Je hebt gezocht op: Spronsen

Column Hans van Spronsen: een gebrek aan zelfreflectie
3 januari 2022Nieuws

Column Hans van Spronsen: een gebrek aan zelfreflectie

Ik zeg altijd: als het niet goed is, dan is het niet goed en moet je niet ingewikkeld doen en opnieuw beginnen. Het idee achter vallen en opstaan, het...

Het erfgoedmonument dat familiehotel heet
22 december 2021Nieuws

Het erfgoedmonument dat familiehotel heet

‘Elk weet waar ‘t Almensch kerkje staat’, schreef de ongekroonde dichter van de Achterhoek A.C.W. Staring een slordige twee eeu...

Dit lees je in de gloednieuwe Hospitality Management
21 december 2021Nieuws

Dit lees je in de gloednieuwe Hospitality Management

Ieder moment valt de laatste Hospitality Management van dit jaar bij iedere hotelier op de mat. Een bijzonder volle editie voor de donkere dagen....

Column Hans van Spronsen: de wijsheid van een boomer
11 oktober 2021Nieuws

Column Hans van Spronsen: de wijsheid van een boomer

Hospitality Management bestaat 30 jaar en als ik de oudste column lees die ik op deze plek heb geschreven, dan wordt het tijd om met pe...

Column Hans van Spronsen: mag het een metertje minder?
5 juli 2021Nieuws

Column Hans van Spronsen: mag het een metertje minder?

Waarschijnlijk is het momenteel gewoon een beetje een feestje voor veel horecaondernemers; weer volledig open binnen de anderhalvemetersamenleving, ga...

Gillian Tans, Booking.com: ''Ik geloof niet dat onze relatie met hotels niet te repareren is''
23 juni 2021Nieuws

Gillian Tans, Booking.com: ''Ik geloof niet dat onze relatie met hotels niet te repareren is''

Gillian Tans is chairwoman en voormalig CEO van Booking.com. Het van origine Nederlands bedrijf wordt nauwlettend gevolgd door de hotellerie. In een u...

Dit lees je in de hagelnieuwe Hospitality Management
18 juni 2021Nieuws

Dit lees je in de hagelnieuwe Hospitality Management

Deze week valt de hagelnieuwe Hospitality Management bij iedere hotelier op de mat. Een editie waarin het vakblad voor de hotellerie een nieuwe hoofdr...

Twintig jaar geleden in Hospitality Management: Die dinsdag in september
21 mei 2021Nieuws

Twintig jaar geleden in Hospitality Management: Die dinsdag in september

Hospitality Management blaast dit jaar dertig kaarsjes uit. Dat mag gevierd worden en dat doen we dan ook uitgebreid! Iedere week publiceert de redact...

Column Hans van Spronsen: noblesse oblige
10 mei 2021Nieuws

Column Hans van Spronsen: noblesse oblige

Een ouderwetse uitspraak die past bij een 60+ adviseur en één waarvan u uiteraard denkt: 'wat heeft dit met mij als hoteleigenaar te...

De visie van John Fentener van Vlissingen
19 april 2021Nieuws

De visie van John Fentener van Vlissingen

Met een omzet van 27,5 miljard dollar - inclusief 10,9 miljard dollar partneromzet in 2019 - is BCD Travel een van de grootste zakenreisorganisaties t...

BORON investeert: 10.000 bedden op 30 locaties
19 april 2021Nieuws

BORON investeert: 10.000 bedden op 30 locaties

In een tijd dat de hotellerie gebukt gaat onder de gevolgen van het coronavirus, maakt BORON - de investeringsmaatschappij van de familie J....

Column Hans van Spronsen: Business as usual
17 maart 2021Nieuws

Column Hans van Spronsen: Business as usual

Wanneer gaan we terug naar business as usual? Doemdenkers onder ons zullen denken: ‘nooit meer’ en helemaal ongelijk hebben ze n...

De hagelnieuwe Hospitality Management
19 februari 2021Nieuws

De hagelnieuwe Hospitality Management

Over een aantal dagen valt de hagelnieuwe Hospitality Management bij iedere hotelier op de deurmat. Een inhoudelijk ijzersterk nummer met een int...

Column Hans van Spronsen: 2020; Het jaar van personeelstekort tot gastentekort
13 januari 2021Nieuws

Column Hans van Spronsen: 2020; Het jaar van personeelstekort tot gastentekort

Begin 2020 was onze zorg en grootste uitdaging voor het jaar: het personeelstekort. In maart werden we ruw geconfronteerd met een nieuwe werkelijkheid...

Dit lees je in de decemberuitgave van Hospitality Management
24 december 2020Nieuws

Dit lees je in de decemberuitgave van Hospitality Management

Deze week valt de decemberuitgave van Hospitality Management bij alle hoteliers in Nederland op de mat. We warmen je alvast op met een voorproefje van...

Wellness in tijden van corona
10 november 2020Nieuws

Wellness in tijden van corona

Ten tijde van een pandemie is een focus op de gezondheid het allerbelangrijkste, dat weet iedereen. Wellness en saunabezoek kunnen een...

Column: Inzicht in gastvrijheidspsychologie gewenst
21 oktober 2020Nieuws

Column: Inzicht in gastvrijheidspsychologie gewenst

Triest nieuws, maar we zullen nog een lange periode moeten dealen met het coronavirus. Alhoewel veel hotels in Nederland deze zomer hebben geprofiteer...

Column Hans van Spronsen: In je kracht staan
29 juli 2020Nieuws

Column Hans van Spronsen: In je kracht staan

Eén keer een beetje zweverige titel maar wel één die de lading dekt van mijn betoog. Vooral middelgrote en kleinere hotels moeten...

Column Hans van Spronsen: Hoe gaan we het doen n.C.?
19 april 2020Nieuws

Column Hans van Spronsen: Hoe gaan we het doen n.C.?

Ik schrijf deze column midden in roerige tijden, waarin wij voor onze klanten druk aan het werk zijn om alle mogelijke hulp te mobiliseren. ...

Column Hans van Spronsen: Slapen in een kartonnen hotel?
13 maart 2020Nieuws

Column Hans van Spronsen: Slapen in een kartonnen hotel?

Karton als bouwmateriaal, je ziet en hoort steeds vaker, met wisselend succes. Kijkers van ‘Ik Vertrek’ zullen beamen dat een kartonnen hu...

Column Hans van Spronsen: OK Boomer
20 januari 2020Nieuws

Column Hans van Spronsen: OK Boomer

Wellicht heeft u het de afgelopen weken of maanden online voorbij zien komen, de nieuwe online grap die graag wordt verspreid door millennials en de g...

Column Hans van Spronsen: Hallo, Alexa
11 oktober 2019Nieuws

Column Hans van Spronsen: Hallo, Alexa

Wordt onze stem wel genoeg gehoord in de hotellerie? Natuurlijk houdt het moderne hotel tal van zaken met betrekking tot het gastgedrag bij. Vervolgen...

Column Hans van Spronsen: de ananas op de hotelkamer
12 augustus 2019Nieuws

Column Hans van Spronsen: de ananas op de hotelkamer

Ik ben als mens gek op extra aandacht, gewoon iets kleins speciaal voor mij. Eigenlijk gil ik om herkenning en erkenning, zoals al uw gasten, neem ik...

Juni-editie Hospitality Management: Hans Vugts hekelt stadsbestuur Amsterdam
18 juni 2019Nieuws

Juni-editie Hospitality Management: Hans Vugts hekelt stadsbestuur Amsterdam

In de juni-uitgave van Hospitality Management presenteren we je uiteenlopende onderwerpen en interviews. Op de cover zie je Hans Vugts, de man die ein...

Column Hans van Spronsen: Groene marketing
15 mei 2019Nieuws

Column Hans van Spronsen: Groene marketing

De wereld komt langzamerhand in beweging voor een beter klimaat. Ons kabinet heeft grootste plannen, we hebben klimaattafels en klimaatmarsen, maar na...

Aantal viersterrenhotels groeit gestaag
23 april 2019Nieuws

Aantal viersterrenhotels groeit gestaag

De viersterrenhotelmarkt in Nederland is de afgelopen vijf jaar met 22% gegroeid. Nederland telt in totaal 705 4-sterren hotels, waarvan meer dan een...

Interview: "We zijn ten prooi gevallen aan smaakvervlakking"
7 februari 2019Nieuws

Interview: "We zijn ten prooi gevallen aan smaakvervlakking"

Michiel Korthals is filosoof en auteur van het boek ‘Goed eten’ en hoogleraar Filosofie bij de University of Gastronomic Science (Slow Foo...

Column Hans van Spronsen: De veilige omgeving anno 2020
16 januari 2019Nieuws

Column Hans van Spronsen: De veilige omgeving anno 2020

Grote hotelketen gehackt, miljoenen gegevens van gasten liggen op straat. Nieuws van een paar weken geleden maar dat, als het goed is, alle hoteliers...

Kerstmenu: Spoom en foie gras uit de gratie 
14 december 2018Nieuws

Kerstmenu: Spoom en foie gras uit de gratie 

In bijna de helft van de Nederlandse restaurants wordt deze Kerst hert als hoofdgerecht gereserveerd. Hiermee is hert het populairste hoofdgerecht op...

Column Hans van Spronsen: ''U heeft geen komende herinneringen''
14 november 2018Nieuws

Column Hans van Spronsen: ''U heeft geen komende herinneringen''

Ik was al zo’n vier dagen op vakantie toen ik op mijn telefoon de opmerking las: ‘u heeft geen komende herinneringen’. Wat mij betre...

Terrasonderzoek: Amsterdam de duurste, Zwolle het goedkoopst
20 juli 2018Nieuws

Terrasonderzoek: Amsterdam de duurste, Zwolle het goedkoopst

Amsterdam is wederom de duurste terrasstad van Nederland. De gemiddelde prijs voor een rondje drank op het terras in onze hoofdstad is € 25,10, d...

Column Hans van Spronsen: kritische gasten, wat een weelde
9 mei 2018Nieuws

Column Hans van Spronsen: kritische gasten, wat een weelde

Recent was ik betrokken bij een hotel dat in de afgelopen twee jaar zijn rating op de verschillende boekingssites zag dalen met een procentpunt. De be...

Column Hans van Spronsen: Tevreden met uw score op de reserveringssites?
17 januari 2018Nieuws

Column Hans van Spronsen: Tevreden met uw score op de reserveringssites?

Al een ‘mooie’ score op de reserveringssites? Gefeliciteerd! Waardering van uw gast is natuurlijk altijd erg mooi en zeker belangrijk voor...

Interview: Inge van de Ven, een bedrag van circa tien miljoen ‘zingt rond’
4 januari 2018Nieuws

Interview: Inge van de Ven, een bedrag van circa tien miljoen ‘zingt rond’

Ieder huisje heeft zijn kruisje, luidt een oud-Nederlands gezegde. Dat moge waar zijn, maar de meeste landhuizen hebben ook nog iets anders: historie....

De Weekendselectie: Duurzame hotels, hoteltrends en happy end
18 november 2017Nieuws

De Weekendselectie: Duurzame hotels, hoteltrends en happy end

Het is weer weekend! Dagelijks plaatsen wij op Hospitality Management nieuws, achtergronden, interviews en blogs. Omdat wij ons kunnen voorstellen dat...

De Weekendselectie: Rustiek Drenthe, vernieuwd Golden Tulip Hotel en watten
7 oktober 2017Nieuws

De Weekendselectie: Rustiek Drenthe, vernieuwd Golden Tulip Hotel en watten

Het is weer weekend! Dagelijks plaatsen wij op Hospitality Management nieuws, achtergronden, interviews en blogs. Omdat wij ons kunnen voorstellen dat...

Column Hans van Spronsen: Watte? Wie legt u in de watten?
4 oktober 2017Nieuws

Column Hans van Spronsen: Watte? Wie legt u in de watten?

Eens in de zoveel tijd weten hoteliers je weer eens te verbazen met ongastvrije gebaren. Je hebt maanden van te voren een hotelkamer geboekt en vlak v...

De weekendselectie: Meelezers, hotelomzet en badkamerverdriet
29 juli 2017Nieuws

De weekendselectie: Meelezers, hotelomzet en badkamerverdriet

Het is weer weekend! Dagelijks plaatsen wij op Hospitality Management nieuws, achtergronden, interviews en blogs. Omdat wij ons kunnen voorstellen dat...

Column Hans van Spronsen: Badkamerverdriet
28 juli 2017Nieuws

Column Hans van Spronsen: Badkamerverdriet

Nog niet zo heel lang geleden was een voorbeeld van luxe in de hotellerie een badkamer met een bad. U kon daar zelfs nog een hogere kamerprijs voor vr...

Saunamarkt: groei en preutsheid
29 juni 2017Nieuws

Saunamarkt: groei en preutsheid

Het aantal saunabezoeken in Nederland is sinds 2010 flink toegenomen. In 2016 bezochten circa 1,8 miljoen Nederlanders een saunabedrijf. Gezamenlijk b...