddels ruim 150.000 euro opgehaald dankzij een crowdfunding via het platform CrowdAboutNow. Hiermee is het minimale streefbedrag behaald en wordt het conscious hotel volledig duurzaam gebouwd en ingericht. Daarmee gaat hun droom om een plek te creëren ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: