Je hebt gezocht op: sterrenclassificatie

Column Sander Allegro: Stralende sterren
9 april 2024Nieuws

Column Sander Allegro: Stralende sterren

“Beroof gasten niet, benader ze niet op straat en neem geen prostituees, pooiers, dieven of overvallers in huis”, zo stond het geschreven...

“Wij beseffen ook niet altijd hoe uniek dit hotel is”
29 november 2023Nieuws

“Wij beseffen ook niet altijd hoe uniek dit hotel is”

Oranje is geen gebruikelijke huiskleur voor een hotel, maar bij Hotel Papendal is er vrijwel geen ontkomen aan. Dat is niet zonder reden, aangezien he...

Normering hotelsterren gaat mee met ontwikkelingen: “Juiste vrijheden bij juiste onderwerpen”
28 november 2023Nieuws

Normering hotelsterren gaat mee met ontwikkelingen: “Juiste vrijheden bij juiste onderwerpen”

Iedere vijf jaar wordt de normering van de hotelsterren aangepast en in 2025 is dat opnieuw het geval. In de nieuwe classificatie is meer aandacht voo...

Gabriella Esselbrugge over de maakbaarheid van toerisme
17 maart 2023Nieuws

Gabriella Esselbrugge over de maakbaarheid van toerisme

Hotelier Gabriella Esselbrugge zette eigenhandig Giethoorn op de internationale toeristische kaart. In haar Hotel De Dames Van De Jonge ontvangt ze to...

Video: Hotelier Gabriella Esselbrugge over de toegevoegde waarde van Hotelsterren
15 september 2022Nieuws

Video: Hotelier Gabriella Esselbrugge over de toegevoegde waarde van Hotelsterren

In deze mini-documentaire van Hospitality Management - hét vakblad voor de hotellerie vertelt Gabriella Esselbrugge, eigenaar van Hotel De Dame...

Onderzoek naar de kusthotels in Nederland
12 juli 2021Nieuws

Onderzoek naar de kusthotels in Nederland

Invast Hotels heeft onderzoek gedaan naar de hotels aan de Nederlandse Noordzeekust. In totaal zijn in dit onderzoek 290 kusthotels opgenomen die...

Booking.com introduceert een nieuw systeem voor kwaliteitsclassificaties
21 januari 2020Nieuws

Booking.com introduceert een nieuw systeem voor kwaliteitsclassificaties

Booking.com introduceert een nieuw systeem voor kwaliteitsclassificaties voor appartementen, vakantiehuizen en villa's; het nieuwe systeem maakt h...

Bouw nieuw driesterrenhotel in Venlo gestart
12 juni 2019Nieuws

Bouw nieuw driesterrenhotel in Venlo gestart

Op de plek waar voorheen het Stationshotel in Venlo was gevestigd is gestart met de bouw van een nieuw hotel. Op dinsdag 11 juni is door wethouder Erw...

Invast Hotels - Nederlandse Hotelsteden Index 2019: Amsterdam aan kop, Amersfoort verrassend derde
4 juni 2019Nieuws

Invast Hotels - Nederlandse Hotelsteden Index 2019: Amsterdam aan kop, Amersfoort verrassend derde

Invast Hotels heeft in 2019 voor de tweede keer het grote onderzoek uitgevoerd naar de bezettingsgraden en gemiddelde kamerprijzen van hotels in de gr...

Dit is wat je wil weten over de sterrenclassificatie, deel 1
17 mei 2019Nieuws

Dit is wat je wil weten over de sterrenclassificatie, deel 1

In het verleden hoefde het niet zo te zijn dat je in een viersterrenhotel in Duitsland hetzelfde kon verwachten als in een viersterrenhotel in Ne...

Aantal viersterrenhotels groeit gestaag
23 april 2019Nieuws

Aantal viersterrenhotels groeit gestaag

De viersterrenhotelmarkt in Nederland is de afgelopen vijf jaar met 22% gegroeid. Nederland telt in totaal 705 4-sterren hotels, waarvan meer dan een...

Interview Gabriella Esselbrugge, eigenaresse viersterrenhotel de Dames van de Jonge, Giethoorn
8 januari 2019Nieuws

Interview Gabriella Esselbrugge, eigenaresse viersterrenhotel de Dames van de Jonge, Giethoorn

De wereld om ons heen verandert razendsnel. Zo ook in de hotelbranche. Hoe speel je als hotelier in op deze veranderingen? We spreken Gabrielle Esselb...

Floris Kemper nieuwe directeur/gastheer van Kruisherenhotel Maastricht
2 november 2018Nieuws

Floris Kemper nieuwe directeur/gastheer van Kruisherenhotel Maastricht

Floris Kemper (34) is op dit moment nog werkzaam als Deputy Hotel Director van het vijfsterrenhotel NH Collection Barbizon Palace in Amsterdam. De afg...

Kruisherenhotel Maastricht wint Dutch Hotel Award 2017
23 juni 2017Nieuws

Kruisherenhotel Maastricht wint Dutch Hotel Award 2017

Op donderdag 22 juni is Kruisherenhotel Maastricht uitgeroepen tot winnaar van de Dutch Hotel Award 2017. Tijdens het Hotel Management Diner van Misse...

Vijfsterrenclassificatie voor kruisherenhotel Maastricht
1 juni 2017Nieuws

Vijfsterrenclassificatie voor kruisherenhotel Maastricht

Op woensdag 31 mei is het Kruisherenhotel Maastricht geclassificeerd met vijf sterren. Kruisherenhotel is hiermee het eerste hotel in Limburg dat in h...

Waar letten banken op bij het financieren van hotels?
3 mei 2017Nieuws

Waar letten banken op bij het financieren van hotels?

De gunst van de gast is voor een hotelier het hoogst haalbare. Maar daarna komt toch al snel de gunst van de bank: als er financiering nodig is voor e...

Formule voor het ideale hotelverblijf
21 april 2017Nieuws

Formule voor het ideale hotelverblijf

De komst van internet en smartphones heeft mensen meer macht gegeven wat betreft hotelbeoordelingen. Hotels.com onthult de formule voor het ideale hot...

Hotelsterren: Dit is verwarrend voor de gast
12 januari 2017Nieuws

Hotelsterren: Dit is verwarrend voor de gast

Vandaag maakte BoldData bekend dat 2.860 hotels in Nederland een sterwaardering hebben en dat 77 daarvan een 5-sterrenhotel zijn. Deze gegevens komen...

De nieuwe Europese Hotelclassificatie
19 december 2016Nieuws

De nieuwe Europese Hotelclassificatie

Het jaar 2016 is het overgangsjaar naar de nieuwe Europese Hotelclassificatie. Hotelsterren voert voor Koninklijke Horeca Nederland de officiële...

Eerste 5 sterren hotel in Zeeland en Zuid Nederland
17 november 2016Nieuws

Eerste 5 sterren hotel in Zeeland en Zuid Nederland

Manoir Inter Scaldes heeft een vijfde hotelster in de wacht gesleept. Vorig jaar werd het Zeeuwse hotel, bestaande uit 12 luxe hotelkamers en suites v...

iOS-gebruikers geven het meeste uit aan hotelovernachtingen
18 oktober 2016Nieuws

iOS-gebruikers geven het meeste uit aan hotelovernachtingen

Technologie is zo normaal geworden dat de keuzes voor het ene of het andere product aan zeer persoonlijke voorkeuren onderhevig zijn. Een goed voorbee...

Booking.com presenteert twee gratis data-analytics producten
30 juni 2016Nieuws

Booking.com presenteert twee gratis data-analytics producten

Booking.com, de wereldwijde marktleider op het gebied van online reserveringen, kondigt vandaag de lancering aan van twee gratis data-analytics produc...

Hotelgasten positief over Europese hotels
22 juni 2016Nieuws

Hotelgasten positief over Europese hotels

Bijna tweederde van alle recensies voor Europese hotels was van positieve aard in 2015. Dit blijkt uit een rapport door Revinate en Colliers Internati...

Hospitality Management 25 jaar: Roberto Payer moest als landarbeider aan de slag
17 juni 2016Nieuws

Hospitality Management 25 jaar: Roberto Payer moest als landarbeider aan de slag

Hospitality Management bestaat 25 jaar. Tijd om terug te blikken op interviews die de aandacht trokken. Dit interview met Roberto Payer dateert uit 20...

Hotel Okura eerste Vijfsterren Superior Hotel
13 januari 2016Nieuws

Hotel Okura eerste Vijfsterren Superior Hotel

Tijdens het jaarlijkse gala van Koninklijke Horeca Nederland (KHN), dat gisteravond plaatsvond in de RAI, is bekend gemaakt dat Hotel Okura Amsterdam...

Zaan Inn naar Best Western
22 december 2014Nieuws

Zaan Inn naar Best Western

Best Western Zaan Inn is gelegen in het centrum van Zaandam op drie minuten lopen van het station. Het hotel beschikt over 102 ruime en rookvrije ho...

De BrancheBarometer Hotels is uit
11 november 2014Nieuws

De BrancheBarometer Hotels is uit

De Rabobank voorspelt geen slapeloze nachten voor hoteliers. De vraag stijgt immers elk jaar, maar lang niet elk hotel profiteert daarvan. Een toene...

LookingforBooking is volledig vernieuwd
2 oktober 2014Nieuws

LookingforBooking is volledig vernieuwd

De hotel-prijzenvergelijkingssite "LookingforBooking":http://www.lookingforbooking.nl/ is sinds kort compleet vernieuwd. Behalve een nieuwe look, kunn...

Nederlanders laten zich leiden door aantal sterren
17 juli 2014Nieuws

Nederlanders laten zich leiden door aantal sterren

Ruim zestig procent van de Nederlanders laat zich leiden door het sterrenclassificatie-systeem, blijkt uit onderzoek dat onder 612 Nederlanders is uit...

Interview: "Misschien moet Mercure wat minder soft worden"
18 juni 2014Nieuws

Interview: "Misschien moet Mercure wat minder soft worden"

Op toeristenkaarten ontbeert Tilburg een rode of groene onderstreping, want deze stad staat niet wijd en zijd bekend als bezienswaardig. Zij die deze...

Column Ewout Hoogendoorn: Waarheid en hotellerie
19 oktober 2011Nieuws

Column Ewout Hoogendoorn: Waarheid en hotellerie

Er zijn veel theorieën over de waarheid. Maar welke theorie is waar? Zo is er de correspondentietheorie die zegt dat iets waar is als het corresp...

Vier kopstukken in gesprek;  ‘Er valt niks meer te yielden bij een prijs van 25 euro per nacht’
2 september 2011Nieuws

Vier kopstukken in gesprek; ‘Er valt niks meer te yielden bij een prijs van 25 euro per nacht’

Dertig miljoen investeren en toch niet van je slechte reviews afkomen. Schipperen tussen een hoge bezetting en een mooie prijs. En creatief gasten tre...

Toeristenbelasting in 174 plaatsen omhoog
9 mei 2011Nieuws

Toeristenbelasting in 174 plaatsen omhoog

Alle Nederlandse gemeentes hebben hun begroting voor 2011 bekendgemaakt. In totaal drijven 174 gemeentes de prijs van de toeristenbelasting op. Dat zi...

HOTREC actualiseert regels voor reviewsites
20 december 2010Nieuws

HOTREC actualiseert regels voor reviewsites

Online reviews zijn een niet meer weg te denken gereedschap voor zowel hoteliers als hun gasten. Om de betrouwbaarheid en de wederzijdse voordelen voo...

De hotelclassificatie ter discussie gesteld
19 juli 2010Nieuws

De hotelclassificatie ter discussie gesteld

Vorig jaar leverden verschillende vijfsterrenhotels hun vijfde ster vrijwillig of noodgedwongen in. Het leek alsof ze de sterren liever kwijt dan rijk...

Eindelijk een vijfde ster voor Franse hotels
18 december 2009Nieuws

Eindelijk een vijfde ster voor Franse hotels

Frankrijk heeft een vijfde ster als officiële standaard toegevoegd aan de Franse hotelclassificatie. Een vijfde ster was altijd al wel aan de hotelge...

Een goed doordachte overdracht is lonend
11 april 2009Nieuws

Een goed doordachte overdracht is lonend

De media buitelen over elkaar heen in hun zucht naar negatieve berichtgeving; dat doemdenken treft ook de hotellerie. Dalende bezettingsgraden, kamerp...

De Groene Watertuinen: niveau Amstel Hotel, maar zonder de sterren
9 september 2008Nieuws

De Groene Watertuinen: niveau Amstel Hotel, maar zonder de sterren

Het is de polder, dus rechttoe, rechtaan. Zelfs het Jagersbos bestaat uit rechte percelen, doorkruist met liniaalrechte paden. En dan: een weelderig l...

Interview Hotel Restaurant De Zon, Oosterwolde (Fr)
15 april 2008Nieuws

Interview Hotel Restaurant De Zon, Oosterwolde (Fr)

Ristorante, snackpoint, Balkan-specialiteitenrestaurant, Hong Kong... Waar twee waterwegjes (vaarten) samenkomen, bij het sluisje voor de deur van Hot...

Column Sander Allegro: Hotelkamer van de toekomst
14 april 2008Nieuws

Column Sander Allegro: Hotelkamer van de toekomst

Een beeldtelefoon met zwart-wit scherm, een douche met gekleurd licht en als hoogtepunt een apparaat waarmee je van rauwe koffiebessen in 20 minuten o...