Inbreiden

27 januari 2015 |
Inbreiden<

Het aantal ZZP’ers is de laatste jaren enorm sterk gestegen en zal naar verwachting nog verder toenemen. Misschien zijn we allemaal wel ZZP’er over
vijftien jaar. Juist in beroepsgroepen waar men veel met computers moet werken of met mensen moet praten, neemt dit aantal ZZP’ers steeds meer toe. In kantoorgebouwen worden dan ook steeds vaker flexplekken aangeboden. Kantoorgebouwen worden getransformeerd tot verzamelgebouwen waar de ZZP’er per dag of per maand een werkplek kan huren tegen een vast abonnementstarief. Ook zaalruimte wordt hierbij vaak aangeboden, evenals de gelegenheid om koffie te drinken, te lunchen of een borrel te drinken. Zo wordt het hotel een fijne ontmoetings- en werkplek voor ZZP’ers.

Eigenlijk gek dat dit weinig gebeurt bij hotels; wij hebben in principe alle voorzieningen al in huis. Zeker in hotels staan overdag vaak veel ruimten leeg, wordt de lobby slechts beperkt gebruikt en hebben we genoeg personeel rondlopen. Ook beschikken we over goede parkeervoorzieningen en zijn hotels doorgaans gelegen op gunstige locaties. De juiste plek om te gaan werken dus. Juist hier zie ik een interessante kans voor de hotellerie.

Creëer een aantal werkplekken waar mensen kunnen inloggen op uw Wi-Fi, hun telefoons en laptops kunnen opladen, een stukje tafel/bureau tot hun beschikking hebben en daarnaast natuurlijk de gelegenheid hebben om gasten te ontvangen. Uiteraard kunnen ze ook lunchen of een kop koffie drinken, eventueel met gasten. Het levert wat extra omzet op, er is wat meer ‘reuring’ in uw bedrijf en nieuwe bezoekers maken bovendien kennis met uw hotel. Mogelijk zijn dit bezoekers die later hun gasten bij u onderbrengen of met relaties komen dineren. Kortom, meer omzet op momenten dat het hotel dat goed kan gebruiken. Inbreiden noemen we dat. Meer omzet op hetzelfde aantal vierkante meters door andere gebruiksmomenten te introduceren; juist in deze tijden een goed instrument om de omzet te stimuleren. Ga dus op zoek naar meer van dit soort activiteiten; kijk goed op welk moment de tent leeg is en bedenk met je team welke activiteit er op dat moment plaats zou kunnen vinden. Inbreiden dus met z’n allen!

Auteur: Hans van Spronsen

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Roberto Payer-editie Hospitality Management vaart nieuwe koers

De speciale Roberto Payer-editie die Hospitality Management in september uitgeeft, krijgt een nieuwe redactionele koers. Vanwege de coronacrisis zijn eerder bepaalde onderwerpen en thema's te komen vervallen. Vanochtend besprak Payer in het Waldorf Astoria de actualiteiten, thema's e...

Opening
Hotel De L'Europe Amsterdam heropent in nieuwe stijl

Na een volledige restyling van het interieur van de lobby, privé-eventkamers, restaurants en bar, opende De L'Europe Amsterdam het afgelopen weekend haar deuren voor gasten. Per 1 juni zijn ook alle restaurants van het hotel - Bord'Eau, Brasserie Marie, Freddy's Bar en de in &#...

Internationaal
CBS: passagiers nationale luchthavens 98% gedaald in april

In april 2020 reisden bijna 134 duizend passagiers van en naar de vijf nationale luchthavens, 98 procent minder dan in april 2019. Het vrachtvervoer daalde in deze periode met 25 procent tot 103 duizend ton aan vervoerd gewicht. Dit meldt het CBS op basis van de nieuwste cijfers. Vanweg...

Aannames, plannen en werkelijke reacties. Hoe we onze weg zoeken in de Covid-19 pandemie.

Sinds maart is Hotelschool The Hague een groot aantal onderzoeken gestart naar de Covid-crisis. Op welke termijn is een herstart van het toerisme te verwachten? Gaan we terug naar vroeger of zullen toeristen op dezelfde manier willen reizen? Gaan gasten hotels en andere accommodatie meer op criteria...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
"Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: