Nieuwe hotelkamers voor sterrenrestaurant Valuas Venlo

20 mei 2019 | Thijs Jacobs

Sterrenrestaurant Valuas in Venlo heeft 13 totaal vernieuwde hotelkamers in gebruik genomen. Bij de inrichting is de natuur gebruikt als inspiratiebron en speelt duurzaamheid een grote rol. Het is de derde grote verbouwing in acht jaar voor eigenaar Eric Swaghoven, die eerder het restaurant en de keuken aanpakte. De comfortabele viersterren-plus hotelkamers inclusief persoonlijke roomservice passen nu helemaal bij het niveau van het sterrenrestaurant.

Prachtig uitzicht over de Maas

De op de eerste verdieping gelegen hotelkamers werden totaal gestript en deels opnieuw ingedeeld, waardoor alle 13 kamers een oppervlakte van minimaal 30 vierkante meter kregen. Zes kamers hebben een prachtig uitzicht over de rivier de Maas, de zeven stadskamers hebben zicht op Venlo. 

De kamers zijn uitgerust met alle voorzieningen die bij een viersterren-plus hotel horen, zoals airconditioning en inloopdouches. Daarnaast onderscheidt het hotel zich met het bieden van persoonlijke roomservice.

Natuur als inspiratiebron

Chef-eigenaar Eric Swaghoven: ”Bij de inrichting heb ik me laten inspireren door de ligging van Valuas aan de Maas en het nabijgelegen natuurgebied en daarnaast speelt duurzaamheid een grote rol. In de kamers zijn op maat gemaakte kasten en meubels van duurzaam geproduceerd hout gebruikt. De natuur komt terug in kunstwerken aan de muren en in de verse bloemen, die een warm gevoel van welkom geven. De open kasten zijn geïntegreerd in de ruimte en bieden de gast meer gebruiksgemak dan kasten met deuren.

De stevige comfortabele bedden bieden een goede nachtrust en zijn bewust niet opgemaakt met een siersprei en sierkussens. De reiniging daarvan door wassen of stomen is belastend voor het milieu en het is een stuk hygiënischer. En de gast hoeft voor het slapen gaan ook niet meer te bedenken waar hij al dat overbodige decoratiemateriaal laat. Voor persoonlijke verzorging van de gast kozen we HempCare, dat natuurlijke ingrediënten van de hennepplant bevat.”

Persoonlijke roomservice

Via de persoonlijke roomservice kan de gast die op de kamer wil eten, kiezen uit de gehele menukaart en wijnkaart van de brasserie. De gerechten worden direct na bestelling bereid en op de kamer geserveerd door de gastheren en gastvrouwen van de brasserie en het sterrenrestaurant. 
Bij het ontbijt, dat wordt geserveerd in buffetvorm, kan de gast rekenen op veel verse regionale producten, zoals ham van de ambachtelijke slager uit Grubbenvorst, zuivel van de zuivelboerderij uit Velden, kaas van de kaasboer uit Venlo en brood van een Venlose bakker. Daarnaast is er de mogelijkheid om speciale items als ei met kaviaar, gemarineerde zalm of Hollandse garnalen te bestellen, die à la minute vers worden gemaakt 

Valuas één geheel

Eric Swaghoven: “De receptiebalie in de ontvangsthal is verplaatst en meer open gemaakt, zodat deze nog meer past bij de persoonlijke service waar Valuas bekend om staat. Met deze ingrijpende verbouwing, die na de aanpassing van het restaurant en de keuken de derde is in acht jaar, vormt Valuas één geheel en passen de hotelkamers bij het niveau van wat gasten van een sterrenrestaurant verwachten.”

Een stadskamer kost € 150,- per nacht, een kamer met uitzicht op de Maas kost € 180,- exclusief ontbijt op basis van 2 personen.

Over Valuas

Hotel-restaurant-brasserie Valuas in Venlo is het bedrijf van SVH Meesterkok Eric Swaghoven. Aan de Maas, net buiten het centrum van Venlo en aan de rand van een natuurgebied biedt Valuas totale gastvrijheid met een luxehotel, een restaurant met een Michelinster en een brasserie met een Michelin Bib Gourmand onderscheiding. Restaurant Valuas is lid van Les Patrons Cuisiniers. De Valuas Kroketterie ontwikkelt sinds 2004 unieke kwaliteitskroketten en bitterballen. De productie vindt op ambachtelijke wijze plaats, waarbij kwaliteit, hoogwaardige ingrediënten, een rijke vulling en versheid voorop staan. 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Achtergronden
In memoriam: Michel Geurts

Het droevige bericht van het overlijden van Michel Geurts (1944) heeft de Nederlandse hotellerie geschokt. De hotelier legde in 1982 in Zutphen de basis voor Inntel Hotels. In 1986 werd het tweede hotel geopend in Zaandam: Inntel Hotels Amsterdam Zaandam. Het hotel kent sinds de verbouwing in 2010 e...

Interview
Camille Oostwegel: "We gaan van beleving naar betekenis"

Jong, energiek en ambitieus, zo ontmoeten wij Camille Oostwegel onder het schip van de voormalige kerk waar sinds 2005 het Kruisherenhotel is gevestigd. Onderwerpen als herformuleren van de hotelfunctie, openstaan voor de nieuwe werkethiek van co-working, anticiperen op nieuwe verwachtingen van gast...

Hotelketens Internationaal
Scandic lanceert nieuw hotelmerk 

Scandic GO is een nieuw hotelmerk dat een speelser en slanker concept biedt binnen het groeiende economische hotelsegment. Met Scandic GO streeft het bedrijf naar een sterke aanwezigheid in de stad op alle Scandinavische markten. Scandic zal in eerste instantie vijf hotels lanceren onder het nieuwe ...

Interview Longread
Rick Claus: ''Er is te veel hotelaanbod''

In deze editie van Hospitality Management mogen we best weer eens verzuchten: Wat vliegt de tijd! Het is immers december. Zoals de oude Romeinen zeiden: Nullum est jam dictum, quod non sit dictum prius. (Niets kan gezegd worden dat al niet eerder gezegd is.) Waaronder: Tempus fugit. (De tijd snelt v...

Interview Longread
Twee bankiers over de 'herontdekking van de hotellerie'

Op de drempel van een nieuw decennium bespreken twee bankiers de staat van de hotellerie. Lianne Zondervan, Sector directeur Leisure van de ABN AMRO en Jos Klerx, Sectorspecialist Horeca & Recreatie van de Rabobank, blikken terug en kijken vooruit in een uitgebreid dubbelinterview. Dit interv...

Achtergronden
Hoe likable is jouw hotel?

We willen allemaal leuk gevonden worden. Niets menselijks is ons vreemd. Voor ondernemingen geldt hetzelfde. Sterker nog, als consumenten jouw bedrijf leuk vinden, betaalt zich dat altijd terug. Maar hoe pak je dat aan? Hoe zet je dat in gang? En wat betekent dat voor je kernwaarden? Likability. ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: