“Beroof gasten niet, benader ze niet op straat en neem geen prostituees, pooiers, dieven of overvallers in huis”, zo stond het geschreven...
Oranje is geen gebruikelijke huiskleur voor een hotel, maar bij Hotel Papendal is er vrijwel geen ontkomen aan. Dat is niet zonder reden, aangezien he...
Iedere vijf jaar wordt de normering van de hotelsterren aangepast en in 2025 is dat opnieuw het geval. In de nieuwe classificatie is meer aandacht voo...
Hotelier Gabriella Esselbrugge zette eigenhandig Giethoorn op de internationale toeristische kaart. In haar Hotel De Dames Van De Jonge ontvangt ze to...
In deze mini-documentaire van Hospitality Management - hét vakblad voor de hotellerie vertelt Gabriella Esselbrugge, eigenaar van Hotel De Dame...
Invast Hotels heeft onderzoek gedaan naar de hotels aan de Nederlandse Noordzeekust. In totaal zijn in dit onderzoek 290 kusthotels opgenomen die...
Booking.com introduceert een nieuw systeem voor kwaliteitsclassificaties voor appartementen, vakantiehuizen en villa's; het nieuwe systeem maakt h...
Op de plek waar voorheen het Stationshotel in Venlo was gevestigd is gestart met de bouw van een nieuw hotel. Op dinsdag 11 juni is door wethouder Erw...
Invast Hotels heeft in 2019 voor de tweede keer het grote onderzoek uitgevoerd naar de bezettingsgraden en gemiddelde kamerprijzen van hotels in de gr...
In het verleden hoefde het niet zo te zijn dat je in een viersterrenhotel in Duitsland hetzelfde kon verwachten als in een viersterrenhotel in Ne...
De viersterrenhotelmarkt in Nederland is de afgelopen vijf jaar met 22% gegroeid. Nederland telt in totaal 705 4-sterren hotels, waarvan meer dan een...
De wereld om ons heen verandert razendsnel. Zo ook in de hotelbranche. Hoe speel je als hotelier in op deze veranderingen? We spreken Gabrielle Esselb...
Floris Kemper (34) is op dit moment nog werkzaam als Deputy Hotel Director van het vijfsterrenhotel NH Collection Barbizon Palace in Amsterdam. De afg...
Op donderdag 22 juni is Kruisherenhotel Maastricht uitgeroepen tot winnaar van de Dutch Hotel Award 2017. Tijdens het Hotel Management Diner van Misse...
Op woensdag 31 mei is het Kruisherenhotel Maastricht geclassificeerd met vijf sterren. Kruisherenhotel is hiermee het eerste hotel in Limburg dat in h...
De gunst van de gast is voor een hotelier het hoogst haalbare. Maar daarna komt toch al snel de gunst van de bank: als er financiering nodig is voor e...
De komst van internet en smartphones heeft mensen meer macht gegeven wat betreft hotelbeoordelingen. Hotels.com onthult de formule voor het ideale hot...
Vandaag maakte BoldData bekend dat 2.860 hotels in Nederland een sterwaardering hebben en dat 77 daarvan een 5-sterrenhotel zijn. Deze gegevens komen...
Het jaar 2016 is het overgangsjaar naar de nieuwe Europese Hotelclassificatie. Hotelsterren voert voor Koninklijke Horeca Nederland de officiële...
Manoir Inter Scaldes heeft een vijfde hotelster in de wacht gesleept. Vorig jaar werd het Zeeuwse hotel, bestaande uit 12 luxe hotelkamers en suites v...
Technologie is zo normaal geworden dat de keuzes voor het ene of het andere product aan zeer persoonlijke voorkeuren onderhevig zijn. Een goed voorbee...
Booking.com, de wereldwijde marktleider op het gebied van online reserveringen, kondigt vandaag de lancering aan van twee gratis data-analytics produc...
Bijna tweederde van alle recensies voor Europese hotels was van positieve aard in 2015. Dit blijkt uit een rapport door Revinate en Colliers Internati...
Hospitality Management bestaat 25 jaar. Tijd om terug te blikken op interviews die de aandacht trokken. Dit interview met Roberto Payer dateert uit 20...
Tijdens het jaarlijkse gala van Koninklijke Horeca Nederland (KHN), dat gisteravond plaatsvond in de RAI, is bekend gemaakt dat Hotel Okura Amsterdam...
Best Western Zaan Inn is gelegen in het centrum van Zaandam op drie minuten lopen van het station. Het hotel beschikt over 102 ruime en rookvrije ho...
De Rabobank voorspelt geen slapeloze nachten voor hoteliers. De vraag stijgt immers elk jaar, maar lang niet elk hotel profiteert daarvan. Een toene...
De hotel-prijzenvergelijkingssite "LookingforBooking":http://www.lookingforbooking.nl/ is sinds kort compleet vernieuwd. Behalve een nieuwe look, kunn...
Ruim zestig procent van de Nederlanders laat zich leiden door het sterrenclassificatie-systeem, blijkt uit onderzoek dat onder 612 Nederlanders is uit...
Op toeristenkaarten ontbeert Tilburg een rode of groene onderstreping, want deze stad staat niet wijd en zijd bekend als bezienswaardig. Zij die deze...
Er zijn veel theorieën over de waarheid. Maar welke theorie is waar? Zo is er de correspondentietheorie die zegt dat iets waar is als het corresp...
Dertig miljoen investeren en toch niet van je slechte reviews afkomen. Schipperen tussen een hoge bezetting en een mooie prijs. En creatief gasten tre...
Alle Nederlandse gemeentes hebben hun begroting voor 2011 bekendgemaakt. In totaal drijven 174 gemeentes de prijs van de toeristenbelasting op. Dat zi...
Online reviews zijn een niet meer weg te denken gereedschap voor zowel hoteliers als hun gasten. Om de betrouwbaarheid en de wederzijdse voordelen voo...
Vorig jaar leverden verschillende vijfsterrenhotels hun vijfde ster vrijwillig of noodgedwongen in. Het leek alsof ze de sterren liever kwijt dan rijk...
Frankrijk heeft een vijfde ster als officiële standaard toegevoegd aan de Franse hotelclassificatie. Een vijfde ster was altijd al wel aan de hotelge...
De media buitelen over elkaar heen in hun zucht naar negatieve berichtgeving; dat doemdenken treft ook de hotellerie. Dalende bezettingsgraden, kamerp...
Het is de polder, dus rechttoe, rechtaan. Zelfs het Jagersbos bestaat uit rechte percelen, doorkruist met liniaalrechte paden. En dan: een weelderig l...
Ristorante, snackpoint, Balkan-specialiteitenrestaurant, Hong Kong... Waar twee waterwegjes (vaarten) samenkomen, bij het sluisje voor de deur van Hot...
Een beeldtelefoon met zwart-wit scherm, een douche met gekleurd licht en als hoogtepunt een apparaat waarmee je van rauwe koffiebessen in 20 minuten o...